X |
Youni 01.06.2005 21:28:08 (muokattu 01.06.2005 21:29:48) | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Niskamies 01.06.2005 21:29:25 | |
---|
Älä hommaa red shottia, vaan sellanen kunnon ddrum. noista on kuulunut paljon negativiista. Virallisesti semi-pro! |
fox 02.06.2005 01:56:13 | |
---|
Älä hommaa red shottia, vaan sellanen kunnon ddrum. noista on kuulunut paljon negativiista. Kyllä mulla tomeissa on RedShotitkin toimannu ihan OK, toki jos on pelimerkkejä niin ilmanmuuta dDrumin paremmat valurunkoset.. Basaritriguna ei tosiaan ole kokemusta tuosta RedShotista, toisaalta, mikäpä siinä vois sen kummemmin olla huonompaa, ainakaan trigu-osassa.. |
Niskamies 02.06.2005 08:49:29 | |
---|
Kyllä mulla tomeissa on RedShotitkin toimannu ihan OK, toki jos on pelimerkkejä niin ilmanmuuta dDrumin paremmat valurunkoset.. Basaritriguna ei tosiaan ole kokemusta tuosta RedShotista, toisaalta, mikäpä siinä vois sen kummemmin olla huonompaa, ainakaan trigu-osassa.. Kuulemma ovat todella hentoja rakenteeltaan ja hajoavat helposti noi red shotit. Virallisesti semi-pro! |
fox 02.06.2005 12:01:40 | |
---|
Kuulemma ovat todella hentoja rakenteeltaan ja hajoavat helposti noi red shotit. Niinku totesin, en minä oo rikki saanu. Vähän ohkommasta teräslevystä prässätty kuin tuo proompi versio, sama pietso-tyyny, kiinnitys suoraan viritysruuvin alle.. ja ulostulo jakilla, ei XLR:llä. Siinä se ero niitten välillä. Itsellä on tosiaan tomitriguina ollu niitä RedShotteja enkä oo yhtään rikkonu. =) Edelleenkin muuten on 14" floortomissa moinen.. Toki on soittajia joilla ei kestä mikään, ei ees muurinpohjapannu crash-peltinä, mutta kokonaan toinen juttu on se.. 8) |
Youni 02.06.2005 21:19:46 | |
---|
Toki on soittajia joilla ei kestä mikään, ei ees muurinpohjapannu crash-peltinä, mutta kokonaan toinen juttu on se.. 8) On kahdenlaisia rumpaleita: toiset heittelevät kamojaan vähän miten sattuu ja toiset varjelevat viimeiseen asti. Itse olen jälkimmäistä tyyppiä. Sama pätee muissakin kuin rummuissa, jotkut ovat kovakouraisempia kuin toiset. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Ruoste 02.06.2005 21:38:24 | |
---|
Mitäs rompetta tarvii toho basarin triggaukseen ton itse triggerin lisäksi? Ja tarviiko basarin viritystä jotenkin muuttaa ettei triggeri poimi jokaista kalvon värähdystä? Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... |
Niskamies 02.06.2005 21:41:46 | |
---|
Mitäs rompetta tarvii toho basarin triggaukseen ton itse triggerin lisäksi? Ja tarviiko basarin viritystä jotenkin muuttaa ettei triggeri poimi jokaista kalvon värähdystä? Tarttet modulin, jos livenä haluat saundin. Koneella voi kyllä pistää sen sämplen siihen ihan ohjelmillakin. Virallisesti semi-pro! |
Köpö 06.06.2005 16:44:07 | |
---|
Löytyykö ddrum- triggereitä Suomesta? Thomannilta ne juuri loppuivat :( Only one comment :( |
HeavyMachinery 06.06.2005 17:09:36 | |
---|
Löytyykö ddrum- triggereitä Suomesta? Thomannilta ne juuri loppuivat :( www.soundata.fi Minä tiedän - siis pelkään ! |
Simbe 06.06.2005 18:21:12 | |
---|
Kokemusta ei ole, mutta kiinnitys tapahtuu likna som här rummun viritysruuviin. http://www.explorersdrums.com/media/ddrum_redshot_bd.jpg Mitäpä, jos tuo koukku vanteessa ja se viritysruuvi eivät olekaan samalla tasolla (esim. yamaha ym.) Silloin triggerin ja koukun väliin jää tyhjää väliin. Ehkä en vai osaa katsoa tuota kuvaa, mutta näyttäisi aika huonolta varsinkin basarissa toi viritysruuvikiinnitys. Muistaakseni joskus monta vuotta sitten oli pakko laittaa eräässä tilaisuudessa triggeri basariini. Se oli red shot ja sitä varten piti ottaa pedaalin alta sellainen tavallisen rumpuruuvin näköinen ruuvi siihen triggeriin, kun tavallista käsin käänneltävää ruuvia ei saanut käännettyä tarpeeksi kireälle triggerin takia. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
