Aihe: Minkälainen artisti soittajien mieleen?
1
Teemu Tee
24.04.2003 09:49:41
Oletetaan seuraavanlainen tilanne:

Olet jonkin tanssibändi-instrumentin taitaja ja pääset valitsemaan laulajan, jonka takana soitat. Mitä ominaisuuksia arvostat ja toivot tyypiltä? Pelkkä laulaja vai myös samalla jonkin soittimen soittaja? Henkiset ominaisuudet?

Täydellistähän ei ole, mutta ne tärkeimmät asiat??

Laulajana en itse ota kantaa, on niinku silleen hiukan jäävi..
Tyhjän saa pyytämättäkin
Hermanni
24.04.2003 10:15:24 (muokattu 24.04.2003 10:16:11)
yhteistyökyky. onhan se hyvä jos jotian soitinta soittas, vähemmän tyyppejä pändiin sais ja enemmän rahaa siis=)
KoskisenMasa
24.04.2003 10:39:21

Olet jonkin tanssibändi-instrumentin taitaja ja pääset valitsemaan laulajan, jonka takana soitat. Mitä ominaisuuksia arvostat ja toivot tyypiltä? Pelkkä laulaja vai myös samalla jonkin soittimen soittaja? Henkiset ominaisuudet?

Kirsi Ranto :) :)

Siinä tärkeimmät...
Jonte
24.04.2003 11:03:11

Täydellistähän ei ole, mutta ne tärkeimmät asiat??

Laulajana en itse ota kantaa, on niinku silleen hiukan jäävi..

Kirsi Ranto tai Johanna Pakonen 8=)
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Emäntä
24.04.2003 11:59:18

Kirsi Ranto tai Johanna Pakonen 8=)

Jos ajattelee asiaa soittajan perspektiivistä, niin tämä on ihan luonnollista. Hehän näkevät artistista lavalla pääasiassa perän. Rannon perä näkyy parhaiten... siis että ei niinku oo mitään turhia riepuja siinä päällä roikkumassa. Eikä se peräkään roiku. Kai.

Ja eikä tää mulle tietenkään mitään kuulu. Kiitosanteeks.
R.W. Piuha
24.04.2003 13:42:44
Ei missään nimessä naissolisti,neuroottisempia kuin miehet,eikä mitään pystymetsäkaraoketangosemifinalisteja,VARSINKAAN jos on vanhemmat manageeraamassa...se on katastrofi,mialuummin jo kaiken kokenut kehäkettu,joka ei ole kossumarinoinut kaaliaan(onko niitä??)aina parempi jos itse on muusikko eikä pelkkä LAULUHÖLMÖ!!!Ja mun mielestä noi alle parikymppiset "vaippaikäset"vois vielä jäädä kotiin äidin ja isin kaa kattoon vaikka bumtsibumia...se on nniiiin karseeta kun nuori poika laulaa kuin vanha äijä,mistä siinä on oikeen kysymys???!!!esim. M. Kilkkinen,M. Mäkeläinen ja yleensä nää tankopaavot...mutta mialuummin soitan bändissä jossa ei ole varsinaista solistia,25 vuoden kokemuksella voin vakuuttaa että se on mukavampaa,solisti on usein kuin iso lapsi,känkkäränkkä iskee usein,VARSINKIN naissolisteilla!
Teemu Tee
24.04.2003 17:12:13
esim. ---,M. Mäkeläinen ja yleensä nää tankopaavot...

Muuten allekirjoitan, mutta en tätä. Oletkos joskus soittanut Mäksän takana. Myö olen ja ei oo sen enempää valittamista keikka-asenteesta kuin roudausinnostakaan. Oiskohan poikkeus noissa "junnummissa"piireissä?!?

Joku manageerausisiäiti- kauhuinen heitti asiaa. Vai kutsutaanko aaarrrreeeettti paikalle? ;-) Heh...
Tyhjän saa pyytämättäkin
isojussi
24.04.2003 21:42:13
Yhtäläinen ammattitaito pitää löytyä solistilta,kuin keltä tahansa muulta soittajalta.

Karismaa pitää olla ja esiintymistaitoo.

Hyvin tehtynä solistin homma on sen verran vaativa, että turha siinä on samalla mitään soitinta räplätä - jollei bändin koko pakota siihen, yleensähän vain näin on.

Miellyttävää olisi jos ei joka sävellajia tarvitsis rukata puolikkaan tarkkuudella

Rumpalin lisäks ainoo bändissä, jonka pitäis osata biisit ulkoo ilman lappuja.

Usein oon saanut huomata, että solistin hommat taittuu parhaiten tyypiltä, joka on / on ollut itsekin soittaja.

