Urmas Potkuri 30.05.2005 22:11:13 | |
---|
Kokeiltaisko jopa vaikka ihan niin että riffit puhuisivat puolestaan eli jätettäisiin bassot ja rummut ym pois kokonaan? Että osallistuttais ihan vain KITARARIFFIllä? No joo....Vaikka siinä jää pois ne mielenkiintoiset sovitukset sun muut. Mutta jos muille kelpaa, niin kelpaa minullekin. Mutta on näissä "minisinfonioissakin" puolensa.... Kiitoksia kaikille kommentoineille. Arvostan jälleen. Pisteet ja omat horinat tulevat, kunhan ennätän kuunnella hiukan lisää. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
efunkelist 31.05.2005 08:59:19 | |
---|
Kitarariffin säestyksellä ja sovituksella on tietysti iso merkitys kokonaisuudessa mutta meinasinkin että kokeiltais riffiskaba20:ssä sellaista "Smoke on the water"-henkistä THE KITARARIFFIN hakua (tyylisuunta tietysti vapaa). Jatkossa sitten ihan mielellään minäkin heittäisin sekaan kakkos&kolmoskitaraa, rummut ja basson, ehkä synaa... ;) p.s. nyt vasta pääsin kotona isoilla kajareilla kuuntelemaan omaa riffiä. tulipas muuten miksattua iso basari sellasilla tulitikkuaski-pc-kaiuttimilla :o |
Urmas Potkuri 31.05.2005 10:50:30 | |
---|
Kitarariffin säestyksellä ja sovituksella on tietysti iso merkitys kokonaisuudessa mutta meinasinkin että kokeiltais riffiskaba20:ssä sellaista "Smoke on the water"-henkistä THE KITARARIFFIN hakua (tyylisuunta tietysti vapaa). No nyt alkoi mielenkiinto heräillä oikeasti. Sinne voi tulla mielenkiintoisia "virityksiä". Vaikka itse en moisia osaa, niin kannatan silti. Hyvä itea! :D Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Urmas Potkuri 01.06.2005 00:23:25 | |
---|
Edy - Ainakin tämä on konstailematon riffi eikä minibiisi. Hiukan virettä ehkä tarkistaisin? Alkuosa oli minun makuuni enemmän. Bloodsucker - Tämä on minusta hyvä. Niin soundiensa kuin soitannon ja itse riffin osalta. Secondarymind - Progea. Proge=hyvää. Tämä on hyvää progea. Juki68 - Tämä on taas sitten minun makuuni. Kulukoo hyvästkii...tykkään, paitsi lopetuksesta en niin. Kuha - Tämä on Kuha. En väitä että Kuha=ainahyvä. Tämä on hyvä. Arvostan sovitusta. Kukkis - Alkua lukuunottamatta kolisi meikäläiseen kovin. Swan - Alku lupaa rokeilua, mutta sitten sieltä löytyy tätä raskasta osastoa enemmänkin...Ei se tietty huono asia ole. Minä vain olen silleen hevirajoitteinen. Ei pahaa sanaa sanottavana, kun olemme objektiivisia (kirjoitetaanko se noin? Objekt....?) ;) Pande - Maestro vääntää sinhvoniaa. Kyllä vaan kuulostaa taas hienolta. Mutta en minäkään löytänyt sitä rihviä? Ilolla kuuntelen silti. Näitä jää kaipaamaan, jos Pande päättää lopettaa ja siirtyä tylsiin riffeihin. Tietty vaan minun mielipiteeni. Vaan kuunnelkaa nyt tuota sovitusta.... Efunkelist - Kulkee mukavasti. Joillakin on sitä svengiä..... Seer 0 - Näin rajoitteisenakin pidän riffistä. Ei ole sitä tavanomaisinta tavaraa lajissaan. Drlecter - Soundit taas kerran erinomaiset ja muutenkin. Ei vain ole sitä minulle tutuinta tavaraa. Telemacher - Tämä on sitten tutumpaa ja kuulostaa pirun mukavalta. Sormihäiriö - Alkaa jännittävästi. Soundit tosi hyvät. Minähän tykkään tästä tosissaan. Tää on minun makuuni. Pisteet menevät sitten tälläkertaa näin: 3p : Juki68 - 3p nimenomaan riffistä. Se oli semmoinen RIFFI. 2p : Kuha - Kokonaisuudesta. Sovituksesta ja riffistä. 1p : Sormihäiriö - Sävellyksestä ja sovituksesta. Tälleen tälläkertaa. Oli ilo kuunnella niitä kaikkia. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
efunkelist 01.06.2005 09:47:11 | |
---|
