J_Mantyla 02.06.2005 23:39:32 | |
---|
... mistä kannattaa ostaa ? Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön |
LaXu 02.06.2005 23:46:07 | |
---|
Millbrookistahan noita saa. Halpoja eivät kyllä ole. |
Härski 02.06.2005 23:48:59 (muokattu 02.06.2005 23:49:27) | |
---|
Onko muuten muita vaihtoehtoja tommoselle viilalle? Siis ihan järjellisiä, ei mitään "Voithan sää kloppi nääs kirvehellä koittaa.." |
WinterMad 02.06.2005 23:56:51 | |
---|
Normaalilla viilalla ei vissiin uskalla ruveta säheltää :) We are the champions! - Me olemme herkkusieniä! |
LaXu 02.06.2005 23:58:17 | |
---|
Onhan noita, voi ne nauhat pyöristää esimerkiksi pienellä kolmioviilalla tai isommallakin, mikäli siitä on reunat hiottu sileiksi (ettei tule jälkiä otelautaan). Siinä on vaan perkeleen paljon enemmän työtä ja tarkkuuttakin vaatii ihan eri tavalla. Tuolta soitinrakennuspuolelta sain vinkkinä, että hammasharjan päähän voisi viilata uran ja pistää siihen hiekkapaperia, mutta minulla tuo ei ainakaan toiminut ollenkaan hyvin. Onneksi sain nauhaviilan tutulta (oli vaihtanut Stewmacin timanttiviiloihin niin sain tuon Hoscon perusviilan). Minusta tuo on aika ehdoton peli ja nopeuttaa nauhojen pyöristämistä todella paljon. |
Kassu 03.06.2005 00:21:51 | |
---|
Onko muuten muita vaihtoehtoja tommoselle viilalle? Siis ihan järjellisiä, ei mitään "Voithan sää kloppi nääs kirvehellä koittaa.." Fox kerran dadassa kertoi mulle että muutamalla eurolla saa jotain hienoviilasettejä rautakaupoista. |
ezki82 03.06.2005 00:29:50 | |
---|
Fox kerran dadassa kertoi mulle että muutamalla eurolla saa jotain hienoviilasettejä rautakaupoista. Itse kävin ostamassa tarjoustalosta (virhe?) tuommoisen hienoviilasetin ja en ainakaan niillä viiloilla uskaltanut ruveta nauhojani tärvelemään... Paljonkas tuommoinen nauhaprofiiliviila maksais Millbrookista? Kävin selaamassa nettikatalogia mutta ei pistänyt silmään. Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen! |
Juzzu 03.06.2005 09:01:27 | |
---|
Siis hetkinen? Nauhojen tasaukseen tarkoitettu viila? Etsitte kaupasta suoran, siis oikeasti _suoran_ pitkän jämäkän viilan jossa hampaistus (tai siis se hiomarivit..äh..)on yhdessä rivissä (ei sellainen ristimallinen). Kyllä tuommoisella pärjää. Ja vielä tuohon suoruuteen, että jonkinlainen tulkki olisi syytä ottaa mukaan minkä avulla voisi katsella suoruuksia ja valita kaupan viilakasasta se suorin. Tai jos ei tarpeeksi suoraa löydy, hakeutuu seuraavaan kauppaan. Mutsis on äitis! |
McNulty 03.06.2005 09:08:21 | |
---|
janne tulkki siis mukaan kun hiomaan lähdette =) Eikös tuota hiontaa voi myös suorittaa erinäisin hiekkapaperein... pistää vaan teipaten otelaudan hyvin ettei hio sitäkin :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Eikös tuota hiontaa voi myös suorittaa erinäisin hiekkapaperein... pistää vaan teipaten otelaudan hyvin ettei hio sitäkin :) No paprulla voi sitten (varovaisesti) viimeistellä tuon, mutta pelkällä paprulla ei nauhojen yläpinnoista saa keskenään suoria minkä kyllä sitten huomaa kun yrittää virittää vermettä soittokuntoon (kielet sirisee tai ei edes soi). Sen takia viilankin pitää olla suora että nauhoista tulee oikeasti keskenään tasomaisia mahdollisimman pienellä heitolla (jota ei saisi pilata viimeistelyhionnassakaan) ja aktionin saa matalaksi halutessaan ja kielet soi kauniisti. Ei ole tuo helppoa hommaa tuo, ei, voin kokemuksesta sanoa. Sekä Teleen että tuohon LP:iin olen saanut nauhat viilata kahteen kertaan ennen kuin tuli tyydyttävät. Mutsis on äitis! |
