Aihe: Akustisen teräskielisen kitaran rakennus..
1
elegia
30.05.2005 12:47:42
Olen tässä kelannut näitä sivuja yli kolme tuntia josko olis akustien kitaran tekovinkkejä ym ohjetta mutta eipä ole löytynyt. Olen sähköisiä tehnyt kolme ja nyt akustisen (J-200 )lähes valmiiksi ja täytyy sanoa itseäni lainkaan kehumatta että sähköisen lankun tekoon kun laittaa vielä yli puolet taitoa, kärsivällisyyttä ym lisää niin syntyy myös akustista kamaa. Tosin soittamaan en ole vielä päässyt kun pintakäsittelystä ottaa kiinni ja vähän muustakin. Jigejä oon tehnyt melkoisen kasan ja myös virheitä. Inhottavin työvaihe oli reunanauhojan liimaus ja ylimäärän poisto. Onko tähän hyvää sabluunaa / neuvoo?? Mutta pintakäsittelystä RANSKALAINEN KIILLOTUS olis neuvot tärkeitä. Työtavat välineet. Aineet ja mistä saa pirtua?? Ym Lisäksi kompensaation laskukaavaa jos sellaista on ?? Lienee kielten paksuuden mukaan tapahtuva mensuuriin jatkos??
Vinkeistä kiitollinen ja akustisen tekoon muutenkin keskustelua. Kun kuitenkin se on sähkiksen jälkeen seuraava vaihe. Että hienoa kesää 2005.
Juzzu
30.05.2005 13:00:25
Inhottavin työvaihe oli reunanauhojan liimaus ja ylimäärän poisto

Tjaah, mikäs siinä inhottavaa on? Itse olen liimannut vain asetonin avulla ja hyvin tuntuu pysyvän. Tiukoissa kurveissa olen hiustenkuivaajalla auttanut mutta muuten kääntänyt vain ihan käsin painamalla ja pidellyt vähän aikaa listaan sormin paikoillaan että asetoni ehtii liiman kuivaamaan.

Ylimääräinen lista päältä tai kyljestä lähtee siklillä näppärästi pois, ja reunan puun oikaisuhionta listan laiton jälkeen tasaa myös listaa.
Mutsis on äitis!
Tim
31.05.2005 11:56:53

Tervetuloa foorumille.
http://www.stewmac.com/FretCalculator
tolla voi karkeesti laskee kompensaation.

Pistäs kuvia valmiista kitaroista ja tästä akustisesta. Ja prosessikuvia kans. Jos vaan oot ottanu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)