Aihe: Hei!
1 2
Hämy
14.05.2005 22:56:10
Olen ajattelut ostaa laulutarvikkeet. Mutta kysymys kuuluu mitä tarvitsen laulamiseen mikin ja telineen lisäksi? Huom! En halua kalliita koska olen vasta aloittelija.
Jani The Rock
14.05.2005 23:04:21 (muokattu 14.05.2005 23:06:12)

Osta mikserivahvistin ja kaiuttimet. Ja piuhat, joilla liität mikin sekä kaiuttimet vahvistimeen. Kitarapiuhoja ei sitten kandee käyttää kaiutinjohtoina. Tommosella setillä pääsee ihan hyvin alkuun ja pidemmällekin. Mutta sen verran kumminkin kannattaa investoida, ettei sitä halvinta lelua osta.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Hämy
14.05.2005 23:07:06
No kuinka paljon se suunnilleen kustantaisi?
Keppis
14.05.2005 23:18:24
Osta mikserivahvistin ja kaiuttimet. Ja piuhat, joilla liität mikin sekä kaiuttimet vahvistimeen. Kitarapiuhoja ei sitten kandee käyttää kaiutinjohtoina. Tommosella setillä pääsee ihan hyvin alkuun ja pidemmällekin. Mutta sen verran kumminkin kannattaa investoida, ettei sitä halvinta lelua osta.

haluaisin tässä kysyä, etät miten kaiutin ja kitarapiuha eroo toisistaan?
Virsissä on munaa!
Heikki
15.05.2005 08:50:09

No kuinka paljon se suunnilleen kustantaisi?

8 markkaa
Hämy
15.05.2005 18:17:14
8 markkaa?
Heikki
15.05.2005 18:54:37

8 markkaa?

Noh, näin mä arvioisin.
Jani The Rock
15.05.2005 19:33:25

Noh, näin mä arvioisin.

Sähän oot hauska mies.

Kannattaa saapastella musaliikkeeseen ja kysästä pakettitarjousta. Mulla on Peaveyn mikserivahvistin ja Craten 12" pöntöt, ja maksoin niistä 1200 euroa. Halvemmallakin löytyy ja käytettynä tietenkin. Tsekkaile vaikka mitä m.netin torilla tarjotaan.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Roberto
17.05.2005 09:48:48

haluaisin tässä kysyä, etät miten kaiutin ja kitarapiuha eroo toisistaan?

Kaiutinjohto on kakspuolikasta sähköjohtotyyppistä tavaraa, kitarajohto ohuenohutta signaalijohtoa.

kitaraa: http://www.noretron.fi/index.php?si … &group_id=208&prod_id=1199#
kaitsareita: http://www.noretron.fi/index.php?si … 8&group_id=208&prod_id=1164
Haipuma
17.05.2005 11:44:37 (muokattu 17.05.2005 14:31:45)
Olen ajattelut ostaa laulutarvikkeet. Mutta kysymys kuuluu mitä tarvitsen laulamiseen mikin ja telineen lisäksi? Huom! En halua kalliita koska olen vasta aloittelija.

Se mitä tarvitset tulikin jo varmaan selväksi..

Itse tuli joku viitisen vuotta sitten ostettua Peavey paketti, jossa mukana oli mikki, kajarit ja vahvistin. Hinta oli 4000 markkaa ja setti on ihan Ok treenikselle tai pienille baarikeikoille. Käytettynä saa halvalla.
Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää.
J.Hollström
24.05.2005 12:35:28

No hei vaan. Laulamiseen tarvittavat tarvikkeet löytyy sinulta itseltäsi. Vitsi vitsi. Mutta riippuu ihan mihin tarpeeseen nämä laitteet sitten tulee, oliko tarkoitus sulostuttaa muitakin tällä laulamisella julkisissa paikoissa vai haluatko vain kuulla omaa ääntäsi laitteiston kautta kotiolosuhteissa? Jos jälkimmäinen niin edullisimmin pääsee alkuun jollain kotikaraoke systeemillä, jossa mikrofoni kytketään dvd-soittimeen ja siitä eteenpäin stereoihin. Hankkimalla niitä dvd-levyjä saat taustaorkesterinkin itsellesi. Kätevää....
Hämy
29.05.2005 13:43:14
Itse asiassa olemme bändiä kasaamassa että siihen tarkoitukseen tarvitsen lauluvehkeet..
laundry
31.05.2005 10:38:07
entäpä skitta vahvarin kautta laulaminen....mul sama juttu,,,olla bändii vähä yrittämäs kasata...tuleeko heleettiäkää..kaveri sano et nii olivat tehneet ennen treeneis...siis kyl mä tiiän et tommonne vahvistimen kautta laulaminen ei oo hyvä...
thrashmetallisti
31.05.2005 10:43:17

entäpä skitta vahvarin kautta laulaminen....mul sama juttu,,,olla bändii vähä yrittämäs kasata...tuleeko heleettiäkää..kaveri sano et nii olivat tehneet ennen treeneis...siis kyl mä tiiän et tommonne vahvistimen kautta laulaminen ei oo hyvä...

Ei siitä tahdo oikein mitään tulla. Muuttaa ääntä paljon ja vetää särölle. Nimimerkillä kokemusta on
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
laundry
31.05.2005 10:49:32
eli ei ees kantsi yrittää?? vai?... no emmäkää tota zydeemii kannata...mut rahapolitiikka tulee nois laulukamois vastaa :((
thrashmetallisti
31.05.2005 21:49:47

eli ei ees kantsi yrittää?? vai?... no emmäkää tota zydeemii kannata...mut rahapolitiikka tulee nois laulukamois vastaa :((

Voi sillä vetää, mutta en suosittele.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
J.Hollström
01.06.2005 15:38:05
No hei taas. Katsoppas tuolta torilta myynnissä olevaa roinaa. Tässä yksi esimerkki plug and pray -tyyppisestä kokonaisvaltaisesta ratkaisusta:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=60886

Ei oo ainakaan hinnalla pilattu.
Time
04.06.2005 16:56:39
tässä vähän aikaa sitten selatessani thomanin PA-osastoa törmäsin kummaan vehkeeseen. monitoriin... ei, en tarkoita mitään näyttöä vaan sellaista lattialle laitettavaa kaijuttimen ja vahvistimen risteytymää. voisiko joku täsmentää mikä tämä on, joku laulajan amppi?
...mutta ei SE mitään
Aerodactev
05.06.2005 13:02:14 (muokattu 05.06.2005 13:04:04)
tässä vähän aikaa sitten selatessani thomanin PA-osastoa törmäsin kummaan vehkeeseen. monitoriin... ei, en tarkoita mitään näyttöä vaan sellaista lattialle laitettavaa kaijuttimen ja vahvistimen risteytymää. voisiko joku täsmentää mikä tämä on, joku laulajan amppi?

Livetilanteissa yleensä jokaisella soittajalla on sellainen edessään ja siihen miksataan sitten omaa ja muiden soittoa/laulua maun mukaan. Ihan vaan siksi, että a) kuulee mitä itse soittaa/laulaa b) on helpompi pysyä muiden mukana, vastakkaisesta seinästä heijastuvan mölyn mukaan vetäminen ei järin kannata.
Long = progressive = good
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)