Aihe: Soundcraft GB4 kokemuksia
1 2
tuhlaajapoika
21.05.2005 09:04:22

Terve. Onkos kellekään ehtinyt kertyä kokemusta Soundcraftin GB4 sarjan miksereistä? Ominaisuudet siinä palvelisi meikäläistä ihan jees, mutta esim. etuasteiden taikka kanava EQ:n laadusta mulla ei mitn käsitystä. Kalliissa Soundcrafteissahan nämä asiat tietty tosi hyvällä tasolla mutta mitenkäs näissä uusissa "puolibudjettiluokan" vehkeissä? Kysymyshän kumpuaa siitä, että mikserihankinta meneillään ja rahoille pitäisi yllättäen saada vastinetta. Referensseistä sen verran, että Allen&Heath GL2800 ja Midas Venice 320 ovat tapetilla myös, että jos joku pystyy näitä ihan vertailemaan niin kiitollisuus vaan lisääntyy.. ja jos joku pystyy oikein demoamaan livenä GB:tä niin kiitollisuudelle on jo vaikea löytää rajaa.
markotetri
28.05.2005 13:07:27
Varsinaisia käyttökokemuksia ei vermeestä ole, mutta olen päässyt kyttäämään konetta lähietäisyydeltä ja vaihtamaan muutaman sanan sen ominaisuuksista.

Nopeasti katsoen käyttölogiikka tuntuu toimivalta, ei tullut sellaista "miks toi on tossa?" -tyyppistä ihmettelyä. Muutenkin mikserin layout vaikutti asialliselta. Eniten allekirjoittanutta kiinnosti GeeBeen 8 auxia, kun vieläkin joutuu tekemään (liian) usein monitorit etupäästä käsin... Jäis effoillekin enemmän kuin se (max) 2 lähtöä. Mun omiin toimintatapoihin muteryhmät olis kans kivat.

Olosuhde ei ollut sellainen että etusista olis päässyt mitenkään selville, mutta mitään ongelmia en huomannut. EQ tuntui olevan aika hyvä perus, ei haukkaa ihan niin tehokkaasti kuin esim Venice mutta perushommiin varmasti riittää. Soundi ylipäänsä oli terve, tarkemmin en osaa sanoa.

Täytyy hankkia lisää kokemuksia sekä GB4:stä että kasista, toivottavasti jokunen firma niitä hankkii, että pääsee tekemään töitä tuommosella...

Speksien, ominaisuuksien ja kohtuullisen hinnan myötä nousi kyllä meikäläisen "ehdottoman kiinnostavien" laitteiden listalle.

Vielä... Jos olet hankkimassa tällaista firman vuokra- yms. käyttöön, niin rehellisyyden nimissä: Jos keikalla tulee eteen Venice, olen tyytyväinen; jos keikalla tulee eteen A&H, olen lievästi pettynyt. GB4/GB8 pitää kokeilla, että tietää mihin ryhmään kuuluu... :)
Artificiality is normal to the medium!
tuhlaajapoika
29.05.2005 00:47:22

Kiitän hyvistä kommenteista. Mullakin kiinnostus laitteeseen heräsi lähinnä hinnan ja auxien määrän vuoksi (niinkuin jo totesit niin monitoreja pitää usein ajella etupäästä ja efektoidakin pitäs..). Muuten ominaisuuksien tarjonta tuntuu olevan sitä mitä muillakin perustiskeillä on tarjolla ja niillähän kyllä meikäläisen pienehköt duunit luonnistuu mukavasti.

Luulenpa, että GB tulee hankittua ennen kuin siitä enempiä käyttökokemuksia kuulee taikka itse pääsee kokeilemaan. Tiskin tarve on kuitenkin olemassa ja pitäähän tuota pioneerihenkeä hieman olla :)
tuhlaajapoika
08.08.2005 11:57:19

Terve taas, palataan aiemmin esittämäni kysymyksen äärelle. Sain ikioman GB4:n äsköttäin ja takana vasta pikku testailua reenikämppäoloissa sekä yksi keikka niin, että monitorit ajettiin etupäästä ja yksi pikku musiikkitapahtuma, jossa erillinen monitoritiski.

