Aihe: China vinoon vai suoraan?
1 2 3
Buusteri
02.06.2005 18:48:39 (muokattu 02.06.2005 19:01:54)

Taitaapi olla ihan makuasia. Asiaa voisi ajatella sen pellin säilyvyyden näkökulmasta: itsestä ainakin tuntuu, että jos se kiina on kallellaan soittajaan päin, pelti ei lähde niin helposti halkeamaan siitä taittokohdasta. Voin tietenkin olla väärässä..

Itsellä on riden vieressä, yleensä matalalla ja juuri siinä | ja -- -asentojen välissä
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
nubikka
02.06.2005 18:54:57
Miten kiinasta saa sellasen lyhyen ja roskaisen soundin? vai onko se kiinasta kiinni?
Buusteri
02.06.2005 19:02:29

Miten kiinasta saa sellasen lyhyen ja roskaisen soundin? vai onko se kiinasta kiinni?

Taitaapi olla itse kiinasta kiinni..
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
Muovinen
02.06.2005 19:19:14

Mulla on kumpikin china aika löysällä, mutta iso (Zildjian K 19") on enemmän kallellaan ja pieni (Wuhan 12") melkein täysin vaakatasossa. Näin siksi että tämä asettelu mahdollistaa 1) K:n käyttämisen ridepeltinä, sekä 2) Wuhanin räiskimisen nopeina sarjoina. Hyvin ovat myös kestäneet.
"nothing hurts like someone who knows everything about you, leaving you behind" -Mr. E
miän vain
02.06.2005 19:44:41

Melkein suorassa ja löysällä. Se vain sopii parhaiten, pellille ja mulle.

Kokeilin kyllä laittaa täysin pystysuoraankin, mutta eipä tullut valaistumista. Hankala soitettava oli.
Vitsipalsta oli IHAN HUONO
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivut
HeavyMachinery
02.06.2005 20:27:26

Melkein suorassa ja löysällä. Se vain sopii parhaiten, pellille ja mulle.

Kokeilin kyllä laittaa täysin pystysuoraankin, mutta eipä tullut valaistumista. Hankala soitettava oli.

Sullahan on toi china väärten päinkin tossa oma kuvassa ? vai ?
Minä tiedän - siis pelkään !
moderndrummer88
02.06.2005 20:34:07

eikai siinä ole oikeaa ja väärää tapaa, tuolla tavalla tosin voipi mennä rikki helpommin
VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!!
moderndrummer88
02.06.2005 20:35:34
Miten kiinasta saa sellasen lyhyen ja roskaisen soundin?

hommaat 60 rahaa euroopan valuuttaa ja käyt hakemasta vaikka levytukusta wuhanin kiinan, tällä tavalla!
VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!!
HeavyMachinery
02.06.2005 20:58:48

Laitat 16" wuhanin päälle 10"splashin. Wery short !!
Youni
02.06.2005 21:06:12
Chinan asettelusta oli ennenkin juttua. Kun minulla oli sellainen laitoin sen lopulta niin, että kuppi oli yläpuolella ja pelti vaakatasossa, näin sain siitä vapaimman soundin. Tuossa kuvassa se on vähän niin ja näin.

Tykkään pitää myös kaikkia peltejä löysällä, että ne voivat purkaa lyönnin voiman heilumiseen, eivätkä halkeamiseen. Myös sointi on vapaampaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
miän vain
02.06.2005 21:14:53

Niin on, ainakin nykytrendin mukaan. Noin päin olivat silloin kun settiin tulivat. Siitä on kyllä jo hivenen aikaa.

Sama se, tuo vain toimii paremmin noin. Saa raidia ja krässiä, hidasta ja nopeaa, tummaa ja kirkasta.
Vitsipalsta oli IHAN HUONO
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivut
HeavyMachinery
02.06.2005 22:01:46

Niin on, ainakin nykytrendin mukaan. Noin päin olivat silloin kun settiin tulivat. Siitä on kyllä jo hivenen aikaa.

Sama se, tuo vain toimii paremmin noin. Saa raidia ja krässiä, hidasta ja nopeaa, tummaa ja kirkasta.

Toisaalta ne soi kirkkaammin kun hakkaa Syrjälle eli väärin päin ollessaan siis. Kapulat vaan ei tykkää kovin paljoa.
LaquerHead
02.06.2005 23:46:32

Eikö muka kukaan käytä chinaa Chad Smith- tyyliin? Eli ständin tiltteri jotakuinkin 90- asteen kulmassa ja peltiä lyödään alareunan sijasta yläreunaan.
Sen minkä edestään löytää, kannattaa laittaa taskuun.
eljohnny
02.06.2005 23:56:33
Miten kiinasta saa sellasen lyhyen ja roskaisen soundin?

Itse laitoin 18'' Wuhanin päälle 16'' paisteen power crashin, niin jo vain tuli lyhyt ja roskainen soundi ja kun ovat vielä haitsuständissä niin voi säätää minkämoiseksi halajaa.
Venyttely on kaiken A ja O.
sepeli
03.06.2005 10:18:40
Eikö muka kukaan käytä chinaa Chad Smith- tyyliin? Eli ständin tiltteri jotakuinkin 90- asteen kulmassa ja peltiä lyödään alareunan sijasta yläreunaan.

Juuri piti tätä tulla tänne sanomaan. Itselläni oli joskus noin, kokeilin että minkälaista se on. Ihan mukavaa se oli.

Nykyään pidän tosin taas niin että pelti on sopivasti vaakatasoon päin kallistettuna, sen verran pystyssä kuitenkin että voi lyödä myös pellin keskiosien tienoille.
rölölöö ku olet ihan outo. -sunless | IMIK #22
HCW
03.06.2005 10:38:09
vinoon johtuen siitä että komppailen siihen muutenkin kuin vain mäiskimällä. (Riden korvike)
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
clarkkent
03.06.2005 12:45:05

olen soittanut chad smith tyyliin pystyyn ja huomannut että useamman iskun sarjoissa se toimii paremmin koska vaakatasosssa pelti tuppaa lähteä nousemaan ennen toista iskua ja siitä voi lähteä pelti hajoamaan ja chad smith tyylin soundi on mielestäni parempi
bATE bASARI
03.06.2005 16:51:45
Vinossa mulla koska piän sitä taas "oikein päin"

ps. omakuvassa se on "väärinpäin"
Clayrooster
05.06.2005 23:06:59 (muokattu 05.06.2005 23:07:14)
Molempia, riippuu fiiliksestä.
muahaha.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)