ezki82 03.06.2005 15:01:46 | |
---|
Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen! |
LaXu 03.06.2005 15:04:57 | |
---|
Taitaa nuo Stewmacin viilat olla jotain 40-50€ luokkaa. Niin ja nauhojen tasoitukseen tosiaan sitten se suora viila. Itse käytin hienoa hiomakiveä. |
Les Fender 03.06.2005 19:32:34 | |
---|
Niin ja nauhojen tasoitukseen tosiaan sitten se suora viila. Itse käytin hienoa hiomakiveä. Myös tuota kiveä suosin, pysyy helpommin näpeissä kun viila, suoruus kannattaa tietysti kivestäkin tarkistaa. Halpa ja hyvä. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Joel Harald 03.06.2005 23:41:34 | |
---|
http://www.stewmac.com/shop/Frettin … rowning_Files/Pictures.html#details Näistä taisi olla puhe alunperin. Kiinnostais tietää mitä noi maksaa suomessa kun ei viittis tilausta lähettää jenkeille yhden viilan takia. Mä tein tollasen ite. Ohueen hiomakiveen tein terävällä viilalla sellasen uran. Nyt on yhen kitaran nauhat pyöristetty tolla ja voin kertoa että hyvä tuli. Ottaisin kuvan jos ton viilan jostai nyt löytäisin. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
Les Fender 04.06.2005 16:51:16 | |
---|
Mä tein tollasen ite. Ohueen hiomakiveen tein terävällä viilalla sellasen uran. Nyt on yhen kitaran nauhat pyöristetty tolla ja voin kertoa että hyvä tuli. Ottaisin kuvan jos ton viilan jostai nyt löytäisin. Joo toi tosiaan toimii! laitoin omakuvaan oman version kyseisestä.. Elikkäs paloittelin ensin hiomakiven sopivan mittaseksi käteen. Hiomakiveen tein ensin uran sillä isommalla viilalla ja sitten sillä pienemmällä "linnunnokka" viilalla pyöristelin ja terotin sen uran pohjan sellaiseksi ettei se ota kiinni nauhan pintaan ja hio siittä mitään pois... Kivi tietysti kuluu, joten nauhojen/kiven kovuudesta riippuen yhdellä "uralla" ei saa edes yhtä kitaraa tehtyä. Uria on aika helppo muotoilla, eikä noi kivet montaa euroa maksa. Se kuvassa näkyvä kaula on sellainen mallia pska elkää siihen kiinnittäkö muuten huomiota, on turvallinen kokeilla just tällaisia patentteja. nauhat 21 ja 22 on loppuun käsiteltyjä. Kuva on vähän epätarkka, mut kyllä siittä eron pyöristettyjen ja tasattujen välillä nähnee. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
J_Mantyla 05.06.2005 00:04:10 | |
---|
Joo toi tosiaan toimii! laitoin omakuvaan oman version kyseisestä.. Elikkäs paloittelin ensin hiomakiven sopivan mittaseksi käteen. Hiomakiveen tein ensin uran sillä isommalla viilalla ja sitten sillä pienemmällä "linnunnokka" viilalla pyöristelin ja terotin sen uran pohjan sellaiseksi ettei se ota kiinni nauhan pintaan ja hio siittä mitään pois... Kivi tietysti kuluu, joten nauhojen/kiven kovuudesta riippuen yhdellä "uralla" ei saa edes yhtä kitaraa tehtyä. Uria on aika helppo muotoilla, eikä noi kivet montaa euroa maksa. Se kuvassa näkyvä kaula on sellainen mallia pska elkää siihen kiinnittäkö muuten huomiota, on turvallinen kokeilla just tällaisia patentteja. nauhat 21 ja 22 on loppuun käsiteltyjä. Kuva on vähän epätarkka, mut kyllä siittä eron pyöristettyjen ja tasattujen välillä nähnee. Kiitos vinkistä, tuo pitää testata. Virtuaaliolut ohessa ... Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön |