Aihe: Dimmu Borgirin kaltaisia bändejä..?
1 2 3 4
MrQ
01.06.2005 14:45:42
Mikä siinä on että melkeen kaikki vihaa dimmua niin perkeleesti? Musta sillä on monta loistavaa biisiä ja hyviä levyjäki! prkl... Mutta nii! Wanhempi ...And oceans, At the gates, Borknagar, Dissection(?), Emperor, Eternal tears of sorrow, Hypocrisy, Marduk ja Old man's child. Nuo on mun mielipiteitä... Eihä nuo kyllä oo välttämättä niinkää sen kaltasia välttämättä kaikki mutta... Joo...

No onhan se vähän "lasten musiikkia". On mielestäni turha lähteä avautumaan että se myy hyvin siis on paskaa, sillä mä kuuntelen montaa sellaista pumppua jotka myy semmoiset tuhat kertaa enemmän kuin yksikään mustikkiorkka, ja sama pätee melkein kehen tahansa muuhun metallistiin, otetaan nyt vaikka megadeth ja metallica tai pantera tms.

Mä en sano että dimmu on paskaa, mieluummin mä sitä kuuntelen ´kuin jotain random radiosaastaa tai geneeristä suomiheviä, mutta... hhmm.

Dimmussa häiritsee sen helppous. Se ja COF ovat massiivisuudellaan ja dominoivilla melodioillaan helposti lähestyttävissä joten ovat nimenomaan ideaalipuuroa teineille jotka tunnetusti eivät tajua mitään musiikin päälle.

Se karsii uskottavuutta. joka toki on ulkomusiikillinen seikka, mutta silti. Lisäksi oikeasti raskaaseen musiikkiin tottuneelle dimmu on liian pliisua. kertakaikkiaan liian pliisua. Siinä ei tiukat blastit ja vastaavat paljoa pelasta ja riffit on nopeutettua metallicaa kun kaikki kunnon meno ja viha ja paatos ja energia puuttuu.

Lisäksi asiaan vaikuttaa tämäkin seikka: sitä on helppo vihata.
RedRain
01.06.2005 14:53:57
kannattaa uskoa kerralla kun vanhat kertoo. Takuu varmasti saat enemmän irti noista kunnon norjapumpuista. Dimmuilla ja vastaavilla on paha tapa mennä pois muodista kapinavaiheen päättyessä, mutta nämä oikeat pyhällä vihalla tykittävät bändit säilyttävät mielenkiinnon asteen pidemmälle.

Mikäli oletat minun olevan 15v teinihevari niin erehdyt. Kaikki tässä topicissa mainitut bändit ovat minulle tuttuja, joten osaan aika hyvin sanoa mikä on lähellä Dimmua ja mikä ei. En ole myöskään missään vaiheessa sanonut, että täällä ehdotetut bändit olisivat musiikillisesti huonoja.

Pointti on joka tapauksessa se, että topicin aloittaja halusi Dimmun uudemman tuotannon tyylisiä bändejä, jolloin en ainakaan itse haluaisi vastausten olevan luokkaa "koita Darkthronea" (jos siis olisin itse topicin alottanut).

Ja "pyhällä vihalla tykitys" nyt on lähinnä makuasia. Veikkaisin, että jos topicin aloittaja kuuntelee uudempaa Dimmua, ei mielenkiinto kovin pitkälle riitä esim. Immortalia kuunnellessa.
Landola59
01.06.2005 14:54:19
Sanoisinpa sen että pitää olla pieni elämä jos "vihaa" jotain bändiä.
HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja.
la m quina
01.06.2005 17:09:48
Sanoisinpa sen että pitää olla pieni elämä jos "vihaa" jotain bändiä.

tai paljon vihaa.
Landola59
01.06.2005 18:20:49
niinpä
HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja.
Clayrooster
01.06.2005 19:39:49
Perkele Destinity.
Täältä saa ostaa levyn ^^ :D
muahaha.
rajamd
01.06.2005 20:57:30
Jesh, sellaista kirjoittelua mitä odotinkin..
Mulle ei uppoa mitkään Emperorit eikä Meshuggahit.
At The Gates on ehkä sieltä kovimmasta päästä mistä
tykkään. Se sitten tehnee musta teinin kun ikä lähenee 27 vuotta?

Nimim. Heviä jo 5-vuotiaasta lähtien.
Rumpali Rölli
02.06.2005 15:16:38 (muokattu 02.06.2005 15:20:50)
Pälli. Tuskin oot edes kuullut noita mainitsemiasi bändejä, jos vertaat niitä Dimmuun. Kerroppa esim. mitä samaa on Nilessä ja Dimmussa? Tietty Laureano, mutta mitään musiikillista?

Samaa myllerystä se on ja rääkymistä.
Ja ikäväksesi joudun sanomaan että olen kuullut vähintään 3 cd:n verran jokaista mainitsemaani bändiä.

http://musicplasma.com/
Tuolla laitteella löytyy Dimmun kaltaisia bändejä,
ja muitakin tietty. Bändin nimi siihe laitteeseen vaan ni johan löytyy.
Yo ho, yo ho, a pirate's life for me. We pillage, we plunder, we rifle and loot. Drink up me hearties, yo ho. We kidnap and ravage and don't give a hoot. Drink up me hearties, yo ho
L.C.F
02.06.2005 16:48:00
Nii-i, hyvää musaahan ne tekevät. Itekki kyl suosittelisin Eternal Tears of Sorrowta Dimmun kuuntelijoille.

