Aihe: Sähkökitaran 1/3
1 2
Farski
30.05.2005 12:14:21
joo, mä tiedän, että tästä on kai keskusteltu, mut toi haku ei toimi ja olen koulun koneella. kello on 12:12.
niin eli, te jotka olette suorittaneet kyseisen tutkinnon tai tietävät, niin jos vois kertoa mitä siihen tulee, mitä skaaloja, sävellajeja, monta biisii pitää soittaa ja mitä muuta nyt pitää siinä osata. asiaan liittyen vois kysyä samalla et mitä tulee teorian 1/3 tutkintoon .. ?
I Hate Love But I Love Hate
sähkö
30.05.2005 12:55:55

1. ASTEIKOT ( Tempo 1/4= 120 1/4-nuotteina ) : Duuriasteikot ja harmoniset molliasteikot kolmeen etumerkkiin saakka (1 oktaavi).Mahdollisuuksien mukaan käytettävä vapaita kieliä.
2. SOINNUT: Edeltävien sävellajien lopukkeet (I-IV-V7-I ).
3. OHJELMA: Kaksi valmistettua pienimuotoista sävellystä ( melodia ja säestys ).
4. OHJELMISTO: Neljästä valmistetusta etydistä lautakunnan valinnan mukaan 1- 2 kpl.
5. PRIMA VISTA: a) Melodia. b) Säestys sointumerkeistä. Suoritusohjeet: Tutkinnon kohdat 1. - 3. soitetaan ulkoa.
Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä!
Lusene
30.05.2005 15:27:46 (muokattu 30.05.2005 15:28:12)
Missä vaiheessa tuo tutkinto pitäisi suorittaa? Jos viitsisitte muutenkin kertoa enemmän tuosta.

Itse olen tutustunut vain trumpetin tutkintoon, enkä siitäkään enää mitään muista :P
Älä lue historiaa.....tee sitä!!
sähkö
30.05.2005 16:29:26

Nuo vaatimukset on siis Pop&Jazz konservatorion opetus suunnitelmasta, mutta eiköhän ne ole aika yhtenevät muidenkin oppilaitosten kanssa.

Missä vaiheessa tuo tutkinto pitäisi suorittaa? Jos viitsisitte muutenkin kertoa enemmän tuosta.

Kyllähän sen voi suorittaa milloin vain, mutta pääsääntöisesti tuo on kai tarkoitettu suoritettavaksi opintojen ensimmäisenä tai toisena vuotena.

Mitäköhän muuta sinä tuosta haluat mahdollisesti tietää?
Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä!
Kärpäsruoska
30.05.2005 16:34:07
Mitäköhän muuta sinä tuosta haluat mahdollisesti tietää?

Kun haku ei tosiaan toimi niin 2/3:n ja 3/3:n vaatimukset ois kivat.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Farski
30.05.2005 17:30:25
tarkotetaa nyhellä oktaavilla yhestä asemasta..? ei kuulosta pahalta. entä prima vistassa melodia, pitääkö se osata jostain nuottiviivastosta osata soittaa..? ja sit noi soinnut mitä piti ni jos annat esimerkit ku oon viel vähän pihalla noista.. ja pystyykö kesän aikana oppia sillee et vois syksyllä ja seuraavan vuoden aikana suorittamaan 1/3 ja 2/3 ..?
blastoff
30.05.2005 20:57:47
"All my lies are always wishes"
BoNey
30.05.2005 21:31:46 (muokattu 30.05.2005 21:32:18)