Mitä jos riffiskaba20 laitettaisiinkin niin että ensin kitarariffiä yksistään muutaman kerran ja sen perään sais laittaa taustojen kanssa? Näin siksi että "skabattaisiin" itse sillä riffillä ja sen saisi kuulla selkeästi yksistään, mutta taustojen kanssa saisi laittaa siihen perään jotta jokainen voi esittää sen näkemyksensä kokonaisuudesta? (köhköh, kun tossa kehittelin uutta riffiä jolla voisin osallistua riffiskabaan mutta se on taas niin simppeli ettei rokkaa ilman taustoja ;) |
secondarymind 01.06.2005 11:58:58 | |
---|
Mitä jos riffiskaba20 laitettaisiinkin niin että ensin kitarariffiä yksistään muutaman kerran ja sen perään sais laittaa taustojen kanssa? Hoho. Nopeesti se vuoksi kääntyy. x) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
efunkelist 01.06.2005 14:11:34 | |
---|
Hoho. Nopeesti se vuoksi kääntyy. x) Näin on. Sama hommahan se on kun uuden kitaran/vahvistimen/pedaalin/tms saa niin sitä on vain hetken tyytyväinen kunnes pitää saada lisää... (soittelin juuri pari tuntia uudella putkietusella. täytyy vielä miettiä onko se mitä kaipaan, onko joku parempi vai pitääkö saada molempi! ;) |
Urmas Potkuri 01.06.2005 16:01:15 | |
---|
Näin on. Sama hommahan se on kun uuden kitaran/vahvistimen/pedaalin/tms saa niin sitä on vain hetken tyytyväinen kunnes pitää saada lisää... (soittelin juuri pari tuntia uudella putkietusella. täytyy vielä miettiä onko se mitä kaipaan, onko joku parempi vai pitääkö saada molempi! ;) Materialisti. ;) Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Materialisti. ;) En ole. Sano mua välineurheilijaksi ;) |
Urmas Potkuri 02.06.2005 12:47:02 | |
---|
En ole. Sano mua välineurheilijaksi ;) Ok! Välineurheilija... Todensanoen itsessäni on hyvin vahvasti tätä härvelifriikin taipumusta. Niin kuin Froikkarit aikoinaan lauloi että: "Kun ideat on loppu, puhumme vain kitaroista." :D Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
murjaani 03.06.2005 18:13:44 | |
---|
3p - Telemacher 2p - Secondarymind 1p - Kukkis |
jukepoksi 03.06.2005 23:32:02 | |
---|
"Perjantai-sauna ja saunakalja" -fiiliksissä sain aikaiseksi tämmöisiä kommentteja rihveistä: drlecter - Todella murhaava alku jossa otetaan luulot heti pois, mukavasti kehittyy kohti melodisempaa loppua. Saundipolitiikkakin on todella onnistunut. Pisteitä ropisee moshauksen ryydittämänä. Edy - Kerralla purkkiin -menetelmällä ilmeisesti vetäisty. Hyvä idea, tämän pohjalta voisi kyllä piisiä kyhäillä. juki86 - Tuli heti mieleen, että tässäpä oiva tunnari jollekkin tv-sarjalle. Hyväntuulisen kuulosta menoa. Kuha - No mutta tämäpäs se on oikein kesäinen riffittely, pirulainen on soinut päässäni monta päivää. Häröt basso/rumpu -kompit kruunavat kokonaisuuden. Yup:tä lainatakseni "hän on nero, hän on nero, me emme" =) Kukkis - Hardrock-tyylistä jamittelua joka "kasvaa" riffiksi. Kaipasi mielestäni "sähäkkyyttä", ehkä hieman enemmän vauhtia? Hyvältä kuulostaa kyllä näinkin. efunkelist - Saundit on jälleen kohdillaan mutta jostain syytä en oikein päässyt kiinni riffiin. Kaipasi mielestäni bassoa tuekseen. Pande - Fiilistelyä viimosen päälle, hienolta kuulostaa. Tosin varsinaista kitarariffiä en tästä löytänyt :) arkkikansleri - Fiilistelyä tässäkin, upeilla saudeilla vieläpä. Istuu saunanjälkeiseen kesäiltaan todella hyvin. secondarymind - Hienot rytmitykset. Ja riffittelyt. Yritin keksiä jotain terävää kritiikkiä tästä, mutta enpä keksinyt mitään =) Tykkäsin kovasti. Telemacher - Juurevaa poljentoa, tähän oikein odotti