Aihe: Pitääkö joku oikeasti White Stripesista?
1 2 3
LaXu
24.04.2003 20:48:01
Aika kamalalta tuo mielestäni kuulostaa. Vaan eipä ole garagerokki ikinä meikäläiseen kolahtanut.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
totaali
27.04.2003 16:38:05
Ostin aikoinaan sen White Blood Cells -levyn, kun siitä kohkattiin lehdissä niin paljon. Kuuntelin kerran, paskaa. Ajattelin, että OK, ei aukea heti. Kuuntelin kymmenen kertaa. Paskaa edelleen. Eipä oo juuri toista yhtä turhaa levyostosta tullut tehtyä.
Jyrzä
kikkomän
06.05.2003 18:16:07

minä pidän.
itse en ole sellainen , joka kuuntelee biisiä ja " toteaa " hyvät soundit" White stripesin soundi on sellainen kuin sen pitääkin olla. Niiden musiikki on sellaista purkausta, josta on riisuttu kaikki teennäisyys . Siten sitä löytää yleisönsä. Mielestäni hyvin kiintoisa yhtye.
kamoon... on niitä tylsempiäkin
( en ala luettelemaan levyhyllystäni puutuvia levyjä)
" you shall taste the black sperm of my vengeance ! "
superfly
06.05.2003 18:19:38
Tuon bändin ainut idea on kuulostaa ihan kauheelta (retrolta). Liian monen bändin tavoite nykyään (Strokesit sunmuut).
Paddle
06.05.2003 18:45:10
Joo, kyllä niillä on pari ihan kuunneltavaa rallia. Kun ne oli Conanissa niin sen rumpalin tissit hölsky kun se soitti niitä rumpuja, siks kattoin nekin kaikki piisit. Ei vaan oikiasti, kyllä tämä ihan siitäkin syystä että pändissä on vain kaksi jäsentä innostaa.
Tosimiehet pysyisivät hiljaa.
Poopa
08.05.2003 23:20:24

Kattelin telkusta ku ne esiinty Conanissa niin ei se nyt ole huonointa mitä olen kuullut... näyttäisi että tunteella vetävät, ja se taas vetoaa minuun. Yhtenä päivänä ne soitti jonkun todella vanhan coverin ja siitä mä oikeesti jopa innostuin, siinä oli sitä tunnetta. Kiinnostais tietää et mikä sen biisin nimi oli ni vois jostain hankkia sen... en varmaan kyl koko levyy ostais.
kerkkoj
09.05.2003 00:39:19 (muokattu 09.05.2003 00:41:12)
Jack on oikeasti ihan virtuoosi kitaran ja laulun kanssa. Tajuais nyt vaan antaa kenkää sille muijalle. Joka biisissä sama naurettava laahaava rumpukomppi ja sitten se vielä livenä onnistuu kuseen sen yli-yksinkertaisen kompin soittamisen.

edit:ainiin ei saanu kiroilla
Hermanni
09.05.2003 10:00:05
en oo kyl vieläkään tajunnut tuota retro/garage/glamrokkitrendiä mikä on nyt vallitsevana. joka viikko tulee viel uus pändi ja kaikki kuulostaa samalle paskalle. todella huonoo rokkia todella huonoilla soundeilla.
Marlowe
09.05.2003 17:29:49
Liennytän vähän aikaisempia puheitani. Olen nyt kuunnellut "Elephantin" kaksi kertaa kokonaan läpi ja tullut siihen lopputulokseen että sehän kuulostaa paikka paikoin aika hyvältäkin. Puheet viimeisten vuosikymmenien parhaasta rockalbumista ovat toki liioittelua, mutta ihan kelvollisesta levystä on kuitenkin kyse. Jack White on tosiaan guru kitaransa kanssa, kuten tuossa joku aikaisemmin totesikin, ja lisäksi plussaa tulee vanhan juurimusan ilosanoman levittämisestä: ehkä joku skidi innostuu tämän ansiosta kuuntelemaan vaikka Howlin' Wolfia.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
superfly
09.05.2003 17:38:49
en oo kyl vieläkään tajunnut tuota retro/garage/glamrokkitrendiä mikä on nyt vallitsevana. joka viikko tulee viel uus pändi ja kaikki kuulostaa samalle paskalle. todella huonoo rokkia todella huonoilla soundeilla.

