Aihe: Näin se kesäloma toimii-soinnut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Musiikkia korville
03.06.2005 08:04:52

Aiheessa alkaa olee jo aika monta kirjoitusta, mutta kukaan ei oo vieläkään antanu sointuja... Siksi pahoittelen C thul, että minäkään en nyt niitä anna.

Kaveri pyytää apua ja ainut, mitä saa vastaukseks on vittuiluja muutamilta, joilla on hirveä pätemisen tarve. Ei voi muuta, ku ihmetellä jengin tyhmyyttä. Jos mulla olis ne soinnut tiedossa, ni varmasti laittaisin ne tähän. Tai jos mulla olis se nauha, ni plokkaisin ne ite ihan vaan sen takia, että kaveri sais apunsa ja muutama keskenkasvunen vois lopettaa kommentoinnin tähän topiciin.

Ja sitäkin on joittenkin vaikea ymmärtää, että kaikilta ei välttämättä luonnistu toi plokkaus ja että soittotaidollisestikin me ollaan kaikki täällä kirjoittavat eriarvoisia. Ei muuta.

P.s. Komppaus isojussille
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
jeppeq
03.06.2005 08:34:04
Pannaas kertosäe vaikka a-mollista, en muista tuota a-osaa mitenkä menee.

Näin se kesäloma toimii..

|am|-"-|E7|-"-|E7|-"-|am|E7|am|A7|dm|-"-|am|E7|am|dm|am|E7|am|E7|

Eiköhön tuolla kierrolla pitäis kerto taittua, kolmella soinnulla näyttäis menevän. Toivottavasti auttaa tuskaan.
"minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa..
isojussi
03.06.2005 08:48:52
I'm your sword and shield.....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
El Condor
03.06.2005 08:56:18
Mulla ei ole muita Mamban lappuja kuin Vaaran vuodet nuottialbumi ja siinä ei ole.

Ei varmaan Matin ja Tepon biisiä olekaan.

Sori, oli ihan pakko. En minäkään voi alkuperäisessä kysymyksessä auttaa, kun ei "leukojen" tuotantoa hyllystä löydy. Omalta kohdaltani ei muuten kesäloma toimi ollenkaan, tai sitten siitä tulee liiankin pitkä. Pätkätyöläisen onnea.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
U.Honey
03.06.2005 09:02:19 (muokattu 03.06.2005 09:22:33)
Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
My name is Baron, U.Honey Baron.
isojussi
03.06.2005 09:22:55
Jep, harmi kun ei ole tätä taideteosta omassa levykokoelmassa.

Näitä uudempia iskelmäradioklssikoita on mullakin vähemmän, mutta kaiken maailman halpakoreista ostelen varoiksi sitten, kun hinta putoo Euron kieppeille. Tiä koska nitä tarvii.....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
03.06.2005 09:39:57

Ei varmaan Matin ja Tepon biisiä olekaan.
Sori, oli ihan pakko.

Joo, kyllä mäkin sitä ihmettelin.

(En ole aamuisin terävimmilläni)
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
pekkajau
03.06.2005 10:35:53
Vielä pari viikkoa ja sitten lauletaan se... "kesäloma toimii" ja elokuussa voi sitten laulaa että "nyt se pakkoloma toimii"!(Kiitos siitä sinulle täysin ky.pä taloudenhoitajamme, joka puhalsit melkein kokonaan meidän kassan!")
Kirjoitin mitä kirjoitin!
Neljä Ruuvia
03.06.2005 15:53:13 (muokattu 03.06.2005 15:54:44)
Sen takia mä tuon kirjoitin, että ymmärrän kyllä, jos on jostain vähän hankalammasta biisistä kyse. Mutta jos soittelee tansseja ja muutenkin on vetänyt tuollaista kolmen soinnun kamaa, niin ei kai se ylivoimainen tehtävä ole.
Mackin puolustus!
Mä tuossa toisessa ketjussa puolustin tiskijukkaa ja sillä kannalla pysyn .Mut se on kulkaas kollegat sillä tavoin että ei meidän oo mitään syytä nähdä sampleriä tai viulukonetta saati levynpyörittäjää uutena uhkana muusikoille jos osaaminen ja ammattiin panostaminen on sitä luokkaa ettei
a) saa plokattua sointuja noin kusenpolttamasta biisitä kun tuo on.
b) äänitteen puuttuessa viitti hommata sitä mistään.

