Aihe: Esikuvat -gallup
1 2 3 4 5
Jimoleon
31.05.2005 22:40:21 (muokattu 31.05.2005 22:40:53)
Niin ketä kaikkia teiän esikuviin oikein kuuluu?

Mulla ittelläni:
Flea
-Henkilö, jonka takia mä bassonsoiton alotinki. Ihan uskomattomii kuviota.

Jaco Pastorius
-Basson alpha ja omega. En pysty sanoin kuvailemaankaan kuinka paljon Pastorius on inspiroinu mua niin muusikkona kuin ihmisenäki.

Tim Commerford (Rage Against the Machine, Audioslave)
-Tarttuvia riffejä ja muutenki hienoja kuvioita.

Alphonso Johnson
-Toi Weather Reporttiin rytmisyyden ja ehosti bändin saundia tosi paljon. Tietää tasan missä soittaa ja missä ei.

George Waters (Pink Floyd)
-Biisintekijänä ja soittajana korvaamaton. Johnsonin tapaan vähän "hiljaisempi" soittaja, mutta joka ääni on pelkkää asiaa.
"Do or do not. There is no try" -Yoda
Aminohappo
31.05.2005 22:44:27
Flea.
Hmm, hän sai aloittamaan släppäämisen.

Muut basistit jää varjoon.
Totally Addicted To Bass
toivajar16
31.05.2005 22:44:57
Tällä hetkellä kuuntelussa:

Jerry Jemmot
- Eddie Harrisin ja Les McCannin levyllä Second movement on grooven juhlaa Jerryn tarjoilemana. Jaco blokkasi Jerryä kyllä aika tarkkaan. Böse Mutterficker!!
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
J.Hollström
31.05.2005 22:56:07
Pienenä oli Cisse Häkkinen kun sillä oli niin iso nenä.
Ennee ei oo esikuvia.
2541
31.05.2005 23:00:18

Niskamies
31.05.2005 23:07:39
Jaco Pastorius
-tää jätkä sai mut innostumaan bassonsoitosta. Vaikuttanut paljon mun saundiin, ja ihan alitajuisesti soittoonkin. Aivan nero.

Baron Browne
-uskomattoman letkeetä funkbassottelua loistavalla saundilla. Kunnon jätkä.

Tapio Salo
-back to the bassics. Aina kun soittelen kys. jätkä kanssa, en pitkään aikaan soita muita kuin perusasioita. Tämä jätkä saa mut aina vaan uudestaan tajuamaan kuinka tärkeetä aivan perusbassottelu on

Billy Sheehan
-loisteliasta rokkibassottelua ja hauskoja tilujuttuja. Kun osais soittaa noin, aivan nero jätkä.

Victor Wooten
-toinen basisti joka sai mut innostumaan virtuoosibasismista. Vielä on matkaa.
Virallisesti semi-pro!
toivajar16
31.05.2005 23:15:28
Pitää vielä laittaa pari kovaa kotimaista:

Eerik Siikasaari
- Mies jolta taittuu kaikki. Niin paljon enemmän kuin pelkkä jazzheebo. Kontran soitto maailman kärkitasoa. Ja mitä loistavin henkilö. Piste.

Anssi Växby
- Tyylitajuinen groovemeister

Jukkis Kiviniemi
- Mies, soundi, asenne, funk

Harri Rantanen
- Itse varmuus. Tukipilari

Juha Verona
- Aina kun olen kuullut niin suu on loksahtanut auki
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
joelr
31.05.2005 23:49:00
En ole ainakaan vielä kääntynyt basistiksi, mutta silloin tällöin rämpyttelen bassoa huvikseni (silloin kun saan sellaisen käyttööni). En ole oikeastaan vakituisesti bassoa soittanut joten tyylini ei ole vielä kovin kehittynyt tahi omaperäinen.

John Wetton (70-luvun King Crimson)
- jämäkkää soitantaa ja muhkeat särösaundit

Trey Gunn (noh, ei oikeasti basisti vaan soittaa Warr guitaria)
- groovaava soitantaa ja sulavat bassokuviot, jotka tuntuvat välillä elävän ihan omaa elämäänsäkin

Sitten ehkä hiukan poikkeuksellinen valinta:

Jan Erik Liljeström Anekdotenista
- näin huhtikuussa Anekdotenin livenä ja hepulla oli aivan järjettömän jykevät bassosaundit! Rickenbacker ja paljon säröä! Kokemuksen jälkeen meinasin melkein jättää kitaransoiton ja siirtyä basistiksi ;)

Onhan niitä muitakin hyviä basisteja, mutta nuo ovat ehkä eniten innoittaneet bassonsoittoon. Olen vielä kuitenkin pääsääntöisesti kitaristi :)
Jani The Rock
31.05.2005 23:55:22

Häkkisen Cisse. Rok.

