Aihe: Pat Metheny -mistä alkaa?
1 2 3 4
Strutsi
02.06.2005 16:48:27
Kuulin tässä vähän kyseistä artistia ja alkoi tekemään mieli Methenyn levyjä.
Mistä olisi hyvä alkaa?
Uusinta "The way up" -levyä on taidettu kehua.
"I've gone where the hand of man has never set foot."
M.i.k.key
02.06.2005 16:49:11
Secret Story on "helppo". Todella hieno levy, suosittelisin melkein sitä.
Mä lopetan nää hommat!
Bonham
02.06.2005 16:50:03
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Strutsi
02.06.2005 16:51:47
Tästä ketjusta:?

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=5&t=82850&o=0&co=30

Kiitti.
Haku ei toimi.
Notefix
02.06.2005 17:02:46 (muokattu 02.06.2005 17:04:10)

Secret Story on "helppo". Todella hieno levy, suosittelisin melkein sitä.

Joo, ja Jeremyn arrit on ihan kurkoja tossa. Hienoa musaa!
Sit se Live vuodelta 82 on kans hyvä alotuslevy.

Tosin, true jazzarit varmaan suosittelee Song X:ää, mut mä en oo pystyny sitä kuuntelemaan kertaakaan läpi.

Yllättävän raikas ja kaunista musaa sisältävä on myös Methenyn parin vuoden takanen soolokitaralevy, mutta ei ehkä ihan ekaks hankinnaks.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Lonnie
02.06.2005 17:33:38
The way uppia suositellaan kyllä, vaikka ainaki mulla meni vähän aikaa ennen ku pääsi sisälle mut sit kun pääsi niin kyllä kolahti.

New Chautauqua ja tietenkin se Bright Size Life on suositeltavia myös.
"ihminen on vaan elukka joka pystyy päässään pyörittämään suhteellisen monimutkasia asioita" -Hukkanen, Filosofi
Epämuusikko
02.06.2005 18:28:19
Road to you on aika hyvä ja livenraikas läpileikkaus 80-luvun helmistään.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
Clef
02.06.2005 19:20:51
"Pat Metheny Group", ECM 1978
edgehill
02.06.2005 21:02:22
En tiedä onko tämä täydellinen:
http://www.jazzdisco.org/metheny/dis/c/

Itse kuulin ensimmäisenä American Garagen. Diggaan sitä edelleen aivan täysillä. Konserttitaltioinneista Travels ja The Road To You ovat hienoja.

Voin myös suositella PMG:n konserttitaltiointeja, DVD:llä löytyy Imaginary Day ja Speaking of Now. Aivan huippuja molemmat.
On niitä kai muitakin mutta en ole niitä täällä kotomaassa nähnyt.
chromazone
03.06.2005 11:09:38
Zero tolerance for silence :)

Ei vaiskaan, itse suosittelisin edellä mainittujen lisäksi Groupin levyjä Still life (talking) ja Imaginary day, nämä ovat mukavan pop-henkisiä. :)

Trio/jazz-levyistä ehdottomasti Question & answer, Bright size life, Rejoicing, Trio live.

Suositella haluan myös Jim Hallin ja Methenyn duolevyä, Methenyn ja Scofieldin I can see your house from here, Kenny Garrett: Pursuance, Michael Brecker: Tales from the Hudson...

Näillä pääsee alkuun ja saa käsityksen, loistavia Metheny-levyjä on varmasti kymmeniä näiden lisäksi!
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Strutsi
03.06.2005 11:23:20
Millä levyllä on biisi nimeltä Follow me?
Tykkäsin kovasti
Notefix
03.06.2005 11:24:42

Näillä pääsee alkuun ja saa käsityksen, loistavia Metheny-levyjä on varmasti kymmeniä näiden lisäksi!

Ne on melkein kaikki hyvä...paitsi ZTFS ja Song X...ihan ne perusjazz-levyt on tällaselle popparille tosin vähän vieraampia.
Morse Code
03.06.2005 20:59:25
Imaginary Day

Ja juurikin tuon levyn ansiosta itse aikoinani sain kipinän Methenyyn. Eli ainakin minun kohdallani sopi "aloituslevyksi".
Today is a gift ; that's why it's called the present
jazzmies
03.06.2005 22:54:56
Eräs hieman erilainen Metheny-levy on Zero Tolerance for Silence, joka on ehkä vähemmän melodinen kuin muut saman aikakauden levyt, mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen.
U.Honey
04.06.2005 12:03:49 (muokattu 11.10.2005 06:25:57)
Yksi vaihtari Methenyyn tutustumiseen on kanssa Mitchellin levyt.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Jucciz
04.06.2005 15:36:57 (muokattu 04.06.2005 15:42:36)
Eka kuulemani Methenyn levy oli The Road to You -live. Sen jälkeen ei mikään ole ollut entisensä..

Toisesta viestiketjusta:

Ainakin Still Life (Talking), The Road to You ja Bright Size Life (ensimmäinen triolevy, bassossa Jaco Pastorius!) ovat valtavia levyjä. Toisaalta Imaginary Day on erittäin mielenkiintoinen ja monipuolinen kokonaisuus. Alkupään tuotannosta myös Pat Metheny Group- sekä American Garage -levyt ovat erittäin hienoja levyjä hieman rock- ja jopa kantrihenkisellä otteella ja ennen kaikkea nuoruuden innolla. Jos ei karsasta konelooppeja ja pitää hyvästä groovesta, kannattaa hommata We Live Here -levy. Myös Jim Hall:in ja John Scofieldin kanssa tehdyt kahden kitaristin levyt ovat kerta kaikkiaan upeaa kuultavaa. Hienoa tunnelmointia on taltioitu Charlie Hadenin kanssa tehdylle pelkän kitaran ja kontrabasson levylle "Beyond The Missouri Sky". "Like Minds" on luku sinänsä, sillä tällä levyllä kokoontuu viisi musiikin huippulahjakkuutta: Pat Metheny, Chick Corea, Gary Burton (jonka bändissä Metheny 70-luvulla aloitteli uraansa), Roy Haynes ja Dave Holland. Toisaalta myös Letter from Home, Secret Story, Offramp ja Watercolors ovat upeita levyjä... unohtamatta tietenkään triolevyjä "Rejoicing", "Question and Answer" sekä "Trio 99-00" ja sen jälkeen julkaistu livetupla samalla kokoonpanolla.

Myös Michael Breckerin sekä Joni Mitchellin levyillä Metheny on hoitanut vastuualuettaan vähintäänkin kiitettävästi. Jack DeJohnetten levy Parallel Realities on myös hieno, kuten myös Gary Thomas:in levy Till We Have Faces. Molemmilla on Metheny kitaran varressa.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Notefix
04.06.2005 22:27:59

Eli yks vaihtari Methenyyn tutustumiseen on kanssa Mitchellin levyt.

Joni Mitchell on MAHTAVA! Ei tartte edes Methenyä...
gösplstorm
06.06.2005 12:13:39
Unity village(?) on kyl loistava. En oo nyt iha varma meniks toi nimi oikein.
Pahin virheesi on aina myös viimeisesi. www.TheZippyWackos.com SAFBSRIYA #1
rijopu
06.06.2005 14:21:10 (muokattu 06.06.2005 14:53:38)
Mun suosikki Methenyn levy on a Letter from Home. Älyttömän raikas ja melodinen levy.
2 mainiota bassoa myytävänä! No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)