Aihe: Pearl on hyvä merkki!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
drum-monkey
28.05.2005 20:12:28
Ainakin omat Pearlin SBX-rummut on todella hyvää työtä, nautin niistä joka päivä. Ja rummut soundaa hyvin.
näin.

En tietenkään ole lähelläkään ammattilaista (Hollmi-5) eikä ole siis niin paljon kokemusta vaikka vanhoista rummuista, mutta minun kokemuspohjallani esim. Exportit soundaa paremmalta kuin rockstarit. Ja oma SBX-setti on HYVÄ! Oman viritystaidon vajavaisuudesta huolimatta siis. Ensin tuo Taiwan-leima vähän pelotti, mutta kun _kuuntelin_ rumpua, se oli hyvä, valmistusmaasta viis.
Munletti on mulletti
hollmi-5
29.05.2005 09:15:59
Mika H:
Pearlin Masterworks-rummut valmistetaan nykyään Taiwanissa kuten itse asiantuntevasti totesit hiljattain. Kysymykseni onkin: Oletko tosiaan sitä mieltä että kun rummuissa lukee "Made In Taiwan", niin rummut ovat automaattisesti jotain muuta kuin high-endiä? Miten voi olla mahdollista että nämä rummut kuitenkin kelpaavat oikeille (aikuisten oikeesti) huippurumpaleille, mutta ei Lipsasten rumpalille?
Masterworksit ovat todella laadukkaat. Ihan viimeisen päälle tehdyt rummut. Kellään sellaisia ei vain ole. Ainakaan en tunne, enkä edes tiedä yhtään omilla rahoilla rumpunsa ostavaa harrastajaa, jolla sellaiset olisivat. Olisiko niin, että sitten, kun rahaa on oikeasti paljon rumpuihin laittaa, niin joku muu merkki vie voiton? Siellä se maksaa oikeiden ammattilaisten tekemä ja hyvät materiaalit Taiwanin puolellakin niin, että sitä hintaa alkaa tulemaan. Kättä pystyyn ja kehumaan, jos on Masterworksit rumpulaukuissa.

Velipoijalle terkkuja: Ranskan heitin saunanlauteilla käymäämme keskustelun pohjalta. Kiitos oikaisusta.

Lipsasissa soittelen Näillä: http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Designerit olivat toisten mielestä soudeiltaan (ilmeisesti enmmän ulkonäöltään) liian modernit finnhitsien vääntöön.

PDP näyttikin olleen Meksikossa tehty. Viimeistelyssä ja materiaaleissa on kauniisti sanoen hiukan tingitty. Taman Starkkujen Performer ja Pearlin keskihintaiset ovat parempilaatuisia. Soundeiltansa vertailukelpoisia ovatten nämä.

Made in Japanin muistan olleen kirosana laadun suhteen. Vasta 70-80-luvun vaihteessa alkoivat japanilaiset valmistajat kilpailla hinnan asemasta laadulla. Sitä ennen tehtiin halpatuotantona, mutta myöhemmin halpatuotanto siirrettiin muihin maihin.
Mika Hollström
Stereophile
29.05.2005 10:53:35

PDP näyttikin olleen Meksikossa tehty. Viimeistelyssä ja materiaaleissa on kauniisti sanoen hiukan tingitty. Taman Starkkujen Performer ja Pearlin keskihintaiset ovat parempilaatuisia. Soundeiltansa vertailukelpoisia ovatten nämä.

Missäs luulit PDP:tä tehtävän, jossei meksikossa? Jenkkien oma "kiina"...

Taitaa PDP olla kuitenkin pikkuisen halvempi, kuin starkut tai pearlin esim. SMX. Varsinkin, jos ovat soundeiltaan vertailukelpoisia...
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
hollstro
29.05.2005 13:25:44

Kun tässä threadissa ovat jo molemmat velipojat (Hollmi5 ja Juki68) mukana, niin pitäähän minunkin...

Tulin juuri kahden viikon matkalta Kiinasta ja Taiwanista. Katsastelin työn puolesta metalli- ja säkökomponenttien toimittajia molemmissa maissa. Molemmille yhteistä Suomeen verrattuna:
- pitkät työajat, esim 12 tunnin työvuorot 6 päivää viikossa, ei lomia, ei sairauskorvausta jne...
- alhaisemmat palkat (kiinassa 1/25 ja Taiwanissa alle puolet Suomen tasosta)
- työhön tulijoista ei ole pulaa
- työtahti on hirmuinen, vaikka Suomesa kehutaan meidän olevan ahkeria niin missään en ole sellaista työtahtia täälläpäin nähnyt.