Etukäteen oli selvää, että hyviä juttuja tossa pöydässä on mute-ryhmät sekä ne kahdeksan auxia, vaikka kyseessä melko pikkunen tiski. Ja nää siis on edelleen mun mielestä ton pöydän ehdottoman hyviä ominaisuuksia, samaten kuin se, että tulokanavien yhteydessä on ledit, jotka näyttää kanavan pfl-tasoa mitattuna samasta kohtaa kuin pfl-kytkimelläkin saa mittaroitua. Nämä kanavan yhteydessä olevat ledit näyttää tosin "piikkitasoja", kun taas pfl-napilla mittaroitu taitaa olla vähän "hitaampaa mittausta", ainakin mittari käyttäytyy mukavan rauhallisesti ja säätö on näin ollen aika mukavaa.

Etukäteen arvelutti etuasteet ja kanava eq:t. Etuasteet tuntuu toimivan melko hyvin. Viime keikalla joutui yhtä piezomikitettyä akustista kitaraa kaivamaan kanavagainilla melko rajusti, miltei gaini kaakkoon ja mielestäni saundi jotakuinkin pysyi järjissään, nää on kyllä vaikeita asioita funtsia näin pienellä testimäärällä etenkään kun mitään ei ole A/B-testattu. Jäi kuitenkin tunne, että etuasteilla pärjää hyvinkin.

TOSIN kämppäoloissa kun testailin rauhassa ajan kanssa: mikitin sähkökitaran ja ajelin samaa (=kovaa) volumetasoa välillä niin että volume saavutettiin etuastegainilla +12dBu ja välillä niin että etuaste suurinpiirtein nollatasolla ja volume haettiin fadereista. Rajummalla gainin luukutuksella havaitsin hienoista epämiellyttävää lisää särösaundissa. No jonkun mielestä sekin voisi olla piristävä uusi särökomponentti :)

Kanava EQ:t. Markotetri, kirjoitit etteivät haukkaa niin tehokkaasti kuin venice. Tästä olen ihan samaa mieltä, itteasiassa näissä pienemmissä ja ei niin kalliissa pöydissä en ole vielä törmännyt venicen voittaneeseen tässä asiassa. Osaatko sanoa onko parempia tai venicen kanssa samaa tasoa olevia kanava Equja näissä ympyröissä?? Olen pyrkinyt aina melko pieneen eq:n käyttöön ja olin aika ymmälläni kun esim. jostain kitara- tai laulukanavasta saa leikata 9 dB:ä vaikkapa 3kHz aluetta. Sanokaahan muutkin joudutteko usein tekemään noin isoja leikkauksia..kyllähän se melkoista sirkkeliä oli ennen leikkausta ja vähän tuhnua leikkauksen jälkkeen, valitsin tuhnun.

Semmonen tunne kuitenkin, että tuolla pöydällä saa duunit hyvin tehtyä ja sellasen voi ostaa rauhallisin mielin..tietysti kestävyys punnitaan vasta myöhemmin.

