Aihe: Espanjalaisia biisejä?
1 2 3
Volume
27.05.2005 21:00:40
kulkee myös nimellä romance (anon

Kulkee myös nimellä Spanish Romance (anon.), ja Espanjalainen Romanssi (anon.).
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Volume
27.05.2005 21:00:55

+ !!!
Tämä viesti oli 100 % totuus.
wrshredder
27.05.2005 21:06:41

tsää.. jätkä on velho.
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Cujo
29.05.2005 12:56:04
Españoleta
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Samuel P.
29.05.2005 16:50:54

Cujo, mistä tuo merkki tulee? kerro äkkiä! :-)
Cujo
29.05.2005 18:07:34
Cujo, mistä tuo merkki tulee? kerro äkkiä! :-)

No katoppa painat ctrl+alt+"se nappi siinä enterin vasemmalla puolella". Ja sitten sitä kirjainta minkä päälle sen merkin haluat. Ei siis kuitenkaan yhtä aikaa. Tulee vaikkapa ñ, joka ääntynee nj (?). Jos painaa vaan sitä nappia (ja kirjainta) niin tulee ü, shiftin kanssa ô. Ja sen yläpuolella olevalla napilla (backspacen vasemmalla puolella) saapi sitten noita heittomerkkejä vai mitä akuutteja aksentteja lienevätkään. í, ò, é. à. Kaikkien kirjainten päällehän noita ei saa, kun ei niitä kaikissa käytetä.

Selvisihän?
Samuel P.
29.05.2005 18:50:04

Ñäiñ selvisi. Kiitos kovasti.
wrshredder
30.05.2005 15:34:44

Hahaa!!
Mistäs sen tietää onko se espanjalainen romanssi vaiko ,mikä. Senhän on voinu kirjottaa vaiks Kirka!
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
McNulty
30.05.2005 15:38:40
Tämä nyt ei suoraan ole mitään flamenkoa saatika näppäilyä... vaan epsanjalaista rokkia...

Heros Del Silencio... levyillä on aika mukavaa matskua, perusrokista hempeämpiin biiseihin jne. Kannattaa kuulostella josko se olisi sopivan epsanja-henkistä soittelua :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Kapt. Bratislava
30.05.2005 16:07:43 (muokattu 30.05.2005 16:16:02)
Päiviä teille! Ettiskelisin jotain espanjalaista näppäily/yleensäkkin kamaa

Kirjastoon; Juan Grecosin kirja "Flamenco Guitar" on aika hyvä lähtökohta. Ja kannattaa kuunnella niitä opetusnauhoja mitä niissä kirjoissa on mukana.

Manuel Granados: Guitarra Flamenca (löytyy ainakin kolme osaa tosta sarjasta). Mukana cd. Opettaa ihan kädestä pitäen flamencoa.

Unohda Paco de Luciat ja muut jos aloittelet tota spanish-kamaa soittelemaan. Tulee vaan paha mieli kun sitä tiluttelua kuuntelee ja kuka muka täällä edes väittää pystyvänsä soittamaan de Luciaa?? En usko että kovin moni :D Sama pätee noihin recuerdoksiin ja capricho arabeihin.. puhutaan sentään b-kurssitasoisista biiseistä. Perusteet on ihan kiva opetella ensiksi:)

Plokkaa paikkakunnalta - jos löytyy - hyvä opettaja joka osaa noita. Mulle aukeni ihan uusi maailma espanjalaisesta kitaramusasta kun koulussa oli muutama opintoviikko flamencosoittoa. Jos ei löydy niin suosittelen uudelleen sitä kirjastoa.:) Niin, ja kuunteleminen auttaa aina. Ennenwanhaanhan ne ottivat kaiken korvakuulolta. Toi espanjakama on vaan niin rytmiin pohjautuvaa että korviaan kannattaa käyttää.
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC
yberfuckwit
31.05.2005 03:00:04
If you people are talking about spanish tracks, besides all the Paco de Lucia stuff, Malmsteen's Flamenco Diablo kicks ass :)
...
But I dunno if I get what you ppl are really talking about anyway so you can ignore me if I'm being stupid :P
~ não confunda ”nabuco do nosor” com ”naba no cu do senhor” ~
Cujo
31.05.2005 13:54:25
If you people are talking about spanish tracks, besides all the Paco de Lucia stuff, Malmsteen's Flamenco Diablo kicks ass :)
...
But I dunno if I get what you ppl are really talking about anyway so you can ignore me if I'm being stupid :P

Yes, they're talking about good spanish pieces for both acoustic and electric guitar. Pieces that are nice to play.

