Jaa 30.05.2005 20:19:26 | |
---|
Keinokuorman hankinta alkaa tulla ajankohtaiseksi ja olisin kiinnostunut kokemuksista eri merkeistä. Aiemmin tuolla Jucciz hehkuttikin kovasti Weberiä. Mitenkäs henk.koht. testit muista kuten esim. THD:stä? |
Mrezzye 30.05.2005 20:31:32 | |
---|
Olen käyttänyt Koch Loadboxia viimeiset puolitoista vuotta ja loistopeli on ollut. Siinäpä tärkeimmät. Jea, rait! Vhat evö... |
booster 30.05.2005 20:39:49 | |
---|
Mulla oli LoadBox II puolisen vuotta, ennenkuin voro vei. Hyvä laite oli. Nykyään on Hot Plate, joka on myös hyvä. LB:ssä oli plussaa tuo kaiutinemuloitu ulostulo, joka oli minusta hyvä, ja miinusta taas se, että vaimennusta ei säädetä potikalla vaan siirtämällä johto jakista toiseen. Minusta keinokuormat on hyviä pelejä, mutta kyllä se kaiutinkin taitaa haluta vähän reilummin sitä äänenpainetta (siis enemmän mitä kerrostalossa voi luukuttaa) , ennenkuin soundi on optimaalinen. Myydään: käsintehty germanium-fuzz
Katso tori!
Paina tästä! =) |
LaXu 30.05.2005 20:52:38 | |
---|
Mulla on Uraltone Hotmama tuolla kaapin perukoilla ja Hot Platea olen muutaman kerran testannut. Totesin, että keinokuormat ovat hyviä niin kauan kun ei yritetä hakea mitään makuuhuonevolyymeja. Yli 12 db vaimennuksella tuntuisivat syövän dynamiikan ja yläpään soundista. Nyt olen siirtynyt käyttämään Power Scalingilla ( http://www.londonpower.com) varustettua vahvistinta ja se antaa mielestäni keinokuormaa paremman tuloksen. Ei tule noita em. ongelmia, vaikka tietysti ne perinteiset feedback ja se miten ihminen kuulee taajuuksia korkeammilla volyymeilla jäävät pois. Power Scalingin huono puoli on, että se ei ole keinokuormien tapaan siirrettävissä helposti vahvarista toiseen, vaan on rakennettu osaksi vahvistinta. TGP:ssa Kevin O'Connor tosin vihjaisi jossain threadissa, että ulkoiseen boksiin rakennettu malli olisi tulossa, vaikka sekin varmaan pitää vahvistimen sisuksiin juottaa kiinni. Joka tapauksessa minun mielestäni Power Scaling kuuluisi jokaiseen pääteastesäröllä pelaavaan vahvariin. |
Tompsi 30.05.2005 21:58:07 | |
---|
Mulla on Uraltone Hotmama tuolla kaapin perukoilla Lienee jonkin sortin prototyyppi vai ovatko nuo vihdoinkin tulleet tuotantoon Uraltonelle? Aina kun olen asiasta tiedustellut niin vastaukset ovat olleet luokkaa: "Voipha tuo olla vaan voipha olla ettei oo, seuraa sivuja." |
LaXu 30.05.2005 22:18:48 | |
---|
Lienee jonkin sortin prototyyppi vai ovatko nuo vihdoinkin tulleet tuotantoon Uraltonelle? Aina kun olen asiasta tiedustellut niin vastaukset ovat olleet luokkaa: "Voipha tuo olla vaan voipha olla ettei oo, seuraa sivuja." Sitähän se. Aika karun näkönen vekotin jossa ei ole käytännössä mitään ominaisuuksia. Hoitaa hommansa. |
ReBeat 30.05.2005 23:16:32 | |
---|