Eihän nuo tutkinnot niin pahoja ole mitä papereissa näyttää. Itse olen soittanut kitaraa n. 1.5 vuotta ja suoritin 2/3 suoraan ilman 1/3 n. kuukausi sitten. Se "lautakunta" eli 2 tyyppiä olivat myös tosi rentoja ja itse tutkinto suoritettiin sellaisessa pienessä studiossa/bändikämpässä. Olin ennen tutkintoa ihan hermona, mutta lopulta se meni tosi rennosti vaikka pieniä virheitä tulikin.
huGGGswarrna
Kärpäsruoska
30.05.2005 22:23:17
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Farski
30.05.2005 23:37:38
mulla on kato se ku oon ens vuoden jälkeen pyrkimässä sibelius-lukioon, ja noi tutkinnot vois olla hyviä.. mut hei kiitoksia vastanneille, nää autto tosi paljon. ja mikä muuten on dominanttiseptimi sointu.. ? siis lyhennettynä
Master of reality
30.05.2005 23:43:15
mulla on kato se ku oon ens vuoden jälkeen pyrkimässä sibelius-lukioon, ja noi tutkinnot vois olla hyviä.. mut hei kiitoksia vastanneille, nää autto tosi paljon. ja mikä muuten on dominanttiseptimi sointu.. ? siis lyhennettynä

eikö se ole ihan esim. C7
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Cujo
31.05.2005 18:14:53
Eikös tuo ole V-asteelle rakentuva septimisointu eli jos I-asteen sointu on C niin dominanttiseptimi on G7?

Niin, elikä koko lopuke olisi C-duurissa C, F, G7, C.
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Ze Kink
31.05.2005 21:47:01
Muuta en omasta 1/3:stani muista, muutakuin että jännitti ja että se oli helppo.

Ja, on meillä Sibiksessä paljon niitäkin jotka eivät ole mitään tutkintoja tehneet. Suurin osa heistä on kuitenkin teoriaa yms. opiskellut itsenäisesti tai aloittanut opiskelemaan koulussa.
Rölö
calf
08.03.2007 17:23:32

3. OHJELMA: Kaksi valmistettua pienimuotoista sävellystä ( melodia ja säestys ).
4. OHJELMISTO: Neljästä valmistetusta etydistä lautakunnan valinnan mukaan 1- 2 kpl.

Pitääkö noiden olla itse valmistettuja? =) Kuinkas vaikeita ja nopeita ne prima vistat on? Kiitos!
There are no wrong notes
Jucciz
09.03.2007 17:07:27
Pitääkö noiden olla itse valmistettuja? =) Kuinkas vaikeita ja nopeita ne prima vistat on? Kiitos!

Ainakin omissa 1/3- ja 2/3-tutkinnoissani sain päättää itse prima vistan tempon. Olennaista on se, että sen soittaa jämäkästi valitsemaansa tempoon kuin se, miten nopeasti lapun kahlaa.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
apenaattori
09.03.2007 17:59:15 (muokattu 09.03.2007 17:59:42)

Siis ihan "covereita" saavat olla nuo biisit. Itsellä oli 1/3 tässä vähän aikaa sitten, ja 5/5 kusi sitten juuri tuohon prima vistaan, joten sen vaikeustasosta en uskalla sanoa paljon mitään. :-D Itse en jaksanut harjoitella nuottien lukemista tarpeeksi, ja kun eteen lätkäistiin selainen kahdeksasosista koostuva pikku rallatus niin vedin aivan jäähän. Reenaa tarpeeksi, niin prima vista on helppo. Älä tee niinkuin minä. :-) Älä ressaa, helpolla pääsee 1/3:ssa.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
calf
10.03.2007 00:51:16

Millasia ne teoriakokeet on musaopistossa? =) Pitäskö nekin suorittaa jos meinaa opiskella korkeakoulussa musiikkia? Onko siellä jotain, et pitää nuotittaa kuullun perusteella? Kiitos hyvistä vinkeistä ape ja Jucciz! =)
There are no wrong notes
emuva
10.03.2007 23:24:11
Kysytäänpä, että mikä on Prima vista? Onko se jokin sävelmä, joka pitää sitten koetilanteessa lurauttaa läpi nuoteista lukien?
Karipiirto
10.03.2007 23:26:13

Kysytäänpä, että mikä on Prima vista? Onko se jokin sävelmä, joka pitää sitten koetilanteessa lurauttaa läpi nuoteista lukien?

Suoraan nuoteista soittamista eli että eteesi lyödään nuotit ja kappaleesta riippumatta pystyt soittamaan sen ilman että olet sitä ennemmin harjoitellut. Näin olen käsittänyt, korjatkaa jos olen väärässä:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)