Aihe: Five corners quintet & Eskolan Juke
1 2
jazzcat
28.05.2005 21:01:43
Sattuisiko kukaan tietämään milloin se five corners odotettu kokopitkä saapuu suomen markkinoille, ja mistä sitä saisi?

Ja onko kukaan kuullut jukka eskolan uutta levyä? mitä mieltä, loistavaa matskua, vai mitä?
Martso
28.05.2005 21:13:52
Ja onko kukaan kuullut jukka eskolan uutta levyä? mitä mieltä, loistavaa matskua, vai mitä?

Ostin toki samoin tein. Minun mielestä hienoa soittoa kaikin puolin, mutta aika mitään sanomaton levy.
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
Notefix
28.05.2005 22:19:54 (muokattu 28.05.2005 22:21:22)

Sattuisiko kukaan tietämään milloin se five corners odotettu kokopitkä saapuu suomen markkinoille, ja mistä sitä saisi?

Pitäis tulla kesäkuussa...ainakin mitä mä oon viimeks kuullu. Levy on valmis ja masteroitu. Eiköhän sitä saa sitten mistä tahansa "hyvin varustetusta levyliikkeestä".
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
U.Honey
29.05.2005 00:16:42

Mikäs juttu tää on. Miksi sitä pitäisi odottaa?
My name is Baron, U.Honey Baron.
jazzcat
29.05.2005 00:25:44
koska five corners on helekkarin kova poppoo, that´s why, niggah..
funkylord
29.05.2005 00:28:29

Satuin kuulemaan yhdessä baarissa. Eskolan soundi on kyllä kuulas ja erittäin korviin mukautuva. Soolot on mukavasti sisällä, ja ihan leppoista meininkiä muutenkin. Ei ole liian happoa. Melkoisen perinteitä kunnioittavasti kyllä tehty.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
jazzcat
29.05.2005 10:39:04
on joo, mut kyl ne mäkysen kompit tuo sitä omaperäisyyttä ainaki jonku verran...
kimmo
29.05.2005 14:38:20
22.6. Five Corners Quintet: Chasin’ The Jazz Gone By
Epämuusikko
29.05.2005 16:45:12
Eskolalla näyttää silmät aina suurenevan kun se soittaa ulos. Hemmetin hyvä keikka oli heillä oulussa, levyä odotan...
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
tuukkah
29.05.2005 20:10:11
http://www.ricky-tick.com/discEskolasleevebig.jpg

Tuo löytyy kotoa. Taattua Ricky-Tick-laatua.

Kotisivujen mukaan Five Corners Quintet julkaisee kesäkuussa kolmannen kymppituumaisensa, Cornerstones EP:n. Mukana Mark Murphy & Okou. 12-raitainen Chasin' The Jazz Gone By julkaistaan syyskuun alussa.

Kannattaa huomata myös keikka Helsingin Juhlaviikkojen Flow-festareilla elokuussa, Mark Murphy tuolloin kehissä.

http://www.ricky-tick.com
http://www.flowfestival.com/
dub come save me.
jazzcat
29.05.2005 21:02:37
Jaajaa, oon kyllä tosin lukenu eräästä luotettavasta lähteestä että kokopitkä on saatavilla suomessa jo kesäkuussa, et en tiiä sitte...
kimmo
29.05.2005 21:34:25
Tuo ilmoittamani 22.6. on kauppamme jakeluyhtiöltä saama tieto. Toki se voi vielä muuttua, mutta tuskimpa ne olisivat sitä tiedottaneet mikäli se ei olisi aiottu julkaista silloin.
tuukkah
29.05.2005 23:57:30
Tuo ilmoittamani 22.6. on kauppamme jakeluyhtiöltä saama tieto. Toki se voi vielä muuttua, mutta tuskimpa ne olisivat sitä tiedottaneet mikäli se ei olisi aiottu julkaista silloin.