Taiwanilla tehdään parhaimillaan todella laadukasta jälkeä ja esim. metalliteollisuudessa Suomi ei ole missään asiassa edellä. Taiwanista on kovaa vauhtia tulossa uusi Japani, vaikka Japanilaisista ei siellä oikein tykätä johtuen 50-vuotisesta miehityksestä. Samalla palkkataso on nyt nousussa ja kilpailukyky menossa alaspäin. Tätä kompensoidaan siirtämällä tuotantoa ja alihankintaa Kiinaan. Siis samalla tavalla kuin Suomessa tehdään. Kiinassa touhu on todella hurjaa. Duunia painetaan surkealla palkalla (60-100 €/kk). Laatu vaihtelee, mutta on parhaimmillan riittävän hyvä.

Mitä tulee massatuotantoelektroniikan, esim. kännykän valmistusmaahan niin on aivan sama millä pituus- ja leveyspiirillä koneet jauhavat. Samat koneet ja komponentit takaavat käytännössä saman laadun, mutta nyt ei ole kyse käsityöstä vain koneiden kunnossapidosta ja säädöistä. Soitinrakennus ei ole samanlaista sarjatuotantoa ja siinä on aina käsityön osuus suuri.

Ostin n. vuosi sitten tyttärelle Kiinassa tedyn Epin Les Paulin. Hyvä peli se on. Ei toki pärjää USA:n vastaaville puissa, metalliosissa, mikeissä ja saundissa. Työnjälki on aivan yhtä hyvä kuin USA:n tehtaalta, jossa myöskään työlaiset eivät paljon ainakaan uudemmilla Mersuilla ajele. Katsokaa vaikka Gibsonin kotisivulta minkälainen paja se on. Aika alkeellinen, kuvat voisi ihan hyvin olla mistä halpatyömaasta tahansa.
hollmi-5
29.05.2005 22:04:09
Kävin tässä keskusteluun osallistuneiden settejä ja kamoja läpi. En suuremmin ihmettele hyökkäystänne mielipiteitäni kohtaan.
Mika Hollström
Niskamies
29.05.2005 23:43:48
Kävin tässä keskusteluun osallistuneiden settejä ja kamoja läpi. En suuremmin ihmettele hyökkäystänne mielipiteitäni kohtaan.

Hoho, asenne kunnossa!
Virallisesti semi-pro!
Klooni
30.05.2005 07:08:20
Siis mistä ihmeestä näitä kuppikuntia oikein syntyy ?
Vanha ei oikein ymmärrä, eikö täällä oikeasti ole tilaa kuin "yhdenlaisille" rumpaleille ?

Osa pitää nopeita rumpaleita hyvänä, toiset taas pitävät heitä pelleinä. Osa käyttää pinstripejä, toiset pitävät heitä lähinnä idiootteina. Osalla ei ole varaa ostaa X tuhatta maksavaa überhienoaharvinaistakäsinalastomanatehtyäpyhää rumpusettiä, osa pitää heitä täysin tietämättöminä amatööreinä
... ja listaahan voisi jatkaa ...
Ärsyttää tälläinen "tekotaiteellisuus" jolla dissataan kaikki muut paitsi ne jotka ovat täsmälleen samaa mieltä kuin itse, tälläinen muihin kohdistuva kritiikki kertoo mielestäni sen että kritisoija on omasta mielestään saavuttanut jo sen tason että on varaa muita haukkua joka taasen tarkoittaa että on niin vähäisesti kriittinen itseänsä kohtaan että ei enään kehity.

Eiköhän kaikille rumpaleille ole oma paikkansa, riippumatta soittotyylistä, setistä ja käytetyistä kalvoista.
Jokaisella lienee ostaa sitä kalustoa mihin hänellä on varaa ja mistä hän itse saa tyydytystä ja ennenkaikkea soittoonsa iloa.

Peace - out
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! http://kloonin.omaservo.net/
ilarj
30.05.2005 09:18:41
Juuri tässä tsekkailen, ettei vain olisi livahtanut kaukoitäläistä shittiä meidän huusholliin... Olen niin onnellinen, kun digikamerakin on sentään Japanilainen :-)

Auto (Ruotsi), kello (Sveitsi), fillari (U.S.A), puhelin (Suomi), tietokone (made in Europe)...