Hermanni puhuu asiaa. Mä olen täysillä samaa mieltä.
Harppu on alaston piano
JCM
09.05.2003 18:40:43

Niissä muutamassa biisissä, mitkä olen parin nähnyt livenä soittavan, on jokaisessa miltei täsmälleen sama lattiatomi komppi koko ajan. Eikä se nainen osaa soittaa rumpuja lainkaan siten kuten pitäisi, jos meinaa live keikkaa heittää.

Aikamoista kuraa mielestäni.
sormunen
09.05.2003 18:42:23
Eikä se nainen osaa soittaa rumpuja lainkaan siten kuten pitäisi, jos meinaa live keikkaa heittää.

Nehän tekee livekeikkaa lähes taukoamatta.
FenderBender
09.05.2003 19:34:24
Siin bändis on kaks soittajaa ja itse bändi on aika syvältä ongittu (tähän mennessä kuulemieni biisien perusteella).
Asenne korvaa puuttuvan taidon. ***FenderBender***
kikkomän
09.05.2003 20:27:37

se nyt vielä jos se osaisi kunnolla pelata niitä rumpuja. Ainakaan meg ei ole sellainen rumpali , joka soittaa " liiikaa" . Kyllä sen taidot ovat aivan riittävät tuohon projektiin.
kukaan ei taida hyväksyä omaperäisiä soundeja? Sanokaa millaista heidän soundi pitäisi olla. "parempaa" ei kelpaa.
jos ette pidä niin ei se silloin ole pa'kaa .

:) luojani... hymiö viime tipassa
" you shall taste the black sperm of my vengeance ! "
Hermanni
09.05.2003 21:06:44
totta vitussa mä puhun asiaa.
Arkka
12.05.2003 17:18:36

Kattelin telkusta ku ne esiinty Conanissa niin ei se nyt ole huonointa mitä olen kuullut... näyttäisi että tunteella vetävät, ja se taas vetoaa minuun. Yhtenä päivänä ne soitti jonkun todella vanhan coverin ja siitä mä oikeesti jopa innostuin, siinä oli sitä tunnetta. Kiinnostais tietää et mikä sen biisin nimi oli ni vois jostain hankkia sen... en varmaan kyl koko levyy ostais.

Määki kattelin ja ihan ok se mun korvaan oli ainakin telpparilivenä. Miltei liioiteltu yksinkertaisuus on joskus varsin viihdyttävää. Lepposia ja hauskoja biisejähän niillä oli, mutta luulen, että juurikin se yksinkertaisuus ja paikoin surrealistiset lyriikat on se juttu. Muusikkomielessä tuskin kukaan sitä ymmärtää.

Levystä en montaa euroa maksaisi, mutta mielestäni silti hienoa, että joku näyttää että musiikin ei aina tarvitse olla miehistöltään perinteisen täysimittaista ja moniulotteista.
Puukkoo kurkkuun!
lkx
13.05.2003 20:00:31

Ihan perseestä.
There is no spoon...
trust
13.05.2003 21:15:17
TODELLA raivostuttavan ärsyttävää. En voi sietää. Kai sitä tietysti huonompiakin löytyy, mutta kyllä tää aika paskaa on.
sunspire
15.05.2003 13:11:33
En kyllä oo kuullu kun vaan sen yhden biisin, mutta siitä kyllä tykkään. Yksnkertainen on kaunista. Ei kyllä siinä biisissä oo kummallakaan soittajalla paljoa tekemistä, kun samaa junnataan koko biisin ajan. Myönnettäköön, että jos tota oikein tarkasti tulkitsee, niin onhan toi hemmetin tylsä tekele. Jostain syystä mä vaan tykkään tommosesta simppelistä biisistä. Turha sitä on tuveta tekemään liian monimutkasta sinfoniaa, kun yhdelläkin riffillä pärjää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)