Juu, näinpä se taitaa ollakin. Discography-osiossa ilmoitetaan julkaisuajankohdaksi syyskuu.
Kuitenkin etusivun mukaan 21.-22.6. on Dubvronikiin jo buukattu levyjulkkarit. :)

Musadiggarit ja tiskijukat ympäri maailman ottavat varmasti mieluusti levyn soittoon jo alkukesästä.

ricky-tick.com:
21. & 22.6. HELSINKI/Club Dubrovnik - A two day record release bash!
dub come save me.
Clef
01.06.2005 18:25:33
** 1/2

Eskolan levyn ostin, ja se todellakin oli jazz-levynä ainakin aika mitäänsanomattoman laimea kokemus. Usea biisi muunnelmia Freddie Hubbardin vastaavista. Eskolan soolot joko paikallaan junnaavia köyhiä Hubbard-imitaatioita tai opistojazzia. Ainoa, mikä tuostakin lätystä tekee yhtään persoonallisen, ovat juuri nuo Mäkysen kompit. Muuten koko levy olisi voinut ihan yhtä hyvin olla joku kadonnut Hubbardin 70-luvun lopun tuotos, vain ilman F.H.:n rakastamia tuon ajan siirappisia jousia.

Toisaalta, levy on varmasti tehty tanssilattiaa ja tätä "retro-jazzia" arvostavia dj:tä varten, joten siinä se varmaan toimii.

Kaikesta tästä huolimatta, kansia myöten hienosti viimeistelty paketti, joka vaan on...surkea.
mr.muzak
01.06.2005 22:09:54
Joo mäkin oon samaa mieltä, harmittavan vaisu kokonaisuus. Mutta hyvää transkriptiomateriaalia opiskelijoille, jos sellaista tarvitsee...
Clef
02.06.2005 11:26:56
Joo mäkin oon samaa mieltä, harmittavan vaisu kokonaisuus. Mutta hyvää transkriptiomateriaalia opiskelijoille, jos sellaista tarvitsee...

No mä oon kyllä tosta vähän eri mieltä. Eiköhän se olisi kummiskin fixumpaa tsekkailla niitä alkuperäisiä vaikka Blue Noteja, mistä tämä nu-retro-dancefloor-mikälie-jazzkin ammentaa? Eli siis 60-luvun Lee Morgania, Blue Mitchelliä, Woody Shawta ja Hubbardia... Just my 2 cents.
Epämuusikko
03.06.2005 19:23:01
No mä oon kyllä tosta vähän eri mieltä. Eiköhän se olisi kummiskin fixumpaa tsekkailla niitä alkuperäisiä vaikka Blue Noteja, mistä tämä nu-retro-dancefloor-mikälie-jazzkin ammentaa? Eli siis 60-luvun Lee Morgania, Blue Mitchelliä, Woody Shawta ja Hubbardia... Just my 2 cents.

Hyvä pointti. Itseäkin kiinnostaa sekä tämä uusi aalto että noi kuuskarit. Ei vaan oo ollut aikaa vielä tsekkailla ajatuksen kanssa...
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
U.Honey
04.06.2005 11:50:49
Jaajaa, oon kyllä tosin lukenu eräästä luotettavasta lähteestä että kokopitkä on saatavilla suomessa jo kesäkuussa, et en tiiä sitte...

Hah hah, jazzcat on Five corner quintetin pasisti!
My name is Baron, U.Honey Baron.
jazzcat
04.06.2005 18:24:55
Pitääkö sen olla aina jotain elämää suurempaa? Ei toi mikään mestariteos ookkaan, mut meikästä se on just lepposaa kuunneltavaa, on tuossa kummiski oma soundimaailmansa..(ainaki joissaki bíiseissä)
Joo, tullu itelläki tuota vanhempaa kamaa kuunneltua suht. paljo, mut kyl myös mielenkiinnolla seuraa tommosta vähä freesimpää matskua..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)