widebit 28.05.2005 14:35:24 | |
---|
tiedättekö että voiko ihminen, eli vaikka muusikko tehdä sellaisen sopimuksen, että vaikka on levyjä myyvässä pändissä soittajana, niin soittajaa ei luokitella julkkikseksi. eli että mitkään seiskat ynnä muut lehdet eivät saa kirjoittaa kyseisestä soittajasta, niinkuin ei muistakaan kansalaisista ilman lupaa? |
Hoho. Luokitella. Seiska kirjoittaa ihmisistä, jotka kiinnostavat ihmisiä. Ei siihen paljoa lupia kysellä. |
aisa 28.05.2005 14:54:34 | |
---|
sehän ei taiteilijan arvoo vähennä yhtään jos siitä kirjoitetaan, eli koetaan se ihminen myyväksi, vaikkapa nyt sitten siinä seiskassa. mut jos sitä sitten lähtee "taiteilija" ite sille tauski linjalle että ruinataan niitä "mullakin on vessa" juttuja nii se on kyllä jo sitten toinen juttu. olen väsynyt, kiellä en. |
gandar 28.05.2005 14:55:36 | |
---|
Kyllähän se yksi jamppa (Antti Piippo?) haki oikeudelta tuomion, että uudesta haudanryöstäjätyttöystävästä ei saanut lehtiin kirjoitella. Ceci n'est pas une signature |
Tapani L 28.05.2005 15:12:39 | |
---|
Hoho. Luokitella. Seiska kirjoittaa ihmisistä, jotka kiinnostavat ihmisiä. Ei siihen paljoa lupia kysellä. Ei muuten kirjoita ja hyvä niin. Tai ehkä ne otukset lasketaan ihmisiksi... |
widebit 28.05.2005 19:42:47 | |
---|
Hoho. Luokitella. Seiska kirjoittaa ihmisistä, jotka kiinnostavat ihmisiä. Ei siihen paljoa lupia kysellä. joo, mutta takotan että jos kirjottavat niin saavat siitä maksaa helvetinmoiset korvaukset. eli, perusjulkkiksistahan saa kirjotella mitä vain, sillä he haluavat olla julkisuudessa ja esillä, mutta itse kyselen että onko mahdollista nimenomaan vaatia sitä että ei joudu mihinkään turhaan taiteen ulkopuoliseen julkisuuteen? |
Pelsi 28.05.2005 19:55:18 | |
---|
mut jos sitä sitten lähtee "taiteilija" ite sille tauski linjalle että ruinataan niitä "mullakin on vessa" juttuja nii se on kyllä jo sitten toinen juttu. Hoho! Näen sieluni silmin uuden 7 Päivää-lehden kannen, jossa lukee: "Tauski katkerana: Minullakin on vessa!" Kalamies #3 >-)))> |
BaariMikko 28.05.2005 20:49:32 | |
---|
tiedättekö että voiko ihminen, eli vaikka muusikko tehdä sellaisen sopimuksen, että vaikka on levyjä myyvässä pändissä soittajana, niin soittajaa ei luokitella julkkikseksi. eli että mitkään seiskat ynnä muut lehdet eivät saa kirjoittaa kyseisestä soittajasta, niinkuin ei muistakaan kansalaisista ilman lupaa? Tietyssä mielessähän kuvaillun kaltainen toiminta voidaan luokitella ennakkosensuuriksi, ja sitä taas ei saisi harrastaa. ""Three men riding on a bicycle which has only one wheel, I guess that's surrealist."
