Aihe: Oulunkylän Pop- ja Jazzkonservatorio
1
Peijooni
23.04.2003 22:58:01
Ajattelin tossa toukokuun lopulla pyrkiä tonne soittelemaan kitaraa. Soitin about kymmenen vuotta selloa mut sitte lopetin sen ku kitara alko kiinnostaa. Oon nyt soittanu skebaa vähän yli vuoden ja oon omasta mielestäni kohtalaisen hyvä soittoaikaan verrattuna.

Mitä siellä pääsykokeessa kannattais soittaa? Tarviiko siellä heittää jotain mieletöntä ynkkä-settii, vai pääseekö helpommallakin? Ajattelin myös et voisin soittaa toisen biisin sellolla, ni se ehkä tois "lisäpisteitä".

Mitä muuta pääsykokeessa pyydetään tekemään? Kenelläkään kokemuksia?

Kiitoksia jo etukäteen!
Kitarajeesus
23.04.2003 23:42:46
Sun pitää osata soittaa jazzia ihan helevetin hyvin.Hakijoita riittää ja kilpailu on kova,mutta jos oot kunnon guitarhero niin pääset varmaanki sisälle.En puhu tosin kokemuksesta kun en sinne vielä muutamaan vuoteen hae,mutta jokatapauksessa...
Musiikki on elämä.
Peijooni
24.04.2003 09:53:34
hahaa! arvasin et tääkään topicci ei pelastu kusipäiltä. Mun mielestä oli varsin asiallinen kysymys ja en sit tiiä miten toi vittuilu tähän taas kerran liitty.
absqua
24.04.2003 10:16:30 (muokattu 24.04.2003 10:17:43)
Ajattelin tossa toukokuun lopulla pyrkiä tonne soittelemaan kitaraa. Soitin about kymmenen vuotta selloa mut sitte lopetin sen ku kitara alko kiinnostaa. Oon nyt soittanu skebaa vähän yli vuoden ja oon omasta mielestäni kohtalaisen hyvä soittoaikaan verrattuna.

Mitä siellä pääsykokeessa kannattais soittaa? Tarviiko siellä heittää jotain mieletöntä ynkkä-settii, vai pääseekö helpommallakin? Ajattelin myös et voisin soittaa toisen biisin sellolla, ni se ehkä tois "lisäpisteitä".

Mitä muuta pääsykokeessa pyydetään tekemään? Kenelläkään kokemuksia?

Kiitoksia jo etukäteen!

Oletko ottanut hakuasioista selvää? Sinnehän (ainakin tanssimuusikkolinjalle ja ammattikorkeakoulun puolelle) pitää väsätä esikarsinta-nauha jo aikaisemmin ja sen palautusaika on jo ohi.

Pääsykoebiisit menee siten, että siellä taitaa olla yksi pakollinen ralli ja sitten saa valita muutamasta vaihtoehdosta toisen. Ja ainakin siihen toiseen pitää vetää asiaankuuluva soolo. Näin on asia ainakin basistien pääsykokeissa. Kitaristeista en mene takuuseen, mutta jotain tämän suuntaista se on anyway. Eli biisejä et voi valita itse, joten Yngiwie-scheissea ei tarvi tarjoilla.

Edit: Ja niin, siis ainakin ton pakollisen biisin laput tulee postissa muiden pääsykoeohjeiden kera niille jotka läpäisee esikarsinnan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Uli Con Carne
24.04.2003 12:45:55

Myöhässä oot ja pahasti. Kutsut lähetettiin esikarsintanauhan perusteella kokeisiin valituille 22.4. Otas ens vuonna ajoissa selvää... :)
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
Grapevine
25.04.2003 10:00:26
hahaa! arvasin et tääkään topicci ei pelastu kusipäiltä. Mun mielestä oli varsin asiallinen kysymys ja en sit tiiä miten toi vittuilu tähän taas kerran liitty.

Tässä mitään kukaan ole vittuillut. Ja tuskin pääset sinne jos oot vuoden soittanut kitaraa. Vuodessa kerkii ehkä just opettelee jonkun SOTW.n riffin.
Grapevine
25.04.2003 10:02:25 (muokattu 25.04.2003 10:03:23)

Oletko ottanut hakuasioista selvää? Sinnehän (ainakin tanssimuusikkolinjalle ja ammattikorkeakoulun puolelle) pitää väsätä esikarsinta-nauha jo aikaisemmin ja sen palautusaika on jo ohi.

Pääsykoebiisit menee siten, että siellä taitaa olla yksi pakollinen ralli ja sitten saa valita muutamasta vaihtoehdosta toisen. Ja ainakin siihen toiseen pitää vetää asiaankuuluva soolo. Näin on asia ainakin basistien pääsykokeissa. Kitaristeista en mene takuuseen, mutta jotain tämän suuntaista se on anyway. Eli biisejä et voi valita itse, joten Yngiwie-scheissea ei tarvi tarjoilla.

Edit: Ja niin, siis ainakin ton pakollisen biisin laput tulee postissa muiden pääsykoeohjeiden kera niille jotka läpäisee esikarsinnan.

Mitähän sä nyt selität? Miten niin ei voi valita biisejä ite? Yksi biisihän on vain pakollinen.
Peijooni
26.04.2003 14:05:47
Siis tarkotin ihan perusopetusta. Osaisko joku kertoa siitä pääsykokeesta sitten tarkemmin? Ja miten se käytännössä tapahtuu se ilmottautuminen?
arcana
26.04.2003 16:43:13
Siis tarkotin ihan perusopetusta. Osaisko joku kertoa siitä pääsykokeesta sitten tarkemmin? Ja miten se käytännössä tapahtuu se ilmottautuminen?

Katos:

http://www.popjazz.net/index.php?m1=3&m2=2&m3=99&lang=2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)