seventh son 01.06.2005 20:21:28 | |
---|
Haulla en kunnon juttua löytänyt, joten: uutta kitaraa olen hankkimassa mutta gibsoniin ei ole varaa, ja tokain ja epin väliltä olen juttujen perusteella tokain kannalla. kaupasta sanottiin että näitä saa tilattua: -ls90 f/l -lc90 s/l eli kummatkin siis vasuri malleja. hinnaksi ilmoitti ls: 1035e ja lc: 1055e. oman vanhan (yamaha pac 112l) veisin vaihdossa ja ilman että näki kitaraa arvioi että siihen 850e saisin jommankumman. mutta en osaa päättää. tässä vähän infoa suoraan katalookista. ls90 f/l body: Flamed Sycamore + Maple top ; mahogany back. Neck: mahogany. One piece set-neck Fingerboard: Rosewood Bridge: LS-VB Bridge LS-VT Tailpiece pickups: PAF- Vintage MK2 controls: 2V., 2T., 3way-SW Lc90 S/L Body: Maple top; Mahogany back Neck: mahogany. One piece set-neck Fingerboard: Rosewood Bridge: LS-VB Bridge LS-VT Tailpiece Pickups: PAF-vintage MK2 controls: 2V.,2T., 3way-SW eli mitä on käytännössä eroa? esim. jos on puissa eroa niin kumpi olisi parempi(=lähempänä gibsonia)? ja mikä helv. on Flamed sycamore? joku ohut viilu? |
Niskamies 01.06.2005 20:22:40 | |
---|
LC on periaatteessa Les Paul Custom ja LS on standard. Stankussa on vaahterakansi, kun Customissa taas on mahonkinen. Virallisesti semi-pro! |
seventh son 01.06.2005 20:25:51 | |
---|
Stankussa on vaahterakansi, kun Customissa taas on mahonkinen. .... jos on puissa eroa niin kumpi olisi parempi(=lähempänä gibsonia)? |
Niskamies 01.06.2005 20:28:06 | |
---|
.... LS on lähempänä Stankkua, LC lähempänä Customia. Kumman haluat?:) Virallisesti semi-pro! |
fox 01.06.2005 20:45:12 | |
---|
eli mitä on käytännössä eroa? esim. jos on puissa eroa niin kumpi olisi parempi(=lähempänä gibsonia)? ja mikä helv. on Flamed sycamore? joku ohut viilu? Toinen on viilukantinen, toinen näyttäs olevan vaahterakansi-mahonkirunkonen. Sykomoriviilu (sykomori on vaahteralle sukua) on ilmeisesti jonkunasteisella loimulla.. Ihan varmaan hyviä Tokaita kumpikin. Laukkua niihin ei taida vieläkää kuulua, vaikka ihan hyvän hintaisia ovat..
|
Dr. Lazer 01.06.2005 21:11:24 (muokattu 01.06.2005 21:24:38) | |
---|
Miula on kumpainenkin, LC70 ja LS75Q. Perkeleen hyviä keppejä molemmat =) Kummastakaan ei pysty pahaa sanomaan heh.. Painavia ne on molemmat, mut se on sen saundin hinta =) En ite vaihtais kumpaakaan poies, sen verta tykästynyt molempiin. Jos kunnon tummasaundista skebaa hiukoilee, ja rahat ei gibboon riitä, ni Tokaita voi kyllä lämpimästi suositella! Hyvät yksilöt ainaskin omalle kohdalle sattui =) Tosiaan, siitä kumman valita, ni se on kyllä aika makuasia, lähinnä ulkönäöllisesti.. Customissa tietty kaikki mahonkia kantta myöten ( joten voidaan olettaa hiukka tummempaa saundia ), ja Stankussa taas se kansi vaahteraa ( niinku "originaaleissa" lespoissa taitaa olla, hieman kirkkaampaa/purevampaa saundia voidaan olettaa ).. Itse en kyllä juurikaan akustisesti soitettunakaan noissa minkäänlaista mainittavaa eroa saundin suhteen huomaa, mut on kai se uskottava, ku niinhän sitä puhuvat.. Tiä vaik jonkun miksaaja/soundi