Aihe: Uudet mikit ESP - Ltd viperiin
1
l@ho
29.05.2005 17:50:48
Eli olen EMG:n mikkeihin nyt ihastunut niinkuin moni muukin ja ko. kitaraan pitäisi jonkinlaiset tossa kesällä hommata. Onkos tähän keppiin paremmat passiivit vai aktiivit.. Soittelen pääasiassa Rockia.. niin kevyempäää kuin raskaapaankin ja metallia. Ennenkaikkea haluaisin kuulla nyt sen että kuinkas tuo kitara täytyy ottaa huomioon mikkejä valitessa??
Talopalosanotaunopalokuntaunopalontalopalo
Laareppi
29.05.2005 18:04:17
EMG on erinomainen vaihtoehto!

Jos soitat metallia, tykkäät kunnon alapäästä ja haluat, että mikeissä on kunnon "potkua" (järjetön output), ehdottomasti aktiivit. Suosittelen 81/85 settiä. Jos haluat kaikista tiukimmat alapäät, voisi 81/60 setti olla kans kova sana.

Jos et välttämättä soita pelkkää mättöä, passiiveillakin pärjää. Ne on aika hyvät oikeestaan säröissä kuin säröissä, classic rockista metalliin. Cleanit taas ovat mitä ovat, mutta enemmän se vahvistimesta riippuu. Nämä ovat myös halvemmat kuin aktiivit. Näistä suosittelisin H4 settiä (itsellänikin on nämä Ltd Hammetissa)

Mitä kitaraan tulee, oikeastaan Viper on Les Paulin kanssa täydellinen kitara EMG:ille. Tukeva, mahonkinen, paksuhkot kielet, kiinteätallainen, isohko. Itse en huolisi Viperin kanssa muita kuin EMG:t. Itse ottaisin ton henk.koht. suosikin, 81/85.

KOKEILE MOLEMPIA!
Twist
29.05.2005 18:41:30
Mitäs jos laittaa 60/81? Eli 60 tallaan, onkohan kenelläkään kokemusta tästä?
Säkkipilli
Swan
29.05.2005 18:47:10

Varmaan toisin päin olisi parempi, kun tuo 60 on reippaasti pienempitehoinen ja pyöreämpi saundiltaan. Eli 60 kaulaan ja 81 tallaan, jos noita meinaa. Tosin tuollaiseen Deaniin laittaisin itse Duncanin passiivit, niin tulisi tonaalisia mahdollisuuksia enemmän.
kalamies#26 >-)))>
Twist
29.05.2005 18:50:49 (muokattu 29.05.2005 18:51:56)
Varmaan toisin päin olisi parempi, kun tuo 60 on reippaasti pienempitehoinen ja pyöreämpi saundiltaan. Eli 60 kaulaan ja 81 tallaan, jos noita meinaa. Tosin tuollaiseen Deaniin laittaisin itse Duncanin passiivit, niin tulisi tonaalisia mahdollisuuksia enemmän.

Kyllä tiedän että 60 kuuluu jo kaulan puolelle, mutta mulla on jonkinmoinen näky siitä että 60 pitäis saada tallassa kokeiltua, olkoot vaikka kuinka pyöreä ja pienempitehosempi tahansa. Ihan siinä mielessä kun saan jostain uuden käytetyn kitaran, josta tulisi "projekti-kitara".
Säkkipilli
Swan
29.05.2005 18:53:28
Kyllä tiedän että 60 kuuluu jo kaulan puolelle, mutta mulla on jonkinmoinen näky siitä että 60 pitäis saada tallassa kokeiltua, olkoot vaikka kuinka pyöreä ja pienempitehosempi tahansa.

Siinä tapauksessa kannattaa vielä harkita tuon 81:n käyttämistä, tai voi tulla todella vaikeita balanssieroja. Kaulamikit kun yleensä ovat pienempitehoisia sen takia, kun kielet värähtelevät sillä alueella reilusti enemmän.
kalamies#26 >-)))>
Twist
29.05.2005 18:54:10
Siinä tapauksessa kannattaa vielä harkita tuon 81:n käyttämistä, tai voi tulla todella vaikeita balanssieroja. Kaulamikit kun yleensä ovat pienempitehoisia sen takia, kun kielet värähtelevät sillä alueella reilusti enemmän.