-Dong Kingman |
widebit 29.05.2005 04:18:16 | |
---|
Tietyssä mielessähän kuvaillun kaltainen toiminta voidaan luokitella ennakkosensuuriksi, ja sitä taas ei saisi harrastaa. joo, mutta.. tarviiko musiikin soittamisessa ottaa se vastaan, että lehdistä joutuu lukemaan "WIDEBIT ajoi viiden promillen humalassa autolla", sen sijaan että siellä lukisi "mies ajois utsijoella viiden promillen humalassa". |
Deep Shadow 29.05.2005 10:36:11 | |
---|
joo, mutta.. tarviiko musiikin soittamisessa ottaa se vastaan, että lehdistä joutuu lukemaan "WIDEBIT ajoi viiden promillen humalassa autolla", sen sijaan että siellä lukisi "mies ajois utsijoella viiden promillen humalassa". Miksi muusikko olisi poikkeus muista julkisuuden henkilöistä? Eihän seiskassa varmaan olisi juttuja kuin salarakkaista tai matista jos heille vain voisi sanoa, että minusta ei sitten saa kirjoittaa. Jos musiikki menestyy niin hyvin, että soittaja on ns. suuren yleisön tiedossa, niin sitten ei varmaan ole muita vaihtoehtoja kuin kestää tuota julkisuutta. Haastattelujahan ei tietenkään ole pakko antaa, mutta harvoinpa joku seiska mitään todellista tietoa edes kaipaa... Pitäisikö tähän vaan todeta, että taitaa olla ammatin varjopuolia.. Yhtälaillahan voidaan kysyä pitääkö poliitikon ottaa työssä vastaan sitä, että hänen yksityiselämäänsä puututaan lehtien palstoilla? Tai taidemaalareiden tai ihan kenen vaan. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
Aerodactev 29.05.2005 13:02:35 (muokattu 29.05.2005 13:03:16) | |
---|
Minusta koko "julkisuussuoja sen mukaan kuinka famos herra lienee" on erittäin typerää. Toisaalta mikäli kyseessä on joku maamme asioiden kulkuun ja ihmisten elämään oikeasti vaikuttava henkilö (poliitikko, korkea virkamies tms.) niin silloin kyllä voi lehtiin kirjoitella, etenkin jos rike on törkeä. Jonkun muusikon ravintolan lattialle paskominen ei paljoa vaikuta siihen, miten maailma makaa.
Long = progressive = good
|
Fuzzy Boner 29.05.2005 13:30:45 | |
---|
Toi menee näin; Sen verran kun annat ns. hömppäjuttuja (esitteles kotisi, tms) niin sen verran lehdet sitten suoltaa shittiä. Eli jos raotat liikaa yksityiselämää keltaselle lehdistölle, kokee ne oikeudekseen kirjoittaa sitten juorujenkin muodossa enemmän.' Tietysti on poikkeuksia, mutta tuolla systeemillä pysyy ainakin jonkin verran juorupalstoilta erossa. Näin olen kuullut. Olet kirjoittanut keskusteluun 8500 kirjoitusta |
BaariMikko 29.05.2005 14:37:32 | |
---|
Toi menee näin; Sen verran kun annat ns. hömppäjuttuja (esitteles kotisi, tms) niin sen verran lehdet sitten suoltaa shittiä. Eli jos raotat liikaa yksityiselämää keltaselle lehdistölle, kokee ne oikeudekseen kirjoittaa sitten juorujenkin muodossa enemmän.' Tietysti on poikkeuksia, mutta tuolla systeemillä pysyy ainakin jonkin verran juorupalstoilta erossa. Näin olen kuullut. Juu, ja justhan oli ihan Hesarissa asti juttua siitä, miten Jari Litmasen yksityiselämästä ei oo koskaan onnistuttu kirjottamaan lehdissä yhtään mitään. No, ei ole muusikko, mutta kohtuuiso julkkis kumminkin. ""Three men riding on a bicycle which has only one wheel, I guess that's surrealist."
