Aihe: Behringerin säröpolitiikka
1 2 3 4
Krice
28.05.2005 19:15:09 (muokattu 28.05.2005 20:01:41)

Kuulostaa siltä että Kricen vamppi on ns tiltannut. Tyyppivika noissa.

Vai semmoinen. No varmaa on ainakin se, että en osta minkäänlaista Behringerin laitetta enää.

Resetoipa se härveli ja plärää sen jälkeen presettejä niin luulisi löytyvän soundit mistä lähteä muokkaamaan. Jollei resetoimalla rupea toimimaan niin vaihtoon luonnollisesti.

Resetointi on siis kaikkien presettien palautus? Ei auttanut.

E: Kokeilin insert return -liitäntään, sama soundi. Sitten kokeilin vielä soittimen inputtiin ja heti muuttui soundi teräväksi. Eikä kuulu enää haudan takaa. Kun vamppi oli auxissa niin vahvistimessa ei toiminut muut kuin aux ja maste volume, mutta nyt kun se on inputissa niin vahvarin treblellä voi lisätä ikäänkuin presenceä.

Nyt ei tarvitse olla edes gain ja kaikki treblenupit kaakossa kun kuuluu jo paljon munakkaampaa säröä. Ja mikä oudointa kohina on melkein minimaalista.

Käytössä on L2-tila, joka kuulostaa kaikkein selvimmältä. Siinähän käsittääkseni simulaatiot on pois päältä. Vahvistimessa minulla onkin koko ajan joku cabinet simulation päällä, joka tummentaa kivasti soundia, ettei se ole pelkkää treblesirinää.

En kyllä ala lähettämään takaisin Thomannille, saa luvan riittää tuo särö mikä siitä nyt irtoaa. Muiden efektien osaltahan tuo on aika kiva laite, siitä saa nimenomaan muitakin soundeja kuin pelkkää säröä.
trih
28.05.2005 20:47:56
Kyse ei sitten varmaankaan ollut tiltistä. Mutta kyllä ne eri vahvarimallit on aika erisoundisia eli ei ole normaalia jos jokin sama "häiriö" ilmenee kaikissa. Efektit on tuossa ihan hyvät. Varsinkin se "valaskaiku" on hauska.

Tuo on itsessään etuaste joten jos sen kytkee vahvarin inputtiin on käytössä kaksi etuastetta peräkkäin. Voi vähentää dynamiikkaa aikalailla.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Tympee Huttunen
28.05.2005 20:50:04 (muokattu 28.05.2005 21:04:36)
Minkähän vuoksi muuten vampin ohjekirjassa sanotaan, ettei kannata laittaa inputtiin?

Koska laite on itsessään etuaste. Parempi siis liittää suoraan päätteeseen efektiloopin kautta. Vikana voi hyvinkin olla vain vahvistimen ja v-amp2:n yhteensopimattomuus. Makuja on monia, mutta kyllä myös itsestäni v-ampit sopivat paremmin äänittelyyn suoraan linjasta, kuin vahvarin kanssa soitteluun.

Koita millaista ääntä saat suoraan kuulokkeihisi. Omasta mielestäni v-ampista saa säröä aivan liikaakin, vaikka mikitkään eivät olisi kovin kuumat. Onneksi rouheat soundit ovat vain gain-namiskan liikuttelun päässä.

Luin pari kertaa uudestaan tekstit ja vähän vaikuttaa, että laite olisi yksinkertaisesti jotenkin rikki. Jos tiedät jonkun paikan missä olisi toinen vastaava purkki, niin käy koittamassa.
superfly
29.05.2005 08:52:57 (muokattu 29.05.2005 08:57:29)
Kyse ei sitten varmaankaan ollut tiltistä. Mutta kyllä ne eri vahvarimallit on aika erisoundisia eli ei ole normaalia jos jokin sama "häiriö" ilmenee kaikissa. Efektit on tuossa ihan hyvät. Varsinkin se "valaskaiku" on hauska.

Tuo on itsessään etuaste joten jos sen kytkee vahvarin inputtiin on käytössä kaksi etuastetta peräkkäin. Voi vähentää dynamiikkaa aikalailla.

Mikä perskeleen valaskaiku? Höhö. :) Ei tuossa toosassa kyllä ole minkäännäköistä dynamiikkaa muutenkaan.

Vikana voi hyvinkin olla vain vahvistimen ja v-amp2:n yhteensopimattomuus. Makuja on monia, mutta kyllä myös itsestäni v-ampit sopivat paremmin äänittelyyn suoraan linjasta, kuin vahvarin kanssa soitteluun.