Niin noilla valmistajilla ei kenelläkään tietenkään ole yhtään alihankkijaa.. Tottakai koko autosi tulee ruotsista osineen päivineen ja tietokoneesi on osia myöten euroopasta kotoisin..
Mikael
30.05.2005 09:30:41

Tjaa... Olispa kiva kuulla analyysi siitä, miten mun kamat on yhteydessä siihen, että olen osallistunut tähän keskusteluun ja ollut eri mieltä kanssasi mm. siitä miten ihonväri, kansallisuus ja sukupuoli vaikuttavat yksilön kykyyn suoriutua työtehtävistään hyvin.

Fakta on joka tapauksessa se, että hyvätkään kamat eivät tee kenestään parempaa soittajaa, eivätkä tee biiseistä parempia tai musasta perempaa. Kamarunkkailu on ihan oma taiteenlajinsa, mutta musiikin kanssa sillä ei loppujen lopuksi ole just mitään tekemistä.

Mistähän sekin johtuu, että kaikki tuntemani oikeasti hyvät soittajat suhtautuvat kunnioituksella alottelijoita ja heidän instrumenttejaan kohtaan, kun taas ne jotka kypsään ikään mennessä eivät ole saavuttaneet sitä menestystä, josta nuorena haaveilivat ovat niitä kovimpia dumareita?
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
hollmi-5
30.05.2005 11:23:50 (muokattu 30.05.2005 11:24:07)
Tjaa... Olispa kiva kuulla analyysi siitä, miten mun kamat on yhteydessä siihen, että olen osallistunut tähän keskusteluun ja ollut eri mieltä kanssasi mm. siitä miten ihonväri, kansallisuus ja sukupuoli vaikuttavat yksilön kykyyn suoriutua työtehtävistään hyvin.Kama-analyysi: Ei ole Gretsch enää, niinkuin ennen. Ihonväri yms. : on olemassa kulttuureja, joissa työntekoa ja ahkeruutta arvostetaan. Esimerkiksi Japani.

Fakta on joka tapauksessa se, että hyvätkään kamat eivät tee kenestään parempaa soittajaa, eivätkä tee biiseistä parempia tai musasta perempaa. Kamarunkkailu on ihan oma taiteenlajinsa, mutta musiikin kanssa sillä ei loppujen lopuksi ole just mitään tekemistä. Mikäli muusikko arvostaa itseään, hommaa hän itsellensä asialliset laitteet.

Mistähän sekin johtuu, että kaikki tuntemani oikeasti hyvät soittajat suhtautuvat kunnioituksella alottelijoita ja heidän instrumenttejaan kohtaan, kun taas ne jotka kypsään ikään mennessä eivät ole saavuttaneet sitä menestystä, josta nuorena haaveilivat ovat niitä kovimpia dumareita? Tuohan on pelkkää sonnan jauhamista. Mene mieluummin amnestyn ja animalian yms. sivuille teorioinesi. Koska kuitenkin viittaat minuun menestymättömyydellä muusikkona, niin miten voit laukoa moista, kun et ole minua edes soittajana kuullut. Mielipiteesi on pelkkää mutua ja koska mulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä, niin taidat olla vain kateellinen :-) Suohon lupaan soittaa sinut koska vain.
Mika Hollström
ToMi88
30.05.2005 11:24:32

Mistähän sekin johtuu, että kaikki tuntemani oikeasti hyvät soittajat suhtautuvat kunnioituksella alottelijoita ja heidän instrumenttejaan kohtaan, kun taas ne jotka kypsään ikään mennessä eivät ole saavuttaneet sitä menestystä, josta nuorena haaveilivat ovat niitä kovimpia dumareita?

Aivan samaa mieltä.. aika törkeesti holmi ilmoitti tuon että kattelin porukuiden settejä ja en yhtään ihmettele miksi hyökkäsitte vastaan. Jotain rajaa..
Niskamies
30.05.2005 11:25:41
Kama-analyysi: Ei ole Gretsch enää, niinkuin ennen. Ihonväri yms. : on olemassa kulttuureja, joissa työntekoa ja ahkeruutta arvostetaan. Esimerkiksi Japani.

Mikäli muusikko arvostaa itseään, hommaa hän itsellensä asialliset laitteet.

