Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telecaster + muuta höpinää.
1 2
Hannu H.
03.06.2005 00:15:16 (muokattu 03.06.2005 01:18:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä elikkä. Tuli tuossa Tacocasterista luovuttua keväällä ja nyt on vaan humpparikitaroita talossa, joten singlepeli hakusessa. Telecasteriin päädyin kun stratoista puuttuu "se jokin" ja muita varteenotettavia ei tullut mieleen. Telen soundista myös tykkään ku hullu puurosta.
 
Vaan mikäs tele? Fender? Onko laadussa paljon eroa, jos ostaa uutena tai jonkin 80- tai 90-luvun pelin käytettynä? (en oo näihin fenderin laatuihin perehtyny).
Jenkki siis kiikarissa jos fenderiin päädyn.
Mitäs muita varteenotettavia merkkejä? G&L? ESP?
 
Onko kukaan tota Kitarapajan b-benderillä varustettua G&L:ää koittanu? Mimmonen laadultaan? Kuulostaako teleltä?
 
Sitten vimppa offtopic kysymys.
Paljonko kehtaisitte pyytää tommosesta Yamahan CH-10M choruksesta?
 
Käytin hakua, mutta en oikeen sopivia vastauksia löytäny.
Budjetti määräytyy tän homman mukaan (myös tuon nauhotuslaiteinvestoinnin budjetti.. elkää roisokseksi luulko), mutta pysytään ny alle 2000€ kitaroissa ;)
 
EDIT: Lissää...
En pikasen googletuksen perusteella löytäny, niin että onko noita b-bender telecastereita suomessa uutena missään myytävänä? (tilaamalla varmaan saa... mites hinta?) Vaikuttaako tuo b-benderin routtaus soundiin muutenkin tuolla b-bender kikalla? Puutahan sieltä on enemmän tai vähemmän jouduttu pois ruopimaan...
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Tompsi
03.06.2005 00:18:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan poispäältäpuheenaiheena: Minulla on ihan mahoton Tele-GAS, kovasti himottaisivat Nashville Tele sekä '72 Deluxe Telecaster Fenderin tarjonnasta. Voe voe.
 
biibob
03.06.2005 00:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ehdottomasti tutustumaan fenderin vintage 52 reissue teleen, jos haluaa laatua. Hinta taitaa olla hieman vajaa 2000e. Itse tykkään siitä todella paljon. Siinä on ainakin se klassinen tele soundi todella hyvin. Mikit ovat yllättävänkin tehokkaat (luulin miedommiksi). Fendereissä on myös vintage reissue 62tele. Itselläni ei kuitenkaan ole tuosta kokemuksia. Sittenhän on USA malleissa ainakin american ja american deluxe, jotka ovat modernimpeja versioita teleistä. Kannattaa niitäkin testata.
 
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Ze Kink
03.06.2005 00:58:50 (muokattu 03.06.2005 01:00:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanon taas vaihteeksi, että tutustu vanhempiin Tokain lawsuitteihin. Nuo Breezysoundit ovat tietääkseni ihan haluttua tavaraa nykyään, eivätkä kovin yleisiä. Laadusta voin sanoa sen, etten noissa vanhemmissa vielä yhteenkään huonoon ole törmännyt.
 
Nimim. Jenkkistratoja katsellut, joka päätyi Japsikopioon.
 
E: Ja 62 custom Tele. Japsimallia olen testannut. Huomasin tunnin kuluneen kitaran varressa kelloa katsottuani. Onneksi oli rahat loppu (milloinka minulla ei olisi), muuten olisi lähtenyt saman tien mukaan.
 
Rölö
McNulty
03.06.2005 01:23:03 (muokattu 03.06.2005 01:23:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minulle ainoa oikea tele olisi sellainen missä on hummeri kaulalla ja perus-Teleä tallassa. Sais sellaset rouheat blues-rosot tuolta kaulamikiltä mutta silti säilyis tallamikissä se twängi.
 
Ruokangas Mojo kannattaa pitää myös mielessä.
Schecterillä on myös tuo PT-sarja mutta niissä taitaa kaikissa olla humbuckerit. Fenkku tai Ruokangas sanon minä :))
 
Fenkun Albert Collins Signature Tele olisi minun valintani. Siksi että se on natural värillä, humbucker kaulamikkinä, suosaarni-body, C-shape kaula, 6 tallapalaa (ne kolmella palalla olevat on mielestäni horroria), tweed-laukku ja muuten ihan perusperus.
 
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
weelie
03.06.2005 09:26:42 (muokattu 03.06.2005 09:29:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pari tonttua teleen pistäisin, kyllä se varmaan olisi Ruokangas eikä USA 52RI. Tonnilla voisin harkita japsi-52RI:ta (Levytukku) tai HW1 Texasia. Alle tonnilla perustele olisi varmaan MIM Classic, Muddy Waters.
 
