SURf 24.04.2003 13:53:04 | |
---|
Onko ihmisillä tietoa tanglewood merkillä myytävistä kitaroista. Ilmeisesti jotain halvallakasaan-laitteita mutta miten on laadun laita? Jos tavuun kuuluvaa vokaalia seuraa yksi tai useampia konsonantteja, joita vielä seuraa vokaali, tavuraja sijoittuu välittömästi ennen viimeistä konsonanttia. |
geeta shredda 24.04.2003 13:58:00 | |
---|
Onko ihmisillä tietoa tanglewood merkillä myytävistä kitaroista. Ilmeisesti jotain halvallakasaan-laitteita mutta miten on laadun laita? Ensimmäinen kitarani oli (omistan edelleen) tommoinen tanglewoodin stratokopio. Oikeastaan aika hyvä. Kaulamikin soundi on mahtava. |
SURf 24.04.2003 14:38:37 | |
---|
Laitoin hakusanaksi Tanglewoodin ja sain huomata että Les Paul-kopsu painettiin pohjamutiin toistuvasti. Mielenkiintoista sikäli että HarmooniKeskuksessa sitä yllyttiin jopa kehumaan. Taidan antaa itselleni luvan ajatella kuten olen epäillytkin että minun kannattaisi ajatella tuosta HC:n luotettavuudesta. Syvältä. Jos tavuun kuuluvaa vokaalia seuraa yksi tai useampia konsonantteja, joita vielä seuraa vokaali, tavuraja sijoittuu välittömästi ennen viimeistä konsonanttia. |
Karlsson 24.04.2003 14:59:28 | |
---|
Serkkupoika osti Tanglewoodin stratokopion vissiinkin ekaks kitarakseen. Varmaanki kevein kitara jota olen ikinä kokeillut. Tietysti tämmöinen outo painon puute herättää epäluuloja (itse pidän painavista soittimista) ja kas kas. Jokusen vuoden onnellisen soittelun jälkeen talla lensi ruuveineineen irti kopasta.. Puu, joka siis paljastui olevan jotain lastulevyn ja vanerin väliltä, vain antoi periksi tallan kiinnitysruuvien ympäriltä. Mutta siis ihan hyvä kyseisellä pelillä oli soitella ja soundikin oli melkein kohdallaan. You can´t look cool and play bass at the same time! |
A. Järvinen 24.04.2003 15:47:39 (muokattu 24.04.2003 23:02:44) | |
---|
Joo mä oon soitellu aika paljonki tuommosella Tankun Lepsolla ja olen sitä kyllä haukkunutkin. MUTTA, minulla tahtoo olla tapana haukkua kaikkea vähän huonompaa tavaraa. (tästä voisi kirjottaa vaikka esseen) Mutta kitaraan... Mikit ovat suolesta, paksu soundi kyllä mutta tumma ja kiertää todella helposti! Nauha viimeistely... Ei kovin kummoista. Kielet ovat korkealla, no, tyypillistä paulaa, mutta kun tangelissa et voi edes laskea kieliä kovin matalalle (ilman särinää). Puu on yököttävän väristä (takaa), näyttää homehtuneelta :). Ei vaan todellisuudessa se ei ole mahonkia, syyt ovat aika tummat, leppää? Vireessä se ei pysy kirveelläkään. Talla&muut osat ovat rumia :). Mikkivalitsin rikki. Pulttikaula.... Valitettavaa piisaa, onhan sitä melkein jokaisessa halpa kepissä. Mutta kyllä sillä kotona soittelee hyvällä vahvarilla, jos jaksaa kantaa (painaa nimittäin aivan sairaasti, 2x enemmän kuin edellinen stratoni). Edit: Plussat unohtu. Ulkonäkö, no tietenkin, sunbursti pauli. |
Zarmo 24.04.2003 16:00:09 | |
---|
Yksi on minulla ollut ja se oli kyllä surkea jopa meikäläisen mittapuulla, (pidän n. 100 euroa maksanutta Renoani ihan käypänä). Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