Aivan. V-Amppia en missään nimessä suosittele kitaravahvarin kanssa. Mutta sitten taas vanhalla Yamahan kiipparicombolla jostain 70-luvulta sai ihan käytettävät saundit jo aikaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
trih
29.05.2005 10:07:40
Mikä perskeleen valaskaiku? Höhö. :) Ei tuossa toosassa kyllä ole minkäännäköistä dynamiikkaa muutenkaan.

Se on se joku whale-presetissä käytetty. Isoin reverb mitä sieltä löytyy, en muista tarkemmin. Dynamiikan puutteen takia luovuin tuosta toosasta aikoinaan. Kyllä tuolla äänitteli mutta ei inspannu soitteluun.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Ziggy Bubba
29.05.2005 10:49:35

Mun Vampissa ainakin nuo säröt on just sitä parasta antia (aiemmin mainittu Modern hi-gain, Savage Beast...). Kevyempääkin pörinääkin olen saanut aikaan ihan mukavasti.

Cleanit ei taas ole ihan samalla tasolla, vaikka niistäkin saa säätämällä ihan peruspätevää kotisoitto-soundia. Efekteissäkin on niitä hyviä ja vähän vähemmän hyviä (flanger ei esim tee juuri mitään vaikka laittaa nupin kaakkoon..). Delayt on ollu kovassa käytössä, tuo tap-tempo systeemi on kyllä korvaamaton.

Oon muuten kytkenyt vehkeen ihan suoraan vahvariin.. En ymmärrä, mulla ainakin pelittää :)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
FatSam
29.05.2005 13:01:03

tuo tap-tempo systeemi on kyllä korvaamaton.

Mikäs tämä tap-tempo on?
Joskus ilmestyy vuosisadan thrash-levy.
tenkainen
29.05.2005 13:05:35

Mikäs tämä tap-tempo on?

Voi nappulaa näpäyttämällä määrätä tempon, eli yleensä merkitsee efektin nopeutta...
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Tympee Huttunen
29.05.2005 13:12:37
Voi nappulaa näpäyttämällä määrätä tempon, eli yleensä merkitsee efektin nopeutta...

Tap tempo olisi vielä parempi, jos se ilmoittaisi numeroina sille syötetyn tempon, mutta hyvä se on noinkin.
tenkainen
29.05.2005 13:13:54

Tap tempo olisi vielä parempi, jos se ilmoittaisi numeroina sille syötetyn tempon, mutta hyvä se on noinkin.

Oon miettiny ihan samaa...
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Hohhoijaa
29.05.2005 13:15:47

Kunpa sillä voisi säätää sormienkin nopeutta...

*huoh*
dfloreno
30.05.2005 13:36:46

Kuulostaa siltä että Kricen vamppi on ns tiltannut. Tyyppivika noissa. Resetoipa se härveli ja plärää sen jälkeen presettejä niin luulisi löytyvän soundit mistä lähteä muokkaamaan. Jollei resetoimalla rupea toimimaan niin vaihtoon luonnollisesti.

Totta, ja kannattaa se patteri vaihtaa, vqaikka sen ei pitäis vaikuttaa kun presettien säilömiseen.
God made me funky
Krice
30.05.2005 16:55:20

Totta, ja kannattaa se patteri vaihtaa, vqaikka sen ei pitäis vaikuttaa kun presettien säilömiseen.

Presetit säilyy, eli patteri on ok. Modern hi gainilla saa eniten säröä muistuttavan äänen. Siinäkin tuntuu olevan hieman viivettä, tai paremmin voisi sanoa, että efekti on "märkä", eli lätisee. Eli hieman fuzz-tyylinen sekin. Toinen juttu mitä ihmettelen on soundin ohuus. Piti laittaa mid vahvistimesta melkein täysille, että sai selvää soitosta, kun soundi lätisi muuten niin pahasti.

Viilasin hieman gainia pois ja otin compressorin kokonaan pois päältä. Ei voi sanoa, että kyseessä olisi mikään rouhea särö, pikemminkin kuivaa pörinää. No, hommaan jossain vaiheessa kunnon särölaatikon, kunhan ensin olen päässyt ohi opintolainasta...
Tympee Huttunen
30.05.2005 19:17:52
Viilasin hieman gainia pois ja otin compressorin kokonaan pois päältä. Ei voi sanoa, että kyseessä olisi mikään rouhea särö, pikemminkin kuivaa pörinää. No, hommaan jossain vaiheessa kunnon särölaatikon, kunhan ensin olen päässyt ohi opintolainasta...

