Aihe: Slide pullonkaulasta?
1 2
Veikko
23.04.2003 16:51:48
Haluaisin värkätä sliden itse pullonkaulasta, koska kaupoissa myytävät slidet ovat auttamatta turhan kevyitä minun makuuni. Osaako joku neuvoa, että millä saisin tehtyä pullonkaulasta itselleni sliden, ilman että telon itseäni. Miten irroitan kaulan nätisti ja miten hion sen terävän pään?
Suojele Suomen metsiä - tapa tikka.
pitkätukka
23.04.2003 16:58:15
Vappu lähestyy. Käytä se hyödyksesi.

;)
reijoteppo
23.04.2003 20:23:15 (muokattu 23.04.2003 20:24:21)
Ensin tsekkaat alkon valikoimasta pullon, jonka kaula on riittävän pitkän matkan verran suora ja katsot, että sormesi mahtuu pullon suusta sisään.(tätä pääsee kokeilemaan konkreettisemmin tietysti vasta sitten kotona, kun pullo on tyhjennetty.)

Seuraavaksi parhaaseen lopputulokseen päästäksemme, joudut investoimaan rautakaupasta lasinsahausterän, joka kiinnitetään tavallisen rautasahan terän tilalle.

Sitten piirretään tussilla sahauskohta pullonkaulaan ja aloitetaan varovaisesti tekemällä alkua ympäri koko pullonkaulan.
Kannattaa vaihtaa sahauskohtaa kokoajan, sillä kaula napsahtaa erittäin herkästi poikki, jos sitä sahaa niinkuin perinteisesti puulankunpätkää pelkästään samasta kohtaa.

Sahauksen loppuvaiheessa kaula saattaa kuitenkin katketa irti pullosta, mutta sen jättämän roson saa helposti pyöristeltyä sopivalla hiekkapaperilla.Pyöristykset kannattaa lopuksi tehdä hiekkapaperilla tietysti muutenkin, paitsi jos haluaa esiintyessä visuaaliseen paatosantiinsa lisää uskottavuutta roiskuvan veren muodossa.

slide´n smile.
Grapevine
23.04.2003 20:35:05
Haluaisin värkätä sliden itse pullonkaulasta, koska kaupoissa myytävät slidet ovat auttamatta turhan kevyitä minun makuuni. Osaako joku neuvoa, että millä saisin tehtyä pullonkaulasta itselleni sliden, ilman että telon itseäni. Miten irroitan kaulan nätisti ja miten hion sen terävän pään?

Mitä sää tiiät?

Ei sitä kaulaa irroteta. Irrotat vaan korkin ko. kaljapullosta ja kaadat alas kurkusta. Näin saat hienon slide-putken, joka kelpaa neljälle ruusullekin.
Grapevine
23.04.2003 20:36:47
Sahauksen loppuvaiheessa kaula saattaa kuitenkin katketa irti pullosta, mutta sen jättämän roson saa helposti pyöristeltyä sopivalla hiekkapaperilla.Pyöristykset kannattaa lopuksi tehdä hiekkapaperilla tietysti muutenkin, paitsi jos haluaa esiintyessä visuaaliseen paatosantiinsa lisää uskottavuutta roiskuvan veren muodossa.

slide´n smile.

Repesin kunnolla!!

Hohohooo!!!
Veikko
23.04.2003 23:26:00
Kiitokset reijotepolle, pitänee koittaa. Pitänee huomenna mennä Alkoon etsimään materiaalia.
Suojele Suomen metsiä - tapa tikka.
Prowleri
23.04.2003 23:48:30
Joo itselläni on juuri sama homma menossa.. Onks teillä tietoa miten noissa pullotehtaissa tulee erimuotoisia puteleita, oon nimittäi jo viis Leijonapulloa tyhjentäny viikon sisää eikä vielä tullut sopivaa vastaa.. :P
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
reijoteppo
24.04.2003 00:38:55
Joo itselläni on juuri sama homma menossa.. Onks teillä tietoa miten noissa pullotehtaissa tulee erimuotoisia puteleita, oon nimittäi jo viis Leijonapulloa tyhjentäny viikon sisää eikä vielä tullut sopivaa vastaa.. :P

Leijona-pullon mallia ne on yleensä vaihtanut puolenvuoden välein, se muuttuu aina pienemmäksi ennenkuin vaihtuu..
sahava
24.04.2003 08:58:35
Kannattaa vähän myös katsella niitä pulloja, ohut ja läpinäkyvä lasi ei ole hirveän helppo katkaista etenkin jos käyttää käsivaralla toimivaa sahaa. Punaviinipulloista erinomaisia ovat ainakin Marqués de Chive ja ranskalaiset Bordeaux't. =) Itselläni on noin 30 puna- ja valkoviinipulloista leikattua kaulaa, olen ne leikannut pois käsiporakoneeseen iskettävällä hiontalaikalla, jonka terävää reunaa olen käyttänyt hyväksi. Hyvä puoli on myös se, että samalla laikalla saa hiottua terävät reunat sileiksi.

