Aihe: Kysyisin vaan..
1 2 3
tiitus
01.06.2005 01:21:15
Moniko kitaristi käyttääpi elektronylonkielistä valssien ja tangojen väännössä?
Simplex
01.06.2005 08:42:27 (muokattu 01.06.2005 10:57:37)

Mun faija käyttää... Ite veivaan valssit, tangot, foxit, humpat, jengat ja swingit mun jazz-pöntöllä ja loput menee stratolla. Kyllä toi nylon on tosi upea ja hienosoundinen peli ja toimii nimen omaan taustalla hyvänä "kohinanpoistajana" ei hypi silmille.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
chromazone
01.06.2005 15:26:58
Kyllä nailoni on mun mielestä ihan oleellinen kitaristin työkalu tanssikeikoilla, kyllä sitä nykyään paljon käytetäänkin.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
mack the knife
02.06.2005 10:04:28
Kyllä nailoni on mun mielestä ihan oleellinen kitaristin työkalu tanssikeikoilla, kyllä sitä nykyään paljon käytetäänkin.

Ja vireessä pysyy hienosti viileillä ja tuulisilla kesälavoilla. Ja paskat, ei pysy. Ensin virität sen ennen settiä, sitten soitat sähköllä 35 min. muuta kamaa. Sitten olis nylonin vuoro, ei sillä seinälläkään vire.
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
Simplex
02.06.2005 11:11:49

Ja vireessä pysyy hienosti viileillä ja tuulisilla kesälavoilla. Ja paskat, ei pysy. Ensin virität sen ennen settiä, sitten soitat sähköllä 35 min. muuta kamaa. Sitten olis nylonin vuoro, ei sillä seinälläkään vire.

Toi on kyllä aivan totta, ei tahdo kovin viileällä pysyä teräskielisetkään vireessä, (kuten lokakuussa soitetut tunnelin avajaiset saatanan tuulisessa ja kylmässä tunnelissa). Ehkä se nyloni on paras ottaa vaan Teneriffan keikoille.
riff
02.06.2005 22:41:34

Joo, kokemusta on. Ei pysy nylonissa vire kun lämpötila muuttuu.
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
poppamies
02.06.2005 23:58:16

Joo, kokemusta on. Ei pysy nylonissa vire kun lämpötila muuttuu.

Ei pysy ei niin. Eikä pysy teräskielinenkään. Kylmässä menee ylävireeseen.
Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu
riff
03.06.2005 00:50:39
Ei pysy ei niin. Eikä pysy teräskielinenkään. Kylmässä menee ylävireeseen.

Kyllä teräs pysyy. Nykyisin soittelen Variaxilla. Siinä on akustiset ja sähköskitat samassa. Monta huonoa kitaraa käytössä! Topille menee täydestä!
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
chromazone
03.06.2005 01:14:00
Ei mulla ainakaan suurempia ongelmia "tuulisilla kesälavoilla" ole nailonin kanssa ollut. Kyllähän kitaristina vireen kanssa saa aina olla tarkkana, oli sitten kyseessä sähkis tai akustinen, tanssilava tai yökerho.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
klunssila
03.06.2005 08:43:34

Kyllähän akustinen kitara, oli sitten teräskielinen tai nylonkielinen on omiaan tanssimusiikissa, mutta, mutta mutta EI normaalissa tanssilava-, ravintola-, räkälä- väännössä. Jossakin paikassa pysyy vireessä, toisessa taas ei. Arvot siinä sitten onko vireessä vai ei. Ei kiitos. Minä soitan ainoastaan flying finnillä, tietää että homma skulaa.

Konserttilavoilla sitten on jopa suositeltavaa ottaa akustiset käyttöön, mutta minä en niitä ainakaan mukanani raahaa kuin erikoistilanteissa.
Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla!
vanhami
03.06.2005 10:49:39
Jätkät te ootte nyt hakoteillä. Jus tuollasilla räkälä ja turve virmanjuhla ja hääkeikoilla pitää panostaa ihan saatanasti kalustoon ja härveliin.

Mitkään podit ja vampit ei tuu kysymykseenkään. vähintään kaks kitaraaa ja varakitarja kolmekymmentä 9V patterilla toimivaa surinapurkkia ja ihan perkeleellinen johtohässäkkä, joka saattaa joskus prakailla. Hiotaan saundia hiotaan saundia vielä hiomisen jälkeenkin ja Topi tykkää...