Vielä yksi asia, joka kannattaa huomioida. Soundcraftin sivuilta imuroitavissa manuaaleissa on virhe koskien kanavien inserttipisteen kytkentää. Siellä väitetään että tip=return ja ring=send. Tämä ei pidä paikkaansa vaan asia on juuri päinvastoin!! Tämä samainen virhe on myös omassa manuaalissani sekä vuoden 2005 kytkentäkaavioissakin. Maahantuoja on infonnut Soundcraftia asiasta.
markotetri
10.08.2005 22:10:33
Kanava EQ:t. Markotetri, kirjoitit etteivät haukkaa niin tehokkaasti kuin venice. Tästä olen ihan samaa mieltä, itteasiassa näissä pienemmissä ja ei niin kalliissa pöydissä en ole vielä törmännyt venicen voittaneeseen tässä asiassa. Osaatko sanoa onko parempia tai venicen kanssa samaa tasoa olevia kanava Equja näissä ympyröissä?? Olen pyrkinyt aina melko pieneen eq:n käyttöön ja olin aika ymmälläni kun esim. jostain kitara- tai laulukanavasta saa leikata 9 dB:ä vaikkapa 3kHz aluetta. Sanokaahan muutkin joudutteko usein tekemään noin isoja leikkauksia..kyllähän se melkoista sirkkeliä oli ennen leikkausta ja vähän tuhnua leikkauksen jälkkeen, valitsin tuhnun.

Eipä ole tuossa hinta- ja kokoluokassa Venicen EQ:ta parempaa näkynyt. Isommissa tiskeissä kyllä, enkä digitiskejä ota tähän keskusteluun mukaan ollenkaan...

Muuten olen sitä mieltä, että raju equttaminen on aina hiukan arveluttavaa, ellei haeta jotakin erityistä efektiä. Itse ruuvaan normaalisti rajummin vain rumpuja. Jos soittimen soundia joutuu leikkaamaan kovasti, on lähtösoundissa tai mikityksessä useimmiten jotakin pielessä.

Jos esim kitaran soundissa on sitä kirskettä, siirrellään mikkiä kauemmas elementin keskustasta tms. Tai sitten lähtö on jo pielessä...

Joka tapauksessa, onnea uudelle koneelle ja hyviä keikkoja! :)
Artificiality is normal to the medium!
tuhlaajapoika
11.08.2005 14:42:30

Kiitoksia vaan. Eiköhän tuolla vielä hyviäkin keikkoja saada tehtyä..

Ja on muuten helppo olla samaa mieltä noista mikin asema vs. lähtösaundi vs. equtus-asioista. Mun on vielä ihan pakko sanoa jotta kun asiaa funtsii niin harvoin meikäläinen edes voi asettaa mikkiä keskelle kartiota kitarahommissa. Pitää varmaan käydä taas tarkistuttamassa omien korvien vaste.. tietty voishan nuo kitaristi-immeiset, etenkin vähemmän keikkailleet, ottaa tän pienenä vinkkinä ja sysäyksenä harrastaa vaikkapa hieman saundinsa tutkailua. Tämä kommentti nyt ihan yhteistyöhengessä ja täydellä vakavuudella ilman naljailua.
Rouda-setä
16.08.2005 14:47:54
Vielä yksi asia, joka kannattaa huomioida. Soundcraftin sivuilta imuroitavissa manuaaleissa on virhe koskien kanavien inserttipisteen kytkentää. Siellä väitetään että tip=return ja ring=send. Tämä ei pidä paikkaansa vaan asia on juuri päinvastoin!! Tämä samainen virhe on myös omassa manuaalissani sekä vuoden 2005 kytkentäkaavioissakin. Maahantuoja on infonnut Soundcraftia asiasta.

Taitaa olla historiasta jäänyt kuriositeetti. Soundcraft jaksoi tosi pitkään sotia suunnilleen koko muuta maailmaa vastaan tuolla ring-sendillään. Hienoa jos ovat vihdoin taipuneet standardiin. On meinaan vuosien mittaan jokunen tupakki palanut ja hiukset harmaantuneet kun on ollut väärät insert-viuhkat mukana keikalla.

Kiitoksia GB4 infosta. Mielenkiinnolla odotan tietoa lisäkokemuksista.
skanky
15.09.2005 14:36:32

Tosta Midaksen Venice- sarjasta (240) olisin kysellyt että onko kokemuksia? Uuden tiskin hankinta on väistämättä edessä ja ainakin speksit vaikutti juuri passelille ja hintaluokkakin on kutakuinkin budjetissa.