Tervemenoa vittuun vaan alalta.Levynsoittajat tilalle! Nekin kunnioittaa enemmän musiikkia.
Ja ,saatana...
On varaa sanoa,huttu taittuu,jatsin kanssa joutuu vähän painimaan. :-)
Musiikkia korville
03.06.2005 16:08:34

Mut se on kulkaas kollegat sillä tavoin että ei meidän oo mitään syytä nähdä sampleriä tai viulukonetta saati levynpyörittäjää uutena uhkana muusikoille jos osaaminen ja ammattiin panostaminen on sitä luokkaa ettei

Tervemenoa vittuun vaan alalta.Levynsoittajat tilalle! Nekin kunnioittaa enemmän musiikkia.

Aika tyly tuomio. Epäilisin, ettei tää kaveri oo sillä tasolla, että sekään olis uhka muusikoille, muutenhan se ei varmaan sointuja täältä kyselis. Oletetaanpa, että kaveri on vasta alkanu harrastaa, niin jostainhan se on liikkeelle lähdettävä. Vai kuinka? Ja jos ne soinnut sattuu jollakin olemaan, niin ei varmaan suurta vahinkoa synny, vaikka ne kertois eteenpäin. Ei ne nyt sentään mitään ammattisalaisuuksia oo.
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
baron
03.06.2005 16:09:46 (muokattu 03.06.2005 16:13:06)

Onhan se plokkaaminen kehittävää mutta siitä huolimatta kyllä mä annan laput, jos sattuu olemaan ja aion jatkossakin pyytää palstalta, jos sattuu puuttumaan, vaikka jonkun mielestä olisi helppo.

Kyllä ne helpotkin laput on yhdelle ja toiselle kriittisesti suhtautuvalle kelvanneet.

Eli: Jos ette irvailun pelossa uskalla palstalta julkisesti pyytää, pyytäkää multa pikaviestillä.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
Neljä Ruuvia
03.06.2005 16:14:26
Aika tyly tuomio.

Joo,niin pitää olla.

Ei ne nyt sentään mitään ammattisalaisuuksia oo.

Ei,ne ei oo salaisuuksia.Niitä opetetaan musiikkiopistoissa,niitä voi ilmaiseksi lukea kirjaston kirjoista.
Ei ,ne ei oo ammattisalaisuuksia.
Ne on perusedellytys ammattiin.
Ihan oikeesti,jos ei edes kolme sointua taitu,on työvoimatoimistolle sattunut tilastollinen virhe. Väärä jätkä on pantu väärälle alalle!
v_m_kangas
03.06.2005 16:34:06

Mut se on kulkaas kollegat sillä tavoin että ei meidän oo mitään syytä nähdä sampleriä tai viulukonetta saati levynpyörittäjää uutena uhkana muusikoille jos osaaminen ja ammattiin panostaminen on sitä luokkaa ettei

Tälläinen logiikka ei sitten toimi ainakaan muilla ammatinaloilla. Siis, sellainen että tehdään sama työ miljoona kertaa uudestaan. En aivan heti usko, että se nyt mitenkään soittajiakaan pelastaa jäämästä levymusiikin jalkoihin. Kaiken lisäksi kun on omassa ammatissaan oppinut aina miettimään miten uutta tehdessä saadaan mahdollisimman tarkkaan hyödynnettyä aikaisemmin jo valmiiksi tehty työ.

Summittaisella laskutoimituksella illan ohjelmiston blokkaaminen, vaikkapa n.100 kpl biisejä * 10 min =
16,7 tuntia. Sitäpaitsi aika harvassa on heput, jotka kirjoittaa soinnut/nuotit/sanat biisistä kuin biisistä kymmenessä minuutissa. Lisäksi sitten vielä kulut ja vaivat hankkia/lainata levy/äänite jostain. Mulla on ainakin muutakin tekemistä tuolle ajalle.
Humppaa tai soita humppaa
Neljä Ruuvia
03.06.2005 16:39:23 (muokattu 03.06.2005 16:46:08)
Tälläinen logiikka ei sitten toimi ainakaan muilla ammatinaloilla. Siis, sellainen että tehdään sama työ miljoona kertaa uudestaan. En aivan heti usko, että se nyt mitenkään soittajiakaan pelastaa jäämästä levymusiikin jalkoihin. Kaiken lisäksi kun on omassa ammatissaan oppinut aina miettimään miten uutta tehdessä saadaan mahdollisimman tarkkaan hyödynnettyä aikaisemmin jo valmiiksi tehty työ.

Summittaisella laskutoimituksella illan ohjelmiston blokkaaminen, vaikkapa n.100 kpl biisejä * 10 min =
16,7 tuntia. Sitäpaitsi aika harvassa on heput, jotka kirjoittaa soinnut/nuotit/sanat biisistä kuin biisistä kymmenessä minuutissa. Lisäksi sitten vielä kulut ja vaivat hankkia/lainata levy/äänite jostain. Mulla on ainakin muutakin tekemistä tuolle ajalle.