G&L:t ei ole koskaan oikein kolahtaneet mulle. Uudet tokait nyt on ihan OK, muttei mitenkään ylivertaisia, IMO.
 
Fenkun Albert Collling malli?! Eikö se maksa täällä suuntaa useita tuhansia? Kolme tallapalaa on must, taivutetut messinkiset on omassa halpiksessani.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Jouni Antero
03.06.2005 12:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni joku kymmenen vuotta vanha fenkun japsi custom-62 ja tykkään kovasti. Itseasiassa sen ulkonäkö vaikuttaa jo minun tykkäämiseen vahvasti.
 
Vainhaalee
03.06.2005 13:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen ehdottomasti tutustumaan fenderin vintage 52 reissue teleen, jos haluaa laatua. Hinta taitaa olla hieman vajaa 2000e.
 
Mulla on Fenkun American Vintage Tele '52 ja on kiva peli.
Monipuoliset soundit irtoaa bluesiin ja rokkiin, ei karsasta isompiakaan säröjä...
 
Kitara on kevyt ja telemäisen vastaanpistävä soittaa ja soi akustisestikin hienosti, kielii hyvistä puista...
 
Onko muuten muut yleensä huomannut omassa tai testaamassaan telessään tuota "vastahankaisuutta" soittotuntumassa?
Ei se mitenkään haittaa, mutta kyllä sen tuntee...
 
Nyt mennään eikä meikata!
biibob
03.06.2005 15:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fenkun American Vintage Tele '52 ja on kiva peli.
Monipuoliset soundit irtoaa bluesiin ja rokkiin, ei karsasta isompiakaan säröjä...
 
Kitara on kevyt ja telemäisen vastaanpistävä soittaa ja soi akustisestikin hienosti, kielii hyvistä puista...
 
Onko muuten muut yleensä huomannut omassa tai testaamassaan telessään tuota "vastahankaisuutta" soittotuntumassa?
Ei se mitenkään haittaa, mutta kyllä sen tuntee...

 
tarkoitatko vastahankaisuudella sitä, että kaula on hieman "tahmeampi". Jos sitä tarkoitit, niin olen sen itse huomannut varsinkin noissa klassisissa teleissä, eli 50luvun.
 
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
biibob
03.06.2005 15:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarkoitatko vastahankaisuudella sitä, että kaula on hieman "tahmeampi". Jos sitä tarkoitit, niin olen sen itse huomannut varsinkin noissa klassisissa teleissä, eli 50luvun.
 
tarkoitan reissue malleissa tai muuten vaan 50 luvun malleja jäljentävissä. Oikeita 50luvun telejä en ole edes nähnyt "livenä"
 
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
weelie
03.06.2005 15:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ainakin haluaisin mieluummin satiiniviimeistelyn kaulaan kuin näitä paksuja tahmeita lakkoja joita fiftarimalleissa on.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
biibob
03.06.2005 15:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ainakin haluaisin mieluummin satiiniviimeistelyn kaulaan kuin näitä paksuja tahmeita lakkoja joita fiftarimalleissa on.
 
Kannattaisi varmaan silloin kokeilla american ja american deluxe -sarjan telejä. En muista tarkkaan, mitkä lakat noissa on, mutta ne ovat moninpuolin moderneja versioita teleistä.
 
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Ze Kink
03.06.2005 15:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisi varmaan silloin kokeilla american ja american deluxe -sarjan telejä. En muista tarkkaan, mitkä lakat noissa on, mutta ne ovat moninpuolin moderneja versioita teleistä.
 
Tuossa Stratossani on muuten tosi mukava kaula, kun vuonna 80 on tehty, ja sitten on ajan myötä kulunut semmoseksi kivan tuntuseksi.
 
Rölö
weelie
03.06.2005 15:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisi varmaan silloin kokeilla american ja american deluxe -sarjan telejä. En muista tarkkaan, mitkä lakat noissa on, mutta ne ovat moninpuolin moderneja versioita teleistä.
 
Juu, ja satiinia on HW1-malleissakin.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Hannu H.
03.06.2005 16:39:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Vastauksia sadellu.
 
Sekalaisessa järjestyksessä vastauksia noihin heittoihinne.
 
Humpparia en kaulaan halua, ko se telen oma kaulamikkisoundikin on niin nannaa =) Humpparit sitten tokailla tai kramerilla.
 
Ruokankaassa se malli vähän tökkii. Ihan nätti, mutta ei tele :/
 
HW1 tuli tossa koepolkastuu kaupassa kun kävin kieliä ostamassa. Kuulosti loistavalta ja istui käteen kuin valettu. Se pintakäsittely siinä jäi tökkimään. Elikkä american standardia varmaan kiikariin.
 
