PekKampela 14.04.2003 20:01:05 | |
---|
Eihän se kyllä uskoon TULON takia bändiään jättäny. Kyllä Neal on harras uskovainen ollut kai koko ikänsä, mutta nyt vaan oli saanu Herralta käskyn, että nyt teet poika jotain muuta. Ja Neal totteli. Joo pahoittelen. Olisi pitänyt ennemmin kuvailla sitä termeillä " uusi herääminen". Porcupine Treetä minäkin suosittelen. Vanhempi tuotanto nyt on enemmänkin psykedeelistä rokkia mutta esim. uusimmasta, In absentiasta löytyy semmosta progemetallimeininkiä mitä kysyttiinkin. Tulee muuten parissa vedossa Tool mieleen, mm. The Sound of Muzak. Kyllä se hylamaito muroissa menee! |
MeatPie 14.04.2003 20:58:42 | |
---|
...mutta nyt vaan oli saanu Herralta käskyn, että nyt teet poika jotain muuta. Ja Neal totteli. Surullista... |
MacGyver 15.04.2003 13:46:41 | |
---|
Jos haluatte kuulla progemetallia sen varsinaisessa merkityksessä (progressiivinen = edistyksellinen) kuunnelkaa ruotsalaisen Andromeda -pändin "II=I" levy. On niin saakelin hyvä levy! www.andromedaonline.com Sanakirja käteen: Progressiivinen: etenevä, ylenevä, asteittain kasvava Ei ole yleispätevää määritettä "progelle". Progressiivinen on nähkääs pelkkä attribuutti eli määrittelyä tarkentava tekijä. Mielestäni progressiivinen voi viitata joko etenemiseen ja edistykseen biisin rakenteessa tai koko genressä. Aivan sama minulle. -MacGyver |
JeeVes 20.04.2003 22:57:32 (muokattu 20.04.2003 22:58:07) | |
---|
Suck my error! |
kingdom 21.04.2003 17:28:00 | |
---|
|
Corpsegrinder 24.04.2003 18:44:05 | |
---|
Joo pahoittelen. Olisi pitänyt ennemmin kuvailla sitä termeillä " uusi herääminen". Porcupine Treetä minäkin suosittelen. Vanhempi tuotanto nyt on enemmänkin psykedeelistä rokkia mutta esim. uusimmasta, In absentiasta löytyy semmosta progemetallimeininkiä mitä kysyttiinkin. Tulee muuten parissa vedossa Tool mieleen, mm. The Sound of Muzak. Toivottavasti et tarkoittanut tuolla, että Tool olisi mielestäsi progemetallia. Progea se ehkä on, mutta ei sentään metallia.
Sovereignty |
Naurettavaa kun suurin osa porukasta luulee että DT on aino progebändi koko universumissa!! Kuunelkaapa vaikka Rush:ia. Kyllä kuuluu Rushin vaikutus DT.ssä. Toinen loistava on Marillion!! (Ei silti, DT on kyllä hyvä...) Kröhöm...myös basistit osaa soittaa sooloja jos ette tienneet, te tietämättömät!! |
Slapit_87 24.04.2003 19:02:32 | |
---|
LaBriella on tottumista vaativa ääni. Itse en meinannut tottua siihen aluksi. Ja Rudessin syntikkasoolot ovat mielestäni loistavia, mm. Home, Fatal Tragedy jne. Mielestäni LaBriella ei ole ollenkaan "tottumista vaativa" lauluääni. Se vaan on pirun hyvä. Itse kuitenkin pidin Charlie Dominicin laulutyylistä enemmän. Oletkos kuunnellut Jordan Rudessin piano biisejä/sooloja?! Ne vasta mahtavia onkin!! (Liquid Tension Experiment 2:Biaxident, DT:Solitary Shell.) Rudess on mun mielestä yks hienoimmista muusikoista ikinä!! Kröhöm...myös basistit osaa soittaa sooloja jos ette tienneet, te tietämättömät!! |
Veke 24.04.2003 19:10:03 | |
---|
Kingston Wall aika kaukana progesta... Joo joo ja Captain Jack on aika kaukana amispopista. Ark on loistava progemetalli bändi. (En tarkota nyt sitä ruåttalaista homobändiä.) |
Snowblind 24.04.2003 19:35:42 | |
---|
Naurettavaa kun suurin osa porukasta luulee että DT on aino progebändi koko universumissa!! Kuunelkaapa vaikka Rush:ia. Kyllä kuuluu Rushin vaikutus DT.ssä. Niinpä. Kun ensimmäistä kertaa kuulin Rushia, kuulin kappaleen Circumistances, ja heti tuli mieleen DT. Kukkula on käänteinen kuoppa |
Sleeper 24.04.2003 20:54:55 | |
---|
Naurettavaa kun suurin osa porukasta luulee että DT on aino progebändi koko universumissa!! No huhhuh, tuo menee kyllä jo aika lailla liiottelun puolelle. Kyllä DT:nsä kunnolla tuntevat ovat myös yleisemmin musiikkiin perehtyneitä ja tuntevat muita progebändejä. Näin uskaltaisin itse väittää.
