Ozagon 03.06.2005 16:10:44 | |
---|
Kun soitatte fillejä, onko teillä basari(t) siinä mukana? Itsellä tuppaa olemaan hankalaa soittaa basaria ja tomifillejä samanaikaisesti. Pöörlit ne olla pitää, niitä on jokapuolella, koulussakin! |
Dnjmaster 03.06.2005 16:12:05 (muokattu 03.06.2005 16:14:35) | |
---|
Riippuu fillistä, mut kyllä mä aina pyrin pitämään basarin mukana fillissä. Se antaa jollain lailla tiettyä jämäkkyyttä filliin, ja kuulostaa paljo paremmalta. Voit harjotella basarin pitämistä tomi filleissä sillälailla, että soitat vaikka 8-osa tai 16-osa nuotteja tomeihin ja sit soitat basarit aina ykkösellä tai ykkösellä ja kolmosella, tai mikseipä vois soittaa vaikka kakkosella ja nelosellaki, joka vaati jo enemmän harjottelua. |
beethro 03.06.2005 16:27:41 (muokattu 03.06.2005 16:29:38) | |
---|
Basarinkäyttö filleissä vaihtelee minulla - joskus ei ollenkaan basareita, joskus taustalla polkemassa esim neljäs- tai kahdeksasosia, joskus satunnaisesti sijoitettuna,eikä aina välttämättä samanaikaisesti tomien tai vrvelin kanssa,joskus tarkasti bassolinjaa mukaillen jne. Jos basarinpolkeminen samanaikaisesti käsien kanssa tuntuu vaikealta, niin eiköhän tähän auta se, että aloitat tarpeeksi hitaasti, jotaa saat iskut tarkasti kohdalleen, ja sitten pikkuhiljaa alat nostaa tempoa. Näin ainakin minulla. Jaakko |
Klooni 03.06.2005 16:47:12 | |
---|
Ilman muuta, varmaan 80% filleistä on basari mukana, jotenkin vain ollut allekirjoittaneelle luonnollinen tapa toimia. Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Järvihirviö 03.06.2005 16:49:03 | |
---|
Riippuu tilanteesta. Joskus tulee viljeltyä useastikin. Alkuaikoina oli vaikeampaa saada jalkoja toimimaan yhdessä, kun fillatessa aina vaistonvaraisesti polkee haitsua. |
Niskamies 03.06.2005 16:50:22 | |
---|
Riippuu täysin fillistä. Nyt kun olen soitellut paljon triolifillejä, niin tällainen toimii kivasti: OVJ OVJ OVJ OVJ. Jossa J on siis basari ja O ja V ovat kädet(virveliin tai tomeihin). Virallisesti semi-pro! |
moderndrummer88 03.06.2005 16:53:38 (muokattu 03.06.2005 16:56:03) | |
---|
johonkin fillin päätteeksi mukava hurauttaa JOV oikea käsi tomiin ja vasen virveliin rimshottina. sitten jos vedetään vähän hevimpää kamaa niin tämmösiä oj vj ok vk tätä niin kauan kuin on tarvis... myös seuraava on ihan siisti oj oj(tämä tuplapotkuna siis) vj ok vk ok vk. VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
Mr. Morrow 03.06.2005 16:54:15 | |
---|
Ilman muuta, varmaan 80% filleistä on basari mukana, jotenkin vain ollut allekirjoittaneelle luonnollinen tapa toimia. Komppi. Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin! |
absentmind 03.06.2005 16:56:16 | |
---|
Mulla muuten ei oo toi hihatin polkeminen koskaan tullut tavaksi, ehkä vasen jalka onkin siks sen verran paska... basariakaan en filleissä kauheesti polje, mutta oon nyt viime aikoina ruvennut sitäkin vähän enemmän harrastamaan. Mut kysyisin että missä ja miten usein te poljette tota haikkaa? Mulla se ei ainakaan mikään automaattinen homma koskaan ole. Riverside forest mammalRiverside forest mammal |
bATE bASARI 03.06.2005 17:01:46 (muokattu 03.06.2005 17:02:23) | |
---|
Mut kysyisin että missä ja miten usein te poljette tota haikkaa? Mulla se ei ainakaan mikään automaattinen homma koskaan ole. Ei se vielä automaattinen tapa ole mutta yritän polkea sitä aina kun komppaan jollain muulla esim. ridellä. |
absentmind 03.06.2005 17:07:52 | |
---|
Ei se vielä automaattinen tapa ole mutta yritän polkea sitä aina kun komppaan jollain muulla esim. ridellä. Kuulostaahan se tietenki paremmalta jos sitä polkee vaikka ridekompissa upbeatille aina. Ei vaan oo tullu tavaks... täytynee ruveta tuota enemmänkin tekemään, nykyään hihatin polku joka paikkaan lähinnä vaan sekottais :D Riverside forest mammalRiverside forest mammal |
Epämuusikko 03.06.2005 17:12:52 | |
---|
Ihmisellä on neljä raajaa. Miksi syrjiä niitä matalempia? TJEU: Jack Dejohnette Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
