efunkelist 01.06.2005 23:30:18 | |
---|
Tuosta nimim. Edgehillin kirjoituksesta "Iskällä GAS, lapsilta loppuu kaurapuuro" bongasin tuon sanan "ostokrapula" :D Kertokaapa kokemuksianne. Ite oon pitkään himonnut kochin pedaltonea ja nyt viimein sain sen. Hinta kirpaisi, siitähän tuli kotona sotakin. Tänään soittelin laitteella muutaman tunnin soundeja veivaillen. Pieni "ostokrapula" nosti päätään kun en saanutkaan siitä suoraan sellaista isompaa säröä kuin mitä kaupassa testaillessa. Puhtaat ja kevytrosot ovat kyllä nannaa mutta melkein jo lähdin viemään laitetta takaisin kauppaan kunnes kokeilin rüüdittaa sitä buusteripedaalilla ja johan läks. Laitteen oma gain oli minusta suttuinen isommalla mutta kun työnsi hottia signaalia sisään niin jo alkoi laulaa paremmin. Että kyllä mä tohon nyt tyytyväinen olenkin vaikka "krapula" vaivasi :D Mutta GAS ei hellitä, joutuu varmaan H&K tubefactorin tuon kaveriksi hommaamaan.. --- Kuinkas pahoja "ostokrapuloita" teillä on ollut? Itse en muista vastaavaa ahdistusta kuin tämän kanssa. |
Niskamies 01.06.2005 23:35:37 | |
---|
Aika usein kun hankkii jotain uutta niin tulee sellanen fiilis että "onko tää nyt niin hyvä?". Säätelee sitä sitten pari kuukauttaa, ja kattoo sen jälkeen. Virallisesti semi-pro! |
Yleensä ennen isompaa hankintaa on asiaa tullut mietittyä niin kauan, että ostopäätöksen jälkeen olo on lähinnä helpottuneen onnellinen. |
LaXu 01.06.2005 23:47:18 | |
---|
Aika usein kun hankkii jotain uutta niin tulee sellanen fiilis että "onko tää nyt niin hyvä?". Säätelee sitä sitten pari kuukauttaa, ja kattoo sen jälkeen. Näin se on. Ja aina välillä tulee syystä tai toisesta päiviä, jolloin tekee mieli myydä kaikki kamat pois. Tällöin on yleensä vika soittajassa. :) |
PJS 01.06.2005 23:49:34 | |
---|
Nääh. Mä pidän kaikesta krääsästä niin paljon etten ole tähän mennessä katunut ainuttakaan ostosta. Ihmisten kannattaisi kaikkien melkein kuolla joka vuosi, vähintään kerran. Maailma olisi inhimillisempi paikka elää. |
Spike 02.06.2005 02:16:21 | |
---|
Mitä enemmän leluja sitä parempi. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Lilli 02.06.2005 06:52:48 (muokattu 02.06.2005 06:54:26) | |
---|
No tuosta GAS.kankkusesta senverran, että taitaa olla samanlainen oireyhtymä kun oikeella kankkusellakin. Kun veressä on kaasua on käyttäytyminen jollain tapaa hallitsematonta; tulee tehtyä harkitsemattomia hankintoja joita gaskrapulan tullessa katuu. Mutta ei haita: ala heti gassaamaan uutta leitetta - vältä krapulaa, pysy GASsissa! Mitä enemmän leluja sitä parempi. Kun pitää (ainakin) kolmea kitaraa kotona roikkumassa niin kerran viikossa niitä sitten vaihtamalla, kiertämällä, saa aikaan semmosen ovelan tuntemuksen, kuin olisi kulloinkin kädessä UUSI kitara... tuntuu ovelalta, kun viikon on rimputellut yhtä ja vaihtaa... ihan niinku saisi käteensä vastaostetun, uuden. - Ja tulee halvemmaksi kun tuo AINA- GAS -vaihtoehto. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
edgehill 02.06.2005 09:10:23 | |
---|
Eikös se yleensä mene niin, että tutkitaan tarkasti kaikki nettifoorumit, harmony-centraalit ynnä muut ja sitten tilataan kokeilematta T-kaupasta. Kaikki on hyvin siihen asti kunnes on saanut piuhat kiinni. Vaihtoehdoksi ei jää kuin laittaa laite myyntiin ja kehua pirusti kaikkialla netissä :-) |
weelie 02.06.2005 09:44:19 | |
---|
Joo, on mullakin ostokrapulaa. Mutta kun ilmaiseksi ei saa mitään hyvää, minkäs teet. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
booster 02.06.2005 09:47:28 | |
---|
Vaihtoehdoksi ei jää kuin laittaa laite myyntiin ja kehua pirusti kaikkialla netissä :-) Heh heh, olisikohan tuossa perää.. :D Myydään: käsintehty germanium-fuzz
Katso tori!