Vuoden päivät oon nyt soitellu Tanglewoodin Les Paulia. Hyvin se minulla on pelittänyt, tosin tallapaloja piti hioskella, ja yläsatula meni vaihtoon. Nyt se soi luonnollisesti kuustoista pilkku kolome kertaa paremmin kuin aikaisemmin. Tuossa yksilössä ei ainakaan mitään särinöitä ole ilmennyt. Ihan moitteettomasti se on hommansa hoitanut. Tosin ei tuolla hinnalla voi mitään huipputatsi-kitaraa odottaakaan. Tuo keppi on muuten kohta myytävänä. Tehkää tarjouksia. Hyvä ja täysin naarmuton kitara aloitteleville soittajille. Kauniskin vielä... punainen petsaus. Joitain kuveja saattaa kyseisestä soittimesta löytyä jostain www.rantakaarme.comin uumenistoista. Myyn sen koska ei ole varaa pitää liikaa kitaroita, eikä kesäkissoja. Kesäviikset ovat myöskin uhka liikenteelle ja hammaslääkäriliitolle. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
makerei 24.04.2004 22:06:31 | |
---|
Kyllähän se Tanglewood Super Six on paras kitara mitä oon ikinä soitellu... mulla on ollu sellanen nyt pari vuotta eikä oo ollu mittää vikkaa koko aikana. EI MITÄÄN!!!! taisi olla sellanen musta myynnissäki tossa torilla vähän aikaa sitte!! |
D-Kay 24.04.2004 22:10:07 | |
---|
Mulla on Tanglewoodin Memphis ES-335-kopio. Paras kitara mitä olen soittanut, kaula on käteeni juuri sopiva. Käytettynä ostin ja virittimet oli vaihdettu, mikit DiMarzioiksi, molempiin sarjaan-rinnan-kytkentä, eli sounditkin on kohdillaan ja vire pitää. |
Härski 24.04.2004 23:57:30 (muokattu 24.04.2004 23:58:00) | |
---|
Mulla oli Tanglewoodin AST45 tai jotain- mallinen strato. Vaneriahan se oli, mutta sustain oli poikkeuksellisen hyvä. Ja kaulamikistä se kuuluisa munakas blues-soundi. Virekin pysy kohtuullisesti. Aloittelijalle passeli, vaativammalle tulitikuiksi. |
reijoteppo 25.04.2004 09:27:57 | |
---|
Kyllähän se Tanglewood Super Six on paras kitara mitä oon ikinä soitellu... mulla on ollu sellanen nyt pari vuotta eikä oo ollu mittää vikkaa koko aikana. EI MITÄÄN!!!! taisi olla sellanen musta myynnissäki tossa torilla vähän aikaa sitte!! Jeah! Meikä osti juuri mintunvihreän Super Sixin...Cheers! |
Sintti 25.04.2004 11:07:08 (muokattu 25.04.2004 11:07:50) | |
---|
Kyllähän se Tanglewood Super Six on paras kitara mitä oon ikinä soitellu... mulla on ollu sellanen nyt pari vuotta eikä oo ollu mittää vikkaa koko aikana. EI MITÄÄN!!!! taisi olla sellanen musta myynnissäki tossa torilla vähän aikaa sitte!! Mitä helvettiä se sinä täällä jauhat? Eihän sulla oo ollu se tanglewoodi vielä vuottakaan.... xD Ja se on just sellanen paska vaneri romu, ei paina mitään vaikka runko onkin helvetin iso... KITARASSA PITÄÄ OLLA PAINOA... EDIT: mutta kyllä kai ne ENSIMMÄISENÄ kitarana menee ihan ok... Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... |
sihvoh 25.04.2004 12:49:53 | |
---|
Mulla oli ekana sähkökitarana tuollainen punainen Tanglewood Les Paul kopio. Siinä oli paljon huonoa, mutta myös jotain hyvääkin. - Virittimet oli pakko vaihtaa heti, jotta sillä pystyi yleensäkin soittamaan. - Mikit olivat todella kehnot - Nauhat olivat pehmeää materiaalia ja kuluivat aika nopeaan tahtiin. - Mikinvalitsin rikki melkein heti oston jälkeen ja meni vaihtoon +Hyvä sustain +Virittiien vaihdon jälkeen se pysyi oikein hyvin vireessä +Soi akustisesti melkoisen hyvin Loppujen lopuksi jos siihen olisi vaihtanut tarvittavat osat niin se olisi luultavasti soinut oikein hyvin, mutta jos vaihtaa mikit, virittimet, satulan ja mikinvalitsimen niin eihän se enää ole mikään halpa sen jälkeen. Enpä siis suosittele ainakaan TW Les Paul kopsua, koska tuon ja siihen vaihdettavien osien hinnalla voipi saada paremmankin. Itse pistin "vahingon" kiertämään ja lahjoitin sen kaverille :-) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Joel Harald 25.04.2004 13:48:44 | |
---|
Kaverin entinen tanglewood nevada ei meinannut käydä edes lumilapioksi. Oli varmaan huono yksilö, onhan niitä hyviksikin kehuttu täällä. |