Aihe: "Murheenkryyni" -projekti
1 2
Joel Harald
03.06.2005 18:16:20
AP-Paasosen kautta. En tiedä mistä tai mitä kautta hän hankkii materiaalit, mutta ensiluokkaista tavaraa kyllä tuli.

Komppaan. Samaisella kurssilla tuli oltua, ohjauksesta ja puista ei moitteen sijaa löydä.
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Teijo K.
03.06.2005 18:25:06

Soitinrakentajakaveri kertoi, että kotimainen Kiiltoliima 66 on aivan Titebondin veroista, toisin kuin esim EriKeeper, joka on huonoa.

Mikähän siinä on, Kiiltoliima on PVA-dispersioliima, Eri on PVAc-dispersioliima..? Samaa selitti mulle aikoinaan kirjansidonnan opettaja, että Kiiltoliimalla on hyvä rakentaa kirjansidos, mutta Eri pilaa sen.

Kiillon B3 olen monet bassot kasannut, eikä ainakaan vielä ole yksikään mennyt palasiksi. *koputtaa puuta*.

Akustisten korjaukseen tietty luuliima. Mistä tuli mieleen, että seurattiin taannoin tuossa kirjan konservointinäytös, ja siellä sanoi että käyttävät myös luuliimaa. Idea on se, että koska ei ole mitään tietoa siitä, että tuleeko tulevaisuudessa samat kirjat uudestaan konservoitaviksi, ei saa tehdä mitään peruuttamatonta. Luuliiman saa aina pois tarvittaessa, mutta muoviliimaa ei. Tämä yhdistää ihan Kiiltoa ja Eriä.

Ja siksihän akustisiinkin luuliimaa käytetään. Ne pitää olla purettavissa jos sattuu vaikka joku pinna sisältä irtoamaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
WT
03.06.2005 18:52:34
Soitinrakentajakaveri kertoi, että kotimainen Kiiltoliima 66 on aivan Titebondin veroista, toisin kuin esim EriKeeper, joka on huonoa.

Mikähän siinä on, Kiiltoliima on PVA-dispersioliima, Eri on PVAc-dispersioliima..? Samaa selitti mulle aikoinaan kirjansidonnan opettaja, että Kiiltoliimalla on hyvä rakentaa kirjansidos, mutta Eri pilaa sen.

Arvatkaa vaan, mitä liimaa minä ostin. Pitäisköhän käydä ostamassa Kiiltoa...

Tosin enää on liimaamatta otelauta. Mitenkä tuo Erikeeper sopii siihen puuhaan? (Ja vastatkaakin sitten nopeasti, ajattelin sen nimittäin liimata huomenna :)
"In the battle between you and the world, bet on the world."
MKK
03.06.2005 19:40:43
Komppaan. Samaisella kurssilla tuli oltua, ohjauksesta ja puista ei moitteen sijaa löydä.

Kato moi! Mites lentovee soi? Ajattelitko lähteä taas syksyllä kurssille?

/M
Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti
Joel Harald
03.06.2005 22:11:20
Kato moi! Mites lentovee soi? Ajattelitko lähteä taas syksyllä kurssille?

/M

Loistavastihan se, saa kaveritkin kateelliseksi. Tottakai lähden, telecasteria tekee mieli.
SirElwood
03.06.2005 22:49:37

Minullekin on kirjansidontakurssilla näin kerrottu! :) Ja tosiaan kiiltoa sitten myös käytettiin. En tosin tiedä mitä eroa niillä käytännössä on. Olisiko kiilto joustavampaa kuivuttuaan?
Juzzu
04.06.2005 13:03:25
Minullekin on kirjansidontakurssilla näin kerrottu!

Äijjät o ollut kirjansidontokursilla!
Mutsis on äitis!
MKK
04.06.2005 17:13:44
Loistavastihan se, saa kaveritkin kateelliseksi. Tottakai lähden, telecasteria tekee mieli.

Olis kiva tulla testaamaan tun sun lentovee. Laitan sulle pikaviestillä puhelinnumeroni jos sulle käy, tuon samalla lespan sulle testattavaksi :)

/Mika
Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti
Joel Harald
04.06.2005 17:15:38
Olis kiva tulla testaamaan tun sun lentovee. Laitan sulle pikaviestillä puhelinnumeroni jos sulle käy, tuon samalla lespan sulle testattavaksi :)

/Mika

Joo kävishän se, pitää vaa tuo ajankohta kattoa ku oon töissä ylihuomisesta eteenpäin. Pidellään yhteyttä.
Woodoo
06.06.2005 00:22:28 (muokattu 06.06.2005 00:23:56)
Tässä kun itsekkin olen kuolavaluen katsonut muiden luomuksia. On se hinku tullut itsellekkin. Oon miettinyt kun tuota kiillon 66 liimaa on monta pulloo kaapissa, että uskaltaisikohan sillä liimailla podyn palasia yhteen ja muuta, mutta ilmeisesti kyllä. Parkettia liimaillessa sitä on tullut aina käytettyä ja siittä sitä on kertynytkin. Voi voi kun vain saisi rojektin alkuunsa kunnolla...

edit: nii ja uhondin vallan kehua aivan mahtavan kaunista kitaraa :) tuon kaulan kontrasti ainakin tuossa kuvassa toimii saakelin hienosti ilmankin merkkejä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)