Tais olla, kun kuuntelin ekaa kertaa Steve Vai - Tender Surrender. Ei voinut käsittää miten se on niin sairaan nopea ja hyvä :E Paul Gilbert oli kyl toinen myös. no mitä vittua? |
1by4by9 02.06.2005 06:59:33 | |
---|
Tiesin että maailmassa on hyviä muusikoita. Kantani muuttui kun kuulin Symphony X-yhtyettä. Nyt tiedän että on olemassa myös erinomaisia muusikoita. Onko kohtalon ivaa vai miksi sukunimeni on sama kuin eräs uskomattoman hyvä olutmerkki? |
THE RIPPER 02.06.2005 08:13:25 | |
---|
satriania kuuntelin jo ihan apparina, sillon ku en ees tieny et niillä levyillä soitetaan/tilutetaan kitaraa ku en ees osannu erottaa kitaraa syntikasta. se oli vaa siihen aikaan niin hyvää musiikkia. mutta sittemmin ku näin michael angelon speed kills videon, ni kyll pisti miettimään miten se ton teki :O supernopeekäsi.com svidulla päähän! |
cerulean 02.06.2005 08:40:00 | |
---|
Ensimmäiset oli varmasti Hammett ja Hetfield (Creeping Death oli aina liian nopee!) Sitten tuli Slash kuvioihin mukaan (Estranged!) Slash oli jotain käsittämättömän coolia. Löysin myös Dimebagin vingutukset melko nopeasti. Aivan mahtavaa soittoa. Myöhempiä nimiä vielä esim. Jimi Hendrix, Zakk Wylde, Jimmy Page, Tom Morello ja Angus Young. After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
waperi 02.06.2005 09:20:05 | |
---|
Slashi iski kyllä lujaa joskus 90-luvun puolivälissä kun sisko guns n rosesia kuunteli ja onhan se Slash omalla tavallaan hyvä nykyäänki kuunneltuna. Sitten piiiiiitkän ajan päästä hankittuani oman kitaran ja vielä kauan sen jälkeen löysin Steve Vain ja muita mahtavia kitaristeja. Nopeudella ei ole niin väliä mutta tunteella pitää vetää!! perhana! Särki |
Booligan 02.06.2005 12:32:59 (muokattu 02.06.2005 12:36:14) | |
---|
ehkä ensimmäinen mikä oikeasti tiputti leuan lattiaan oli Eddien Eruption. Sitten tuli Hammett, jonka jälkeen Petrucci, jonka jälkee Dimebag jonka jälkeen Gilbert. ja muut kikat onkin melkein jo ennalta arvattavissa :p E: paitsi että joitakin John 5:n juttuja en vain vieläkään pysty käsitämään vaikka olen tabloista katsonut. (kyseessä siis miehen soololevy eikä Manson kikat. Vertigo on mahtava albumi) ja tietenkin Adam Fulara. all shall hail tilu |
JOO100 02.06.2005 13:00:55 | |
---|
Joskus muutama vuosi sitten katoin jotain Chuck Schuldinerin sooloja. Se näytti hienolta. Olen Skitsofreeninen - Ja niin olen minäkin. |
Hassel 02.06.2005 13:14:14 | |
---|
Hendrixin Wild Thing montrey popista. Olin aivan suu auki sen jälkeen. |
Kampuzzjeah! 02.06.2005 13:16:08 | |
---|
Steven vain soitto G3: live in denver DVD:llä. |
Jäärä 02.06.2005 17:21:32 (muokattu 02.06.2005 17:21:51) | |
---|
Oliskohan ollut seiskaluokan puutyötunnilla kun kaveri löi kasettisoittimeen Van Halenin Eruptionin soimaan. Tuli vähän puun takaa. Toisella kerralla samaisesta koulusta bussilla kotiin huristaessani tuli rockradiosta Ynkän Black Star. Taas ihmeteltiin. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Tmp 02.06.2005 17:28:09 | |
---|
No en laita tänne kaikkia että "olipa hyvä kitaristi" jutut, mutta kun kuulin Tom Morelloa niin tuli oikein semmonen fiilis että _miten_ hän nuo kaikki äänet saa kitarasta ulos. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Black Star 02.06.2005 18:02:27 (muokattu 02.06.2005 18:02:42) | |
---|
No niistä mitä nyt tulee mieleen on varmaankin. -Blackmoren soolo Burnissa ja varsinkin se tilukuvio g-kielellä. Reaktio oli kutakuinkin: "Voiko noin nopeasti soittaa" -Hevirock-innostuksen alettua 13-vuotiaana tuli yhtenä ensimmäisistä levyistä ostettua Yngwien Marching Out-levy, sattumoisin aloitin kitaran soiton tällöin. Reaktio: "Ei tää saatana oo mahollista" -Ensimmäisen Satriani-levyn Surfing with the Alienin kuunneltuani. Reaktio: "!!!!(En tainnut pystyä sanomaan mitään.)!!!!" "I like jazz, but I could never play it. You just sit there with a guitar the size of a Chevy on your chest, wearing a stupid hat, playing the same solo for an hour." - Dave Mustaine |
Artist 02.06.2005 19:27:16 (muokattu 02.06.2005 19:31:07) | |
---|
