inot88 27.05.2005 18:26:29 | |
---|
Ja taas tulis halvemmaks jos tohon peaveyhyn päätyisin:) Antaako musiikki liikkeet vahvistimia kotiin mielellään kokeiltaviksi? |
stratocaster 27.05.2005 18:43:44 | |
---|
Ja taas tulis halvemmaks jos tohon peaveyhyn päätyisin:) Antaako musiikki liikkeet vahvistimia kotiin mielellään kokeiltaviksi? ei mielellään, mutta mulle ovat antaneet. :D (vähä suhteita ;D) R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004) |
Migo 27.05.2005 18:49:58 | |
---|
Jos haluaa heavy säröä ja hieman miedompaa myöskin hyvät cleanit niin ota Randall. Itse siitä pidän paljon. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
inflames 27.05.2005 18:50:05 | |
---|
... Tein Top5 listan jossa oli lähinnä Peaveyta ja Cratea (Peavey XXL 2x12" combo voitti tuon rankkauksen) Noita sitten kävin kokeilemassa ... Missä voi Peaveytä kokeilla? Saako tosta Tech21 kätsysti suoraan linjaan mitään järkevän kuuloista (vrt. mallintavat) vai pitääkö se mikittää? 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell |
Swan 27.05.2005 19:32:47 | |
---|
Saako tosta Tech21 kätsysti suoraan linjaan mitään järkevän kuuloista (vrt. mallintavat) vai pitääkö se mikittää? http://www.tech21nyc.com/ Tuolla on vahvarien yhteydessä ääninäytteitä, sekä suoraan linjaan että mikitettynä. kalamies#26 >-)))> |
Ze Kink 27.05.2005 21:11:38 | |
---|
Itte diggailin tuosta Tech21:sestä enemmän, koululta löytyy tuommonen Tm60, tosi monipuoliset ja hyvän kuuloset saundit lähtee siitä. Rölö |
Fortune 27.05.2005 21:36:11 (muokattu 27.05.2005 21:36:35) | |
---|
Missä voi Peaveytä kokeilla? Saako tosta Tech21 kätsysti suoraan linjaan mitään järkevän kuuloista (vrt. mallintavat) vai pitääkö se mikittää? Juuri äänittelimme Trademark 10:n linjalähdön kautta demoa ja paremmalta se kuulosti kuin ko. pikkupömpeli mikitettynä. Ja kuulosti siis hyvältä ihan muutenkin :) Näytettä tulee piakkoin. The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Mika K 27.05.2005 22:03:14 | |
---|
Juuri äänittelimme Trademark 10:n linjalähdön kautta demoa ja paremmalta se kuulosti kuin ko. pikkupömpeli mikitettynä. Mielenkiintoista. Juuri olen miettinyt mikin hommaamista äänitystouhuihin paremman soundin toivossa. |
Fortune 27.05.2005 22:10:15 | |
---|
Mielenkiintoista. Juuri olen miettinyt mikin hommaamista äänitystouhuihin paremman soundin toivossa. Ei se pikkuelementti oikein oikeuksiinsa pääse äänityshommissa. Parempi tuli, kun vedettiin se linjalähtö ART:in putkietusen läpi. The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
elbowski 28.05.2005 00:21:21 | |
---|
Joo, ja minä oon nähny videonkin. Taitaa olla kyseessä sama tapahtuma, jossa Dime vetää Aska-nimisen bändin kanssa Cat Scratch Feverin toisen kitaristin kamoilla. Joo, ja Vinnien synttäreillä hän tilutteli koko illan RR:llä. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
inot88 28.05.2005 17:18:10 | |
---|
No oon nyt kyl ehkä sittenki kallistumas ton tm60 puoleen kun sitä niin on kehuttu vaikka maksaaki jurkeleesti.. Mut yks kysymys vielä siitä riittääks siinä voluumi bändi soittoon sit varmasti? |
McNulty 28.05.2005 17:22:30 | |
---|
No oon nyt kyl ehkä sittenki kallistumas ton tm60 puoleen kun sitä niin on kehuttu vaikka maksaaki jurkeleesti.. Mut yks kysymys vielä siitä riittääks siinä voluumi bändi soittoon sit varmasti? Se riippuu siitä kuinka kovaa bändi soittaa :) Kyllä tuosta mökää lähtee mutta toki jos jotain metallia mätätte potikat kaakossa niin parempiakin vaihtoehtoja on olemassa. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Laareppi 28.05.2005 19:47:36 | |