Meillä oli tuuraamassa Toukokuun keikoilla yks kaveri. Ihan levyttänytkin pelimies. Sillä oli styrkkarina joku aparaatti, jollaista en ennen ollu nähny. Sellanen ompelukonelaatikon kokoinen Etulevyä oli peitelty roudarinteipillä ja pahvilla, joka oli spreiattu matta mustaksi. Kaveri kysyi, että saisko sähköö, mä snoin, että eiks toi vehje toimikkan pattereilla... Takana luki jotain "panasonic" siitä piuha suoraan skittaan. Shure eteen ja pöydästä vähän delaytä ja rokkenrollcadilaceverybodyshakeshakea ja dirlandaaata vaan kehiin.

Jengi on oikeesti niin puukorvia, että ei ne osaa eikä tajua mistään mitään. Ne jotka tajuaa, pitää turpansa visusti kiinni, ne jotka tajuaa ja eivät pidä turpaansa kiinni, on joki idiootteja tai asiakkaana olevia soittajakavereita v*ttuilemassa.

Noin akustisesta kitarasta. Se on parhaillaan haitarin kanssa nuotiolla runsaan nuottiöljyn kera.
Simplex
03.06.2005 11:16:11

Jengi on oikeesti niin puukorvia, että ei ne osaa eikä tajua mistään mitään. Ne jotka tajuaa, pitää turpansa visusti kiinni, ne jotka tajuaa ja eivät pidä turpaansa kiinni, on joki idiootteja tai asiakkaana olevia soittajakavereita v*ttuilemassa.

Jätetään tämä turakaisten aliarvioiminen pois tällä kertaa...
Osittain, jopa hääkeikoillakin, tulee soitettua ihan omaksi ilokseenkin, siis mä meinaan että mä ihan oikeasti pidän soittamisesta. Jotta jatkossakin nauttisin soittamisesta niin silloin on oltava soundit myös omaa korvaa miellyttävät. Ethän sä, Mika, tosissa oo tota mieltä? Mitä järkeä olisi muuten hommata hyviä mikkejä esim. keikkojen taltioimiseen jos soundi on muuten täyttä räkää tuollaisten digitaalisten etuasteiden läpi? Saahan noita taskukokoisiakin multihärpäkkeitä ja eikun suoraan pöytään... vitut mitään pöytiä tarvii ku turot on puukorvia... stereoihin suoraan. Kyllä turakaiset tajuaa milloin on hyvän kuuloinen bändi ja milloin ei. Sitä ne ei välttämättä tajua että mistä se johtuu että bändi kuulostaa hyvältä.
chromazone
03.06.2005 12:01:55
Mä en oikein ymmärrä tätä keskustelua... Toisten mielestä akustisia ei kannata käyttää koska ne ei pysy vireessä, onhan niissä viritystapit ja niin leipääntynyt ei sais olla ettei jaksa kitaraansa virittää. Toisten mielestä ei oo mitään väliä mitä "topeille" tarjotaan. Ehkä maailman idiootein asenne, luulis "muusikkoa" vähintään itseään häiritsevän jos kuulostaa paskalle...
Lennu
03.06.2005 12:14:43

Mä en oikein ymmärrä tätä keskustelua...

Mä ymmärrän sua. Mutta kyse on lähinnä siitä, miten pääsee vähimmällä vaivalla läpi sen yhden tuhannesta tusinakeikastaan. Ei niillä kaikilla jaksa nähdä kauheasti vaivaa ja ruuvaa ja virittää kiljoonaa soitinta, kun yhdelläkin pärjää kenenkään huomaamatta yhtään mitään.
Digital -> dig it all = kaikki diggaa. Analogue -> anal vogue = kukaan ei diggaa.
kimmoke
03.06.2005 12:16:41 (muokattu 03.06.2005 12:24:41)

Ostan mikitetyn nylonin...tai vaihdan vastaavaan teräskiel. elektrovempeleeseen! (oikee paikka ilmolle....?)