Terve, Simo
Shake it and break it
Prian
24.04.2003 15:03:24
Oon kuullu että ton kaulankatkasun onnistuu tekemään lyömällä kevyesti esim tiiliseinän kulmaan. Ja sit hioo rosot asfalttia vasten. En oo kokeillu, mutta luulis onnistumisprosentin olevan aika heikko. Onko testattu?
karkki
24.04.2003 15:13:57

Just näin jossakin vanhojen bluusäijien slidenteko-ohjeen, jossa pullon kaulan ympärille laitettiin katkaisukohtaan jotakin palavassa nesteessä uitettua lankaa, se sitten tuikataan tuleen. Sorry, yksityiskohtia en muista.
reijoteppo
24.04.2003 16:44:09
Just näin jossakin vanhojen bluusäijien slidenteko-ohjeen, jossa pullon kaulan ympärille laitettiin katkaisukohtaan jotakin palavassa nesteessä uitettua lankaa, se sitten tuikataan tuleen. Sorry, yksityiskohtia en muista.

Mä kokeilin tuota ja vituiksi meni..ehkä useammalla yrityksellä vois onnistua..
Duane Allman soitti aina Coricidin-pilleripurkilla.Ensin purkin sisälmykset huiviin ja sitten soittamaan!
Jurza
24.04.2003 16:46:32

Just noin. Laita jossain palavassa nesteessä uitettu lanka siihen katkaisukohdan ympärille ja tuikkaa palamaan. Ku on palanu loppuun niin tipauta pullo jääkylmään veteen.... pitäisi katketa aika siististi siitä langan kohdalta.
En ole tosin itse tätä kokeillut, mutta pitäisi toimia!
"Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan
reijoteppo
24.04.2003 16:48:13
Oon kuullu että ton kaulankatkasun onnistuu tekemään lyömällä kevyesti esim tiiliseinän kulmaan. Ja sit hioo rosot asfalttia vasten. En oo kokeillu, mutta luulis onnistumisprosentin olevan aika heikko. Onko testattu?

Austinista, Texasista tuleva laulaja,harpisti ja slidekitaristi Guy Forsyth sanoi hyvin kysyttäessä, että minkälaista slideä käytät?
"For slide I use anything that didn´t break last night..."
Grapevine
24.04.2003 17:22:58

Ja kukahan hullu tuolla tavalla slide-putken tekee?
Grapevine
24.04.2003 17:23:52

Mä kokeilin tuota ja vituiksi meni..ehkä useammalla yrityksellä vois onnistua..
Duane Allman soitti aina Coricidin-pilleripurkilla.Ensin purkin sisälmykset huiviin ja sitten soittamaan!

Kuulostaa melko rankalta äijältä.
Grapevine
25.04.2003 08:55:08

Totuushan menee niin, että Coricidin oli jotain samantyyppistä valmistetta kuin c-vitamiinitabletit, eli liika käytöllä voit lisätä vain virtsan vitamiinipitoisuutta. Olivat apteekissa ihmetelleet kun duane (hipin retaleen näkösenä) osti laatikkollisen ko. tuotetta. Duane oli tokaissut " I need only bottles, you can keep those pills" - tai jotai sinnepäin.

Mut oon ite löytäny kirpparilta ihan hyviä vanhoja lääkepulloja- ilman lääkkeitä. Eikun ettimään!
__

Niin just. Duane halus vaan purkit, mutta ne ei suostuneet myymään niitä ilman pillereitä? Sitten Duane ei viittinyt heittää niitä menee ja söi ne ennen keikkaa ja joutui lähtee veskiin ekan biisin jälkeen?

Hoho!
reijoteppo
25.04.2003 15:40:39
Näin.Kiitos selvennyksestä!
Yleensä jos totuus on tylsä ja littana, legenda jää elämään..
C-vitamiinin yliannostus ei tosiaankaan ole kovin Roch!
reijoteppo
25.04.2003 15:41:18
Niin just. Duane halus vaan purkit, mutta ne ei suostuneet myymään niitä ilman pillereitä? Sitten Duane ei viittinyt heittää niitä menee ja söi ne ennen keikkaa ja joutui lähtee veskiin ekan biisin jälkeen?

Hoho!

HEHEHEE!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)