Sähän taisitkin olla päivätöissä.Siinä sitä kiirettä pitelee.
Mulla sitä on aikaa...
Onks 16,7 tuntia valmistautumista muusikon ammattiin liian iso satsaus?
C'mon...

Edit: Lisäys tuohon ylempään postiin.
Ne voi ja saa ne kolme sointua painaa myös kaaliin...
Präm...ensimmäisen asteen mollisointu,präm....neljännen asteen mollisointu,präm...viidennen asteen septimisointu, präm....ensimmäisen asteen mollisointu...

Että kun seuraavan kerran Mersun kone hyrähtää liikkeelle ,niin äkkiä mieleessään kertaa tuon litanian,niin ,jumalauta,lähes puolitanssikeikkaa on hoidettu!!!
Opettelee ees ton niin keikkaliksat lähtee roimaan nousuun.
baron
03.06.2005 16:42:14

Onhan se tietysti itsevarma asenne, kun tietää, että ei koskaan tule apua tarvitsemaan tai vaikka tarvitsisikin, ei kehtaa pyytää.
Neljä Ruuvia
03.06.2005 16:44:31
Onhan se tietysti itsevarma asenne, kun tietää, että ei koskaan tule apua tarvitsemaan tai vaikka tarvitsisikin, ei kehtaa pyytää.

Mitäs Baron tsiguttaa siellä. Suakin oon jeesannu,oli vähän erityyppinen ralli kyseessä silloin...En jeesais suakaa tuossa. Samat lääkkeet tulis sullekin.
baron
03.06.2005 16:49:37

Mitäs Baron tsiguttaa siellä. Suakin oon jeesannu,oli vähän erityyppinen ralli kyseessä silloin...En jeesais suakaa tuossa. Samat lääkkeet tulis sullekin.

Joo, kiitos vaan avusta, oli ihan nappiin.

Oon kuitenkin sitä mieltä, että en mä haluaisi meidän genren aloittelijoitakaan tuonne "Aloittelijat" palstalle tyrkätä, siellä puhutaan vain miten "Powerchord" otetaan kitaralla ja vastaavaa, tältä palstalta löytyy hirveästi tietoa ja taitoa ja toivon että sitä jaettaisiin ja että täälläkin uskallettaisiin kysyä joidenkin mielestä itsestään selviä asioita ilman julkista teilaamista.
Neljä Ruuvia
03.06.2005 16:55:51
Joo, kiitos vaan avusta, oli ihan nappiin.

Oon kuitenkin sitä mieltä, että en mä haluaisi meidän genren aloittelijoitakaan tuonne "Aloittelijat" palstalle tyrkätä, siellä puhutaan vain miten "Powerchord" otetaan kitaralla ja vastaavaa, tältä palstalta löytyy hirveästi tietoa ja taitoa ja toivon että sitä jaettaisiin ja että täälläkin uskallettaisiin kysyä joidenkin mielestä itsestään selviä asioita ilman julkista teilaamista.

Ymmärtäkää nyt hyvät miehet että noin puutteellisilla taidolla kannattaa ainakin vakavammin otettavilta keikoilta pysytellä kaukana. Noilla taidoilla mennään korkeintaan Maaret & Hyväkkäisiin soittamaan/tuuraamaan,jopa kuuluisa Markus-sextet on pelkkä kaukana siintävä unelma :-)
uruttaja
03.06.2005 18:33:44 (muokattu 03.06.2005 18:34:31)
Ymmärtäkää nyt hyvät miehet että noin puutteellisilla taidolla kannattaa ainakin vakavammin otettavilta keikoilta pysytellä kaukana. Noilla taidoilla mennään korkeintaan Maaret & Hyväkkäisiin soittamaan/tuuraamaan,jopa kuuluisa Markus-sextet on pelkkä kaukana siintävä unelma :-)

Onpa hyvä että joku puhuu välillä ihan suoraan. Markussekstettikin on niin perseestä ku olla ja pystyy.

Ajatelkaapa vaikkapa rekkafirmaan töihin pyrkivää Eskoa, jolla on periaatteesa muodollinen pätevyys ja hän on sen verran sekkeillään että vois jopa hoitaa yhden keikan Forssaan.

Jos sen ensimmäinen kysymys on:" Kummastakohan ovesta ajoneuvon kuljettajan työpisteeseen pääsee", niin ottaakohan Kauko Kiito Eskon sille keikalle???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)