Nylon on ainoa oikea akustinen kitara, kun sormin soittoo ja sormella koittoo harrastaa. Näppäile ny teräskielisellä PacodeLuusiat ;)
Plekumiehet on puutaheinää akkarihommissa kui myös bassohommissa. (plekubasistit katovaa kansanperinnettä)

Kommentteja?
Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi?
kimmoke
03.06.2005 12:17:42 (muokattu 03.06.2005 12:18:37)

olen pöhlö...painovirhe.
Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi?
vanhami
03.06.2005 13:00:19
Niis nyloneissa pitäis olla servomootorit viritystapeissa, jotka kiertää niit aina automaattisesti vireeseen.

Kun otat sen härpäkkeen karvaseen kätöseen siitä ständistä, niin painat nappia ja huitaset pari kolme kertaa kinttaalla kieliin silleen sprängg spärngg, mikki ottaa äänet talteen ja laskee vireen, moottorit pyöräyttää tapit kohdilleen.

Mutta kyse on lähinnä siitä, miten pääsee vähimmällä vaivalla läpi sen yhden tuhannesta tusinakeikastaan. Ei niillä kaikilla jaksa nähdä kauheasti vaivaa ja ruuvaa ja virittää kiljoonaa soitinta, kun yhdelläkin pärjää kenenkään huomaamatta yhtään mitään.

Tässä se juttu oli suurinpiirtein mitä ajoin takaa.

Ethän sä, Mika, tosissa oo tota mieltä? Mitä järkeä olisi muuten hommata hyviä mikkejä esim. keikkojen taltioimiseen jos soundi on muuten täyttä räkää tuollaisten digitaalisten etuasteiden läpi?

Jos et sattunut tietämään, niin ihan kaikki meillä menee mikkipiuhan jälkeen heti biteiksi, myös skitta. Ne ajetaan tikitaalimulineksin läpi ja muutetaan taas analogiseksi just ennen styrkkaria. Vai tarkoitatko, että meillä on kokonaisuutena räkäset saudit juuri sen vuoksi?

Kaikki tikitaalitekniikka ei ole perseestä.
klunssila
03.06.2005 13:50:11
Noin akustisesta kitarasta. Se on parhaillaan haitarin kanssa nuotiolla runsaan nuottiöljyn kera.

Luin ensiksi että: Noin akustisesta kitarasta. Se on parhaillaan haitarin kanssa nuotiolla runsaan POLTTOÖLJYN kera.

Tuo kuulostaa minusta jo paljon paremmalta.
Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla!
Martso
03.06.2005 21:11:14
Jätkät te ootte nyt hakoteillä. Jus tuollasilla räkälä ja turve virmanjuhla ja hääkeikoilla pitää panostaa ihan saatanasti kalustoon ja härveliin.

Mitkään podit ja vampit ei tuu kysymykseenkään. vähintään kaks kitaraaa ja varakitarja kolmekymmentä 9V patterilla toimivaa surinapurkkia ja ihan perkeleellinen johtohässäkkä, joka saattaa joskus prakailla. Hiotaan saundia hiotaan saundia vielä hiomisen jälkeenkin ja Topi tykkää...

Meillä oli tuuraamassa Toukokuun keikoilla yks kaveri. Ihan levyttänytkin pelimies. Sillä oli styrkkarina joku aparaatti, jollaista en ennen ollu nähny. Sellanen ompelukonelaatikon kokoinen Etulevyä oli peitelty roudarinteipillä ja pahvilla, joka oli spreiattu matta mustaksi. Kaveri kysyi, että saisko sähköö, mä snoin, että eiks toi vehje toimikkan pattereilla... Takana luki jotain "panasonic" siitä piuha suoraan skittaan. Shure eteen ja pöydästä vähän delaytä ja rokkenrollcadilaceverybodyshakeshakea ja dirlandaaata vaan kehiin.

Justiinsa joo. Aika hienoa asenne-tunnelmaa on Mikan kirjoituksesta havaittavissa. Haitaria, viinaa ja hyvä meininki? Sekö on se tärkein juttu, että aidan ali sieltä mistä se on korkein? En minä kehtais ikinä soittaa missään puolivillasesti "se kuhan vaan"-meiningillä, vaikka tietäsin, että yleisössä ei ole muita kuin toissa syksyn lavireisyyskilpailun yleisöäänestyksen pronssimitalistin klooneja. Ja sillonki ku niitä virheitä tulis tuolla em. keikalla, ni vituttais sopivasti.
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)