Mitäs jos onkin vain pelkkä tallamikki kitarassa?
Säkkipilli
Explorer
29.05.2005 18:57:58

Väärää tietoa.

60 ei ole mikään vain kaulamikiksi tarkoitettu mikki, vaan sen voi ihan hyvin pistää tallaankin jos haluaa.

Lisäksi 60 ei edes ole pienitehoinen, vaan antaa reilusti enemmän ulostuloa kuin 81, ks.

http://www.emginc.com/specindex.html#60
Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world.
Swan
29.05.2005 19:07:25
Väärää tietoa.

60 ei ole mikään vain kaulamikiksi tarkoitettu mikki, vaan sen voi ihan hyvin pistää tallaankin jos haluaa.

Lisäksi 60 ei edes ole pienitehoinen, vaan antaa reilusti enemmän ulostuloa kuin 81, ks.

Ohhoh, jostakin oli toisenlainen käsitys noista ulostuloeroista jäänyt. Noo, kyllähän noita jotkut tallassakin käyttävät, Josh Rand tulee ekana mieleen. Sitten en sano mitään muuta kuin ettei kaulaan kuitenkaan kannata laittaa tallamikkiin verrattuna kovinkaan suuritehoista mikkiä.
kalamies#26 >-)))>
Lateksi
29.05.2005 20:53:08

On. Kuulosti muistaakseni aika hyvältä vieläpä. Tarkemmin en muista, kun kokeilusta on aikaa reilu pari vuotta. Kannattaa kokeilla jos on mahdollisuutta.
Siitä mennään missä vire on matalin.
Da Make
29.05.2005 21:04:55
Kasiykkösessä (EMG 81) ei kyllä ole hirvittävästi sitä alapäätä. Jos vertaa esim DiMarzio/IBZ mikkeihin. Toisaalta erottelevuus on kasiykkösessä huippuluokkaa. Toimii ainakin raskaissa mahonki tms. lankuissa. Johonkin saarni runkoon en laittaisi. Viperiin menee varmaan kuin nenukki päähän.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Twist
29.05.2005 21:55:45
Viperiin menee varmaan kuin nenukki päähän.

Mä luin ensteks eunukki.. sori ;) Eiköhän tämä ole selvä homma jo? EMG:t laitat siihen Viipperiis nii joha lähtee ku Viipperi konsanaan.
Säkkipilli
Mokoma
30.05.2005 21:03:10

http://www.emginc.com/specindex.html#60

Katsoppa uudestaan, kummassa ulostulon tehollisarvo on suurempi.
Da Make
30.05.2005 21:08:50

Näyttäisi olevan tuo kuuskymppinen antavan korkeamman tehopiikin, dynaaminen alue on siten hieman laajempi kuin kasiykkösessä.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Explorer
30.05.2005 21:10:39

Nus nus.
Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world.
Mokoma
30.05.2005 21:39:28 (muokattu 30.05.2005 21:42:51)
Nus nus.

Ajattelin vain oikaista kun väärää tietoa levitit. Amplitudillahan ei tunnetusti ole juurikaan tekemistä tehon kanssa, eikös juu?

Ja itse aiheesta sen verran että iske ehdottomasti EMG:t kiinni jos vaan rahat riittää. Pelkkä 81 tallaan on myös loistoratkaisu, itse en hirvittävästi näistä aktiivi-vempaimista kaulamikkinä perusta.
mathias
30.05.2005 21:50:28
Mitä EMG:n aktiiveihin tulee, kokemusta on 81/60 yhdistelmästä, ja itse ainakin tykkään, ja kovasti. Mutta tosiasiahan on se, että kyllä ne kuningassoundit irtoaa muillakin kuin aktiivimikeillä. Kokeileppa leikkiä vaikka tällä:

http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/index.shtml

Ties vaikka tuosta olisi apua.
kege
30.05.2005 22:20:08
Onko jollain omakohtaista kokemusta, mites toimii 85 tallassa. Esim. Killswitch Engagen pojat taitaa käyttää sitä tällä hetkellä noin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)