---|
No oon nyt kyl ehkä sittenki kallistumas ton tm60 puoleen kun sitä niin on kehuttu vaikka maksaaki jurkeleesti.. Mut yks kysymys vielä siitä riittääks siinä voluumi bändi soittoon sit varmasti? Älähän nyt hätäile. Kannattaa käydä huolella kokeilemassa, ei TM60 ole kaikkien mielestä hyvä. Mun mielestä säröt ovat todella "tunkkaiset" paskat, eikä se johdu kitaroista. Tulee kummasti mieleen rikkinäiset Marsut kun tuolla soittelee. Vanhalla koululla on näitä 2 ollu jo kolmisen vuotta, että soiteltua on ainakin tullu. Cleanit ovat sen sijaan hyvät, ei moittimista. Mutta jos vähänkin hevimpää säröä hakee, en edes koskisi Techiin! Kallis se kylläkin on, mutta periaatteesa ihan laatutavaraa. Todella kestävä vekotin, ja siinä on kaikki mitä tarvitsee footswitchiä ja volume boostia myöten. Ainiin, se volume kyllä riittää vaikka mihin, ellei PA-kamat huudata rumpuja täysillä. Sitten meinaa jäädä kakkoseksi. Sitten taas särösoundit kärsivät mitä enemmän nuppeja kaakkoon kääntää. RG-Rankkua en ole henkilökohtaisesti kokeillu, mutta aika pirun hyvältä hevitrankulta vaikuttaa. Ne putkari-Rankut ovat ainakin helvetin hyviä (en nyt muista mikä sarja se oli). Tää soundikysymys on tietysti mielipideasia, mutta älä luule että TM60 on kaikkien suosima. Kokeilu on edelleen päivän sana! |
oiva tumpeloinen 28.05.2005 21:25:07 | |
---|
Älähän nyt hätäile. Kannattaa käydä huolella kokeilemassa, ei TM60 ole kaikkien mielestä hyvä. Mun mielestä säröt ovat todella "tunkkaiset" paskat, eikä se johdu kitaroista. Tulee kummasti mieleen rikkinäiset Marsut kun tuolla soittelee. Vanhalla koululla on näitä 2 ollu jo kolmisen vuotta, että soiteltua on ainakin tullu. Cleanit ovat sen sijaan hyvät, ei moittimista. Mutta jos vähänkin hevimpää säröä hakee, en edes koskisi Techiin! Kallis se kylläkin on, mutta periaatteesa ihan laatutavaraa. Todella kestävä vekotin, ja siinä on kaikki mitä tarvitsee footswitchiä ja volume boostia myöten. Ainiin, se volume kyllä riittää vaikka mihin, ellei PA-kamat huudata rumpuja täysillä. Sitten meinaa jäädä kakkoseksi. Sitten taas särösoundit kärsivät mitä enemmän nuppeja kaakkoon kääntää. Tää soundikysymys on tietysti mielipideasia, mutta älä luule että TM60 on kaikkien suosima. Kokeilu on edelleen päivän sana! Meidän kämpillä on kanssa 2 tollasta, ja vaikka ne kokeilun perusteella onkin yllättävän monipuolisia, on niiden high gain -soundit tosiaankin tunkkaisia. MIELESTÄNI se taipuu -kuitenkin- yllättävän moneen muuhun soittoon. Sitten on vielä se kanavien yhteinen bass- ja treblesäätö, mikä on toisille ongelma, toisille ei.... Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
McNulty 29.05.2005 00:36:35 | |
---|
Älähän nyt hätäile. Kannattaa käydä huolella kokeilemassa, ei TM60 ole kaikkien mielestä hyvä. Mun mielestä säröt ovat todella "tunkkaiset" paskat, eikä se johdu kitaroista. Tulee kummasti mieleen rikkinäiset Marsut kun tuolla soittelee. Vanhalla koululla on näitä 2 ollu jo kolmisen vuotta, että soiteltua on ainakin tullu. Cleanit ovat sen sijaan hyvät, ei moittimista. Mutta jos vähänkin hevimpää säröä hakee, en edes koskisi Techiin! Olen osittain samaa mieltä... Siksi ottaisinkin Peaveyn tai Craten :)) Kallis se kylläkin on, mutta periaatteesa ihan laatutavaraa. Todella kestävä vekotin, ja siinä on kaikki mitä tarvitsee footswitchiä ja volume boostia myöten. Ainiin, se volume kyllä riittää vaikka mihin, ellei PA-kamat huudata rumpuja täysillä. Sitten meinaa jäädä kakkoseksi. Sitten taas särösoundit kärsivät mitä enemmän nuppeja