Aihe: Behringerin kamoista
1 2
aape
22.04.2003 14:12:17

Tarkista kuitenkin sieltä takaa se low sum namiskan asento onko päällä/pois. Samoinhan ne stereo/3/4 tie namiskat helposti saa painettua vääriin asentoihin.

Kyllä niitä kaikkia kolmea yksilöä on testailtu eri modeilla, mutta ei niin ei. En kuitenkaan ole vielä ymmärtänyt näihin törmätessäni, että miksi laitetaan Pro audio ketjuun Behringerin jakari, joka laadultaan poikkeaa sairaan paljon muusta ketjusta. Ketjuhan on niin vahva kuin heikoin lenkki.
-Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle-
Teijo K.
22.04.2003 15:01:05

Laittakaa tänne mitä Behringerin kamoja teillä on ja onko ollut jotain ongelmia. Sit ainkin nähään kuinka paljon niillä on laadussa vikaa.

Henk.koht. monitorikäytössä
Eurorack MX602A mikseri - OK

Bändillä
Eurorack MX2442A mikseri - OK

Vähän aina kaipailee paria auxia lisää. Mulla myös Allen Heathin 12 kanavainen joka on parempilaatuinen, mutta usein sidottuna äänityskäyttöön. Isommilla keikoilla täytyy valita Behku ihan noiden kanavien takia. Jos tulee vierailevia tähtiä lavalle ;) Meillä täyttyy 12 kanavaa harmillisen äkkiä.
arva us...
Esko-e
23.04.2003 00:42:39
Mikserin etuasteiden heikko laatu saivat vaihtamaan toiseen miksuttimeen.

Itse kun jouduin joskus koskemaan kyseisen merkkiseen "mikseriin" huomasin välittömästi mistä se halpa hinta tulee, siitä että siinä vehkeessä ei ole etuasteita lainkaan.....

Etuastehan on se asia mikä ratkaisee, myös hintaa ylöspäin.

Esko

23.04.2003 10:16:30

Kyllä niitä kaikkia kolmea yksilöä on testailtu eri modeilla, mutta ei niin ei. En kuitenkaan ole vielä ymmärtänyt näihin törmätessäni, että miksi laitetaan Pro audio ketjuun Behringerin jakari, joka laadultaan poikkeaa sairaan paljon muusta ketjusta. Ketjuhan on niin vahva kuin heikoin lenkki.

Jaa ja mulla kun on sellanen käsitys että juuri toi jakari on niitä behringerin tuotteita joita kelpuuttaa myös alan ammattilaiset setteihin?? Samoin kun se ultracurve...
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen
Einherjar
23.04.2003 18:53:20

Jaa ja mulla kun on sellanen käsitys että juuri toi jakari on niitä behringerin tuotteita joita kelpuuttaa myös alan ammattilaiset setteihin?? Samoin kun se ultracurve...

-Kyllähän ne jotkut sitä tuntuu käyttävän, mutta harvemmin sitä kyllä sillä tasolla käytetään, jossa pitää olla käyttövarmuutta. Asennuslaitteena tuota oon kyllä nähny, mutta en roudattavissa systeemeissä juurikaan.

Ultracurve on sitten vähän toinen juttu. Sitä näkee paljon analysaattorina. Yleensä niitä on pari kipaletta setissä mukana. Toinen mittaamassa kaiuttimia mikin avulla ja toinen linjassa.
markotetri
25.04.2003 02:18:20
Ultracurve on sitten vähän toinen juttu. Sitä näkee paljon analysaattorina. Yleensä niitä on pari kipaletta setissä mukana. Toinen mittaamassa kaiuttimia mikin avulla ja toinen linjassa.

Pitää paikkansa. Ultracurve on kaiketi edullisin räkkimallin analysaattori markkinoilla. Muuten livekäytössä EQ, dynamiikka ym. mitä laitteesta löytyy ei välttämättä ole kelvotonta, mutta toivottoman hidasta ja hankalaa. (...opettelisit käyttämään... Niin niin.)

Muuten Behringerien ja allekirjoittaneen suhteesta:

Wanha Composer: Yleensä ok, usein mittarivikoja ja kummallisuuksia merkkivaloissa. Soundi vähän tuhnu.

Composer Pro: Mittaroinnista ei yleensä mitään hyötyä, näyttaa puutaheinää jos näyttää. Soundi jopa huonompi kuin vanhassa.

Virtualizer: Miten tää palikka toimii??? Joskus kokeilin, vartin päästä annoin periksi, kun ei vuokrakamoissa ollut käyttöohjeita mukana...

