Aihe: Oho, tuli ostettua PRS.
1 2 3 4
Eemil
01.06.2005 13:13:45
Moon vähän skeptinen muutenkin noiden PRS:n mikkien suhteen, syystä tai toisesta. Duncania tilalle niin ainakin tietää mitä saa. Tai siis minä ainakin tiedän paremmin... Ja dunkkaaanit on halvempiakin!

Mä kun alunperin tuon omani ostin niin oli suunnitelmissa vaihtaa mikit samoin tein Dimarzioihin, koska mulla oli huonoja kokemuksia PRS mikeistä. En ollut testannut McCartya kuin kerran aikaisemmin ja täytyypi sanoa että sen perusteella olin aika huonosti testannut. Mikit on aivan loistavat, välillä tallamikkiin kaipaisi ehkä pientä output boostia kun runttaa rupeaa soittamaan, mutta en valita. Muiden PRS:ien mikit on mielessäni edelleen huonosaundisia. :)
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
Antroid
01.06.2005 13:24:14 (muokattu 01.06.2005 13:24:53)
Duncania tilalle niin ainakin tietää mitä saa. Tai siis minä ainakin tiedän paremmin... Ja dunkkaaanit on halvempiakin!
59/Custom custom on aina vaihtoehto. Joutuu vaan elämään niitten rumien Seymour Duncan -tekstien kanssa sitten.
Juzzu
01.06.2005 13:33:55
59/Custom custom on aina vaihtoehto. Joutuu vaan elämään niitten rumien Seymour Duncan -tekstien kanssa sitten.

ei '59:ssä ainakaan tekstejä ole.
Mutsis on äitis!
alphamale
01.06.2005 13:36:17 (muokattu 01.06.2005 13:36:35)

tai pistää kuorellisina. mulla on tossa patrick egglessä 59/custom custom mikit ja kyllä soi. ihanasti!

edit: niin se egglehän on "vähän" PRSmäinen jos tuolta käyttäjäprofiilista vilkaisee kuvan :)
Lahtelaista, totta kai
McNulty
01.06.2005 13:50:50
ei '59:ssä ainakaan tekstejä ole.

ja vaikka olisikin... ne voi esim. tussilla pistää piiloon tai raaputella veks, mikäli on siis ne valkoiset "maalatut" logot siinä. Kaiverrettuja onkin jo vaikeampi mutta kyllä nekin onnistuu peittämään :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
FoN
01.06.2005 14:00:12
Upean näköinen kitara kerrassaan. Kerro sitten miltä kuulostaa yhdessä Mesan kanssa. Noilla kamoilla kelpaa lähteä vaikka MTV:lle soittelemaan.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
McNulty
01.06.2005 14:29:07
Upean näköinen kitara kerrassaan. Kerro sitten miltä kuulostaa yhdessä Mesan kanssa. Noilla kamoilla kelpaa lähteä vaikka MTV:lle soittelemaan.

LOL, onko tuo MTV nykyään SE juttu mitä pitää tavoitella? =)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Juzzu
01.06.2005 14:31:27
LOL, onko tuo MTV nykyään SE juttu mitä pitää tavoitella? =)

Tais olla jonkinlaista sarkasmia tuossa. Ennustin jo vuosia sitten että PRS:n voimakas endorsementti jokunen vuosi sitten kääntyy vielä itseään vastaan. Vaan onhan sitä kautta vuosien eri kitarat saanee ties minkälaista leimaa. Ibanezit muistetaan kasari-pilityksestä, PRS:t uusio-grungesta ja numetallista.
Mutsis on äitis!
Kjukka
01.06.2005 14:47:04

Joo, pitää sitte vissiin pistää joku kamanvuokrausfirma pystyyn, omilla soittotaidoilla kun ei taida olla kansainvälisille markkinoille asiaa... ;)
Antroid
01.06.2005 14:50:25
Joo, pitää sitte vissiin pistää joku kamanvuokrausfirma pystyyn, omilla soittotaidoilla kun ei taida olla kansainvälisille markkinoille asiaa... ;)

