Aihe: Divine decay
1 2 3
Aegis
10.07.2004 10:26:36
Jos nyt suoraan sanon, niin ei ole kyllä minusta oikein mistään kotoisin. Jotenkin liian vaisua tavaraa ja kun Stone tyylinen laulu on omaan korvaani aivan hiivatin yököttävää, niin eipä voi mitään. Hyvä riffi siellä ja toinen täällä, mutta siihen se jääkin. Eipä ole suomesta tullut vielä sellaista puhtaasti thrash metallia soittavaa bändiä, jolle voisin kuninkaan viitan antaa (Mokomaa ei lasketa, kun rupesivat taas tekemään taiderokkia), mutta hyvää deathrashia sentään. Enormity on luultavasti se kovin suomalainen thrash tykittäjä.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta.
7THSON
11.07.2004 17:34:47
Minulla tökkii se laulu pahasti. Enpä tosin ole koskaan Joutsenniemenkään laulua sietänyt. Hyviä riffejä ja ihan toimivan kuuloista matskua muuten. Tosin en ole kuullut kuin irtobiisejä siellä täällä.
Ben_D
12.07.2004 10:08:03 (muokattu 12.07.2004 10:11:36)

Jos nyt suoraan sanon, niin ei ole kyllä minusta oikein mistään kotoisin. Jotenkin liian vaisua tavaraa ja kun Stone tyylinen laulu on omaan korvaani aivan hiivatin yököttävää, niin eipä voi mitään. Hyvä riffi siellä ja toinen täällä, mutta siihen se jääkin. Eipä ole suomesta tullut vielä sellaista puhtaasti thrash metallia soittavaa bändiä, jolle voisin kuninkaan viitan antaa (Mokomaa ei lasketa, kun rupesivat taas tekemään taiderokkia), mutta hyvää deathrashia sentään. Enormity on luultavasti se kovin suomalainen thrash tykittäjä.

Se laulu kruunaa koko helvetin toimivan kokonaisuuden. Nyky thrash bändejä death metal lauluilla on tänä päivänä 11 tusinassa. Divine Decay on tehnyt musiikkinsa kunnioittaen aitoa ja alkuperäistä thrash metallia, jossa ei todellakaan ollut mitään örinävokalisointia. Olkoot sitten thrash metallin kehitystä tai ei niin vittuun örinät ja puhtaampi vokalisointi tilalle. Death Metal on alalajinsa erikseen.

Divine Decayn tyylisiä perinteikkäämmän speed/thrash metallin tulkitsijoita pitäisi olla Suomessa tänä päivänä enemmän. Jos mietitään viime vuosien parhaita levyjä niin kyllä ne ovat 80-luvun thrash bändeiltä tulleet; Kreator - Violent Revolution, Exodus - Tempo Of The Damned, Tankard - B-Day ja sitä rataa.

Itse olen Dew Scentedia lukuunottamatta vitun puutunut siihen örinäthrashiin. Suomen metallin viitta on edelleen bändillä nimeltä Stone eikä sitä niiltä kovin äkkiä pois oteta. Miettikääpä sitä.
Aegis
12.07.2004 16:15:59
Meikäläinen tykkää thrashissä puhtasta laulusta, saksa rähjäämisestä, huudosta ja ihan over-the-top karjuörinästä. Mutta voihan hemmetti että minä inhoan Janne Joutsenniemen ääntä. Mies on itsekin sanonut, että lauloi koska oli pakko ja sen valitettavasti kuulee. Laulu on suurin syy miksi en Stonesta pidä, vaikka ei bändi minua koskaan muutenkaan ole onnistunut innostamaan.

Divine Decayn laulaja on sentään hiukan miellyttävämmän kuuloinen tapaus, mutta miehen ääni jotenkin niin... turha? Tasapaksu? Ei vain kertakaikkiaan onnistu säväyttämään. Toisia ei säväytä esim. ex-Haunted laulaja Marco Aron jyristely, mutta minusta hän oli loistava. Makuasioita.