JeeVes 03.06.2005 17:18:17 | |
---|
Varmaan aika yleinen hevifilli on tällänen: V O VJ OJ tuota sitten vaan sika nopeesti uudelleen ja uudelleen. Itse kylläkin soitan sitä vain yhdellä jalalla sillä ei ole tuplia, oikein kivan kuulonen filli, suosittelen. Sen fillin saa parhaiten toimimaan pienillä nyansseilla ja aksentoimalla. Kokeilemaan siis. (OJ: oikeajalka, VJ: vasenjalka, oikeakäsi: O, vasenkäsi: V) Kalamies #15 >-)))>
ESTR #3 |
beethro 03.06.2005 17:18:54 (muokattu 03.06.2005 17:22:11) | |
---|
Epämuusikko puhuu asiaa. Mua on muutenkin hämännyt monien viljelemä ajattelutapa, jonka mukaan vasen jalka on täysin toimeton ja käyttökelvoton, jos ei soita sillä basaria. Mulla on ainakin erittäin tärkeetä kokoajan kontrolloida haitsua vasurilla, ja filleissä ja ridekompeissa pitää haitsua polkemalla tahtia yllä. Kuulostaakin usein tollanen haitsun jalkakäyttö erittäin hyvältä. Tämä on yksi syy, miksi mulla on olut hieman epämukavaa soittaa tuplabasarikomppeja, varsinkin haitsuun, kun ei ole siihen avoimuudensäätöön mitään tuntumaa. EDIT: hieman muokkailin... Jaakko |
JeeVes 03.06.2005 17:21:39 | |
---|
Epämuusikko puhuu asiaa. Mua on muutenkin hämännyt monien viljelemä ajattelutapa, jonka mukaan vasen jalka on täysin toimeton ja käyttökelvoton, jos ei soita sillä basaria. Mulla on ainakin erittäin tärkeetä kokoajan kontrolloida haitsua vasurilla, ja filleissä ja ridekompeissa pitää haitsua polkemalla tahtia yllä. Kuulostaakin usein tollanen haitsun jalkakäyttö erittäin hyvältä. Tämä on yksi syy, miksi mulla on olut hieman epämukavaa soittaa tuplakomppeja, varsinkin haitsuun Kyllä, juurin näin. Kannattaa tutustua esim. Steve Gaddin työskentelyyn hihatilla. Hihat tuo erittäin paljon tukevuutta ja lisää soundia komppiin, se on selvä se. Kalamies #15 >-)))>
ESTR #3 |
Järvihirviö 03.06.2005 17:22:36 | |
---|
Jep, haitsujalka harvemmin on toimettomana. Ridellä soittaessa saa rokkimeininginkin helpommin päälle, kun saa päästä haitsua polkemaan kunnolla! Tulee nykyään melkeinpä selkärangasta tuo. |
Varmaan aika yleinen hevifilli on tällänen: V O VJ OJ tuota sitten vaan sika nopeesti uudelleen ja uudelleen. Itse kylläkin soitan sitä vain yhdellä jalalla sillä ei ole tuplia, oikein kivan kuulonen filli, suosittelen. Sen fillin saa parhaiten toimimaan pienillä nyansseilla ja aksentoimalla. Kokeilemaan siis. (OJ: oikeajalka, VJ: vasenjalka, oikeakäsi: O, vasenkäsi: V) Mä vedän ton paljon mielummin O V OJ VJ. Virallisesti semi-pro! |
kattila 03.06.2005 17:39:01 | |
---|
Riippuu myös filleistä. Sellaisissa basaribasari snaresnare basaribasari tomitomi filleissä se on aika pakollinen. Myös nopeimmissa filleissä basarit auttavat kummasti. MegaMan Club #008 - Spark Man |
absentmind 03.06.2005 17:52:14 (muokattu 03.06.2005 17:52:53) | |
---|
Varmaan aika yleinen hevifilli on tällänen: V O VJ OJ tuota sitten vaan sika nopeesti uudelleen ja uudelleen. Itse kylläkin soitan sitä vain yhdellä jalalla sillä ei ole tuplia, oikein kivan kuulonen filli, suosittelen. Sen fillin saa parhaiten toimimaan pienillä nyansseilla ja aksentoimalla. Kokeilemaan siis. (OJ: oikeajalka, VJ: vasenjalka, oikeakäsi: O, vasenkäsi: V) ns. portnoy-filli ja silleen... ;) Mäkin muuten alotan fillit vasemmalla vaikka oon oikeekätinen. Mulle se menee luonnollisemmin, oon koko soittoharrastukseni keston ajan aatellu et kun luenkin vasemmalta oikeelle ni kai soitankin sitten :D Riverside forest mammalRiverside forest mammal |
Weetoz 03.06.2005 18:07:38 (muokattu 03.06.2005 18:08:25) | |
---|
Näitä "portnoy-fillejä" eri muodoissaan tulee aika useasti harrastettua. Haikkaa poljen toistaiseksi vähän turhan harvoin, mutta olen alkanut tuotakin harjoitella. Kyllä se jo pikkuhiljaa alkaa sujua. Oikealla kädellä aloitan normaalisti fillaamisen. Mitä eroa on hirvellä ja singolla? -Hirvi osaa ampua lehmällä. (Basistimme oma versio jostain vitsistä) |