Työkseni teen liveäänityksiä- ja lähetyksiä nettiin & dvd:lle joten toi olis juuri passeli siihen hommaan. Kun ei ole tarvista isommalle pöydälle.

Pistäkääpä kokemuksia kyseisestä tiskistä.
"Jesus built my hotrod!"
aimotuska
15.09.2005 15:32:24
Tosta Midaksen Venice- sarjasta (240) olisin kysellyt että onko kokemuksia?

No sehän on periaatteessa samanlainen kuin Venice 320, mutta vähemmällä kanavamäärällä. On tullu säädettyä tolla 320:lla ja A&H:n GL2200-424:lla, enkä oo huomannu liveäänihommissa sellasia eroja, jotka laittais mut satsaamaan veniceen mieluummin kuin tohon alluun.

Midaksen ärsyttävin puoli on se, että sen leiskasta on tehty tosi sekava ihan pikkujutuilla, vaikka periaatteessa tiski toimii 90% samalla tavalla kuin muutkin vastaavat. Kanava-eq:n puoliparametriset nupit on käännetty (ilmeisesti ihan vittuillessaan) kaikista muista tiskeistä poiketen toisinpäin, eli ensin on dB ja sitten Hz sen alla.

Sitten auxit on nimetty FX1, FX2, MON 1, MON 2, AUX 1, AUX 2. Näistä siis FX1 ja FX2 on post, MON 1 ja MON 2 on pre, AUX 1 ja AUX 2 kai säädettäviä. Minusta olisi parasta, että ne saa itse säätää, mitkä on pre:tä ja mitkä postia.

Vaikka Midaksen pitäisi periaatteessa olla huipputiski,niin kyllä mulla on jotenki semmonen kuppanen olo niitä ruuvatessa. Mieluiten laitan jonkun GL2x00 allun kehiin. Midakset on IMHO semmosia Microsoft-pöytiä tyyliin "me ajattelemme puolestasi liikaa, ruuvaa nyt sitä nuppia. Eiku sitä toista!" :)
I cna tpye 300 wrods a mniute.
markotetri
16.09.2005 14:49:11
No sehän on periaatteessa samanlainen kuin Venice 320, mutta vähemmällä kanavamäärällä. On tullu säädettyä tolla 320:lla ja A&H:n GL2200-424:lla, enkä oo huomannu liveäänihommissa sellasia eroja, jotka laittais mut satsaamaan veniceen mieluummin kuin tohon alluun.

Mä olen tehnyt aika paljon (satoja) keikkoja kummallakin tiskillä ja ainoa käytännön ero on soundi. Midas soundaa paremmalta. Paremmat etuasteet, parempi EQ. IMO.

Midaksen ärsyttävin puoli on se, että sen leiskasta on tehty tosi sekava ihan pikkujutuilla, vaikka periaatteessa tiski toimii 90% samalla tavalla kuin muutkin vastaavat. Kanava-eq:n puoliparametriset nupit on käännetty (ilmeisesti ihan vittuillessaan) kaikista muista tiskeistä poiketen toisinpäin, eli ensin on dB ja sitten Hz sen alla.

...nii ja sit ku isos Midakses on valo päällä ku mute on päällä ja isos Yamahas on valo päällä ku kanava on päällä... Ärsyttää jopa useita sekunteja checkissä. Mutta oikeesti, en mä enää nykyään miksaa silmät kiinni muutenkaan. Eikä kaikki keikat ole samassa paikassa, samaa bändiä ja samalla kalustolla.

Sitten auxit on nimetty FX1, FX2, MON 1, MON 2, AUX 1, AUX 2. Näistä siis FX1 ja FX2 on post, MON 1 ja MON 2 on pre, AUX 1 ja AUX 2 kai säädettäviä. Minusta olisi parasta, että ne saa itse säätää, mitkä on pre:tä ja mitkä postia.