Youni 06.06.2005 18:31:53 (muokattu 06.06.2005 18:32:26) | |
---|
Mitäpä, jos tuo koukku vanteessa ja se viritysruuvi eivät olekaan samalla tasolla (esim. yamaha ym.) Silloin triggerin ja koukun väliin jää tyhjää väliin. Ehkä en vai osaa katsoa tuota kuvaa, mutta näyttäisi aika huonolta varsinkin basarissa toi viritysruuvikiinnitys. Muistaakseni joskus monta vuotta sitten oli pakko laittaa eräässä tilaisuudessa triggeri basariini. Se oli red shot ja sitä varten piti ottaa pedaalin alta sellainen tavallisen rumpuruuvin näköinen ruuvi siihen triggeriin, kun tavallista käsin käänneltävää ruuvia ei saanut käännettyä tarpeeksi kireälle triggerin takia. Heh...hee. Tätä minäkin mietin, kun tuota kuvaa linkittäessäni sitä tutkin. Omissakin Premiereissä on sama tilanne ja Starclassiceissakin. Ei tosiaan mikään suunnittelun helmi, mutta halpa tehdä. Jos ero on iso, niin saattaa joutua hommaamaan pidemmän viritysruuvinkin...? Siksi tämä näyttääkin paremmalta: http://www.thomann.de/ddrum_d1600_kick_trigger_prodinfo.html Eli vanne tulee tuonne väliin. Tässäkin mietin, että mitä jos vanne on liian leveä, eli triggerin pää ei yllä kalvoon. Näin ei varmaan kuitenkaan käy jos tässä on yhtään enempää mietitty tätä asiaa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Köpö 06.06.2005 18:41:34 | |
---|
Mitäpä, jos tuo koukku vanteessa ja se viritysruuvi eivät olekaan samalla tasolla (esim. yamaha ym.) Silloin triggerin ja koukun väliin jää tyhjää väliin. Ehkä en vai osaa katsoa tuota kuvaa, mutta näyttäisi aika huonolta varsinkin basarissa toi viritysruuvikiinnitys. Muistaakseni joskus monta vuotta sitten oli pakko laittaa eräässä tilaisuudessa triggeri basariini. Se oli red shot ja sitä varten piti ottaa pedaalin alta sellainen tavallisen rumpuruuvin näköinen ruuvi siihen triggeriin, kun tavallista käsin käänneltävää ruuvia ei saanut käännettyä tarpeeksi kireälle triggerin takia. Tosiaankin, mulla noissa rokstareissa on tavalliset viritysruuvit ja vanteessa se pykälä, mihin ruuvi ottaa kiinni, on noin 2 cm vanteen reunasta sisäänpäin....lienee tarpeeksi sekavasti selitetty ;) Eipä taida onnistua redshoteilla....? Thomannilla ei tosin ollut enää mitään Ddrumin triggerimalleja, kaik on loppu! Only one comment :( |
Youni 06.06.2005 18:51:22 | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Jeltz 06.06.2005 19:26:28 | |
---|
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Daunt 07.06.2005 13:08:00 | |
---|
|
ddrum54 07.06.2005 14:17:23 | |
---|
2`n 4 |
fifehole 07.06.2005 14:50:34 | |
---|
Voihan tuon väsätä itsekkin ja saa varmemman laitteen...Pokkaa pientä lattarautaa ns. kulmaraudaksi ja kiinnittaa sen bassarin(tomiin u name it) lugiruuvien avulla kiinni rummun sisäpuolelle ja liimaa piezon kiinni lattaan. Piuha sitten vaan ulos esim. ilmareiästä ja XLR-narttu kolvaamalla kiinni. Paskemmissa rummuissa voi porata suoraa XLR-runkoliittimen rummun runkoon...esim. Ddrumin piezoja saa musaliikkeistä. Rolandilla on todella fiksut triggerit myös http://www.rockloops.com/acoustic_triggers_roland.html Harmittaa kun en aikoinani ostanut jenkeistä tommosta koko settiä 250$:lla. Head for an eye |
fox 07.06.2005 15:22:44 | |
---|
Harmittaa kun en aikoinani ostanut jenkeistä tommosta koko settiä 250$:lla. Aikoinaan ostin dDrumin basari, virppa ja 3 x tomia-setin.. Tuo on ihan totta tuo Red Shotin piuha arassa paikassa, eli tulee innoissaan vaikeaks varoa.. jessellä superlonia päälle, on jonkinmoinen "vakuutus"...
|