Aihe: Tilaustyönä ruokankaalta
1
apenaattori
28.05.2005 21:58:50
Niin, onko kukaan teistä ollut niin rahamies että olis menny ruokankaalta tilaan mittatilaustyönä kitaran.. itelläni suuri haave.
Elämä on.
migeboy
28.05.2005 22:19:10
Yhtä Ruokangasta elämäni aikana soittanut, kyseessä se VSOP malli. Kyllähän tuollainen ihan himottaa meikäläistä tommonen Ruokangas. Erinomaista työtä noi kitarat.
Joees
28.05.2005 22:20:28
Niin, onko kukaan teistä ollut niin rahamies että olis menny ruokankaalta tilaan mittatilaustyönä kitaran.. itelläni suuri haave.

Riippuu millä tavoin tilaustyö? Tarkotatko että ihan alusta asti suunniteltu täysin oma lankun muoto yms? Siitä mulla ei ole kokemusta.

Mutta erinäisiä vuosia sitten teetin tilaustyönä tuon mun customin. Siinä on sotkettu VSOPia ja Dukea. Kaula on mun mittojen mukaan tehty, ja kaikkea muuta pientä ekstraa mitä mä siihen halusin. Ja oli helppoa vielä suunnitella ja sai helposti vinkkejäkin Ruokankaalta. Äärettömän loistavia ihmisiä ovat asiakkaita kohtaan.

Sain täysin sitä mitä halusin ja vielä paremmalla laadulla kuin odotin. Ja äärettömän hyvin tuo soi ja äärettömän hyvältä kuulostaa. On ollut mun ehdoton ykköskitara siitä hetkestä lähtien kun tuo valmistui. En kauheasti noita muita kitaroita käytä, omaksi ilokseni ja aina joskus vaihtelun vuoksi otan mukaan jameihin. 95% ajasta soitan Ruokankaalla oli mesta tai musiikkityyli mikä hyvänsä.

Rahamies en ole, mutta kaikki pienetkin tulot käytän soittimiin ja musiikkiin yleensä.
Miinus Ruokankaissa on ehkäpä se hinta. Itse olen kyllä valmis maksamaan sen hinnan, PRS:ään verrattuna mun mielestä saan paljon enemmän ostamalla Ruokankaan.
Groooove is in heart!
Joees
28.05.2005 22:22:22
Yhtä Ruokangasta elämäni aikana soittanut, kyseessä se VSOP malli. Kyllähän tuollainen ihan himottaa meikäläistä tommonen Ruokangas. Erinomaista työtä noi kitarat.

Mä oon tenyt sen "virheen" että olen soittanut hyvinkin monia Ruokankaan soittimia ja malleja. Ongelma mulle siinä on se että ei meinaa päästää irti niistä.

Ps. Ei se oikeasti ole virhe ;)
Groooove is in heart!
McNulty
29.05.2005 00:32:15
Mä oon tenyt sen "virheen" että olen soittanut hyvinkin monia Ruokankaan soittimia ja malleja. Ongelma mulle siinä on se että ei meinaa päästää irti niistä.

Mun ongelma niissä on se hinta, se ettei yksikään eteen tullut Ruokangas vielä ole sopinut miun kouraan... ja mikeissä on vähän turhan "vintage" saundi. Kävin Ruokankaan puljulla testailemassa Dukea ja tykkäsin rungosta, kaula ja mikit kun olisivat erilaiset... niin ja mielellään jos saisi recessed floikalla mutta tuopa vissiin näkyisi hinnassakin. Ja tuo Deluxe malli kun taitaa maksaa siellä 4000e hujakoilla niin minä ainakin tuossa vaiheessa siirsin katseitani Finlandia Instrumentsin ja Amfisoundin suuntaan.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Joees
29.05.2005 00:54:59
Mun ongelma niissä on se hinta, se ettei yksikään eteen tullut Ruokangas vielä ole sopinut miun kouraan... ja mikeissä on vähän turhan "vintage" saundi. Kävin Ruokankaan puljulla testailemassa Dukea ja tykkäsin rungosta, kaula ja mikit kun olisivat erilaiset... niin ja mielellään jos saisi recessed floikalla mutta tuopa vissiin näkyisi hinnassakin. Ja tuo Deluxe malli kun taitaa maksaa siellä 4000e hujakoilla niin minä ainakin tuossa vaiheessa siirsin katseitani Finlandia Instrumentsin ja Amfisoundin suuntaan.