Ei huono idea. Kaikki ne joilla on jotain vähän harvinaisempaa kamaa, perustaa yhdessä Studio Rentals -meininki ry:n. Mahdolliset tuottot voidaan hupuloida yhteiseen herkkukamojentestailu/saunailtaan.
penatuna
01.06.2005 15:25:23
Itse en kyllä uskaltaisi kitaraa kokeilematta ostaa. En edes halvalla. En kyllä halua liikaa peloitella, toivottavasti kaikki on kunnossa.
McNulty
01.06.2005 15:33:38
Itse en kyllä uskaltaisi kitaraa kokeilematta ostaa. En edes halvalla. En kyllä halua liikaa peloitella, toivottavasti kaikki on kunnossa.

Ehkäpä ostaja on kokeillut tuota kaulaprofiilia ja samanlaista soitinta jossain muualla aikaisemmin ja usein myyjää voi pyytää ottamaan kitarasta tarkentavia kuvia jne jne. Kyllä tuon kaupan saa aika turvalliseksi ilman kokeiluakin kun oikeasti tietää millainen peli on kyseessä.

Toki, suositeltavaa olisi ostettavan soittimen kokeilu ennen ostamista, mutta aina se ei ole mahdollista. Siitä eteenpäin mennäänkin sitten 100%:sti intuitiolla ja sormet ristissä.
Antroid
01.06.2005 15:39:26

Voin ostaa minkä vaan PRS:n todettuani kuvista, että se on kunnossa ja jos tunnen, ettei myyjä yritä kusettaa. PRS:ssä laaduntarkkailu on niin hyvää, ettei sitruunoita paljon liiku.
Eemil
01.06.2005 15:44:47
Voin ostaa minkä vaan PRS:n todettuani kuvista, että se on kunnossa ja jos tunnen, ettei myyjä yritä kusettaa. PRS:ssä laaduntarkkailu on niin hyvää, ettei sitruunoita paljon liiku.

Tässä olen samaa mieltä. Johtuen siitä että olen soittanut ainakin kymmentä eri PRS:ää ja jokaisessa on ollut kaula täysin loistavassa kunnossa riippumatta kitaran iästä.
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
J.Hollström
01.06.2005 15:50:45

Sama mielikuva minulla on muodostunut noista PRS:stä. Eli sikäli turvallisempi ostos mitä esim. Gibson. Miten lie nämä uudemmat halpismallit?

PRS SE Soapbar 695,00 €
PRS Tremonti SE 695,00 €
fox
01.06.2005 15:58:09

Sama mielikuva minulla on muodostunut noista PRS:stä. Eli sikäli turvallisempi ostos mitä esim. Gibson. Miten lie nämä uudemmat halpismallit?

Niin no.... :) Jännityksellä odotamme, että millaisia ovat.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
la m quina
01.06.2005 17:57:07
Mahtavia kitaroita kaikilla PRS-miehillä!
Onnea omistajille!
Laittakaa pikaviestillä osoitteita niin voin tulla ihastelemaan, eli varastamaan!
Juzzu
01.06.2005 18:23:52

Näin olen itsekin antanut ymmärtää. Itse asiassa, vaikka olen muuten samaa mieltä siitä että kitaraa olisi syytä kokeilla ja testailla ennen ostoa niin nyt vasta tuli mieleen että olin silloin taannoin melkein vaihtamassa omaani tuohon TipTopin BlackCherry-SC Tremiin kokeilematta. Hassua.
Mutsis on äitis!
Kjukka
01.06.2005 19:54:47

Näköjään PRS:n FAQissa oli juttua noista mikeistä.

"PRS #6 Treble: This is similar in sound to our PRS #7 but without the cover and is again a result of our tweaking. Clear and well balanced across the entire tonal spectrum, this pickup is very alive and sounds excellent distorted."

"PRS #6 Bass: Clear, warm and extremely well balanced across the entire tonal spectrum."

Aika ympäripyöreää tekstiä mutta kyllähän tuo jotain osviittaa antaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)