aleksi 15.02.2003 09:15:52 (muokattu 15.02.2003 09:16:23) | |
---|
Etsin ja löydän.. Käytän paljon mp3.comia sekä tre/helunionia sekä kiertelen paljon pienten levy-yhtiöiden kotisivuilla tutustumassa vastasignattuihin bändeihin. "-Har du en cigarett komppis?
-Not for you." |
Herra-X 16.02.2003 13:29:23 | |
---|
Joo.. Kyllähän noita tulee tarkasteltua. Yksi hyvä esimerkki tällaisesta bändistä on The Knob. Jätkät tekee mielestäni hyvää musiikkia. Ja eikös se ole pääasia? "Tonight I'm burning in the place where I want to stay" |
MrQ 20.02.2003 15:20:33 | |
---|
En seuraa massasta poiketen juuri olllenkaan. osittain se johtuu katudesta/tkemisen ilosta. musiikki mitä kuuntelen ei todellakaan kuullosta musiikilta mitä teen. Uskoisin että muilla kellaribändeillä on kuitenkin samansuuntainen linja joten en halua että ne vaikuttavat minuun millään tavalla. En halua saada heiltä ideoita enkä missään nimessä kokea että nämä jätkät osaavat tämän ihan oikeasti meitä paremmin. Tämä siis rok puolella. Sitten toki saundit ovat yksi syy. Sama se minulle miltä musiikkki kuullostaa, jos saundi on huono, ni ei onnaa, ei. |
Tellervo 21.02.2003 13:48:10 | |
---|
Kun tuo virtuaalipuoli ei ole oikein hallussa, keskityn lähinnä live-elämään, mutta siihenkin nykyään valitettavan vähän. Yleisesti ottaen mulla on kuitenkin sellainen kokemus, että monesti "nimettömien" bändien keikat on meiningiltään niitä parhaimpia. Mainitsihan joku näilläkin sivustoilla, että vielä tuntemattoman Kolmannen Naisen keikka oli rennoin mitä hän kyseiseltä bändiltä koskaan näki. Tavallaan tietysti ikävää, mutta tavallaan ei. Tarviiko kaikkien mitään kuuluisuuksia ja huippuja ollakaan? Elämä voi olla oikein nautittavaa tuntemattomana taviksena, vaikka sitten olisi muusikkokin. Ja monestihan mahtavimmat meiningit on joissain yksityisbileissä joissa innostutaan musisoimaan porukalla (niin kuin vaikka mnetin miitissä :-). Siitähän musiikissa kaiketi alun perin on kyse: yhdessä tekemisestä ja hauskanpitämisestä, ei siitä että toiset esiintyy ja toiset kuuntelee kiltisti. Vähintään pitää saada jorata! |
paavi 21.02.2003 16:00:16 | |
---|
Kun tuo virtuaalipuoli ei ole oikein hallussa, keskityn lähinnä live-elämään, mutta siihenkin nykyään valitettavan vähän. Yleisesti ottaen mulla on kuitenkin sellainen kokemus, että monesti "nimettömien" bändien keikat on meiningiltään niitä parhaimpia. Mainitsihan joku näilläkin sivustoilla, että vielä tuntemattoman Kolmannen Naisen keikka oli rennoin mitä hän kyseiseltä bändiltä koskaan näki. Tavallaan tietysti ikävää, mutta tavallaan ei. Tarviiko kaikkien mitään kuuluisuuksia ja huippuja ollakaan? Elämä voi olla oikein nautittavaa tuntemattomana taviksena, vaikka sitten olisi muusikkokin. Ja monestihan mahtavimmat meiningit on joissain yksityisbileissä joissa innostutaan musisoimaan porukalla (niin kuin vaikka mnetin miitissä :-). Siitähän musiikissa kaiketi alun perin on kyse: yhdessä tekemisestä ja hauskanpitämisestä, ei siitä että toiset esiintyy ja toiset kuuntelee kiltisti. Vähintään pitää saada jorata! Voisko enää paremmin kiteyttää tätä perjantaifiilistä? Ei. Mä en jaksa enää ressata. Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut. |
uniprinsessa 22.02.2003 14:10:53 | |
---|
Mun lempibändit ovat juuri näitä ns. pikkubändejä...tutkailen paljon mm. banditrekisteri.com ja mikset.netistä... |
harmonic 20.04.2003 18:56:57 | |
---|
Aika hyvä tilaisuus nähdä paljon bändejä livenä on Ääni ja Vimma Gloriassa. Ne on karsinut 120:n bändistä kermat lauteille. 22.-26.4.2003 vapaa pääsy http://www.nuoriso.hel.fi/gloria/ |
JeeVes 20.04.2003 23:03:47 | |
---|
Joo-o kyllä sitä aina silloin tällöin tulee seikkailtuu kaikkien eri pikku yhtyeitte/artistien sivuilla. Nyt esim. toi Askomiko on tosi kova. Tuolta Demoarviot palstaltahan löytyy vaikka mitä kuuntelemisen arvoista, että eikun sinne surffaamaan ja imuttelemaan demoja. Suck my error! |
jenni.rotten 21.04.2003 00:58:07 | |
---|
No, en nyt niin älyttömästi netistä näitä bändejä etsiskele. Yleensä löydän niitä "pikkubändejen" soittajia jostain "suurbändejen" keikoilta kaupittelemassa omaa demoaan. Ihan hyvä silleenkin :) Sitten jos joku kehuu jotain vähemmän kuuluisaa bändiä, otan kyllä siinä selvää ko. bändistä netin tai kaverin välityksellä. Ja sitten kun sattuu joku hyvä bändi löytymään, varmasti kannatan heidän toimintaansa ostamalla vaikkapa demon tai jonkun, ihan vain tukeakseni näitä "pikkubändejä". Itse diggailenkin sitten ihan h**vetisti enemmän näitä "pikkubändejä" jostain syystä. Sekunda jo eläessään -