Toi on totta. Jos ajatellaan "perinteisellä" aux1-6 -periaatteella, niin efektikäyttöön käytössä on auxit 1,2,5 ja 6. Eli välissä on pari lähtöä (aux 3 ja 4), jotka on kiinteästi prefader-kytkennässä. Kuitenkin enemmän ärsyttävä kuin häiritsevä piirre.

Vaikka Midaksen pitäisi periaatteessa olla huipputiski,niin kyllä mulla on jotenki semmonen kuppanen olo niitä ruuvatessa. Mieluiten laitan jonkun GL2x00 allun kehiin. Midakset on IMHO semmosia Microsoft-pöytiä tyyliin "me ajattelemme puolestasi liikaa, ruuvaa nyt sitä nuppia. Eiku sitä toista!" :)

Mainitut Midas Venice, Allan Hagert GL 2x00 ja Soundcraft GB4 ovat kaikki kelpo työkaluja. Uskallan sanoa, vaikka en ole yhtään keikkaa GB4:llä tehnyt. Ja onhan mulla tietysti jotakin "paremmuusjärjestystä" olemassa, mutta ei mun silti tarvi lähteä arvostelemaan äänipöytiä ihan fiilispohjalta (vrt. "meidän isi on vahvempi kuin teidän isi").

Ja vielä hymiö, etteivät pidä tiukkapipona: :)
Artificiality is normal to the medium.
aimotuska
16.09.2005 16:29:36
...nii ja sit ku isos Midakses on valo päällä ku mute on päällä ja isos Yamahas on valo päällä ku kanava on päällä... Ärsyttää jopa useita sekunteja checkissä.

Eihän ne mitään estettä miksuttamiselle tee, mutta kun on tilanne päällä niin menee vähän aikaa saada homma hanskaan. Tiukan paikan tullen nurinpäin toimiva mute voi maksaa parin tunnin tinnituksen verran. :) Täytyy toki pitää huolta, että se ei sitä vahingossakaan tekis mutta kun niitä vahinkoja silti aina sattuu.

Mutta oikeesti, en mä enää nykyään miksaa silmät kiinni muutenkaan. Eikä kaikki keikat ole samassa paikassa, samaa bändiä ja samalla kalustolla.

Sepä se, kun kalusto vaihtuu ja sitä tiskiä pitää opiskella koko ajan. Siksi moniin asioihin kehitetään standardit (joita ei silti miksuttimiin liene juurikaan tehty). Midaksella on ilmeisesti varaa olla poikkeuksellinen.

Enkä minä toki sitä oo sanomassa, että kaikkiin asioihin pitää tehdä joku natsistandardi, josta poikkeavilta pistetään munat poikki... Mietityttää vain ne motiivit, että MIKSI jostain de facto-jutusta on poikettu jos sillä ei silti saavuteta mitään varsinaista hyötyä?

mutta ei mun silti tarvi lähteä arvostelemaan äänipöytiä ihan fiilispohjalta (vrt. "meidän isi on vahvempi kuin teidän isi").

Jokaisella on oikeus mielipiteisiin ja jos joku niistä loukkaantuu, vika on todennäköisesti siinä, joka asiasta ottaa nokkiinsa. :)
markotetri
16.09.2005 16:49:21
Sepä se, kun kalusto vaihtuu ja sitä tiskiä pitää opiskella koko ajan. Siksi moniin asioihin kehitetään standardit (joita ei silti miksuttimiin liene juurikaan tehty). Midaksella on ilmeisesti varaa olla poikkeuksellinen.

Enkä minä toki sitä oo sanomassa, että kaikkiin asioihin pitää tehdä joku natsistandardi, josta poikkeavilta pistetään munat poikki... Mietityttää vain ne motiivit, että MIKSI jostain de facto-jutusta on poikettu jos sillä ei silti saavuteta mitään varsinaista hyötyä?