B-bender olis varmaan kiva lelu kyllä, mutta en taida semmoseen rupee ny investoimaan. Turhaa säätöä muuten niin yksinkertaiseen keppiin =)
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Jouni Antero
03.06.2005 17:17:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa ny kuitenkin ihmeessä se Jaappanin Fenkun custom-62 (eli sunbursti koristelistoilla). Työnjälki siitä ei ainakaan parane ja mä pidän kyllä sen synteettisen lakan tunnusta (eipä kai selluloosalakkaa käytä enää kuin Gibson ja Jenkkilän Hamer).
 
Hannu H.
03.06.2005 17:31:08 (muokattu 03.06.2005 17:32:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa ny kuitenkin ihmeessä se Jaappanin Fenkun custom-62 (eli sunbursti koristelistoilla). Työnjälki siitä ei ainakaan parane ja mä pidän kyllä sen synteettisen lakan tunnusta (eipä kai selluloosalakkaa käytä enää kuin Gibson ja Jenkkilän Hamer).
 
Testaan jos semmoinen jossain vastaan tulee. Noita jaappaneita kun ei ihan jokanurkassa pyöri ainakaan täälläpäin.
 
EDIT: paljonko moisista mahtavat pyytää tätänykyä?
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
dfloreno
03.06.2005 19:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs ihmeen trendi nyt on tullut näistä tele-threadeista? Ihan hyvä kyllä :).
 
Kyllä se niin on, että jos haluu telen niin ostaa sitten telen, ts. sen 52RI:n; ei oo halpa mutta onpahan teleä koko rahan edestä, eikä tarvi parannella mitään.
 
Toisaalta eihän me oltais kitaristeja jos ei haluttais säätää, joten onhan tohonkin yksinkertaiseen reseptiin tullut jos jonkinnäköistä vääntöä. EI kannata siis olla IMO liian tiukkana sen fenderin kanssa, eli onhan noita muillakin valmistajilla hyviä. Fenderiltä pitää tosin mainita se deluxe nashville, joka on tosi jees ja varmasti lämmitää vanhaa strato-miestä, ja kaupan päälle vielä fishmanin piezzo-talla jolla hoituu akustisen hommat (jotenkin ainakin :).
 
G&L on hyvä, tosin siinäkin on monia variaatiota, ja esim. itse en tykkää niistä G&L:stä missä on 12" radius; noissa on vielä vaikuttamisen mahdollisuus ja silti hinta ei pomppaa mihinkään ihan ufoon.
 
Ja hyviä on varmasti vaikka miten paljon, mutta tota Tokain ylistämistä ei kannata ei ihan pureskelematta niellä: mulla on ollut muutamia noita Tokain 80-luvun 'lawsuit' kopioita (stratoja tosin), ja vaikka ne onkin hyviä, ei me mitään ihmeitä ole. Hintaisekseen siis hyviä. Ja noista uusista en pidä ollenkaan, niissä on liian paljon poikettu siitä perustelen meiningistä (leveämpi kaula, yök!!!, semmoinen satakiloinen talla, jne.), mutta kannattaa kaikkia kokeilla ja muodostaa omat mielipiteet.
 
Ja viimeinen mahis on se, niinkuin olen monesti sanonnut aiemminkin, niin teetätä itelles haluamas tele jollain sepolla; varmasti menee alle 2k euron.
 
God made me funky
sihvoh
03.06.2005 19:08:19 (muokattu 03.06.2005 19:16:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaan jos semmoinen jossain vastaan tulee. Noita jaappaneita kun ei ihan jokanurkassa pyöri ainakaan täälläpäin.
 
EDIT: paljonko moisista mahtavat pyytää tätänykyä?

 
Jaappanin '62 Custom Tele näytti olevan jotain 900 EUR hinnoissa Helsingin F-musiikissa. Japanista tilaamalla n. 700 EUR ja Guitar24.de 689 EUR
 
Kysyin tota '62 Teleä tuolta Saksasta ja sain seuraavia vastauksia:
- C profiilin kaula
- Japanilaiset TL Vintage mikit
- Mukaan gigbag
 
Samassa kauipassa on myös '62 American Serie Tele hintaan 879 EUR ja siihen tulee sitten jo kova laukkukin.
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
rockitsb
03.06.2005 19:44:41 (muokattu 03.06.2005 20:09:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.fareastguitars.co.uk/usedstock.htm
 
Tuolla joku trokarin tyyppinen kuskaa noita japsi-fendereitä (vähän käytettyjä suurimmaksi osaksi) britteihin ja myy eteenpäin kohtuullisilla hinnoilla. Justiinsa meni tollanen 62 Custom tele. Laskin että postikuluineen noin 800 euroa maksaisi, mutta jos niitä kerran tuolta Saksasta saa alle 700 niin....
 
edit. paitsi että tuossa brittiläisessä on texas specialsit
 
Bella Italia #5
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «