rheinone 01.06.2005 11:05:14 | |
---|
Mihin mielestänne raja vedetään? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
aikavaikea 01.06.2005 11:11:47 | |
---|
Mihin mielestänne raja vedetään? Johonkin Whitesnaken ja Black Sabbathin väliseen hämärään metsikköön. There's no such thing as gravitation, the world sucks. |
Juzzu 01.06.2005 11:21:23 (muokattu 01.06.2005 11:21:59) | |
---|
Mihin mielestänne raja vedetään? Soon kuin vereen piirretty viiva. Mutsis on äitis! |
McNulty 01.06.2005 11:21:51 | |
---|
Deep Purple on hardrockia, Iron Maiden on heavy metallia :) Se on juurikin tuossa missä se raja kulkee... hehe "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
samwyse 01.06.2005 11:23:12 | |
---|
Hard rockissa on bluesin groove. |
Mechanizm 01.06.2005 11:46:37 | |
---|
Who cares? Life is like a penis, when it gets hard, fuck it. |
Twist 01.06.2005 12:31:58 (muokattu 01.06.2005 12:32:17) | |
---|
Who cares? Kuha se on hyvää musaa nii kyl menee. Säkkipilli |
Akiman 01.06.2005 12:35:03 | |
---|
Mihin mielestänne raja vedetään? Yhtä epäselvä kysymys kuin: "Missä kulkee Suomen ja Venäjän raja" vaikuttaisi olevan nykyaikana. Toisaalta helppoa määritellä, mutta toisinaan melkoisen epäselvä. Silti juuri kenellekään ei tule koskaan yksittäisen bändin kohdalla vaikeuksia todeta, että tämä on hard-rockia tai heavya. :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET :: |
Akiman 01.06.2005 12:35:04 (muokattu 01.06.2005 12:35:18) | |
---|
Double :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET :: |
Torniojaws 01.06.2005 13:03:41 | |
---|
Metallica = hard rock Dark Tranquillity = heavy metal Häilyvä se on. Ehkä ne vokaalit rajaa sen parhaiten. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
-K- 01.06.2005 13:11:19 | |
---|
Metallica = hard rock Dark Tranquillity = heavy metal Häilyvä se on. Ehkä ne vokaalit rajaa sen parhaiten. En mää nyt kyllä laittaisi DT:n eteeen liitettä heavy. Kuitenkin itse käsitän sen, eli heavy metallin, 80-luvun ilmiöksi. Eli hieman rankempaa jööttiä kuin hard rock, kuitenkin puhtaalla laululla, kuitenkin aikalailla samasta puusta veistettynä. 90-luvulla alkoi tuo heavy-etuliite häipymään pikkuhiljaa, ja puhuttiin pelkästä metallista. Ei metallicassa nyt kuitenkaan hirveästi rokkia ole ikinä ollut, enemmän kantrimetallia pimeällä aikakaudella (load&RE) Ei suotta elämys. |
rheinone 01.06.2005 13:14:19 | |
---|
Yhtä epäselvä kysymys kuin: "Missä kulkee Suomen ja Venäjän raja" vaikuttaisi olevan nykyaikana. Toisaalta helppoa määritellä, mutta toisinaan melkoisen epäselvä. Silti juuri kenellekään ei tule koskaan yksittäisen bändin kohdalla vaikeuksia todeta, että tämä on hard-rockia tai heavya. Ai jaa. Ei se mulle ole noinkaan selvää. Tietysti jokainen voi olla jotain mieltä yksittäisestä bändistä; esim. mun mielestä Black Sabbath on hard-rockia, koska siinä on toi aikaisemmin mainittu bluesin groove. Jonkun toisen mielestä Sabbath on heavyä. Mutta Iron Maiden onkin jo vaikeempi juttu. En mä oo varma onko se heavya. Mikä siitä muka tekee heavymmän kuin joku Thin Lizzy, joka on mun mielestä tyyppiesimerkki hard-rockista? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
slowdive 01.06.2005 13:41:18 | |
---|
Aikakin tekee tehtävänsä; Se mikä 80-luvulla oli heviä, on nyt hardrokkia. Se mikä 70-luvulla oli heviä, on nyt... classic rock? |
jussiohman 01.06.2005 14:15:41 | |
---|
mua haugutaa feikkigootix vaik mä oon omazt milust iha oikee goottui niiku. mist tunnista aito goottin hei siis??!!?!!?! xxx vastaa eki. Mitä sinä livoit huulia, ratsulleko maiskautit? Kätkehän viettielämäsi, pitäkäämme asialliset välit. |
Black Star 01.06.2005 16:43:39 | |
---|
Classic Rock: Deep Purple, Uriah Heep Hard Rock: Van Halen, Def Leppard, Guns n´ Roses Heavy Metal: Judas Priest, Iron Maiden, Accept, Dio Tuollaista asteikkoa olen käyttänyt ja huomatakseni ei tule paljoakaan "hard rockia" kuunneltua "I like jazz, but I could never play it. You just sit there with a guitar the size of a Chevy on your chest, wearing a stupid hat, playing the same solo for an hour." - Dave Mustaine |
KTR 01.06.2005 17:04:40 | |
---|
No hard rock-bändin vois kuvitella vielä tekevän cover-version jostain 50-luvun rokkibiisistä, tyyliin Chuck Berry. Heavy Metal-bändiltä tuommoinen on vähän ei-odotetumpaa. Raja on häilyvä, mutta ei se mun mielestä kuitenkaan kauhean epäselvää ole kun jostain bändistä kokonaisuutena pitäisi päättää onko se hevimetallia vai hoodrakia. |
Jormaz 01.06.2005 17:19:07 | |
---|
Heavy metal or no metal. Se mitä nykyteini pitää "metallina" on mun mielestä aika saissea. Mun mielestä metallia on semmoset kuin "rauta", "kulta" ja "lyijy", noin niinku esimerkiksi. Oon aina ollut enemmän noita hedelmä- ja vihannesosaston miehiä. Hard rockin ja heavy metalin raja on sitten tietenkin siellä gain-potikassa, olisko vaikka kello 10-11 välimaastossa :) In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Hard Rockiksi luettelisin nämä Guns N' Rosesit yms. Suurin osa 80-luvun rock bändeistä voisi olla Hard Rockia. Koska jos vertaa vaikka johonkin Beatlesiin ja vaikka Chuck Berryyn,niin eronhan huomaa. Heavyyn taas Iron Maiden,Accept ja kumppanit. THRASH TILL' DEATH! |
Exhausted 01.06.2005 18:03:17 | |
---|
Classic Rock: Deep Purple, Uriah Heep Hard Rock: Van Halen, Def Leppard, Guns n´ Roses Heavy Metal: Judas Priest, Iron Maiden, Accept, Dio Tuollaista asteikkoa olen käyttänyt ja huomatakseni ei tule paljoakaan "hard rockia" kuunneltua Itse jättäisin suosiolla tuon Classic rock-jutun tuosta pois. Sen sijaan Purple ja Heep menevät Heavy metaliin, kuten myös Sabbath. Hard rockia taas on myös esim AC/DC ja Aerosmith. Motorheadin kanssa tuleekin sitten ongelmia |
ozz3 01.06.2005 18:07:58 | |
---|
Helpointa on luokitella Hard Rock, Heavy ja Metal. When there's no more room in hell, the dead will walk the earth "Melkone Sonni!" |