Samoin!
Ratiritiralla kutsuu valhalla! Pastilli?
...And Justice For All
02.06.2005 16:52:06
...teineille jotka tunnetusti eivät tajua mitään musiikin päälle.

Älä yleistä.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
luopio
02.06.2005 17:15:48
Älä yleistä.

No kyllä ne keskimäärin varttuneita vähemmän tajuavat.
I'll throw the first rock.
...And Justice For All
02.06.2005 18:11:45

Kyllä. Siis keskimäärin, mutta ei nyt kaikki.
Eikä tämä ole väittämä että minä tajuaisin muka enemmän, tiedän vaan (ihme kyllä) järkeviäkin teinejä.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Super-Jari
02.06.2005 18:22:42

Löytyy niitä tunnelinäköisiä kyllä ihan aikuisista ihmisistäkin, mutta teineillä se lienee silti yleisempää ja siitä pidetään enemmän ääntä ja nimenomaan siitä mistä ei pidetä.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
la m quina
02.06.2005 18:30:57
Teinit on parempia... tiukempia...
MrQ
03.06.2005 13:35:34
Löytyy niitä tunnelinäköisiä kyllä ihan aikuisista ihmisistäkin, mutta teineillä se lienee silti yleisempää ja siitä pidetään enemmän ääntä ja nimenomaan siitä mistä ei pidetä.

Nimenomaan näin ja päinvastoin: Se mikä kolisee on maaliman parasta ja asiasta ei neuvotella -joskin musiikkimakuhan on subjektiivinen asia.

Itse vain pidän perkeleen huvittavana nuorisoa jotka kuuntelevat "kovaa" musiikkia mustissa vaatteissa ja jätkät ehkä vähän opettelevat meikkaamaan Dimmu Borgirin ja CoFin kaltaisten farssien tahdissa.

No vittu onhan dimmullakin pari tiukkaa biisiä, ja CoFin Cruelty brought thee orchids menee skitalla ja bassolla, joten pata kattilaa soimaa...

Mut silti. Haluatte rankkaa musaa? Kuunnelkaa vanhaa amerikkalaista tai uutta suomalaista DeathMetallia tai _vanhaa_ norjalaista bläkkiä. Siinä on sellaista kirkonpolton meininkiä ettei korpsepeinttaaminen ja pentisten tatsaaminen otsaan tunnu yhtään huonolta ajatukselta.
rc
03.06.2005 14:13:06
Haluatte rankkaa musaa?

Siis jos rankkaa musiikkia haluaa kuunnella niin silloin mennään hankkimaan Napalm Deathin Scum. Eikä vastaväitteitä...!
"Älä sitten koske tuohon silitysrautaan." Tsshh! "ÄÄÄäääää!!!" -85423321-
MrQ
03.06.2005 15:13:32
Siis jos rankkaa musiikkia haluaa kuunnella niin silloin mennään hankkimaan Napalm Deathin Scum. Eikä vastaväitteitä...!

No se tai Carcassin reek of putrefaction.
DeimosXIII
12.06.2005 23:30:36 (muokattu 13.06.2005 22:36:53)
Mikä siinä on että melkeen kaikki vihaa dimmua niin perkeleesti?

Minä myönnän pitäväni Dimmuista, sekä uudesta että vanhasta.

Uskon, että yleinen Dimmuviha johtuu bändin saavuttamasta kaupallisuudesta. Joka ei suinkaan johdu itse bändistä, vaan levy-yhtiöstä joka syytää julkisuuteen ties minkälaista krääsää. Jopa bändi itse sanoo sen menevän liiallisuuksiin.

Eikä tuo viha ole mitenkään yleistä muidenkaan, vähemmän kaupallisten meloblack bändien kanssa?

On aika lapsellista vannoa vain yhtä ja tiettyä musiikki tyylisuuntaa (genrettäminen on todella kyr****ä) ja kutsua sitä ainoaksi oikeaksi, mutta ihmiset tahtovat pitää "maineensa" (mikä v****n maine?) hyvänä seuraamalla massaa, ja kuorossa laulamalla muiden mielipiteitä.

Dimmuista pitäville vielä: Thy Serpent, Carpe Tenebrum, Hecate Enthroned, Diabolical Masquerade, Tvangeste, Theatres Des Vampires, Obtained Enslavement, Troll ja Finnugor....ja vaikka Finntroll...

EDIT: Ja tietenkin Limbonic Art, tosin kyllä hyvin paljon monimutkaisempaa ja parempaa kuin Dimmut. Ultimate Death Worshippiä en ensilevyksi Dimmu-faneille suosittele, kun on jo vähän deathimpaa menoa.

Noitahan löytyy vaikka millä mitalla.

www.metal-archives.com
www.metalmania.net

Noista löytää lisää.

-Deimos XIII

Kuunnelkaahan myös Paradise Lostin uusin lätty!!
Lord Torment
10.07.2005 00:38:04
Tvangeste muistuttaa hiukan uutta dimmua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)