Aihe: Randall vai Tech21
1 2 3 4 5
moottorisaha
29.05.2005 17:50:31

Joo, ja minä oon nähny videonkin. Taitaa olla kyseessä sama tapahtuma, jossa Dime vetää Aska-nimisen bändin kanssa Cat Scratch Feverin toisen kitaristin kamoilla.

http://www.askaband.com/videos/Cat%20Scratch%20Feverhigh.wmv

Tuossa on kyseinen video.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
inot88
29.05.2005 18:06:28
Techin särö tunkkainen? Niin no, riippuu varmaan aika paljon soittajasta, kitarasta, mikeistä ja kielistä. Itselläni ei ole valittamista pennin vertaa (ESP VB-400:lla tupla-81:sillä ainakaan). Ja mitä tolkuttomaan hi-gainiin ja sen puuroisuuteen tulee, niin sellainen on sitäpaitsi täysin käyttökelvoton nauhoittaessa, jos aikoo saada levytykseensä muutakin kuin tasaista surinaa. Huomatkaa siis että puhun studiokäytöstä, livenä en lähtisi Techillä mättöä paahtamaan - siihen tarkoitukseen Jumala loi Engl Fireballin! :)

Muuten ehdotuksena, jos panostat n. satkun enemmän mitä TM60:sen ovh on, saisit tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_engl_t … _50_e322_roehrencombo_prodinfo.html

no ei oikein nuo putkipelit kiinnosta:) Mutta huomennahan sen nään miten kyseinen vehje mulla pelittää, tosin tuo ei kuulosta kovin hyvältä että molemmille kanaville on bass jamuut säädöt yhteisiä...
Laareppi
29.05.2005 18:10:17
Mutta ostan myös boss me-50 jolla kait vois boostata itse vahvistimen säröjä riittäisköhän sillon..?

Neuvoisin vakavasti, että ostat vahvistimen jolla saat valmiiksi hyvät säröt, jottet tarvitsisi mitään säröpedaaleita. Niiden kanssa kun on helvetin ärsyttävä säätää ja eihän ne tietenkään toimi kunnolla juuri kun pitäisi. Ja alkaa kiertääkin helposti.

Muuten ehdotuksena, jos panostat n. satkun enemmän mitä TM60:sen ovh on, saisit tämän:

Aivan jumalattoman hyvä combo! Täysputkikin vielä, mutta hintaakin on...
ENGLit on tunnetusti todella laatukamaa, eikä tämä halvin malli ole mikään poikkeus.
Techiä ei voi edes verrata tähän =P
inot88
29.05.2005 18:51:00 (muokattu 29.05.2005 19:34:52)
Se on kyllä pikkasen tarkoituskin, mutta soittopuolella särö menee tuonne metallica, apulanta ja nirvana luokkiin et sellanen särö riittää mulle... No huomen testaan sen tm60:sen ja sen jälkeen jos se ei miellytä on vaihtoehtoina se bandit ja randall..

Rupesin kyl tos miettimää et kumpikohan mun kannattais mahd. ottaa testii randall vai tm60 kaupungin ainut liike sisältää noita ni siks ei oo peaveytä mahdollista testata..
Crackis
29.05.2005 20:29:31
Pisti silmään miten tuota Randallia haukutaan pelkäksi metallijyräksi. Kyllä siitä saa vääntämättä aivan kelpoa tavaraa ulos kevyempääkin musiikkia soittavalle. En nyt siis puhu mistään "rupisista" säröistä vaan perus rock-soundeista.

Tuolta löytyy RG75 mikitettynä kahdella sm57:lla, toinen noin viisi senttiä elementin keskustasta ja toinen yhtä paljon laidasta sisäänpäin. Loppujen lopuksi noissa lopullisissa versioissa ei kuulu oikeastaan kun tuo lähempämä elementin keskusta oleva mikki. Ja siis oikealla puolella stereokuvaa kuuluupi tuo rallukka.
http://www.mikseri.net/artists/?id=41029
JartZA
29.05.2005 23:27:01
Juuri äänittelimme Trademark 10:n linjalähdön kautta demoa ja paremmalta se kuulosti kuin ko. pikkupömpeli mikitettynä.

Ja kuulosti siis hyvältä ihan muutenkin :)

Näytettä tulee piakkoin.