...Se jakari... kaipa joku UltraXPro... Olen nähnyt pari toimivaakin yksilöä, mutta luvattoman monta rikkinäistä.

Intelligate: Yksi parhaista gateista joihin olen törmännyt, ainakin nopeuden ja soundin kannalta. Olen kai sitten löytänyt sen keskiviikkoyksilön... Toiminut kyllä hienosti.

Multicom: Ajanut asiansa; ei valittamista soundissa tai toimivuudessa (mutta ei liidiin).

Sitten on tullut joskus ajettua muitakin b-myllyjä, miksereitä ja muita, mutta eipä niissä kai isoa vikaa ole ollut kun en muista...

Conclusion: Jos käytettävissä on reilusti rahaa, en osta Behringeriä (enkä muutamaa muutakaan edullisempaa merkkiä). Jos rahaa on vähän, ostan vaikka hedelmiä tai bensaa Fiatiin, mutta en Behringeriä. Näillä keikkamäärillä laitteen tärkeimmät ominaisuudet ovat soundi ja luotettavuus, ja näissä B:llä on liikaa ongelmia.

Tämä ei kuitenkaan ole lupaus tai julistus; jos eteen tulee räkki, jossa kys. laitteita on, sitten väännetään niillä. Ja jos markkinoille tulee Behringeriltä jotakin ainutlaatuista, niin harkitaan uudelleen.
Artificiality is normal to the medium!

25.04.2003 08:50:37

Muuten Behringerien ja allekirjoittaneen suhteesta:

Niin onhan mulla sellanen Ultravoice vx2000 mikkietuaste joka toimi noin vuoden, jonkajälkeen alko paukkua ja rutista. Vika ilmeisesti löytyis sisääntulogain potikasta joka pitäis vaihtaa kunhan kerkiisin. Muutenkin toi masiina ei ole erikoisen hyvä ... geitti pitää napsahuksen auetessaanjoten sitä ei voi käyttää, ja optokompura toimii vähän sinnepäin samoin de-esseri.
ainut toimiva juttu on se putkietuaste simulointi.

Kompuroita on kans kolmea eri sarjaa, niissä ei vikoja.

Mikserinä on sellanen 3242 räkkimalli,, ei suurempaa hämminkiä.(virtaliitin tosin onnettoman huono. Sellanen moninapahässäkkä joka on rakennettu xlr naaraan runkoon., Pätkäsee virran kun vähänkin "vääntyy" johonkin suuntaan.)

jakarina sellanen uusi 3400(??) pro- ei hämminkiä.

Olen myös kokeillu niitä isokalvosia konkkamikkejä B1000 vai 2000 en muista, mut ne toimi moitteetta.

Edit: Kyllä noitten kans pärjää, kun ei ole rahaa parempiin.
Yleensähän elektoniikalla on taipumus olla heti tai kohta rikki tai sit se kestää vuosia...
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen
Jonas
27.04.2003 21:40:07

Behringer MX2642A - Ei mitään ongelmia, vielä ainakin (aika uusi). Nauhoitimme viime treenit sen kanssa ja kyllä se toimi hyvin, en ole huomannut mitään vikoja vielä.
Behringer MX602A - On ollut mulla jo pari vuotta. Kerran phones outputti ja ensimmäinen kanava vähän reistaili (kesti viikon ja yhtäkkiä ne toimi taas kuten ennen). Muita ongelmia ei ole ollut, vaikka olen roudannut sen edestakaisin treenikämpästä kotiin jo pari vuotta sillöin tällöin.
Behringer vAmp 2 - Ei ollut ongelmaa. Myin sen koska en tarvinnut sitä enää.

Ex.bändijäsen osti noin yks ja puol vuos sitten Behringerin MX1804X, siinä sisäänrakennetut efektitmasiina ei toiminnut miten ne pitäisi. Ongelma oli että kesti noin puoli tuntia kunnes se efektitlaite alkoi toimimaan (jos alkoi siis...) aina kun laittoi mikserin päälle... Mutta hän lähetti sen takaisin ja sai uuden. Se uusi toimii vissiin moitteettomasti.
Örg örg kuolema.
Miikathebest
16.05.2003 08:46:27

2kpl KX 1200 -keyboard amp toimivat aivan hyvin, mutta tehoa ei irtoo oikeen. Volumeen ei tule kuin pieni ero, kun vääntää nupikan puoleista täysille. Ja kybällä soittaessa kajarit saattaa joskus ruveta pieremään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)