Kyllähän sen kaulan saa millaiseksi haluaa. Ja saahan ne mikeiksikin Seymour Duncania jos haluaa, tai ihan mitä vain. Mutta juu, tuo Duken runko on aika mahtava. No, ei tullut lottovoittoa joten ei ole Dukeakaan tulossa vielä ;) Heh. Mä oon vaan täysin hurahtanut Ruokankaan soittimiin.
Groooove is in heart!
biibob
29.05.2005 01:01:22
Minä olin tuolloin musiikkimessuilla juttelemassa itse ruokankaan kanssa. No hän sitten esitteli minulle noita malleja niin antoi sitten kokeiltavakseni juuri duke mallisen kitaran. Siinä oli vielä mikkien puolitukset ja piezomikki tallassa, eli erikoistyönä tehty. No olihan se yksi parhaimpia kitaroita, mitä olen soittanut. Jälkeenpäin kysyin hintaa, niin hän vähän aikaa mietti ja sanoi sitten, että siinä 10000e. Huomautan, että kitara oli täynnä pikku yksityiskohtia, kuten jokaisessa viritystapissa helmiäisupotus. Eli ainakin tuo kitara jää ennen lottovoittoa haaveeksi.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
McNulty
29.05.2005 01:04:45
Kyllähän sen kaulan saa millaiseksi haluaa.

Kun kuitenkin tekevät yksitellen nuo kaulat niin se on se ja sama mikä profiili kyseessä :) Näin ainakin Juha minulle kertoili.

Ja saahan ne mikeiksikin Seymour Duncania jos haluaa, tai ihan mitä vain.

ahaa, tästä hän ei minulle maininnut... hehkutti vain omia "metal" mikkejään... mutta hyvä tietää jos vaikka itsellekin rahaa jostain siunautuisi :)

Mutta juu, tuo Duken runko on aika mahtava.

On... siinä on lespan saundi mutta straton fiilis kun sen ottaa syliinsä. Hihnatapit on just oikeilla kohdilla, se ei paina liikaa, mukavasti muotoiltu ja se näyttää helkkarin hyvältä :)

No, ei tullut lottovoittoa joten ei ole Dukeakaan tulossa vielä ;) Heh. Mä oon vaan täysin hurahtanut Ruokankaan soittimiin.

Juu, miekin voisin ottaa lottovoiton vastaan... ja mitä Ruokankaan soittimiin tulee niin mielestäni kyseessä on Suomen PRS :) Helkkarin hyviä, nättejä pelejä, hintavia... ja varmasti pitää arvonsa vielä 10-20 vuoden päästä :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Joees
29.05.2005 16:12:30 (muokattu 29.05.2005 16:13:15)
ahaa, tästä hän ei minulle maininnut... hehkutti vain omia "metal" mikkejään... mutta hyvä tietää jos vaikka itsellekin rahaa jostain siunautuisi :)

Esimerkiksi tuossa Randy Rhoadsin Flying V kitarassa jonka Ruokangas on tehnyt on Dimarzion mikit muistaakseni. Ei aavistustakaan miten hintaan vaikuttaa mutta mun tietääkseni tuo on kyllä mahdollista.

On... siinä on lespan saundi mutta straton fiilis kun sen ottaa syliinsä. Hihnatapit on just oikeilla kohdilla, se ei paina liikaa, mukavasti muotoiltu ja se näyttää helkkarin hyvältä :)

Joo, juurikin näin. Nuo on äärettömän ergonomisia kitaroita. Mulla kun on pienehkö asentovirhe nilkassa niin on mukavasti joka paikka tukossa. Tai siis, menee hartiat, niska, selkä ja jalat helposti jumiin ja rupeaa särkemään vieläkin helpommin. Siksipä mä tykkään hyvinkin ergonomisista kitaroista. Mun LP painaa päälle 4,5kg ja kunnon nahkahihnallakin se tuottaa ongelmia jos kauemmin joutuu soittelemaan putkeen. Ei muuten. Tosin, pääasiassa mä tuota mun customia käytänkin - vaikka sekin yli 4kg painaa muistaakseni. Se ei vain tunnu siltä.

Periaatteessa tympii kun en mennyt tänä kesänä duuniin samaan mestaan missä viime kesänä olin. Olisi _helposti_ saanut Dukesumman rahaa kokoon. No, vietetään lomaa tämä kesä ;)

Juu, miekin voisin ottaa lottovoiton vastaan... ja mitä Ruokankaan soittimiin tulee niin mielestäni kyseessä on Suomen PRS :) Helkkarin hyviä, nättejä pelejä, hintavia... ja varmasti pitää arvonsa vielä 10-20 vuoden päästä :)

Ja vaikka ei pitäisikään arvoansa niin itselle siinä olisi kuitenkin arvoa, ja laatuaan nuo eivät menetä kuitenkaan. Siinä mielessä hyviä kitaroita ovat. Tehty soitettaviksi ja tehty kestämään.
Groooove is in heart!
Fide
30.05.2005 14:01:51

Riihimäen musiikkiliikkeessä on hyllyssä Ruokankaan uusinta tuotantoa oleva malli floikalla, jos ketä kiinnostaa =)

ainakin mut käännytti melkein metallimieheksi ;-)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
McNulty
30.05.2005 14:03:30 (muokattu 30.05.2005 14:03:45)
Riihimäen musiikkiliikkeessä on hyllyssä Ruokankaan uusinta tuotantoa oleva malli floikalla, jos ketä kiinnostaa =)

Jahas jahas... kerrankin meitä kammen ystäviä (olen kyllä TOMin ystävä myös) ajatellaan :))

EDIT: saisi tulla jo kuvia sivuillekin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)