Vaikka suomesta tuleekin laadukasta deathrashiä, niin toivoisin minäkin Benin lailla, että sitä perinteistäkin tavaraa tehtäisiin. Kyllähän perinteisempääkin suuntausta toki löytyy, kuten Mosh Angel, Polluted ja Pedro Anthares Group, mutta kun tuntuu, että toteutus jää aina puolitiehen. Vikaa tuntuu aina olevan joko, biiseissä tai soitossa. Tai sitten puuttuu vain "se jokin".
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta.
Ben_D
12.07.2004 17:30:55

Meikäläinen tykkää thrashissä puhtasta laulusta, saksa rähjäämisestä, huudosta ja ihan over-the-top karjuörinästä. Mutta voihan hemmetti että minä inhoan Janne Joutsenniemen ääntä. Mies on itsekin sanonut, että lauloi koska oli pakko ja sen valitettavasti kuulee. Laulu on suurin syy miksi en Stonesta pidä, vaikka ei bändi minua koskaan muutenkaan ole onnistunut innostamaan.

Divine Decayn laulaja on sentään hiukan miellyttävämmän kuuloinen tapaus, mutta miehen ääni jotenkin niin... turha? Tasapaksu? Ei vain kertakaikkiaan onnistu säväyttämään. Toisia ei säväytä esim. ex-Haunted laulaja Marco Aron jyristely, mutta minusta hän oli loistava. Makuasioita.

Vaikka suomesta tuleekin laadukasta deathrashiä, niin toivoisin minäkin Benin lailla, että sitä perinteistäkin tavaraa tehtäisiin. Kyllähän perinteisempääkin suuntausta toki löytyy, kuten Mosh Angel, Polluted ja Pedro Anthares Group, mutta kun tuntuu, että toteutus jää aina puolitiehen. Vikaa tuntuu aina olevan joko, biiseissä tai soitossa. Tai sitten puuttuu vain "se jokin".

Tollanen perinteisempi vokalisointi vaatii mun mielestä laulajalta vähän enemmän. Jos laulu kusee niin usein sen mukana koko biisi.
Aegis
12.07.2004 17:48:08
Tollanen perinteisempi vokalisointi vaatii mun mielestä laulajalta vähän enemmän. Jos laulu kusee niin usein sen mukana koko biisi.

Itsekin laulua harrastavana voin sanoa, ettei extreme laulanta ole teknisesti yhtään helpompaa kuin puhdaskaan. Vaikeudet tosin ovat erilaisia, esim. matalassa death-örinässä on hengitystekniikka ollut itselleni aina hiton vaikea. Puhtaassa laulussa taas nuotissa pysyminen ja äänensävyn hallinta tuottaa vaikeuksia. Kyse on kuitenkin ihan siitä mihin itsensä kehittää kovalla treenillä. Jopa sellainen kunnon viemäriörinöinti ja bläkkisrääky vaatii huimaa treeniä, onnistuakseen vaivattomasti. Tietysti rajoituksia asettaa ihan ihmiskehokin. Jokaisen kurkku säätelee sitä mihin laulaja lopulta pystyy.
Ben_D
30.05.2005 23:37:51 (muokattu 30.05.2005 23:39:12)

Mitä hemmettiä on tapahtunut Divine Decayn kotisivuille? Ei ole toimineet päiväkausiin. Ei kai vaan Stonen jälkeen Suomen paras yhtye ole mennyt lopettamaan????? Siinä tapauksessa vituttaa meikäläistä..
mathias
30.05.2005 23:50:57
Mitä hemmettiä on tapahtunut Divine Decayn kotisivuille?

Samaa tässä olen pelonsekaisin tuntein itsekkin miettinyt jo jonkinaikaa.
Phobophile
30.05.2005 23:54:41
Kolmella eurolla sain herrain uusimman kiekon tuossa joku aika sitten. Pari kertaa pyöräytin, ei itselleni iskenyt oikein, ihan kivoja biisejä ja riffejä mutta kun ei niin ei. Ymmärrän tosin että varmasti monelle potkii ja kovaa mutta ei oikein meikäläiselle.
Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control
Ben_D
30.05.2005 23:59:28

Kolmella eurolla sain herrain uusimman kiekon tuossa joku aika sitten. Pari kertaa pyöräytin, ei itselleni iskenyt oikein, ihan kivoja biisejä ja riffejä mutta kun ei niin ei. Ymmärrän tosin että varmasti monelle potkii ja kovaa mutta ei oikein meikäläiselle.

