Aihe: Otelaudan "pallot"
1 2 3
Fortune
02.06.2005 19:13:42
Taas mä haluan päteä. Pallo on kolmiulotteinen muoto!!!

I'll get me coat--

Jospa kysyjällä on kitarassaan hologrammiupotukset...

Vaikka tasokuviohan se silloinkin on eikä mikään pallo.

Merkkien totaalinen puuttuminen ei minuakaan hämää, mutta juuri Arvan mainitsema väärässä kohtaa oleva merkki tai vaikkapa tuollainen yököttävä köynnös tms. hökötys, joita joissakin karamellikitaroissa näkee, hämää kyllä silmää.

No, pitää soittaa silmät kiinni.
The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
DaKiller
02.06.2005 19:16:50

Itselläni tuollainen köynnös löytyy ja näyttää upealta eikä häiritse soittoa.
Les Fender
02.06.2005 19:21:11
Köynnös on sit varmaan tehty slidellä soittoo varten. Liukuu pitkin oksia ja lehtien kohdalla soittaa pitempään...;O)
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Fortune
02.06.2005 19:22:34

No, kaikilla omat vikansa päissään.

Minä esimerkiksi pidän Electro-Harmonixeista.
fox
02.06.2005 20:07:41

No, kaikilla omat vikansa päissään.

Minä esimerkiksi pidän Electro-Harmonixeista.

*prlää* EH:t ovat kovia muljuttimia! TOL on hieno otelauta-koree! (TOL - Tree Of Life, myös tunnetaan Vine Of Life-nimellä) Esim. Iso G valmistajana pistää 1. nauhaväliin merkin vain "sarjan huippumalliin, esim. Les Paul Custom, SG Custom, muut joutuvat aloittamaan kolmosvälistä! Ja kyä, Fortune, on mulla vikaa vikaa.... 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Juzzu
02.06.2005 21:41:14
Onneksi on keksitty otelautamerkit myös laudan puolelle (vaikkei soittaja niillä mitään tee) sillä simpukoiden elämä on muuten niin tylsää kö hiljakseen muljuttelevat siellä merten pohjissa semmoisen omituisen kuoren sisällä. Nyt on niidenkin elämällä tarkoitus.
Mutsis on äitis!
Fortune
02.06.2005 22:13:23
Onneksi on keksitty otelautamerkit myös laudan puolelle (vaikkei soittaja niillä mitään tee) sillä simpukoiden elämä on muuten niin tylsää kö hiljakseen muljuttelevat siellä merten pohjissa semmoisen omituisen kuoren sisällä. Nyt on niidenkin elämällä tarkoitus.

Minulla on sentään ihka aidot ekoterroristi-inlayt. Ei mitään muovijäljitelmää, jonka sisäinen kettutyttöni kyllä paremmin hyväksyisi.

Nyt en nuku öisin, kun korvissani kaikuu pienten simpukkaparkojen ulina.
Les Fender
02.06.2005 22:36:26
Nyt en nuku öisin, kun korvissani kaikuu pienten simpukkaparkojen ulina.
Ai siittäkös se LPn huumava ääni tulee... Onhan sormillakin mukavampaa kun saavat eebenpuun lisäksi liukua merellisissä tunnelmissa!!
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
WinterMad
02.06.2005 22:56:38
Eihän niitä edes näe kun soittaa seisoaltaan

Mulla ainakin on siinä otalaudan kyljessä ne merkimmät kans.
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
Jucciz
02.06.2005 23:38:52
Otelautamerkit muuten hämäävät aika hemmetisti jos joutuu soittamaan capon kanssa.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Fortune
02.06.2005 23:41:36
Otelautamerkit muuten hämäävät aika hemmetisti jos joutuu soittamaan capon kanssa.

Tottapa totta. Siihen hommaan pitäisi hommata varmaan merkkaamaton kitara.
Jaakko Hyvärinen
02.06.2005 23:46:57
Mulla on Ibanezin SZ 520 jossa on se "liekki" kuvio. kuvion keskikohta on 12. välin kohdalla, mutta muita merkkejä itse otelaudassa ei ole. Katsonkin soittaessa niitä merkkejä otelaudan sivussa.

Muutaman vuoden soiton jälkeen oikeat nauhat löytyvät vaikka pimeässä silmät kiinni.
Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä!
McNulty
03.06.2005 01:08:33
Minusta olisi outoa soittaa nauhamerkittömällä otelaudalla.

minä taas tykkään. Inlayt ovat turhuutta... se riittää että siinä "kyljessä" on ne pienet merkit. Itseasiassa otelauta ilman upotuksia näyttää todella hyvältä :))
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Juzzu
03.06.2005 08:57:28

Näkeeks muka silloin jotenkin paremmin otelautamerkit? Vai tarkoititkö otelaudan kyljen pikkutäpliä?
Mutsis on äitis!
trih
03.06.2005 10:20:51
Mä en ainakaan näe soittaessa laudan merkkejä joten en niillä mitään tee. Eikö sitä pidä taipua sellaiseen nuumetalasentoon että voi katsella sitä otelautaa rämpyttäessä? Näen vaan ne sivutäplät. Ne olis hauska saada valokuituna ni näkisi pimeässäkin.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
J.Hollström
03.06.2005 10:21:49
Mitkä vitun pallot?

t: Jeff Healey
Sintti
03.06.2005 10:59:18 (muokattu 03.06.2005 11:01:36)
Minusta olisi outoa soittaa nauhamerkittömällä otelaudalla.

Miksi se muka ois niin outoo soittaa? Eihän sitä kukaan jaksa sitä otelautaa tapittaa koko ajan, kun soittaa! :D

Muuten pelkästään 12. nauhalla joku merkki niin hyvältä näyttää.

Tuo on muuten totta. Mullakin omaan projektiin tulossa vaan 12. nauhalle joku kiva kuvio. :)
lingis
03.06.2005 11:02:17
Kyllä mulle noista itse otelautaan upotetuista merkeistä on hyötyä ainakin jos soittaa kaverin kanssa eikä ole ihan perillä mitä se mahtaa soitella. Voi näet katella kaverin laudasta missä mennään.
Sintti
03.06.2005 11:05:29
Merkkien totaalinen puuttuminen ei minuakaan hämää, mutta juuri Arvan mainitsema väärässä kohtaa oleva merkki tai vaikkapa tuollainen yököttävä köynnös tms. hökötys, joita joissakin karamellikitaroissa näkee, hämää kyllä silmää.

Tuotapa ei olekkaan tullu aikasemmin mietittyä, että minkälainenkahan ois soittaa kitaralla, jossa merkit ois 4. 6. 8. jne. nauhoilla! Vois olla muuten melko outoa.. ;) Köynnökset on helevetin hienoja! :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)