Näytteitä odotellessa voitte käydä myös kuuntelemassa omat väsäykseni, jotka on nauhotettu nimenomaan TM10:n XLR-uloslähdöstä suoraan tietokoneeseen vetämällä. http://www.mikseri.net/artists/?id=39010

Biiseistä uudempi on selkeästi parempilaatuinen.
Condemned to rock n' roll
Kirjoitus virhe
30.05.2005 00:57:18
Mulla juuri tuo randall ja voin lämpimästi suositella. Gain 1:sellä saa rockimpaa menoa ja kakkosella sitten tätä tapposäröä. Cleaneistakin tykkäilen ja chorus on mukava lisä.
KAUTTA SUPER MARION TULIKUKAN
inot88
30.05.2005 15:22:52
Kävin tänää kysäsee kaupungin ainoasta musaliikkeestä techiä kokeiluu kotiin ja olisivat suostuneet mutta joku muu oli ennättäny ensin:P saan sen tosin jos ei kyseinen henkilö sitä osta muutoin käyn lauantaina hakemassa randallin gr75 kokeiluun:) Eihän siinä oo mitään muuta eroa siihen rg100:n kuin että se stereo chorus puuttuu? ja tietysti pienempi tehoisempi
McNulty
30.05.2005 15:28:41
Eihän siinä oo mitään muuta eroa siihen rg100:n kuin että se stereo chorus puuttuu? ja tietysti pienempi tehoisempi

Eikös tuo RG100SC2 ollut 2x12" elementein, kun taas RG75 on 1x12"...
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
inot88
30.05.2005 15:32:07
näin taitaa olla.. Olin ihan yllättynyt kun menin liikkeeseen ja suostuivat ku mulla on ollut vähän epäileväinen käsitys liikkeen asiakaspalvelusta:P
McNulty
30.05.2005 15:34:15
näin taitaa olla.. Olin ihan yllättynyt kun menin liikkeeseen ja suostuivat ku mulla on ollut vähän epäileväinen käsitys liikkeen asiakaspalvelusta:P

Välillä sitä yllättyy ihan positiivisestikin :)
Toivotaan että yllätyt myös vaffarista. Sellanen viimehetken vinkki, että ÄLÄ OSTA jos EPÄRÖIT hetkeäkään. Kannattaa varmistua siitä että ko. vahvistin on juurikin se minkä haluaa. Testaa erilaisia saundeja vaikka niillä ei omaa musiikkiaan soittaisi, meinaan tuo musamaku kun saattaa jossain välissä muuttua... tai laajentua pikemminkin.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Laareppi
30.05.2005 17:50:42
ÄLÄ OSTA jos EPÄRÖIT hetkeäkään.

Asiaa!
Vahvistimissa nimittäin kaikista tärkein juttu on tietysti että ITSE pidät siitä ja sen soundeista. Joos Techi ei täysin vakuuta, löydät kyllä toisen joka vakuuttaa.

Ellei tietysti miljonääri-isäsi maksa kaikkea tätä.
inot88
30.05.2005 17:58:27
Ellei tietysti miljonääri-isäsi maksa kaikkea tätä.

:P Ei nää kyl maksan omasta pussista eli todellakin ostan sen mistä ite tykkään:)
inot88
30.05.2005 18:58:50
ainiin sellanen piti kysyy saako tossa randallissa vähennettyy tehoa esim kotisoittoon?
Swan
30.05.2005 19:19:57
ainiin sellanen piti kysyy saako tossa randallissa vähennettyy tehoa esim kotisoittoon?

Trankkupeleissä riittää master volumen pienentäminen.
kalamies#26 >-)))>
McNulty
30.05.2005 19:50:54
Trankkupeleissä riittää master volumen pienentäminen.

ei aina riitä jos on volume rakennettu sillai näppärästi kuten joskus omassa valvestatessani oli. 80W oli liian äänekäs kotiin, joko kuului ja kovaa tai sitten ei kuulunut mitään :)

Randallissa ei ole tuollaista "tehonalennus"-systeemiä.
inot88
31.05.2005 12:40:53
Missäs noita Peavey Bandit II:sia myydään suomessa? Oulun Soitin ja tarvike myy ja pyysin sieltä jo tarjouksen, mutta näinköhän he sieltä mitään lehettelevät? Ku kattelin ton vahvarin speksejä niin kylhän sekin vaikuttaa varteenotettavalta ja hintakaan ei oo pahaa nähnykkää...
McNulty
31.05.2005 14:48:35
Missäs noita Peavey Bandit II:sia myydään suomessa? Oulun Soitin ja tarvike myy ja pyysin sieltä jo tarjouksen, mutta näinköhän he sieltä mitään lehettelevät? Ku kattelin ton vahvarin speksejä niin kylhän sekin vaikuttaa varteenotettavalta ja hintakaan ei oo pahaa nähnykkää...

http://www.noretron.fi/index.php?si … d=9&mgroup_id=18&group_id=9

Noretronin jälleenmyyjiä voi kysellä vissiin heiltä... eli soitto tai sähkäri vaikkapa tuonne myynti@noretron.fi
inot88
31.05.2005 17:20:34
Jooh kyl sen 100 otan jos randalliin päädyn.. Mites noi vahvistimet säilyttää soundinsa isoilla voluumeilla?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)