Se vanhempi on vielä parempi. Huippu coverointi Nuclear Assaultin F#Wake Up biisistä.
mathias
31.05.2005 00:01:45

Sekä Songs Of The Damned että Maximize The Misery ovat mielestäni todella loistavia levyjä. Siis voi luoja, kuinka loistavia ovatkaan. Minuun ainakin kolahtivat ja kovasti.
thrashmetallisti
31.05.2005 00:17:19

Minuun on kolahtanut tuo toinen levy. Kuuntelin sitä aikanaan aivan perkeleesti ja toimii! Ekaa levyä olen vähän kuullut ja en niin paljon pitänyt. Tuntui että kaikki biisit olisivat alkaneet samalla kitarariffillä. Laulustakin pidän. Itteä on tuohonkin verrattu, kuten myös Joutsenniemeen. On se nyt perkule, en minä tahallani =)
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Ben_D
31.05.2005 00:18:35

Minuun on kolahtanut tuo toinen levy. Kuuntelin sitä aikanaan aivan perkeleesti ja toimii! Ekaa levyä olen vähän kuullut ja en niin paljon pitänyt. Tuntui että kaikki biisit olisivat alkaneet samalla kitarariffillä. Laulustakin pidän. Itteä on tuohonkin verrattu, kuten myös Joutsenniemeen. On se nyt perkule, en minä tahallani =)

Juu. Joutsenniemi 20 vuotta sitten ;) Ei kuitenkaan Alec..Siihen ääneen tarvii vähän maileja mittariin.
thrashmetallisti
31.05.2005 00:39:06

No juu, tossa ekalla demolla ei mitkään parhaat vokaalit ole meillä, kun se oli kuitenkin eka kerta kun kunnolla kuulen mitä vedän, kun ei keikalla tai reeneissä niin saa selvää. Lupaan parannella uudelle demolle. Ei musta mitään Chuck Billya taida silti ikinä tulla :D...
elbowski
31.05.2005 00:40:01
No juu, tossa ekalla demolla ei mitkään parhaat vokaalit ole meillä, kun se oli kuitenkin eka kerta kun kunnolla kuulen mitä vedän, kun ei keikalla tai reeneissä niin saa selvää. Lupaan parannella uudelle demolle. Ei musta mitään Chuck Billya taida silti ikinä tulla :D...

Mistä sitä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
thrashmetallisti
31.05.2005 00:42:29

Mistä sitä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)

No juu, kyllä sitä paranee aina. Jos vaikka joskus uskaltais pari laulutuntia ottaa... :D
elbowski
31.05.2005 00:44:36 (muokattu 31.05.2005 00:45:38)
No juu, kyllä sitä paranee aina. Jos vaikka joskus uskaltais pari laulutuntia ottaa... :D

Eeh.

Siis, hmm...

Lausuminen, se on yleinen ongelma englanninkielisessä laulussa.
IMIK #25
Bella Italia #2
Ben_D
31.05.2005 00:45:34

Ei musta mitään Chuck Billya taida silti ikinä tulla :D...

Juu siinä on tekemistä. Toisaalta, kyllä se ääni iän myötä karhenee.
elbowski
31.05.2005 00:53:06
No perkele joo. En ollu siihen kiinnittäny huomiota. Kyllä se suomiaksentti aika hyvin kuuluu Stonessa ja Divine Decayssakin. Ja esim. Nightwishissa. Ainakin livenä. Tarviiko sitä sitten niin paljon hävetä...

Ei pidäkkään, ei siitä haittaa ole, mutta kyllä sen voi poiskin treenata.

Äh, mikä minä olen puhumaan, en mä osaa laulaa.
IMIK #25
Bella Italia #2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)