Paina tästä! =) |
Boltsa 02.06.2005 10:25:17 | |
---|
Eikös se yleensä mene niin, että tutkitaan tarkasti kaikki nettifoorumit, harmony-centraalit ynnä muut ja sitten tilataan kokeilematta T-kaupasta. Juuri näin :D No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
McNulty 02.06.2005 11:23:08 (muokattu 02.06.2005 13:31:37) | |
---|
Tuosta nimim. Edgehillin kirjoituksesta "Iskällä GAS, lapsilta loppuu kaurapuuro" bongasin tuon sanan "ostokrapula" :D Kertokaapa kokemuksianne. EDIT: ymmärsin vähän väärin :) Noh, kirjotellaan uusiksi... Ostokrapulaa ei liiemmälti ole esiintynyt. Aikanaan tuon MXR DD-11:n kanssa meinas ostokrapulaa tulla, kun tuntui ettei pedaalin gain ja muut ominaisuudet olleetkaan niin loistavia kuin kuvittelin, mutta tuo laite avautuikin vasta kun olin sitä hetken käyttänyt. Kerrassaan nerokas :) Myyntikrapula tulee huomattavasti useammin kuin ostokrapula... siis se että "voi v***u, miksi mie menin sen silloin myymään!!!" ja tuo kolahtaa kyllä aina 100-0 :) Ostokrapulaa voi paikata esim. myymällä vermeen tai kehittelemällä jotain sen ympärille :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
pira 02.06.2005 13:20:20 | |
---|
Ainoat kaasukrapulat on tullut, kun on ostanut jotain, mikä on jäänyt myöhemmin vähemmälle käytölle. Näissäkin krapulan tunteet on tulleet kuukausia myöhemmin vasta, kun on tajunnut, että nyt mua on taidettu pissiä silmään. On huomannut ostaneensa ylihintaan jotain mitä on luullut tarvinneensa, mutta sitten on huomannut, että ei se olekaan tämä, mitä haluan. Vaikka eihän se kaupan sedän vika ole, vaan oma moka. Noh, mulla on vasta niin vähän kokemusta näiden laitteiden kanssa pelaamisesta, että oon lohduttanut itseäni sen olevan pakollista oppirahojen makselua. Ketuttaa silti.. Mutta joo, tämä yhteiskunta on tavallaan aika kaupallinen, jossa kuluttaminen on sosiaalista kanssakäymistä. Ainakin itse koen sen vähän niin. Ostin äsken ensimmäisen ikioman telkkarini ja dvd-laitteen 350 eurolla. 350 eetä on kumminkin mulle iso raha, joten ostotapahtuman jälkeen olo oli, että tässäkö se nyt sitten oli. Enemmän kieltämättä kutkutteli, kun oli vielä rahat kourassa.. Mutta kyllä mä ne laitteet tarvitsin, näin ainakin uskon ;). Vaikka onhan sitä tullut ajateltua, että ostinko vain jotain unelmaa. Vibrato lähtee syrämmestä. |
Twinkle 02.06.2005 14:39:36 | |
---|
Kun tuo uusi vahvistin saapui tähän kotiin, niin kävi mielessä jotta ei se ollutkaan niin hyvä laite kuin sitä toivoi. Kävipä mielessä että olisiko se ENGL ollut sittenkin parempi vaihtoehto. Kyllä tuo styrkkari sitten myöhemmin todisti olevansa laite paikallaan, mutta sitä alussa säätäessä tuntui että sanooko se mitään järkevää missään tilassa. Kyllä se sitten järkeistyi myöhemmin, mutta krapula kyllä oli. |
Säätäjä 02.06.2005 15:51:48 | |
---|
Pod XT pro, ei varmaan tartte selittää miks. Osta Line6 Pod XT Pro 500€ |
Fortune 02.06.2005 16:28:20 | |
---|
Gibson Les Paul Custom. Hirmuinen summa rahaa ja opiskelijan tuloilla vielä hirmuisemmalta tuntuva. Morkkista oli aikansa ja välillä vieläkin kaduttaa, kun rahat ovat loppu eikä töitä ole, mutta toisaalta eipähän tarvitse gasittaa oikeasti ja tosissaan mitään kitaroita, kun laitoin kerralla kunnollisen. Muiden romujen kanssa olen vain huolettomasti myynyt ne pois jos morkkis on iskenyt, ei ongelmaa :) The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
aleksi 02.06.2005 18:46:45 | |
---|
Harvemmin isojen ostosten kanssa mitään krapulaa on tullut, koska aika harkiten ne yleensä olen hankkinut. Pienemmät laitteet, mitkä yleensä on vielä tullut ostettua käytettynä, saa aika helposti myytyä, joten niidenkään kanssa ei mitään suurta ongelmaa ole tullut. "open hands to the wind" |
askomiko 02.06.2005 18:58:41 | |
---|
Aina kun on GAS, on myös krapula. :) :( :) |
Vainhaalee 02.06.2005 19:00:37 | |
---|
Ei yleensä ihan heti hankinnan jälkeen, mutta ajan kuluessa välillä krapula kalvaa luita... "Minulla oli tiukka pipo ja puiset lelut..." -Isoveli äidinkielen esseessään vuonna -87... |
Swan 02.06.2005 19:03:04 | |
---|
Tässä vaiheessa ei ostokrapulaa ole vielä ollut. Toivottakaa onnea, ettei huomisen musakauppatoikkarointini jäljiltä iske sellainen. :) kalamies#26 >-)))> |