Born to be wild 29.05.2005 19:38:42 | |
---|
Tää biisi ottaa kalloon nii pirusti. Oon viikkotolkulla jauhanu tätä paskaa rumpukoneen kaa tuloksetta. Skeba opellaki on vaikeuksii. Ne sextiot menee aina liian nopeesti tai hitaasti. Tarttisin kipeesti neuvoi.. |
enema 29.05.2005 19:43:17 | |
---|
Öhh harjoittele? Ota hitaasti. Leijonan tunnistaa usein sitä ympäröivästä savannista. |
Soma city ward 29.05.2005 20:03:43 | |
---|
Paras tapa on aloittaa hiiitaaallllaaa temmolla kerta sulla rumpukonekin on. Eli aloitat niin hítaalla, että varmasti menee. Sitten nostat tempoa vaikka 8 pykälissä.Muista että et nosta tempoa ennenkuin menee varmasti. Jos ei meinaa siltikään mennä niin voit myös koittaa reilulla ylitemmolla. Siten tuo levyn tempo tuntuu helpommalta. Myös sellainen asia kun vuosien harjoittelu auttaa useasti(no shit sherlock). Ei kande koittaa taklata itselleen selkeästi liian vaikeita biisejä. Eli siis se legendaarinen kolmen kohdan ohjelma 1.Harjoittele 2.Harjoittele 3.Harjoittele lisää. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä |
migreeni 30.05.2005 00:17:37 (muokattu 30.05.2005 00:22:53) | |
---|
kokeile tällästä plekutekniikkaa: a y a y y a y y a y y a a y a y Toi pätee siis siihen alku/main-riffiin.. A = downstroke Y = upstroke Toi on helvetin helppo saada sulavasti soimaan. Eikä biisi sinällään ole edes niin vaikea, koska se on niin lineaarinen... Ja ne sextit menee hammer-oneilla, kuhan sun sormet taipuu tarpeeks! |
Born to be wild 31.05.2005 16:36:16 | |
---|
Ja ne sextit menee hammer-oneilla, kuhan sun sormet taipuu tarpeeks! Ei mitää hammer-oneilla vedetä ku plekulla! Muute kuulostaa iha "tohjolta". Sextion jälkeen on propleemii ku ei pysy sen jälkeen enää rytmissä. Voi johtuu siitä ku en saa tehtyy sitä "tom-tom tom-tom tomi" komppii konesseen. Siin kompis vois olla ehkä helpompi hahmottaa se rytmi. |
John Titor 01.06.2005 13:10:37 (muokattu 01.06.2005 13:18:31) | |
---|
Treenaa sitä ongelmakohtaa sitten. Metronomi 80:neen ja soita pelkästään yhtä ääntä, vaikkapa C:tä A-kieleltä. Soita 3 iskua kuudestoistaosia ja sitten 4. iskulle sekstoli (elikkä just se nopeampi rytmi). Eli kuudestoistaosia tulee 4 nuottia per klikki ja sekstoleita 6. Yritä kuulla ero rytmien välillä. Sitten kun toi alkaa groovata, eli pystyt soittamaan tasaisesti, ala siirtää sekstolia - eli soitat kuudestoistaosia vaikkapa 1. ja 2. iskulle, 3. sekstolin, 4. kuudestoistaosia. Kun pystyt soittamaan sen mille tahansa iskulle niin että pulssi pysyy tasaisena rupea soittamaan kahdelle iskulle sekstoleja ja kahdelle kuudestoistaosia. Tärkeintä on se, että rytmit ovat tasaisia ja kuulet/tiedät koko ajan, millä iskulla mennään, eli että pystyt kuuntelemaan metronomia samalla kun soitat omia juttujasi. Tämä rinnastuu suoraan bändisoittoon ja muiden soittajien kuuntelemiseen ja siitä on ihan helvetisti apua myöhemmän soittourasi kannalta. Kun rytmit alkavat tuntua tasaisilta, nosta tempoa. Kun pystyt soittamaan tavoitetempossasi tasaisesti "kuivaharjoitteluna", pudota pikkusen tempoa pois ja rupea treenaamaan varsinaista riffiä, eli ota äänet mukaan. Saattaa helpottaa sellainen tieto, että riffin voi laskea 4:ään (4/4*2=8/4=32/16), mutta rumpali jakaa sen 13/16+19/16 (joka on siis myös 32/16, eli 8/4, joka vastaa kahta 4/4-tahtia). Jos lasket tasaisesti 4/4, kohtaat rumpalin 1-iskulla kahden tahdin välein. Nyt varmaan ymmärrät, miksi kappaleen nimi on mikä on:) Eikä se muuten niin vaikea viisu edes ole. Vähän uskoa, paljon hidasta työtä ja rytmistä tarkkuutta niin etköhän taltuta sen hetkessä. Niin joo, tuon riffin voi soittaa ihan alternate pikkauksella, vaikka se aluksi tuntuukin hankalalta. Voi tuota toistakin plektroitusta kokeilla, se on ehkä nopeammissa tempoissa varmuudella siistimpi, mutta sillä on helvetin vaikea saada samaa saundia. Kato DiMeolaa ja mieti haluatko helpottaa asioita aina vai soittaa kaiken mitä voi alternatena vaikka se aluksi tuntuisi hankalalta. |
migreeni 01.06.2005 14:24:36 | |
---|