Mulla on Marshall SE100. Se on ns. reaktiivinen kuorma ja kaiutinemulaattori. Sille voi syöttää sekä kaiutin- että linjatasoista signaalia. Kun siihen kytketään kaiutintasoinen signaali niin tarjolla olevat vaimennustasot ovat -6/12/18dB. Kaappisimuloinnille on yksinkertaiset säädöt eli open/closed ja kuvitteellinen mikrofonin kulma 0/30/60 astetta. Kuulokeliitäntä löytyy ja balansoimattomat (compensated/uncompensated) linjaulostulot sekä myös balansoitu xlr-linjaulostulo. Omassa käytössäni tuo on ajanut asiansa eli estänyt putkivahvistinta poksahtamasta, koska eniten oon tarvinnut tuota a) saadakseni putkipäätteestä linjatasoisen signaalin ulos ilman että tarvii olla kaiutin kytkettynä b) saadakseni linjatasoisen signaalin ulos putkivahvistimesta, jossa ei ole efektilenkkiä. Tuon avulla oon myös ajanut vahvistimesta pääteasteen jälkeistä signaalia efekteille ja sitten erilliselle päätteelle. Vaimennusta en ole lujilla äänenvoimakkuuksilla kokeillut joten siitä en osaa oikein mitään sanoa. Kotivolumeilla tunnustellen on jäänyt sellainen mielikuva, että -6 ja -12 dB on ihan OK, mutta -18dB vie soundista jo jotain muutakin kuin volumea pois. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
J.Hollström 30.05.2005 23:45:42 | |
---|
Onko kellään kokemuksia siitä kun keinokuormaa käytetään kunnon treenikämppävoluumeilla, eli kun styrkkaria saa oikeasti pitää kovemmalla? Ts. saako putkivehkeestä parempaa soundia ulos keinokuorman avulla? |
askomiko 31.05.2005 00:02:35 | |
---|
Miulla oli Koch Load box, sitten THD. Diggailin enemmän THD:stä, koska potikalla säätö on huomattavasti kätevämpi kuin jakkia vaihtamalla. Lisäksi lamppu, bright ja deep saivat joskus käyttöä. Lamppu varsinkin. |
Nikke 31.05.2005 00:21:40 | |
---|
Valaiskaas eli onko tää keinokuorma sellanen laite joka alentaa vahvarin tehoja jotenki? Tällaisessa käsityksessä olen elänyt. No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |
Volle 31.05.2005 00:54:53 | |
---|
Valaiskaas eli onko tää keinokuorma sellanen laite joka alentaa vahvarin tehoja jotenki? Tällaisessa käsityksessä olen elänyt. Ei se vahvarin tehoa alenna, vaan sitä energiamäärää, joka menee kaiuttimelle asti. Keinokuorma hukkaa osan vahvistimen tuottamasta energiasta lämmöksi ja näin melusaasteen määrä vähenee. Toisaalta putkivahvistimet useimpien mielestä kuulostavat paremmalta, kun niitä voi luukuttaa lähellä äärirajojaan, jolloin meteli on muutamalla watin vahvistimellakin aikamoinen. Tosin useimmissa nykyvahvistimissa on säädettävä master volume eikä päätteen säröytyminen ole suinkaan kaikkien mieleen. Nam. |
Torniojaws 31.05.2005 01:37:11 | |
---|
Ei se vahvarin tehoa alenna, vaan sitä energiamäärää, joka menee kaiuttimelle asti. Keinokuorma hukkaa osan vahvistimen tuottamasta energiasta lämmöksi ja näin melusaasteen määrä vähenee. Toisaalta putkivahvistimet useimpien mielestä kuulostavat paremmalta, kun niitä voi luukuttaa lähellä äärirajojaan, jolloin meteli on muutamalla watin vahvistimellakin aikamoinen. Tosin useimmissa nykyvahvistimissa on säädettävä master volume eikä päätteen säröytyminen ole suinkaan kaikkien mieleen. Tuo on vähän huonosti muotoiltu, niin tarkennetaan: Keinokuorma rajoittaa äänentasoa minkä kuulet, mutta vahvistin toimii kuitenkin samalla teholla kuin se toimisi ilman keinokuormaa. Eli pystyt luukuttamaan putkivahvistinta pääteastesäröille ilman että saat häätöä kämpästä (= kuuluva äänentaso on pienempi). So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