Kyllä mä nyt luulen, että purkissa on vaan vikaa. Koita päästä testaamaan toista jonnekin ja vertaa. Ei kyllä yhtään kuulosta terveeltä tuo laitteesi. Yritän saada klippiä nettiin, jossa on kaikki kitarat ja bassot soitettu V-amp pro:n läpi. Kyllä siitä tarpeeksi hyvät demosoundit saa helposti. Äänitin vielä analog-outputeista suoraan, joten soundin pitäisi olla identtinen v-amp2:n soundien kanssa.
ejhfi
30.05.2005 19:35:03

Mutta säröä ei löydy vaikka gain on täpöllä.

Joskus panee ihan väkisinkin miettimään tuota säröhommaa ja ihmisten mieltymyksiä sen suhteen. V-Ampissa, kotinauhoituksia kun teen, minulle riittää vallan ruhtinaalliseksi säröksi "Brit. Hi Gainissa" gainsäätö kello kymmeneen. Se kuulostaa siten suhteellisen liki oikealta Plexiltä, joskin sittenkin tahtoo jo mennä helposti trankkusurinaksi hukuttaen kitaran ominaissoundin alleen. Mutta joo, makunsa tietty kullakin.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Tympee Huttunen
30.05.2005 19:54:27
Joskus panee ihan väkisinkin miettimään tuota säröhommaa ja ihmisten mieltymyksiä sen suhteen. V-Ampissa, kotinauhoituksia kun teen, minulle riittää vallan ruhtinaalliseksi säröksi "Brit. Hi Gainissa" gainsäätö kello kymmeneen.

Itse käytän kyllä modern hi-gainia ja rectifieria, mutta gain on maksimissaan myös jossakin kello kymmenessä. Eihän se särö miltään kuulosta, jos se on pelkkää suhinaa. Rän rän eikä dzzzz dzzzz.:)
Krice
31.05.2005 01:25:29

No siis ei tuosta saa irti kuin suhinaa, sehän siinä vika onkin. Soitettavuuden kannalta kuitenkin säädin niistä perusasetuksista myös gainia, siellähän on se tap-säätö, jolla voi säätää perustason sen mukaan minkälaiset mikit on. Jos on heikkotehoiset niin pitäisi säätää ylös, mutta säädin sen gainin ihan nollaan. Se vähentää kohinaa eikä tarvitse pitää whomp!-noisegatea ollenkaan päällä.
Samalla huomasin, että myös bass/mid/treblelle on "perussäätö", joka vaikuttaa ilmeisesti ulosantiin kaikkien soundien osalta.

Zoomissa minulla oli dist-särö totaalisen täysillä, siis tehokkain särö. Ehkä olen tottunut mursusäröön... särö on vissiin samanlainen juttu kuin chili, aina pitää saada vahvempaa.
booster
31.05.2005 11:04:53
Zoomissa minulla oli dist-särö totaalisen täysillä, siis tehokkain särö. Ehkä olen tottunut mursusäröön... särö on vissiin samanlainen juttu kuin chili, aina pitää saada vahvempaa.

Yleensä se on toisin päin. Mitä kauemmin soittaa, sitä vähempi särömäärä riittää.
Myydään: käsintehty germanium-fuzz
Katso tori!
Paina tästä! =)
dfloreno
31.05.2005 11:47:17

Presetit säilyy, eli patteri on ok. Modern hi gainilla saa eniten säröä muistuttavan äänen. Siinäkin tuntuu olevan hieman viivettä, tai paremmin voisi sanoa, että efekti on "märkä", eli lätisee. Eli hieman fuzz-tyylinen sekin. Toinen juttu mitä ihmettelen on soundin ohuus. Piti laittaa mid vahvistimesta melkein täysille, että sai selvää soitosta, kun soundi lätisi muuten niin pahasti.

Jep, Behringerin sivuilla ne suosittelivat vaihtamaan enivei sen patterin jos ilmeni jotain kummallisuuksia. Sen ei pitäis munkaan mielestä vaikuttaa kuin presettien varastointiin, mut mene ja tiedä näistä behringerin laatukamoista :).

Tuli mieleen myös, onko siinä joku vanha firmware, tms? JA jos vehje ei oo kovin vanha niin kysele takuuta tms?
God made me funky
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)