Mikko Vainiala 28.05.2005 10:29:53 | |
---|
Moro. Oiskohan mahdollista modata vahvariin tollanen potikka jolla vois säätää särön tiukkuutta? Tai löysyyttä niinku Mesan Rectifier nupeissa? Muutama ajatus aiheesta...ensinnäkin englissä on jo tuo pääteasteen deep/resonance control jonka maksimisäädöllä päästään varmasti yhtä flobbyyn bassontoistoon kuin rectoissakin, mutta tuohan ei yksistään tee vahvistimesta "löysää". Mitä tulee tasasuuntausvaihtoehtoihin ja putkisagiin/sag-vastuksiin niin en usko että tälläkään ihan rectolöysäilyyn päästäisi (recto kun on recto diodisuuntauksellakin:). Se mikä alkaa vaikuttamaan on mm. kuristin ja B+ filtteröinti kokonaisuudessaan. Englissä ei ole kuristinta ollenkaan vaan se on korvattu vastuksella. Engleissä on myös useampi vahvistusaste kytketty samaan pieneen 10uf filtterikonkkaan, tässä suuri ero verrattuna esim. marsuihin, rectoihin ja soldanoon. Kannattaako sitten tuollainen modaus, itse en ainakaan lähtisi kuristinta asentamaan ja PCB levyjä poistamaan / ja noinkin useasta kohtaa juottelemaan. |
januszian 28.05.2005 10:51:22 | |
---|
No, kiitos kuitenkin asiantuntemuksesta. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
efunkelist 29.05.2005 10:32:33 | |
---|
Älkääkä unohtako että tiukka/löysä -soundiin vaikuttaa myös kaiutin: tiukka (moderni) vai löysä (vintage) |
askomiko 29.05.2005 10:49:13 | |
---|
Hee, odotellaan vaan että joku rakentaa vahvarin jossa on pari löysä-tiukka -potikkaa. Semmoinen notta saa rectolöysän, ison Krank-tyylisen, sekä ylinopean sahan. Siitä vaan säätämään, 4 kerrosta piirilevyä per kanava. :) |
elbowski 29.05.2005 13:02:49 | |
---|
Hee, odotellaan vaan että joku rakentaa vahvarin jossa on pari löysä-tiukka -potikkaa. Semmoinen notta saa rectolöysän, ison Krank-tyylisen, sekä ylinopean sahan. Siitä vaan säätämään, 4 kerrosta piirilevyä per kanava. :) Mikko Vainiala, me odotamme :) Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
januszian 30.05.2005 02:26:56 | |
---|
Mun mielestä moinen olis vaan käyttökelpoinen feature. :) No, sit ku mä oon iso ni mä ostan useemman ku yhen vahvarin. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Hee, odotellaan vaan että joku rakentaa vahvarin jossa on pari löysä-tiukka -potikkaa. Semmoinen notta saa rectolöysän, ison Krank-tyylisen, sekä ylinopean sahan. Siitä vaan säätämään, 4 kerrosta piirilevyä per kanava. :) Kuulkaahan Veikkoset, odotelkaas muutama päivä niin laitan sensaatiosaundia peliin!! :) edit: joo. |
januszian 31.05.2005 12:56:44 (muokattu 31.05.2005 12:59:09) | |
---|
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
efunkelist 31.05.2005 14:52:52 | |
---|
Pelottavan näkönen... Hintalappu vai? Varmaankin... Ja mahtaa tuolla painoakin olla aika runsaasti. |
McNulty 31.05.2005 14:59:35 | |
---|
roadking = lentokoneen ohjaamo... Testasin ja teki mieli ampua ittensä, tai se joka tuon vahvistimen on kehitellyt :)) Siis oikeasti, kun sulla on 400 nappulaa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen ja vielä toisiinsa siinä välillä, on perussaundienkin hakeminen tuosta vehkeestä työn ja tuskan takana. Tai siltä se ainakin tuntui 5150 ja JCM800 nuppien jälkeen. Pelottavaa nimenomaan... sekä hinta että tuo säätämisen määrä!! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
januszian 31.05.2005 15:40:42 | |
---|
Mitenköhän tossa toi kanavan vaihto ku joka kanavalle on oma päättäri mahis? Eli vaihtaako se lennossa päättäriputkia? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
efunkelist 31.05.2005 23:32:54 | |
---|
MUTU että jos tuollaisen roadking-tyyppisen hommaa ja kun siitä viimein saa ruuvattua "ne omat" soundit niin sitten ne namiskat jää siihen asentoon ja optiot jäävät tarpeettomiksi. Ehkä tuolla on paikkansa sellaisella kitaristilla joka oikeasti soittaa kaikenlaista erilaisissa sessioissa jolloin tarvitsee ja oikeasti myös KÄYTTÄÄ monipuolisesti soundeja. Mulla soi päässä yksi hyvä puhdas, pari kevytrosoa ja pari tykimpää säröä enkä enempää tarttis. Mutta saa nähdä löydänkö niitä ikinä yksistä kuorista. *continuing quest for holy grail...* |
askomiko 31.05.2005 23:45:41 | |
---|
Road Kingi on ymmärtääkseni vain Recto+Recto+Recto+Recto. :) |
Dr. Muff 31.05.2005 23:49:19 | |
---|
Road Kingi on ymmärtääkseni vain Recto+Recto+Recto+Recto. :) Eiks puhdas kanava ollu eri? Tuumasta toiseen. |
januszian 05.08.2005 12:08:37 (muokattu 05.08.2005 12:16:13) | |
---|
lainaus Riveran sivuilta löytyneestä arvostelusta: "Two front panel controls work with both channels as part of the Knucklehead's power amp section. "Focus" is designed to tighten or loosen your speakers' response characteristics while "Presence" adds post- distortion and effect-return brightness." Eli Tossa Riverassa on toteutettu "tiukka/löysä"säätö potikalla. Varmaan samaa shittiä ku Powerballissa namiskalla mutta silti. Mitähän arvoa toi nyt sitte säätää... "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
BenGlenton 05.08.2005 15:11:41 | |
---|
Eikö kätevä elektroniikka kaveri saisi modattua portaattomaksi tuon Powerballin kytkimen? www.supremecourtband.fi |
Imper 05.08.2005 15:30:28 | |
---|
Mun koch multitone-nupissa on speaker damping -kytkin, joka muuttaa soundin joko löysäksi tai kireäksi. Aika kätevä. Everyone is a per-son |