Mikko-76 31.05.2005 07:30:39 (muokattu 31.05.2005 07:31:04) | |
---|
Asiasta kolmanteen... Onkos näissä keinokuormissa korvakuulokkeille ulostuloa? Kuinka hyvin pelittää kuulokkeiden kanssa? Oma vahvistimeni (Engl Thunder) soundaa ihan hyvälle kyllä makuuhuonevolyymeillä, mutta on tilanteita joissa se pienikin möykkä on pahasta...kiitos avopuolisoni :) |
Asiasta kolmanteen... Onkos näissä keinokuormissa korvakuulokkeille ulostuloa? Weber MiniMASSissa on linjaulostulo, jonka voit liittää vaikka stereoihin (ja siitä kuulokkeet). Muita en tunne. |
rosberg 31.05.2005 13:36:14 | |
---|
kochin loadbox! keep on truckin! |
kulmahiomakone 31.05.2005 14:14:44 | |
---|
Tuo on vähän huonosti muotoiltu, niin tarkennetaan: Keinokuorma rajoittaa äänentasoa minkä kuulet, mutta vahvistin toimii kuitenkin samalla teholla kuin se toimisi ilman keinokuormaa. Eli pystyt luukuttamaan putkivahvistinta pääteastesäröille ilman että saat häätöä kämpästä (= kuuluva äänentaso on pienempi). No kyllä tämä oli paljon huonommin muotoiltu kuin Vollen selkeä ja asioista niiden oikeilla nimillä kertova vastaus. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
J.Hollström 31.05.2005 14:16:55 | |
---|
Onko kellään kokemuksia siitä kun keinokuormaa käytetään kunnon treenikämppävoluumeilla, eli kun styrkkaria saa oikeasti pitää kovemmalla? Ts. saako putkivehkeestä parempaa soundia ulos keinokuorman avulla? Niin, saako? |
StJerky 31.05.2005 14:45:31 (muokattu 31.05.2005 14:46:43) | |
---|
Niin, saako? Tuo on tietysti makuasia. Minusta kyllä. 50 wattista Marshallia ei ole kovin kovalla voinut treeneissäkään pitää. |
Groove Man 31.05.2005 15:25:13 | |
---|
Sitähän se jossain määrin on, vahvistinkohtainen kysymys, miten paljon noista viimekädessä hyötyää. Monesti sitä jauhetaan, että hyvin tehdyt vahvarit soi yhtä hyvin myös hiljaisemmalla, mutta tiedä sitten. Ei ole tuommoisia juuri eteen osunut.. Suosituimpia nämä taitaa olla jcm800 ja jmp marsujen ym. kavereina, jotka oikein anelee avaamaan masteria kunnolla ennen kuin suostuvat murisemaan nautittavasti tai muuten antaa sitä päätteen synergiaa peliin.. Ja kyllä mä tykkään käyttää kuormaa ton jubileen kanssa. Tuntuu heräävän kunnolla eloon, kun masteri ohittaa vitosen.. Niin ja mulla on loadbox II, johon saa suoraan kuulokkeet, mitä joku kysäisi. Ei ole ollut tarvetta testata kuulokeulostuloa sen enempää kuin, että ääntä lähti ja ei ollu pashana.. |
J.Hollström 31.05.2005 16:20:17 | |
---|
Suosituimpia nämä taitaa olla jcm800 ja jmp marsujen ym. kavereina, jotka oikein anelee avaamaan masteria kunnolla ennen kuin suostuvat murisemaan nautittavasti tai muuten antaa sitä päätteen synergiaa peliin... Juu, mulla on JCM900 100W lead nuppi ja Fenkun kanssa en ole vielä sitä mehukkainta murinaa saanut ulos. Les Paulin kanssa kyllä. En sitten tiedä oisko keinokuorma tässä tilanteessa hyvä verme kun stratolla vetelee? |