Estas cosas amigo mio hay que tomar selas con calma!
Viva la revolucion!
Santtu_123
01.06.2005 13:14:30

Mordax
01.06.2005 20:15:22

Kulkee myöskin nimellä Jeux Interdits.
Formula 1 -autoissa on neljä rengasta, että ne eivät kaatuisi mutkissa.
samueld
16.06.2005 10:14:48 (muokattu 16.06.2005 10:16:01)

Unohda Paco de Luciat ja muut jos aloittelet tota spanish-kamaa soittelemaan. Tulee vaan paha mieli kun sitä tiluttelua kuuntelee ja kuka muka täällä edes väittää pystyvänsä soittamaan de Luciaa?? En usko että kovin moni :D Sama pätee noihin recuerdoksiin ja capricho arabeihin.. puhutaan sentään b-kurssitasoisista biiseistä. Perusteet on ihan kiva opetella ensiksi:)

Plokkaa paikkakunnalta - jos löytyy - hyvä opettaja joka osaa noita. Mulle aukeni ihan uusi maailma espanjalaisesta kitaramusasta kun koulussa oli muutama opintoviikko flamencosoittoa. Jos ei löydy niin suosittelen uudelleen sitä kirjastoa.:) Niin, ja kuunteleminen auttaa aina. Ennenwanhaanhan ne ottivat kaiken korvakuulolta. Toi espanjakama on vaan niin rytmiin pohjautuvaa että korviaan kannattaa käyttää.

Mä lisäisin kirjasuosituksiin kaksiosaisen Gerhard Graf-Martinezin Flamenco guitar methodin. Aika kattava läjäys.

Muuten kirjoittelet todella asiaa. Olen itsekin huvittuneena seurannut tuota suositusten määrää ja laatua. No eipä sitten ihme, jos joku esim. mun tasonen kitaristi alkaa ensitöikseen räpistellä Recuerdosia tms. klasarilla ja tympääntyy siihen liian vaikeana ja jatkaa punkin soittamista.

http://www.musita.savonia-amk.fi/?O … apalvelut:Kurssitutkintovaatimukset

vaikka tuolta voi mulkaista vähän, että minkä tasoisita jutuista puhutaan. Itse vedän opettajan ohjauksessa tällä hetkellä D-kurssin kamaa ja on sanottava, että siinäkin on sormille ihan hommaa. Ja tärkeintä on se, että se kuulostaa hyvältä, ei se, että osaa soittaa annetut nuotit annetussa järjestyksessä läpi. Esim. edellämainittu Tarregan Adelita on aika saatanan paha saada kuulostamaan hyvältä.

Flamenco sitten onkin jo ihan oma lukunsa... Törkeen vaikeeta ja törkeen siistiä. Saa käyttää käsiään moneen muuhunkin hommaan kuin vaan näpyttelyyn ja runkk...
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Kapt. Bratislava
16.06.2005 11:29:55
Mä lisäisin kirjasuosituksiin kaksiosaisen Gerhard Graf-Martinezin Flamenco guitar methodin.

Joo, tota mulle suositeltiin kanssa mutta en ole päässyt vielä itse testaamaan minkälainen kirja on kyseessä.

räpistellä Recuerdosia tms. klasarilla

Mä oon soittanu recuerdosia varmaan jotain viis vuotta ja vieläkin on ongelmia tremolon kanssa. Sormet (a,m,i) väsyy ja rentoutta on joskus vaikea saada. Saahan siihen sellaisen paskatremolon ihan helposti mutta tasainen, laulumainen ote vaatii ihan oikeasti aika paljon.

Esim. edellämainittu Tarregan Adelita on aika saatanan paha saada kuulostamaan hyvältä.

Ellen ihan väärin muista niin tossa viime syksynä oli Tre:llä konsertoimassa Garroben Alexi espanjasta.. soitti ihan saatanallisen ohjelman, modernia musiikkia ja silleen, kukaan ei tuntenut biisejä, ihmiset vaan katto ihmeissään, mutta sitten encorena tuli Adelita.. hehe. Vaikutti aika huumorivedolta kaiken sen modernin kaman jälkeen:) Mutta hyvältä se kuulosti.. helppohan se on rämpiä läpi, mutta se että saa sen soimaan kauniisti onkin jo aivan toinen juttu.
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC
samueld
16.06.2005 14:06:51

Joo, tota mulle suositeltiin kanssa mutta en ole päässyt vielä itse testaamaan minkälainen kirja on kyseessä.

Metsosta mä sen ryöväsin. Siinä on se riemu, että on CD mukana.

Mä oon soittanu recuerdosia varmaan jotain viis vuotta ja vieläkin on ongelmia tremolon kanssa. Sormet (a,m,i) väsyy ja rentoutta on joskus vaikea saada. Saahan siihen sellaisen paskatremolon ihan helposti mutta tasainen, laulumainen ote vaatii ihan oikeasti aika paljon.

Toi on erittäin masentavan totta. En ole itse edes vaivautunut kokeilemaan. Johtuu tosin osin siitäkin, etten Tarregasta valla mahdottomasti perusta.

Adelita.helppohan se on rämpiä läpi, mutta se että saa sen soimaan kauniisti onkin jo aivan toinen juttu.

Mäkin aattelin tuossa, että sehän menee mulla sähäkästi, mutta sitten maikka käski kokeilla merkonomin kanssa. Terve... No nyt se alkaa taas kulkea.

Eipä silti, on kyllä hauska soittaa joskus jotain omasta mielestä hyviä kappaleita, vaikka ne onkin itselle selkeesti liian vaikeita. Tulee silloin vaan muistaa, että niitä on kiva soittaa, EI KUUNNELLA VIERESSÄ.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
PoLFus
06.07.2005 05:25:42

Las Ketchup - The Ketchup Song
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Diego
06.07.2005 11:08:00
Chingon - Malaguena Salerosa - Helvetin kaunista!
"TATTI SE MIEHEN TIELLÄ PITÄÄ"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)