Ei mitää hammer-oneilla vedetä ku plekulla! Muute kuulostaa iha "tohjolta". Sextion jälkeen on propleemii ku ei pysy sen jälkeen enää rytmissä. Voi johtuu siitä ku en saa tehtyy sitä "tom-tom tom-tom tomi" komppii konesseen. Siin kompis vois olla ehkä helpompi hahmottaa se rytmi. Jos et vielä osaa, niin tee noin sitten väliaikaisesti |
Huonokitara 02.06.2005 03:00:34 | |
---|
Tempoo alas. Väkisinkun koittaa niin varmasti ottaa kalloon. _vaikean_ biisin olet kyllä valinnut, jos kokonaan vedät niin tarjoon kaljan. :) "Kreikan meri, meri Kreikan" |
Roker 02.06.2005 03:31:16 | |
---|
juu katsoin tuosta Paul Gilbert's Terrifying Guitar Trip-videolta, että ei tee mitään hammeria :O siitä videolta kannattaa katsoa jos on vaikea mieltää se :P Scratchin' the dog ~~ no mitä vittua? |
PoLFus 02.06.2005 07:55:28 | |
---|
juu katsoin tuosta Paul Gilbert's Terrifying Guitar Trip-videolta, että ei tee mitään hammeria :O siitä videolta kannattaa katsoa jos on vaikea mieltää se :P Scratchin' the dog ~~ Mut kannattaa alkuperäinen biisi kuunnella eikä tota PG- versiota. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Santtu_123 02.06.2005 09:47:26 | |
---|
|
JS 02.06.2005 11:17:04 (muokattu 02.06.2005 11:20:23) | |
---|
Moikka, biisistä mitään tiedä saati osaa neuvoa, mutta tosta voi kattoa mallia: http://66.49.238.147/videos/tecnica … es_by_racer_x-toni_lloret_cover.WMV Kauheeta puuroa... Ei mun korvan mielestä johdu kokonaan edes saundista EDIT: Jahas.. B-osassa sitte alkaaki selvemmin kuulua ettei tarkkuus ole ihan kohallaan DIT#2: Onhan sitä skrubua aikasemminki... PG vetää paremmin kalamies#20 >-)))> |
Kampuzzjeah! 02.06.2005 11:50:27 | |
---|
on kyllä aika kinkkinen kappale! - - - - -3-5-7- -3-5-7- - - - - mites te ton soitatte? minä soitan 3.nauhan etusormella,5,nauhan nimettömällä ja 7.nauhan pikkurillillä. |
JS 02.06.2005 11:54:32 | |
---|
on kyllä aika kinkkinen kappale! - - - - -3-5-7- -3-5-7- - - - - mites te ton soitatte? minä soitan 3.nauhan etusormella,5,nauhan nimettömällä ja 7.nauhan pikkurillillä. etusormi, keskisormi, pikkurilli kalamies#20 >-)))> |
Hohhoijaa 02.06.2005 14:06:34 | |
---|
on kyllä aika kinkkinen kappale! - - - - -3-5-7- -3-5-7- - - - - mites te ton soitatte? minä soitan 3.nauhan etusormella,5,nauhan nimettömällä ja 7.nauhan pikkurillillä. Näin minäkin tekisin. Särön täytyy olla rän rän eikä dzzzz dzzzz. |
Roker 02.06.2005 14:49:14 | |
---|
on kyllä aika kinkkinen kappale! - - - - -3-5-7- -3-5-7- - - - - mites te ton soitatte? minä soitan 3.nauhan etusormella,5,nauhan nimettömällä ja 7.nauhan pikkurillillä. joo'o, mä käyttäsin kyl nimettömän sijasta keskaria.. en tiiä, ei oikein nimetöntä ja pikkurillia tu käytettyä samaan aikaa ikinä. bendeissä ja soinnuissa vaan :) no mitä vittua? |
on kyllä aika kinkkinen kappale! - - - - -3-5-7- -3-5-7- - - - - mites te ton soitatte? minä soitan 3.nauhan etusormella,5,nauhan nimettömällä ja 7.nauhan pikkurillillä. Soitan itse myös noin. Alunperin soitin A-nuotin keskisormella mutta se scratching the dog videon nähtyäni päätin kokeilla nimettömällä ja se tuntuikin sitten helpommalta. Käykääpäs huviksenne kuuntelemassa mun tekemä parodia tuosta biisistä, kantaa nimeä "Difnical techniculties" :) Alimpana noista biiseistä: http://www.mikseri.net/artists/?id=43027 |
Eddie 02.06.2005 17:20:03 | |
---|
Käykääpäs huviksenne kuuntelemassa mun tekemä parodia tuosta biisistä, kantaa nimeä "Difnical techniculties" :) Alimpana noista biiseistä: http://www.mikseri.net/artists/?id=43027 Vedät mun mielestä tosi hyvin. Tekniikka ja tatsi tuntuvat olevan hyvin kohdallaan. Myydään Zoom 505 II kitarapedaali. |
Tiluttaja 02.06.2005 18:21:39 | |
---|
on kyllä aika kinkkinen kappale! - - - - -3-5-7- -3-5-7- - - - - mites te ton soitatte? minä soitan 3.nauhan etusormella,5,nauhan nimettömällä ja 7.nauhan pikkurillillä. Minä soitan sen näin: -----------2- -----2-3-5--- -3-5--------- |
Straton 02.06.2005 20:27:22 | |
---|
Minä soitan sen näin: -----------2- -----2-3-5--- -3-5--------- Kuten myös, ei vaan yksinkertaisesti nakit taivu tuohon "oikeaan" tapaan. Ite oot!!! |