No juu... Eihän tästä tarkoitus liene kuitenkaan kinata. Nykyisessä työnkuvassa meikäläisellä ei ole kuitenkaan varaa valita kuin silloin tällöin. Siis eri kaluston väliltä. Olen kuitenkin vielä tänäkin vuonna joutunut miksaamaan jopa Behringerillä...

Mutta pointti oli (kai) se, että mulle mikserin layout ja nappien järjestys on sivuasia. Tärkein ominaisuus on soundi.
zmb
21.09.2005 21:44:37
Mitäs ammattilaiset on crestin xr-20 mieltä? Oon hommaamassa semmosta nyt vuoden sisällä studio pöydäksi. Monet kehuu sitä hyväksi peliksi. Ja ainakin täällä lapr päin monet käyttää tuota monitori tiskinä esmes lpr festivals ymym näkyy isoissa jutuissa mukana!
stam1naaa!
aimotuska
21.09.2005 22:22:18 (muokattu 22.09.2005 07:50:27)
Mitäs ammattilaiset on crestin xr-20 mieltä?

Tässä mitään ammattilaista olla, mut vastaanpa silti. Sinänsä crestin XR-tiskit on mukavia pelejä, mut niissäkin on vähän sorruttu semmosiin hankaliin rajoitteisiin. Toisaalta on erittäinkin hyvä, että on vähän erilaisia tiskejä tarjolla, mut tommoseen räkkikokoon ei oikeesti kauheesti tavaraa kannattais survoa.

Suurimman miinuksen meikäläisen käytössä ne saa siitä, että ne vaatii käytännössä aina räkkikiinnityksen. Siinä on nääs liittimet niinkun suoraan tiskin alapuolella. Vaatii siis jonkun kallistettavan räkkivirityksen, rehellisen pystyasennuksen tai akrobaatin kykyjä :) En tiedä, miten sopii kotistudioon? Toisaalta tuo on järjettömän hyvä ratkaisu, koska ei tarvi katella kauheeta piuhasotkua nuppien päällä tai varata ekstraunitteja tiskin päädystä liittimille.

Toisaalta mä en näe kauheesti käyttöä subgroupeillekaan tämmösissä pikkutiskeissä. 12 monokanavaa ja 4 grouppia, siinähän tulee kiire, että ehtii ruuvata jokaista nuppia ja liukua ennen kuin kamat on kasassa illan päätteeksi! Toisaalta saa laittaa jotain grouppi-insertteihin jos mieli tekee...

Ja sitten Aux 1-2 on yhden nupin takana, stereona. korvamonitorisysteemeille tosi kiva, mut muuten vähän rajoittava tekijä. No, tietty sterkkasyöttö kaiulle...? Mut monokanavasta?

Ja ettei tässä nyt tulis semmonen fiilis ihmisille, että mä haukun kaikki muut paitsi allun tiskit paskaksi, niin sanottakoon, että mun mieltymykset on vaan siinä, että tiski olis mahdollisimman muunneltava. Ettei joutuis toteamaan aina sitä iänikuista killeriä "ainiin, tässä tiskissä olikin tää juttu..." Simppeliä ja suoraviivaista sen pitää olla. Siksi mä tykkään alluista. Esimerkiksi MixWizard, 16 kanavaa suoraan masteriin, 6 auxia pre/post niinkuin lystää, liittimet saa kääntää tiskin alle crestin tyyliin, 5al eq+hpf, eikä yhtään mitään ylimääräistä. Vaiheenkääntö sais olla, mutta sen saa tehtyä virpalle kaapelillakin.

Nää mainitut Crestit ja Midakset on järjettömän hyviä tiskejä, mut nuo tietyt fiitserit ei miellytä meikäläistä, jos vain valinnanvaraa löytyy. Jos ei voi valita, niin sitten ruuvataan vaikka behringerillä. :)
PL
22.09.2005 08:57:31
Jos välttämättä räkkimikserin haluaa niin tuo on varmaankin hyvä vaihtoehto. Ainahan sen voi upottaa pöytään niin saa siistin.

Muuten olen tylännyt Cresteistä juuri sen takia, että niissä saa signaalia reititettyä melkoisen monella tavalla, joskin ehkä perinteisistä ratkaisuista hieman poiketen. Koti/projektistudioon ominaisuuksiensa takia varmaan enemmän kuin riittävä ja kun kytkennät ja signaalitiet suunnittelee huolella niin pöydän pikku erikoisuudet kääntyvät pian eduksi.

Ainoa mikä livekäytössä on tuottanut hieman hankaluuksia on se, että paljon asioita on ahdettu pieneen tilaan, näin nappuloista ja kytkimistä tulee väkisin pieniä ja niiden merkkivaloista on jouduttu tinkimään. Hetken opettelulla tuokin juttu unohtuu ja vuoden päästä kaikki toiminnot menevät kuitenkin vaikka silmät kiinni.
markotetri
23.09.2005 13:06:00
Mitäs ammattilaiset on crestin xr-20 mieltä? Oon hommaamassa semmosta nyt vuoden sisällä studio pöydäksi. Monet kehuu sitä hyväksi peliksi. Ja ainakin täällä lapr päin monet käyttää tuota monitori tiskinä esmes lpr festivals ymym näkyy isoissa jutuissa mukana!

Niin, se Crestin monitoriversio eli XRM on levinnyt aika tehokkaasti ympäri Suomenmaan... On monipuolinen ja tehokas, etenkin in-ear-monitorihommiin. Itse en muuten ole tehnyt XRM:llä monitoria koskaan, etupäätä kerran.(!) Vaikutti ihan laatupeliltä. ja monitorikollega on kyllä tykännyt.

Kauheasti en ole haukkuja kuullut, muuta kuin se, että "virtalähde menee rikki parissa vuodessa" (johon en itse usko). Niin, ja se, että tiskin oma kuulokevahvistin on todistajanlausuntojen mukaan aika kehno.
markotetri
28.09.2005 13:33:49
No niin, nyt on sitten kokeiltu se GB4 keikalla...

Eli kävi juuri niinkuin arvelin, että osoittautuu kelpo miksuttimeksi. Kovin absoluuttisia arvioita en olosuhteista johtuen ehtinyt tehdä, mutta soundi ja ominaisuudet tuntuivat olevan ihan kohdallaan.

Pari juttua tuli mieleen ihan käytännön asioista: Kaksi stereokanavaa on mulle liian vähän; pitäis olla neljä... Mä tykkään saada kaikki paluut liukujen taakse. Toisaalta muteryhmät on ihana asia, helpottaa työskentelyä kun ei tarvitse esim biisien välissä osua kuin yhteen namiskaan.

Mutta kaikkiaan mainio peli, en pistä pahakseni vaikka törmäisin samanlaiseen uudelleenkin. Toisaalta, alkoi se GB8 kiinnostamaan...
Cape
11.11.2005 00:48:10
Pieni kiusa GB4:sta löytyy, nimittäin kuulokeliitäntä on upotettu niin syvälle, että jos tökkää headphonesit plugiadapterilla niin adapteri jää pöytään ja on vaikea saada pois. Kannattaa siis varmistaa että kuulokkeiden plugiadapterissa on kierteet.

Muuten aivan mainio tiski live käyttöön, vaikka kokemusta onkin vain parin keikan verran. Mute ryhmät loistavaa bonusta ja 24- versio on vieläpä leppoisaa roudata.

Eq ei "haukkaa" aivan samalla tavalla kuin midas venice, mutta silti hyvin toimiva. Sanotaanko ihan "musikaalinen" vai meneekö tuo jo siihen mitäänsanomattomaan hehkutukseen...?

Eikä oo paha tuo 7x4matriisi. Suosittelen.
- Et voi odottaa inspiraatiota, sinun on jahdattava sitä nuijalla.
JPQ
22.11.2005 19:37:11

Määritelkäähän tuo terve soundi ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)