Aihe: Tuleeko musiikista "mind-flow"?
1
Groovi
27.05.2005 21:52:12
Tuleeko teille muille jostain biisistä tai soundista semmonen fiilis että yhtäkkiä muistaa jotain vanhoja aikoja tai juttuja mitä on joskus tehny/missä on ollu, kun sen kuulee?

Mulla tulee sellainen "ajatukset kauas pois" -vievä fiilis esim. Led Zeppelin: In the evening, se alkuintro ja vaikkapa Van Halen: 1984, se syntikalla soitettu alkuintro. Onko muilla, vai oonko hulluksi tulossa?
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
vapauskauppias
27.05.2005 21:56:10
Minulla tuli ainakin ennen 69 eyesin Blessed be -levystä kokonaisuudessaankin sellainen muistolevy. Se taisi olla vielä se levy, josta innostuin raskaampaan musiikkiin. Enää en tosin enää ole kova 69 eyes fani.
nakke
27.05.2005 22:03:15
Tulee useastikin. Ihmismieli on sellainen, että se assosioi tiettyjä asioita mielihyvää tai mielipahaa tuottaneisiin asioihin. Esim. itselläni Hectorin yhtenä iltana tuo mieleen erään loistopanon joka kerta, kun kuulen biisin.
Simbe
27.05.2005 23:31:51
In the eveningistä tulee mieleen tv 1:n (vai 2:n?) RockStop ja monia muistoja, muutenkin.
Mitähän muita, samantapainen hämyintro on Aerosmithin The Moviessa (Permanent vacation)..? ja se vie myös jonnekin kauas. Onhan näitä.
Metallican Orion tai To live is to die ovat varsinkin harvoin kuultuna hyvin nostalgisia jo.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
AP
27.05.2005 23:41:26
Tuleeko teille muille jostain biisistä tai soundista semmonen fiilis että yhtäkkiä muistaa jotain vanhoja aikoja tai juttuja mitä on joskus tehny/missä on ollu, kun sen kuulee?

Yep. Esimerkiksi Nik Kershawn hiteistä (The Riddle, Wouldn´t it be good) mulle tulee herkästi mieleen aika jolloin olin päiväkodissa. Ihan selkeästi saan usein noiden biisien soidessa mieleen tunteen, joka oli iltapäivisin kun haettiin tarhasta kotio. Nuohan taisi soida radiossa aika taajaan silloin, kun itse oli päivähoidossa, so. 1980-luvun alkupuoliskolla. Silloin niitä varmaan on tiedostamattaan kuullut, ja nyt sitten yhdistyvät mielessä silloiset tilanteet ja silloinen musiikki?!
K100 #7 Ärlä #011
ilarj
27.05.2005 23:42:05
Tulee ilman muuta. Joka levystä mitä hyllyssä on. Siis aina tulee se mieleen et missä on viimeks kuunellu sitä levyä/milloin.
Safga
27.05.2005 23:45:23
Tuleehan noita tommosia aina välillä. MUistuu vain: ''ne olivat niitä aikoja''

JOtkut vanhat kappaleet jotka olen kuullut joskus kauan sitten tai biisit joita olen kuunnellut kavereitten kanssa hyvässä seurassa kauan sitten, mieleenpainuvassa paikassa......
Pastilli??
bATE bASARI
28.05.2005 11:39:25
Ainakin 8-bittisen nintendon musiikkeja kuunnellessa ;)
kampela
28.05.2005 12:27:34

Mulle tulee "metallican" Metallica levyn slovareista semmonen mukavan haikee fiilis. Oulunkylän keikka, kaljaa ja sen sellasta. mukavaa..
www.endofyou.net
JeeVes
28.05.2005 12:48:01
Kyllä tulee sika hyväfiilis aina, ainakin aika useasti omia biisejä soitellessa.
Kalamies #15 >-)))> ESTR #3
Jaska
28.05.2005 17:15:44
Tulee aika paljonkin fiiliksiä, riippuen mikä piisi soi. Joskus tulee just tollanen muistelusysteemi. Joskus taas tulee sellanen kilahdus että täytys päästä hyppimään seinille ja hakkaamaan päätä lattiaan. Ja joskus taas tulee sellanen olo että kaikki on hyvin.
Alex Kinky
28.05.2005 18:50:51

Kyllä.. Liian monen hyvän biisin kuuntelunautinnon olen pilannut sillä että olen kuunnellun sitä ketutukseen.. Senpä takia musiikkia pitäisikin kuunnella vain kun on hyvä mieli..
Niinpä niin...
miän vain
28.05.2005 20:00:23

Tulee, tietenkin. Biisistä voi tulla mieleen myös toinen biisi ja siitä taas toinen jne. Ja sitten kaikki ne tutunkuuloiset pätkät, että tällainen osa/riffi/sanoitus/mikävaan oli siinä ja siinä. Kummallisia mielleyhtymiä tulee joskus. Led Zeppelinin You Shook Me All Night Long ja Iron Maidenin Drifter - lopussa lievää tribuuttia. Molemmista omat muistonsa, ja sitten ne saattavat kilahtaa päälle yhtä aikaa.

ZZ Top - Just Got Back from Baby's, se on yksi tällainen. Tunnelma on justiinsa sama kuin siinä tilanteessa - ja nyt biisin kuuleminen aiheuttaa saman tunteen.

Biisit, joita on päässyt/joutunut coveroimaan tuntuvat olevan aika voimakkaita myös.
Love can't buy you money
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivut
ToMi88
28.05.2005 23:54:14

Tottakai tulee! Jos kuulen jonkun biisin mitä velipojat kuunteli kun olivat mun ikäsiä, niin muistan sen kun eilisen...kyynel..:D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)