Jeff Beck iski kovaa, kun kuulin "Where Were You" biisin. Siinä on tunnetta kerrakseen, ja ei läheskään sieltä helpoimmasta päästä soitettavana, vaikka siinä ei tilutetakaan. Andy McCoy mullisti käsitykseni lavakitaroinnista. Andyn lavapresenssi oli mulle heti ekasta kerrasta lähtien jotain suurta, ja äijän soitto on parhaimmillaan hyvin idearikasta ja tilannesidonnaista, joskus ehkä liiaksikin... ainiin, ennen Andyn näkemistä olin siis jo nähnyt mm. Eric Claptonin... Tuota ennen tuli mietittyä Andyn soittoa myös levyltä, First Timer biisin soolo on semmoinen, jota ei wannabetiluttajat ynnä muut teinihevarit kykene yks yhteen vetämään. ;) Billy Gibbonsin jutut on ollut mulle myös kovia. Siitä äijästä jotenkin säteilee semmoinen "cool", vaikka se ei mitään show:ta vetäisikään. PK-Keräsen soitto jaksaa myös usein hämmästyttää. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
Lord of the strings 02.06.2005 19:29:17 (muokattu 02.06.2005 19:35:08) | |
---|
Black Star: -Blackmoren soolo Burnissa ja varsinkin se tilukuvio g-kielellä. Reaktio oli kutakuinkin: "Voiko noin nopeasti soittaa" Sama minullakin joskus 12-vuotiaana. On muuten helvetin kova soolo. Blackmore teki kyllä muutenkin soitollaan palveluksen nykyisille tiluliluttelijoille. Brian May Jr.: David Gilmouren soolo kappaleessa Comfortably Numb(sitä toista) suoraan sanoen räjäytti. Kun kuulin biisin ekan kerran olin muistaakseni 15- vuotias ja näin ollen ehtinyt perehtyä enemmän sähkökitaraan ja sen erilaisiin jippoihin, mutta silti hämmästytti se soolon nerokkuus, kaikessa yksinkertaisuudessaan aivan älyttömän hieno soundeja myöten. Mmm... Olin ehkä 13 kun olimme faijan kanssa kaksin kotona joku lauantai-ilta ja faija kysyi olinko kuullut sellasesta bändistä kuin Pink Floyd. En ollut kuullut ja faija sitten iski vinyylisoittimeen The Wallin. Kuuntelimme sitä ja kun Comfortably Numbin ykkössoolo loppui olin jo ihan: "Wow! Mahtavat soundit repii stratosta". Kakkossoolon alettua leuka putosikin sitten lopullisesti lattiaan. Siis ei perkele mitä soittoa, millä tunteella, millä tatsilla ja millä soundeilla! Parhaita (Jos ei paras) soolo ikinä. En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli? |
darknet777 03.06.2005 12:09:23 | |
---|
Joo on se tuo Michael Angelon " No Boundaries " nii makee et sitä on aina kiva kattoo/kuunnella...Ja sitte Steve Vai tietty on ihan mahtavan kuulosta.. Ei tässäkää aina se nopeus oo tärkeintä vaa ainaki tuo Angelo vetää nii tunteella että ihan itkettää rupiaa :D -I like to eat food- |
Hannu H. 03.06.2005 12:28:04 | |
---|
Eric Clapto Gary Moore Slash Marty Friedman Nuno Bettencourt (menik oikein?) ei tuossa kaikki oo. Viimeisin oli ku näin Tommy Emmanuelin videon netissä. Ukko soittaa kohtuu hyvin akustista =) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
wrshredder 03.06.2005 13:11:49 | |
---|
Ritchie Blackmore - sillä on Midaan kosketus! Ynkkä - ainoa "tiluäijjä" jota oikeasti jaksaa kuunnella joskus.. Nicola Hall - Virtuoso guitar transcriptions on pirun hyvä levy.. Hendrix - Legenda ,legendampi ,Hendrix "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Brian May jr. 03.06.2005 14:06:05 | |
---|
Hannu.H ja wrshredder: mainitsetteko vielä että mikä noissa listaamissanne kitaristeissa iski, kun tarkoitushan ei ollut lähteä listaamaan parhaita kitaristeja vaan niitä kikkoja, joilla he pistivät päänne pyörälle. |
biibob 03.06.2005 15:14:14 | |
---|
Jimmy page ja ritchie blackmore ovat monessakin suhteessa laittaneet miettimään, että kuinka noin voi soittaa. Jeff Beckin nadia on yhä minulle sellainen juttu, jonka haluaisin joskus osata soittaa, mutta tällä hetkellä tuntuu, ettei se tule ihan heti onnistumaan. Kammen käyttö on niin tyylikästä tuossa kappaleessa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
saha 03.06.2005 15:58:30 | |
---|
kyllä se on se Ynkkä, mikä sai ja saa yhä aikaan valtavaa ihmetystä. Myös jokunen Friedmanin hutaisu on säpsäyttänyt pienessä määrin. "Mustaineki on vain Metallicasta pihalle potkittu runkku jolta puuttuu biisientekotaito! Metallica loi Trash Metallin!! muut vain jälittelöö sitä." - Metal90 kalamies#2 >-)))> Punttisika #5. |