[levyt]
Elämä on appelsiini. Ensin on kova kuori ja sitten makea sisus, makea... mmm..... drool...
-Homer Simpson |
Epämuusikko 24.04.2003 23:17:01 | |
---|
Oletkos kuunnellut Jordan Rudessin piano biisejä/sooloja?! Ne vasta mahtavia onkin!! (Liquid Tension Experiment 2:Biaxident, DT:Solitary Shell.) Rudess on mun mielestä yks hienoimmista muusikoista ikinä!! Siinä Matti Nykäsen ja Piia Nykäsen rinnalla. Sori, oli pakko pistää www.stileproject.com |
ChangeOfSeasons 25.04.2003 08:32:44 | |
---|
Siinä Matti Nykäsen ja Piia Nykäsen rinnalla. Sori, oli pakko pistää Olli-Pekka Nykänen any1 ? he is the best of all Nykänen... ..and I smile and I'll lurn to pretend... |
Veke 25.04.2003 09:30:47 | |
---|
Kuunnelkaa Arkkia perkele. Burn The Sun on loisto levy. |
Poseurpete 27.04.2003 18:40:07 | |
---|
Elekää mussuttako vaan kuunnelkaa sitä musiikkia. Kuka voi todistaa mikä on progea ja mikä ei? Mitä väliä? Niin no sehän se näissä musiikki piireissä aina on...se pätemisen tarve. |
Veke 28.04.2003 12:39:17 | |
---|
Niin no sehän se näissä musiikki piireissä aina on...se pätemisen tarve. Totta kuin kusinen ja kakkainen potta. |
ZegoN 03.05.2003 14:28:15 | |
---|
Jupjup ketkä käyttää IRC:iä niin quakenet #progressiveworld kannulle juujoo. Onko kukaa kuullu Dragon Spoonia? Mielipiteitä? Yhen biisin oon kuullu ja oli ihan ok. |
Jaz 03.05.2003 21:09:07 | |
---|
Dream Theater on teknistä metallia minun mielestäni. Diggailen kyllä suurta osaa bändin tuotannosta, mutta jos progressiivisesta metallista puhutaan, niin Toolin Lateralus on huomattavasti progempaa tavaraa. Jos näistä lumipalloista puhutaan... ;) Olen erheellisesti luullut kuuntelevani progea, mutta kuuntelenkin siis teknistä metallia. Lokeroikaamme siis DT "tekninen metalli" lokeroon. Mitä hyötyä yleensäkään on musiikin liiallisesta lokeroimisesta? Mielenkiintoista sinänsä, miten DT jakaa mielipiteet tällä palstalla. |
Sleeper 04.05.2003 12:29:05 | |
---|
[levyt]
Elämä on appelsiini. Ensin on kova kuori ja sitten makea sisus, makea... mmm..... drool...
-Homer Simpson |
Antti Takalo 06.05.2003 14:13:15 | |
---|
Niin ja Tool on nu-metallia. Kuunnelkaa vaikka sitä lateralusta. |