Kai Pulliainen. Tyylitaju kohdallaan - paitsi niiden havaijipaitojen suhteen.

Geezer Butler. Soundi ja meininki.

Lemmy. Lemmy on Lemmy ja sillä on Rickenbacker. Mitä muuta voi vaatia?

Sid Vicious. Bassonsoittoinnostus sai alkunsa hänestä.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
omarklah
01.06.2005 10:33:32

Kyllä se suurin esikuva on ollut Pekka Pohjola. Ja heti perään Jaco ja Stanley Clarke...
Tää sit sanois tälleen...
Reddie
01.06.2005 11:04:43
Rancidin basisti, kuka nyt olikaan
Tän miehen takia meikäläinen aloitti basson soiton. Journey To The End Of The East Bayn bassorifffi nyt vaan on NIIIN kova.

Les Claypool (Primus, Buckethead)
Les Claypool ON Les Claypool. Ei tätä varmaan tarvitse hirveästi selitellä. Mies opettaa sen että älä kangistu kaavoihis vaan luo uutta. Ja hienolta kuullostaa.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Wil-J
01.06.2005 12:10:09
Tällä hetkellä ehkä kovin on Les Claypool. Se on vaan niin nero. Omaa juttua 100%

Toinen kovis on Jamerson, perusteluita ei kaipaa hän.

Muita vaikuttajia ovat Wootenin Vikke, Pastorius tietty, Stuart Zender, John Myung... Mitäs näitä nyt on...
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Typhus
01.06.2005 12:12:48 (muokattu 01.06.2005 12:13:13)
Ensimmäinen basisti joka oli tosi tiucca oli tieteski Steve Harris Iron maidenista. noh tuosta onkin jo monia vuosia aikaa :D ... ja myöhemmin tuli:

Flea: Hämmästelin herran bassolinjoja ihan suu auki kun ekan kerran kuulin.

Les Claypool: Vieläkin omaperäisin basisti johon olen tutustunut, tämän herran kautta innostuin hieman tappingista. muutenkin todella mielenkiintoinen persoona. kummatkin Primuksen DVD:t on kyllä melkein lemppari Dvd:itäni! :)

Louis Johnson: Tämä tyyppi muutti släppäystyylini kokonaan! paras saundi ja tatsi mielestäni! mies jolla on varmaan maailman isoin käsi! :D

Victor Wooten: Virtuoosibasisti ja mahtavan uskomaton Groove!

Billy Sheenan: Tilutilubasisti. Enpä taida tietää muita yhtä mauttomia mutta samalla vitun hyviä basisteja! :)

nojoo, ja onhan noita basisteja vielä. Stuard Hamm, John Myung, John Patitucci, Jaco, Bootsy,Zender... ainiin! ja Larry Graham! siinä on basisti kohdallaan! :)
"Play with your soul, Not only with your hands"
Wil-J
01.06.2005 12:22:41
Louis Johnson: Tämä tyyppi muutti släppäystyylini kokonaan! paras saundi ja tatsi mielestäni! mies jolla on varmaan maailman isoin käsi! :D

Missä ton soittoa on kuultavissa muuten? Mä oon jonkun verran kuullut ja yrittänyt etsiä matskua, mutta en oo löytäny...
Karlsson
01.06.2005 12:31:12
Missä ton soittoa on kuultavissa muuten? Mä oon jonkun verran kuullut ja yrittänyt etsiä matskua, mutta en oo löytäny...

Johnson Brothers.

Vai muistanko väärin?
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
Karlsson
01.06.2005 12:31:48
Nijjuu, mul on vaa yks. Ja se on RUTGER GUNNARSSON!!!

IHQ!1111!!
Karlsson
01.06.2005 12:34:25
Toivottavasti et, otan selvää jahka joskus ehdin. Kirjastton.

Tai se on muodossa Brothers Johnson.

Tyyli kohillaan! Can U say hot-dog?

http://www.rochester-citynews.com/b … ary/2785-317-1/Brothers_johnson.jpg
Wil-J
01.06.2005 12:35:19
Tai se on muodossa Brothers Johnson.

Tyyli kohillaan! Can U say hot-dog?

http://www.rochester-citynews.com/b … ary/2785-317-1/Brothers_johnson.jpg

Ok. Ton näköinen olisin kyllä mielelläni! Noitten olemuksesta huokuu fänk ja groove!
hemmo
01.06.2005 12:40:37

Jaa esikuvat...hmm...

Vastaan "The Original SbassoMummot". Keny, arva ja Sam Other.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)