kusipää jo syntyessään |
PuNkKi 21.04.2003 03:05:33 | |
---|
No, en nyt niin älyttömästi netistä näitä bändejä etsiskele. Yleensä löydän niitä "pikkubändejen" soittajia jostain "suurbändejen" keikoilta kaupittelemassa omaa demoaan. Ihan hyvä silleenkin :) Sitten jos joku kehuu jotain vähemmän kuuluisaa bändiä, otan kyllä siinä selvää ko. bändistä netin tai kaverin välityksellä. Ja sitten kun sattuu joku hyvä bändi löytymään, varmasti kannatan heidän toimintaansa ostamalla vaikkapa demon tai jonkun, ihan vain tukeakseni näitä "pikkubändejä". Itse diggailenkin sitten ihan h**vetisti enemmän näitä "pikkubändejä" jostain syystä. Näin myöskin... juuri näin :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
haist vittu sit 21.04.2003 14:50:56 | |
---|
MÄ sillon tällön etin netistä suomalaisten bändien biisejä, esimerkiksi mikseristä. itekin soitan tälläsessä "pikkubändissä" ni on sellanen olo, et jos kuuntelen muitten musaa, ni kai joku joskus meitäkin kuuntelee. kyllä mä oon välillä ihan hyviäkin tuotoksia löytäny, ne on vaan lähes poikkeuksetta aika huonolaatusia äänityksiä. ei se mitää. |
Sisilisko 25.04.2003 10:07:18 | |
---|
Olisiko kellään antaa vinkkejä, että mistä semmoisia pienempiä bändejä voisi netistä bongata? Suomalaisiahan kaiketi löytyy melko hyvin banditrekisterista, mutta mites ne ulkomaalaiset? Noissa ääninäytteissä muuten nihkeillään mielestäni aivan turhan paljon. Kyllä itseltäni jää useimmiten se klippi kuuntelematta jos siitä heti näkee, että se on öbaut 10 sekunnin mittainen. "liquor and guns" |
Kyllä niitä jo levytyssopimuksenkin saaneita laulu- ja soitinyhtyeitä on siinä määrin, ettei edes ehdi kuunnella läheskään kaikkien mielenkiintoisten aktien kyhäelmiä. Suomalaisia demobändejä en viitsi tarkastella lainkaan, sen verran hyvin ovat nämä kuuluisimmat nimet tuhonneet visioni suomalaisen kyvystä luoda kunnollista musiikkia. |
Sebastian 30.04.2003 22:57:10 | |
---|
Kyllähän noita tulee tosi paljon seurattua. Vähän aikaa sitten eksyin jotain kautta Bon Jovin kotisivuille ja tajusin että se oli eka kerta kun kävin minkään isomman bändin kotisivuilla vaikka olin netissä seikkaillu jo pari vuotta. Hyvää matskua tosiaan löytyy. Superchrist on näistä ugbändeistä munkin mielestä ehkä paras enkä oo kyllä huomannu niitten fanikannassa mitään katoa Tavastia vierailujen jälkeen. On nähny niiltä arviolta melko lähelle tusina keikkaa ja täytyy kyllä sanoa että pari viimeistä on ollut sieltä huonoimmasta päästä. En oikeen tykkää siitä kun ovat menneet nostamaan tempoja. Biiseistä tuppaa silloin häviämään se kaikkein optimaalisin lantionpyöritysfiba. Laitetaan nyt linkki kun en huomannu et muut olis laittanu. www.rockisdead.com |
allapollo 01.05.2003 01:35:13 | |
---|
Monet kyllä soittavat ihan hyvin, ja tekevät ihan keskiverto biisejä, mutta kun se ei vain riitä. Hyvästä bändistä mun mielestäni kuulee että se haluaa olla paras ja suurin, ja se on loppupeleissä se joka määrää menestyksen. 1) Pitää uskoa omaan juttuunsa täysin, 2) Pitää pystyä tarkastelemaan objektiivisesti omia tuotoksiaan, ja olemaan itselleen rehellinen, 3) Pitää omata hyvää makua. Hyvä Norton!!! Komppaan sanomaasi!! Wanna-be ei riitä, täytyy olla gonna-be! Muusikoiden.net-poliisit on natsisikoja! |
Bathory 01.05.2003 20:59:40 | |
---|
Juu, on. Näin löysin mm. Heavy Metal Perseen, Ruoskan (pikkubändi?) ja pari muutakin helmeä. |
Micho 10.05.2003 11:22:46 | |
---|
pakko mainostaa, kun kerran pikkubändien tsekkaajia täällä liikkuu: käykää kattomassa www.hampaatsuussa.com ja kuunnelkaa. saa pistää mielipiteitä tänne. tai vieraskirjaan sinne sivuille. tai minne tahansa. kiitos |
aivokuolio 16.05.2003 11:53:47 | |
---|
|
booster 19.05.2003 19:01:11 (muokattu 19.05.2003 19:06:39) | |
---|
|
superfly 19.05.2003 19:07:34 | |
---|
Uusia bändejä tulee kyllä seurattua. Kaikki Demostudio-alueen ilmoitukset ainakin. Tuolla vaan välillä pistää vihaksi ihmiset, joiden arvostelu on ainoastaan "Paskaa" tai "ihan perseestä". Mielipiteet pitää aina perustella, vaikka bändistä ei pitäisikään. Mikseri oli joskus hieno palvelu, mutta nykyään 80% bändeistä siellä on konemusaa tai hiphoppia ja mä menetin mielenkiinnon siihen, koska kyseiset genret ei mulle tipu. Harppu on alaston piano |