gurun korva vois eron ehkä huomatakin.. =) Mut tosiaan, varsinkin sähköillä soitettaessa, lähinnä makukysymykseksi menee se valinta tossa vaiheessa.. P.S. Miun mielestä Tokailla soitellee ihan mainiosti siinä missä Gibsonillakin. En usko että voip hirveesti mennä metsään, jos Tokaihin investoi =) EDIT : hmm, näyttäs noitten alussa mainittujen tietojen pohjalta siltä, et tossa LC 90:ssä olis myös vaahterakansi.. Mene ja tiedä, mut noissa vanhemmissa Customeissa oli vielä,ainaskin tiettävästi, myös kansi mahonkia.. Voihan se olla että vaihteleepi jonku verran noitten mallien ( varsinkin uudempien myötä ) välillä nuo materiaalit.. Tai sitten vasuri mallien valmistuserissä vaihteleepi noi materiaalit eri tavoilla tms.. en tosiaan tiedä.. Mut mainioita pelejä, ainaskin nuo hintaluokan n. 1000 € Tokait kyllä on! "The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'"
D.Townsend |
Mun mielestä noissa kitaroissa suurin ero on ulkonäössä. Ite ostaisin LS:n koska en pidä Customin ulkonäöstä. Molemmat on takuuvarmasti ihan ykkösluokan keppejä. (Kunhan vaihdat mikit ja kytkimen). On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
seventh son 04.06.2005 15:36:22 | |
---|
haluaisin lisää mielipiteitä, sillä tämä on todella iso raha, enkä melko varmaan pääse testaamaan ennen ostoa. |
biibob 04.06.2005 15:41:04 | |
---|
haluaisin lisää mielipiteitä, sillä tämä on todella iso raha, enkä melko varmaan pääse testaamaan ennen ostoa. Ei noissa käytännössä ole muuta eroa, kuni ulkonäkö. En sitten tiedä onko tuossa lc:ssä bindingit molemminpuolin runkoa, niinkuin aidossa lp customissa? Todennäköisesti on. Standardissa eli ls:ssä on vain kannen puolella bindingit. Kannattaa käydä testailemassa kaupassa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
slerbis 04.06.2005 15:52:01 | |
---|
En sitten tiedä onko tuossa lc:ssä bindingit molemminpuolin runkoa, niinkuin aidossa lp customissa? Todennäköisesti on onhan siinä. Itellä on valkoinen LC-80s ja täytyy sanoa että kyllä oli hintansa väärtti. Pitää vireen, on mahtava soittaa ja painaa kuin synti. Ei paljoa häpee aidolle G:lle. Makuasia on sitten pitääkö stankusta vai customista. Trying is the first step towards failure |
Montte 04.06.2005 15:58:26 | |
---|
Mäkin olen suunnittelemassa tokaita. Onko Als-48:ssa ihan puupaloista tehty runko yms, vai onko se sellasta laminaattia? ja mitä kansi on? Entä als-65? mahonkiako on body ja kaula? entä kansi? _KesäMies_ |
Keilapallo 26.07.2005 10:26:16 | |
---|
|
Juntunen 26.07.2005 12:12:33 (muokattu 26.07.2005 12:14:12) | |
---|
Mulla on ollu nyt ehkä jonkun 7 vuotta tuollainen Tokain LS75Q ja on kyllä ollut hyvä peli. Ainoa modaus minkä olen tehnyt on PAF-mikkien kotelojen poisto. Kiersi nimittäin enemmällä säröllä hallitsemattomasti niiden kanssa. Nyt ei kierrä kun halutessa. Hyvä kitara kyllä. Nyttemmin olen alkanut kaipaamaan tuon lisäksi jotakin stratosoundista kitaraa. Ihastuin ikälopun Jacksonini yksikelaisen keskimikin heleään soundiin. Tokaita en kyllä myy pois. EDIT: Niin, pirun nättikin se on vielä. :) |