Poikkean tavoistani ja kehun kerrankin joitakuita.

Miellyttäviä säestystuttavuuksia ovat olleet:

- Tamara Lund
- Tomi Markkola
- Antti Raiski
- Pasi Kaunisto

Nää ainakin on tunnetummista jääneet positiivisesti mieleen. En tarkoita, että kaikki muut olis olleet huonoja - eivät vaan oo tehneet vastaavaa vaikutusta.
Osta mut - ma olen kaupan!
R.W. Piuha
24.04.2003 21:49:28
no en oo vetänyt Mikkojen taustalla,varmasti nuoret miehet on kovia roudaamaan,solistitkin(osa heistä)mutta kyllä meillä vanhemmillakin roudaus sujuu joutuisasti:tavote on puoli tuntia ja baanalle,nokka kohti kotia!Mä tarkotin lähinnä että en jaksaisi kuunnella sellasta laulua kyllä kovinkaan kauaa,se on jotenkin niin sairaan kuullosta,mietippä sitä Kilkkistäkin,mikä paatos ja onko miäs vielä rippikoulua käynyt..no vitsi vitsi,mutta ne on makuasioita noi laulutyylit ja saundit!mut jos nyt tähän heitän yhden solistin jonka kaa on vetänyt ja homma toimi:Aron Make,vanha köpö,mutta laulaa OMALLA äänellään,ei millään puolikoulutetulla,käsittämättömällä olavivirtareijotaipaleaskoperse -paatoksella!!Ja varmasti taittuu kaikki tarpeelliset tanssilajit,tangosta rokkiin,jopa SOUL taittuu,eli monipuolisuutta,ystävät.ei pelkkää paatosta ja HUUTAMISTA ala Dimitri Sjöberg esim.!!!mitä tulee noihin managereihin...on niitä melkosia koijareita ohjelmatoimistoissakin,kokemusta on!Mutta nää pystymettämanagerivanhemmat,en oo niistä kyllä kuullut mitään hyvää(Tulkki,Anne Mattila,Dimitri ym ym ym)
Le Haba
24.04.2003 21:56:34 (muokattu 24.04.2003 21:59:34)

Hyvin tehtynä solistin homma on sen verran vaativa, että turha siinä on samalla mitään soitinta räplätä

Jaa, vai niin
KMT
24.04.2003 22:27:16

Mä sanon Topi Sorsakoski, mutta siinä on se huono puoli että liiaksi venyttää...
Mä olen vain tyhmä...
dartman
25.04.2003 11:11:04
...Hyvin tehtynä solistin homma on sen verran vaativa, että turha siinä on samalla mitään soitinta räplätä...

Joo, esim. Junkkarisen Erkin tamburiininsoitto on aika turhaa. Olisittepa nähneet yhden lavamiksaajan ilmeen (bändin ohella), kun Erkki jollain säestyskeikalla hoiti itse välisoitot: siinä ei paljon muuta tarvittukaan kun Erkki vihelsi ja soitti tamburiinia!
Jami
25.04.2003 19:50:00 (muokattu 25.04.2003 19:57:59)

Että minkälainen artisti soittajan mieleen?

Kaunis, nuori(n.30v) nainen. Varsinkin hyvänmuotoinen takamus on plussaa näin rumpalin näkökulmasta. Käyttää esiintyessään pitkää takahalkiota hameissaan.

Roudaa kuin hevonen (ei silti hikoile). Huippuammattilainen joka aina osaa kiittää bändiä joka viitsi häntä säestää. Puhuu aina bändille ilmaiset eväät ja yöpymiset ja vaatesponsorit ja olutsponsorit ja ...ja...

Hän on itse huippusuosittu ja keikkaa sekä vastaanottavaa ja ylistävää yleisöä riittää. Bändilleen hän maksaa tuplahinnan ja hankkii heille kaikki heidän himoitsevansa uusimmat ja pätevimmät soittovermeet.

Jos sattuu niin hassusti että vanha kulahtanut rumpali ei saakkaan keikalla itse hommattua naista niin solistimme hoitelee homman antaumuksella ja kaikkensa antaen. Rumpalin viimeistä perversiota myöten. aaaah.

Jos tunnistit itsesi, solisti, niin ota yhteyttä. Saatan harkita urani jatkamista.

Edit: Nuo avut omaavan solistin ei aivan välttämättä tarvitse itse keikalla soittaa montaakaan soitinta. Djempe, viulu, piano, kitara, saxofonit ja trumpetti, sitara, sello, pasuuna ja tuuba riittää varsin mainiosti.

Edit2: Kirsi vissiin olis muuten sopiva. Vaan eipä taida tuuba taittua. Voi harmi. (no tämä oli vitsi)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)