Aihe: avaruusjazzia..
1
jerry_field
30.05.2005 18:56:01
niin että kertokaahan jotain mielestänne hyviä avaruus/happojazz bändejä
"Vituttaa niin paljon että voisin heittää telkkarin ulos tosta ikkunasta!".."Mut hei, toi ikkunahan on kiinni."-Arttu Keskinen
pekkalas
30.05.2005 20:10:06

Quango: Space Jazz. Menee ton happojatsin puolelle, helppoa kuuneltavaa ja chilliä. Mutta seku/sampleri-pohjalta et ei oo hirveästi liveä.
Don't you lads know that whiskey and meth are superior to pot as rock n' roll fuel? ".
Raipe
30.05.2005 20:11:57
Voisiko joku mukava/einiinmukava yksilö kertoa minulle avaruusjazzin peruspiirteet?

Vai onko tuo joku synonyymi vaikkapa fuusiojazzille?
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
Karlsson
30.05.2005 20:20:59
Voisiko joku mukava/einiinmukava yksilö kertoa minulle avaruusjazzin peruspiirteet?

Vai onko tuo joku synonyymi vaikkapa fuusiojazzille?

Ei fuusiota oikeastaan, vaikkakin aika löysä tua avaruusjatsin lokero on. Itse miellän siihen 60-luvun henkistyneen freejatsin (pharaoh sandersit, coltranet yms..) ja sen jälkeen tulleen sähköisemmän freen.

Jälkimmäiseen voi tipahtaa vaikka Miles Davisin sähköajan levyistä osa. Usein näissä avaruusjutuissa on vaikutteita funkista, esim. "jumittavan" bassokuvion muodossa.

Varsinaista avaruus teemaa näissä on harvoin, Sun Rata lukuun ottamatta, lähinnä kai viitataan sangen lennokkaaseen ilmaisuun.
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
pekkalas
30.05.2005 20:32:58

Mun mielestä avaruusjaskaan sais kuulua nää ah, niin ihanat Space-Rockistakin tutut lfo-modulaatiot.

Kunnon Tähtien Sotaa.
Don't you lads know that whiskey and meth are superior to pot as rock n' roll fuel? ".
kimmo
30.05.2005 22:43:04
Astro Can Caravan
Raipe
31.05.2005 16:24:38
Mun mielestä avaruusjaskaan sais kuulua nää ah, niin ihanat Space-Rockistakin tutut lfo-modulaatiot.

Kunnon Tähtien Sotaa.

Mitä on Space Rock?
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
pekkalas
01.06.2005 09:34:53

Mitä on Space Rock?

Paskaa
Clef
01.06.2005 17:57:35
Vähä epäilyttää toi alkuviestin viittaus "happojatsiin", mutta ainaki Herbie Hancockin 'Sextant' ja 'Crossings' voidaan kai lukea "avaruusjatsiksi", mitä sitten onkaan.

Sellainen kokis on olemassa kuin "Stargazer: Cosmic Fusion & Interstellar Jazz", jossa on mm. Milesia, Hancockia, Sun Ra:ta, jne.
Ronnie James
07.06.2005 19:21:21

Mitä on Space Rock?

Löysin tuommoisen listan kyseistä tyylisuuntaa edustavista artisteista:

http://www.progarchives.com/Progres … _rock_discography_LIST.asp?style=15
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)