rm_wispila 01.06.2005 16:30:38 | |
---|
Useimmissa kirjoituksissa viitataan aina soundeihin. Olen kuitenkin huomannut, että soundien kuuleminen on yksilöllistä, esim. bändin jäsenien tai miksaajan kesken. Itselläni kun on sen tyyppiset korvat, että ittekseen menevät töhnää täyteen ja täytyy käydä vähintään kerta vuodessa pirtuhuuhtelussa arvauskeskuksessa. Tämän operaation jälkeen kuitenkin maailma on hämmästyttävän erikuuloinen; diskanttia on niin pirusti, että avainnipun helinäkin kuulostaa LUJALTA. Näinollen vaadinkin, että lisää diskanttia vaativat laulusolistit tulisi määrätä pakkohoitoon korvien osalta tai vaatia huoltokirja näytille . Ongelmaahan kun ei sinällään huomaa tai tiedosta, koska korvat tukkeutuvat (henkilöstä riippuva ominaisuus) pikkuhiljaa. Toisaalta rumpalille kunnon vahatulppa toimii myös kuuloa säästävänä luomu-earina.. Eli jatkona näihin henkilökohtaista-kyselyihin; kuinka useasti pesette korvanne ? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
dictatorsh*t 01.06.2005 16:35:13 | |
---|
Eli jatkona näihin henkilökohtaista-kyselyihin; kuinka useasti pesette korvanne ? Ehkä kerran kuussa. Tai kahdessa. Ehkä jopa kolmessa. Voisi vaikka tänään pestä. "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
Niskamies 01.06.2005 16:48:30 | |
---|
Terveysasemalla korvien puhdistaminen on ilmaista, kannattaa käydä välillä. Itse kävin juuri, tätä diskantin määrää! Virallisesti semi-pro! |
Deino 01.06.2005 16:52:18 | |
---|
Terveysasemalla korvien puhdistaminen on ilmaista, kannattaa käydä välillä. Itse kävin juuri, tätä diskantin määrää! Enpä taida mennä. Meinaan vaan, että ollessani sisäkorvan tulehduksessa, tämä desifiointi aine korvassa ei ollut se maailman paras tunne. Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta. |
A.R.P. 01.06.2005 17:39:28 | |
---|
Tämän vuoden alkupuolella kävin ensimmäistä kertaa puhdistuttamassa, kun hankin elacinit. Ei kuulemma ollut kertynyt paljoakaan mönjää tämän 14 vuoden aikana, outoa. Eli eipä muuttunut äänet mitenkään huomattavasti, kun eivät olleet kovin tukossakaan. Halpa on halpaa, vaikka sen kalliilla ostaisi. |
Enpä taida mennä. Meinaan vaan, että ollessani sisäkorvan tulehduksessa, tämä desifiointi aine korvassa ei ollut se maailman paras tunne. Mulla korvia ei pesty millään aineella. Ihan vettä suihkuttivat korvaan. Sen voi kyllä helposti tehdä kotonakin, mutta se ei yksin onnistu kovinkaan helposti. Virallisesti semi-pro! |
kumpo 02.06.2005 10:44:35 | |
---|
Eli jatkona näihin henkilökohtaista-kyselyihin; kuinka useasti pesette korvanne ? Joo mä runttaan aina treenien alussa earit niin syvälle korvakäytävään kuin kipukynnys sietää. Sitten minä nykäsen ne hetken päästä napakasti ulos, jolloin korvaan kertynyt vaikku on tarttunut earin pintaan. Kinuskit pyyhkäisen lattiatomin lyöntikalvoon tasaiseksi kerrokseksi luomaan tunnelmaa. Ja earit takas korviin... No joo.. ei ole ollut vielä suurempaa ongelmaa tuosta että äänet olisi häipynyt. Enemmän ehkä sitä saundia syö, etten ole hankkinut kunnon tulppia vaan käytän oikeasti niitä eareja. Sehän voi tietenkin olla että jos kävis putsauttamassa röörit niin kuulisi aivan toisella tavalla. Mutta mulla ainakin diskanttiäänet enemmänkin sattuu kuin viehättää, joten en välttämättä ole kovin innostunut niitä enempää kuulemaankaan. Joskus on kyllä tuntunut että korvat saattavat mennä, varsinkin aamuisin lukkoon. Sehän voi johtua vaikun kertymisestä, mutta topseilla olen tähän mennessä selvinnyt. kun rima on matala on helpompi päästä yli |
Aegis 02.06.2005 12:27:33 | |
---|
En ole ikinä pessyt korviani elämäni aikana. Vanupuikolla olen joskus vuosia sitten kaivanut, mutta siitä on niin paljon aikaa etten edes muista. Tosin eipä ole tuntunut kuulossa mitään ongelmaa olevan ja diskanttiakin maailmasta yhä löytyy. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
jussiohman 02.06.2005 12:47:17 | |
---|
Vanutupoilla ajelen alasimet ja vasarat kesk. määr. kerran kuussa. Keväällä oli pakko käydä korvat huuhtelemassa kun oli ollut vasen korva kuukauden lukossa ja oikeallakaan ei kuullut kunnolla. Tuli suorastaan naurettavan iso vihertävän harmaa möhkäle sieltä. DINGG kuulu vaan kun kuppiin kalahti se klöntti. Huuhteluita suosin tehokkuutensa ja ilmaisuutensa vuoksi. Mitä sinä livoit huulia, ratsulleko maiskautit? Kätkehän viettielämäsi, pitäkäämme asialliset välit. |
dictatorsh*t 02.06.2005 15:29:17 | |
---|
Terveysasemalla korvien puhdistaminen on ilmaista, kannattaa käydä välillä. Itse kävin juuri, tätä diskantin määrää! Voisi kyllä käydä, nyt vaikka ihan kesäloman kunniaksi. "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |