Aihe: B4-pluggarin viritystaajuuden muuttaminen
1
klunssila
29.05.2005 12:37:42
Oi kuomat, kertokaas miten ratkaisen seuraavan ongelman:
minulla on Cubase SX:ssä pluggarina Native Instrumentin B4-hammondi ja nyt viritys pitäisi saada vakio 440 Mhz muutettua 442 Mhz:iin, koska muut soittimet ovat nauhoitettu 442. Miten tämä tapahtuu? En ainakaan äkkiä löytänyt B4:sta mistään "tune-potikkaa"? Vai onko Cubase Sx:ssä joku global midi tune, josta voisi tämän homman tehdä?
Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla!
Neljä Ruuvia
29.05.2005 18:10:19
Oi kuomat, kertokaas miten ratkaisen seuraavan ongelman:
minulla on Cubase SX:ssä pluggarina Native Instrumentin B4-hammondi ja nyt viritys pitäisi saada vakio 440 Mhz muutettua 442 Mhz:iin, koska muut soittimet ovat nauhoitettu 442. Miten tämä tapahtuu? En ainakaan äkkiä löytänyt B4:sta mistään "tune-potikkaa"? Vai onko Cubase Sx:ssä joku global midi tune, josta voisi tämän homman tehdä?

No jos ei se muuten onnistu niin lähetä sille pitch wheel dataa sopivan verran koko ajan. Ihmettelen tosin etteikö B4:n manuaali neuvo virittämistä.
klunssila
29.05.2005 21:01:59 (muokattu 29.05.2005 21:02:26)
Tuollaiseenko 2hz "epävireeseen" maailmasi kaatuu? No, tietääkseni tuollainen tunetus ei onnistu kuin itse plugarista käsin, tai sitten audioksi muutettuna pitch-shiftaamalla.

-

Kyllä tuon epävireen jo kuulee, jos esim tuplaat jotakin juttuja, jotka on soitettu toisella kiipparilla 442. Tulee kivaa chorus :)

Juu, manuaalia sitä pitää alkaa pläräämään läpi, mutta kun ne kaikki on treenikämpillä, siellä missä äänityskonekin on. Kotona on sitten vaan nettikone. Mutta siitä controlleista ei sitä "tune frequencya" kyllä löytynyt. Liekö sitä viritystä tähän tehty. Esikuvia on kunnioitettu tässäkin ominaisuudessa.

Pitää koittaa tuota pitch wheel dataa sitten.
Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla!
Soolokitaristi
29.05.2005 23:10:15
Voit myös kokeilla laittaa MIDI-efektiksi Micro Tunerin ja virittää jokaista säveltä sopivasti ylöspäin.
musamies
02.06.2005 11:49:31
Mulla näyttää olevan kyseisen ohjelman Presets valikossa B3 classic generaattoria 436, 444, 448 ja 452 vireisenä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)