JonesK 03.06.2005 19:03:36 | |
---|
Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsitykseni on että ESP LTD sarjoissa hinta nousee ja laatu "paranee" kaulakiinnityksen muuttuessa bolt on -> set neck -> set thru(kiinteätallaiset)/neck thru(floikat) Itselläni kiinnostaa ESP LTD 400 mallit, mahonki body, tune-o-matic (/+string thru body) ja emg 81 mikeillä. Tykästynyt olen erityisesti f-sarjan(ja mahdollisesti F-2005) kitaroiden tuntumaan. Miksei floikattomia kitaroita ole(kalliimpia non-LTD malleja lukuunottamatta) neck thru kaulalla? Miten laatu muuttu mallien vaihtuessa floikka neck thru:sta kiintä set thru:hun kun hinta on suunnilleen sama? Muuta set thru kaulojen laadusta? Itse koen floikan tarpeettomaksi mutta mikä käytännön ero sitten on ostaessa kiinteätallaisen kitaran floikan sijasta muu kuin kammen käyttö? Muuta "hyvä tietää" juttua aiheesta ja keskustelua&kommentteja? ps. Aiheesta en löytänyt aikaisempaa keskustelua koska mielestäni forumin haku on erittäin epäkäytännöllisesti toimiva |
luopio 03.06.2005 20:22:15 | |
---|
No ainakin tämän ec-sarjan ja tod.näkösesti myös viperien kaulakiinnitys on kuitenki sen verran hyvä ettei se tuntumalta paljoa näille saman hintaluokan ltde:eille häpeä, siis minun mielestäni. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Moikka, ei varmaan eroa "tunnu" set-thru taikka neck-thru liitoksen välillä, erohan löytyy vasta kaiken sälän alla, eli kaulan liitos loppuu about puoleen tai menee koko bodyn läpi...Mutta itellä on MH-1000 ja tykkään kovasti :) |
JonesK 03.06.2005 22:44:53 | |
---|
No ainakin tämän ec-sarjan ja tod.näkösesti myös viperien kaulakiinnitys on kuitenki sen verran hyvä ettei se tuntumalta paljoa näille saman hintaluokan ltde:eille häpeä, siis minun mielestäni. Joo käsittääkseni ko. mallit pohjautuvat perinteisemmin melkein vastaaviin pultti tai liimakaula malleihin joita ei valmisteta juurikaan muilla liitoksilla. Sitä en tarkalleen tiedä miksi, viisammat kertokoon. Käsittääkseni sen tyylin haluttu saundi ja tatsi tulee niistä. |