länkkärilakkista miekkosta kertomaan kuinka eukko jätti ja vei lapset ja talon ja... ;) bloodsucker - Riffi potkii, mutta kenties potkisi vielä enemmän tiukemmilla saundeilla? Hyvän kuulosta on tämäkin vääntö. Seer-o - Tämä on kyllä helvatan hyvä. Omaperäinen. Saundit kohillaan. Tiukasti soitettu. Three points. Swan - Mukavasti käytetty wahia(?) alkupäässä ennenkuin itse riffi pamahtaa käyntiin. Pidin myös siitä, että basso ikään kuin "ennakoi" tuon riffin alkamista. Hmm...tarkoitukseni oli antaa "rakentavaa kritiikkiä" näistä, mutta olivat pirut niin hyviä että tämähän meni lähes pelkästään kehumiseksi... Pisteiden jakaminen oli huomattavan vaikeaa, mutta tämmöiseen lopputulokseen päädyin: 3 pistettä: Seer-o 2 pistettä: drlecter 1 piste: Kuha Seuraavan riffiskaban toteuttaminen efunkelistin (myöhemmän) ehdotuksen mukaan olisi mielestäni hyvä ajatus. Eli siis näin: Mitä jos riffiskaba20 laitettaisiinkin niin että ensin kitarariffiä yksistään muutaman kerran ja sen perään sais laittaa taustojen kanssa? Näin siksi että "skabattaisiin" itse sillä riffillä ja sen saisi kuulla selkeästi yksistään, mutta taustojen kanssa saisi laittaa siihen perään jotta jokainen voi esittää sen näkemyksensä kokonaisuudesta? Yhdyn täysin tähän kommenttiin. "Be strong, be wrong" |
Swan 03.06.2005 23:41:20 | |
---|
Swan - Mukavasti käytetty wahia(?) alkupäässä ennenkuin itse riffi pamahtaa käyntiin. Pidin myös siitä, että basso ikään kuin "ennakoi" tuon riffin alkamista. Jos meinaat siinä pilityksessä esiintyvää efektiä, niin se oli Line 6:n oma keksintö nimeltään sweep echo. :) kalamies#26 >-)))> |
secondarymind 03.06.2005 23:56:39 (muokattu 03.06.2005 23:56:50) | |
---|
Secondarymind - Ilmeisesti jostain biisitä tempastu osa. Soolon pohjaa tms. Ihan ok. Joo. Biisistä tempastu osa ja oikeastaan melkein koko biisi on soolon pohjaa tms.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
jukepoksi 04.06.2005 00:07:45 (muokattu 04.06.2005 00:08:48) | |
---|
Jos meinaat siinä pilityksessä esiintyvää efektiä, niin se oli Line 6:n oma keksintö nimeltään sweep echo. :) Sitäpä hyvinkin. Jaa että sweep echo; aina sitä oppii kun vanhaksi elää :) (Edit: opetellaan kirjoittamaan ilman virheitä...) "Be strong, be wrong" |
Telemacher 04.06.2005 18:47:08 | |
---|
3p Efunkelist - Jotenkin tulee aina Satriani mieleen tollasista pull-off - vapaa kieli jutuista. Potkii ja rullaa. 2p Seer 0 - Olikohan tässäkin jotain Megadeth-vaikutteita. Sopivan erikoisen kuuloinen. 1p Kuha - Ensimmäisellä kuuntelukerralla en oikein pitänyt, mutta toisella kerralla yritin keskittyä olennaiseen ja tämähän paljastui oikein mainioksi riffittelyksi. Ai niin, ja kiitos hauskoista kommenteista liittyen omaan rämpytykseeni. OUTFUCKINGRAGEOUS |
Kinnunen 05.06.2005 18:46:22 | |
---|
TöttttörööÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!! Näin räpsähti riffsikaba 19 loppuunsa. TULOKSET : I drlecter 13p II Telemacher 12p III Efunkelist 11p Onnittelut voittajille. :D Örph! |
drlecter 05.06.2005 21:45:18 | |
---|
Ristus en kerinnyt äänestämään! Tuleeko hylkäys? Ihminen on viisas mies.
NOME |
efunkelist 05.06.2005 22:34:08 | |
---|
I drlecter 13p II Telemacher 12p III Efunkelist 11p Ohoh! Ei ole ennen tainnut olla näin tasaista. Kiitoksia pisteitä antaneille virtuaalipronssista! |
efunkelist 05.06.2005 22:34:54 | |
---|
Ristus en kerinnyt äänestämään! Tuleeko hylkäys? Elä suotta yritä pisteitä antaa mulle tai telemacherille, hoidat vain riffiskaba20:n järjestelyt kiltisti ;) |