Tuohan on pelkkää sonnan jauhamista. Mene mieluummin amnestyn ja animalian yms. sivuille teorioinesi. Koska kuitenkin viittaat minuun menestymättömyydellä muusikkona, niin miten voit laukoa moista, kun et ole minua edes soittajana kuullut. Mielipiteesi on pelkkää mutua ja koska mulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä, niin taidat olla vain kateellinen :-) Suohon lupaan soittaa sinut koska vain.

Tuukko meille drumbattleen DimensionZ:aa vastaan? Äänitetään koko touhu ja pistetään nettiin?
Virallisesti semi-pro!
hollmi-5
30.05.2005 11:44:40
Niin noilla valmistajilla ei kenelläkään tietenkään ole yhtään alihankkijaa.. Tottakai koko autosi tulee ruotsista osineen päivineen ja tietokoneesi on osia myöten euroopasta kotoisin.. Eiköhän rajoiteta tämä keskustelu rumpuihin. Saisivat nämä yhtä lausetta kommentoivat muutenkin lukea koko kekustelun läpi, ennen kommentteja.

Kuka on DimensionZ? Nimestä päätellen joku tuplien polkija.
Mika Hollström
dictatorsh*t
30.05.2005 11:47:37
Kuka on DimensionZ? Nimestä päätellen joku tuplien polkija.

http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=13925&
Muuta en kaverista tiedäkään.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
Mikael
30.05.2005 12:11:23

Kama-analyysi: Ei ole Gretsch enää, niinkuin ennen. Ihonväri yms. : on olemassa kulttuureja, joissa työntekoa ja ahkeruutta arvostetaan. Esimerkiksi Japani.

Mitenkäs noi sun syvälliset analyysit nyt sitten ovat yhteydessä mun mielipiteisiin?

Mikäli muusikko arvostaa itseään, hommaa hän itsellensä asialliset laitteet.

Toi on sun ihan oma näkemys asiasta ja sisältää vieläpä aika ison tulkinnanvaraisuuden kohdassa "asialliset". Pitäis määritellä toi asiallisuus... Siltikään ne kamat ei sitä musaa tee - maailman sivu on tehty loistavaa musiikkia halvoillakin soittimilla ja yhtä lailla karseeta jööttiä kalliilla highend vehkeillä.

Tuohan on pelkkää sonnan jauhamista. Mene mieluummin amnestyn ja animalian yms. sivuille teorioinesi.

Hoho! Ei se mikään teoria ollut. Puhuin yleisellä tasolla omasta kokemuskestani erilaisista soittajista joita on tullut vastaan. Sun hommista en sano mitään, mutta jos itse koet kuvauksen vastaavaan itseäsi, niin siitäpä sitten vaan... Mitenkäs meni se sananlasku koirista ja kalikoista?

Mielipiteesi on pelkkää mutua...

Niinpä noi mielipiteet yleensä tuppaa olemaan.

...ja koska mulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä, niin taidat olla vain kateellinen :-) Suohon lupaan soittaa sinut koska vain.

En ole sun vehkeistäs kateellinen ja olen ihan tyytyväinen omiin soittimiini. Enkä myöskään epäile, ettetkö soittaisi mua suohon jos kerran sanot niin (mitä se sitten tarkoittaakin...), mutta mitä se sitten todistaisi? Senkö että sun mielipiteet on enemmän oikeita?
HeavyMachinery
30.05.2005 13:25:57

Kannattaa varoa mitä sanoo, seuraavana hollmi-5 kutsuu äitin ja isän apuun kun veljet ei enää riitä.
Minä tiedän - siis pelkään !
Mikael
30.05.2005 13:31:29

mulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä

Hoho! Tää on kyllä hyvä... : D
ToMi88
30.05.2005 13:45:02

mulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä

Ja entäs sitten, ketä kiinnostaa.. Kuten tossa jo mikael totesikin, HYVÄÄ musaa voi soittaa myös huoilla soittimilla ja PASKAA musaa myös huippu vermeillä!
hollmi-5
30.05.2005 14:08:09 (muokattu 30.05.2005 14:10:44)
Käys Tomi88 virittämässä ne rumpusi, menee aika parempaan tekemiseen. Kohta meidän iskä tulee ja vetää teidän kaikkien iskää äiskällä pataan.

Hoho! Tää on kyllä hyvä... : D Hyvä kun ymmärsit ottaa huumorilla. Kirjoittelen näitä hymy huulilla. En ole kovin tosissani. On hauskaa, kun kaikki yrittää pommittaa milloin milläkin argumentilla.
__
Mika Hollström
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)