kaakkoon kääntää. Taitaa olla kaikissa solidstate vahvistimissa tuo ongelma, kun volumea lisää niin saundit "puuroutuvat" RG-Rankkua en ole henkilökohtaisesti kokeillu, mutta aika pirun hyvältä hevitrankulta vaikuttaa. Ne putkari-Rankut ovat ainakin helvetin hyviä (en nyt muista mikä sarja se oli). Tuo 100W Randu on kova vermes jos tosiaan metallia veivaa. En minäkään huonoa Randallia ole kuullut, mutta tämähän on ihan kuulijasta kiinni. Toiset kun ei tykkää Randallin tuottamasta säröstä lainkaan... tahi cleanista. Tää soundikysymys on tietysti mielipideasia, mutta älä luule että TM60 on kaikkien suosima. Kokeilu on edelleen päivän sana! Jep ja kannattaa tosiaan ottaa laite esim. reenikselle testiin. Jollei liikkestä anna mukaan niin sanot ettei sitten tehdä kauppojakaan... nyt eikä tulevaisuudessa :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Joo mäpäs käyn sit heti maanantaina kysäsee antaisko ne mulle testii sen :) Ainakin mun korvaan techin nettisivuil ollu särönäyte kuulosti tosi hyvältä... |
Laareppi 29.05.2005 16:01:27 | |
---|
Ainakin mun korvaan techin nettisivuil ollu särönäyte kuulosti tosi hyvältä... Onhan noita nettinäytteitä kiva kuunnella jne. mutta niiden perusteella ei kannata vetää MITÄÄN johtopäätöksiä! Ne on äärimmäisen epäluotettavia. Välillä kyllä kuulee niin muokattua kamaa että menee herne nenään kun ite pääsee kokeilemaan ko. kamoja. Ikävää kyllä, mutta kun noi ääninäytteet on AINA ammattilaisten soittamana ja mennyt jonkun ihmeräkkivempelesetin läpi johonkin prokoneisiin. Tästä syystä ääninäytteet eivät kuulosta koskaan samanlaiselta kun menet itse soittamaan. Kyllähän ne antaa jotain ideaa että minkälaisia soundeja koneesta voi mahdollisesti saada, mutta älä luulekaan että saat samanlaista soundia musaliikkeessäsi. NIMIM. KOKEMUSTA ON! MIELESTÄNI se (TM60) taipuu -kuitenkin- yllättävän moneen muuhun soittoon. Totta, samaa mieltä! Mutta ne säröt... =/ Siksi ottaisinkin Peaveyn tai Craten :)) Mielestäni nämä kaksi Rankun kanssa ovat solidstatekamojen kermaa =) Esim. Bandit, Supreme XL, XXL, GLX, RG/G2... |
inot88 29.05.2005 16:32:49 | |
---|
Tottahan tuo on.. Mutta ostan myös boss me-50 jolla kait vois boostata itse vahvistimen säröjä riittäisköhän sillon..? |
MkR 29.05.2005 17:10:20 | |
---|
Hieman asianvierestä tämä nyt menee, mutta laitetaan tänne, jottei uusia ketjuja tarvi alottaa. oon tuota randallin mallia tässä miettiny itekki ja testailee meen, kunhan saap rahaa, että ois vara se ostaakkin. tuossa kun kerta oli jotain puhetta tuon techin linjalähdöstä, niin olisikos kellään mitään sanottavaa randallin vastaavasta. Olis ihan kiva jos pystys ottamaan sieltä suoraan ääntä ylös ja pistää talteen. joten jos kokemusksia on niin mielläni kuulisin. Kiitos. |
MikkoPaskavasara 29.05.2005 17:45:44 | |
---|
Techin särö tunkkainen? Niin no, riippuu varmaan aika paljon soittajasta, kitarasta, mikeistä ja kielistä. Itselläni ei ole valittamista pennin vertaa (ESP VB-400:lla tupla-81:sillä ainakaan). Ja mitä tolkuttomaan hi-gainiin ja sen puuroisuuteen tulee, niin sellainen on sitäpaitsi täysin käyttökelvoton nauhoittaessa, jos aikoo saada levytykseensä muutakin kuin tasaista surinaa. Huomatkaa siis että puhun studiokäytöstä, livenä en lähtisi Techillä mättöä paahtamaan - siihen tarkoitukseen Jumala loi Engl Fireballin! :) Muuten ehdotuksena, jos panostat n. satkun enemmän mitä TM60:sen ovh on, saisit tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_engl_t … _50_e322_roehrencombo_prodinfo.htmlSex, drugs, rock n' roll and rubber chickens! |