-Dong Kingman |
aisa 29.05.2005 14:52:34 (muokattu 29.05.2005 14:53:10) | |
---|
Toi menee näin; Sen verran kun annat ns. hömppäjuttuja (esitteles kotisi, tms) niin sen verran lehdet sitten suoltaa shittiä. Eli jos raotat liikaa yksityiselämää keltaselle lehdistölle, kokee ne oikeudekseen kirjoittaa sitten juorujenkin muodossa enemmän.' Tietysti on poikkeuksia, mutta tuolla systeemillä pysyy ainakin jonkin verran juorupalstoilta erossa. Näin olen kuullut. minusta tää on näin niinku pussy sano. oon ollu istumassa semmosessa koulutuksessa männävuosina jossa käsiteltiin just suhdetta lehdistöön. kertoivat just niin että jos ei ite anna niitä "kohusalarakashommahomma" haastatteluja niin kirjoittelut tulee olemaan aika siistejä. tosin niitä ei myöskään tule ollenkaan, jos ei oo aihetta. ja jos ei halua että esim. puoliso tai mukulat joutuu julkisuuteen niin senkin voi estää olemalla sanomatta heistä/hänestä lehdistölle muuta kuin että he/hän ovat olemassa. kuulemma olemassa tietyt kirjoittamattomat pelisäännöt joiden mukaan lehtiväki elää. olen väsynyt, kiellä en. |
mura 29.05.2005 17:10:35 | |
---|
Juu, ja justhan oli ihan Hesarissa asti juttua siitä, miten Jari Litmasen yksityiselämästä ei oo koskaan onnistuttu kirjottamaan lehdissä yhtään mitään. No, ei ole muusikko, mutta kohtuuiso julkkis kumminkin. Justhan oli kans Ilta-sanomissa ja/tai Iltalehdessä juttu Litmasen virolaisesta mallivaimosta, mikäli muistan oikein. No koneen iso ala osineen ok on |
Tapani L 29.05.2005 21:46:02 | |
---|
Tietysti on poikkeuksia, mutta tuolla systeemillä pysyy ainakin jonkin verran juorupalstoilta erossa. Näin olen kuullut. Yht'äkkiä oikein isoksi julkkikseksi noussut tyyppi ei kyllä taida juorulehtien jutuilta välttyä. Esimerkiksi Anssi Kela ei itse käsittääkseni ole paljoa yksityiselämäänsä paljastaa, mutta juorulehdet ovat kyllä häntä ainakin jonkin verran riepotelleet. Mutta ehkä tuollaiset ovat poikkeuksia. |
Bee-äf 30.05.2005 10:01:12 | |
---|
kuulemma olemassa tietyt kirjoittamattomat pelisäännöt joiden mukaan lehtiväki elää. No ei varmaan enää. Kyllä nyt on kilpailu niin kovaa. Huolestuttavaa on tämä palkkionmetsästys. Ennen julkkis saattoi rentoutua, kunhan ei mennyt helsingin pintapaikkoihin heilumaan toimittajien sekaan. Nykyään et voi mennä Putaan Essolle kaljalle kun joku mummo ottaa sinusta kännykällä samean kuvan joka päätyy seiskalehteen "Herra X osti munkkia ja kahvin, näytti väsyneeltä, mitä lie hommannut"...ja seiska maksaa tästä 200 ekua. Mä luulen että ainoa keino on ruveta itse toimittajaksi: Kukaan ei kirjoittanut Joonas Hytösen adoptiosta lehdissä ennenkuin Mattiesko itse kertoi, vaikka toimittajaporukat ovat varmasti asiasta tienneet 30 vuotta. Omaa pesää ei liata edes rikollisporukoissa.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Anarkiapurilainen 30.05.2005 16:17:08 | |
---|
Kaveri väitti että erään Jari Sillanpään manageri olisi tehnyt kalliin sopimuksen juoru/iltapäivälehtien kanssa ettei Jartsan seksuaalisesta suuntautumisesta kertovia juttuja julkaista. Sopimus oli määräaikainen (5 vuotta tms.) ja pian sen loputtua julkaistiin Seiskassa juttu Jarin ja Marcon yhteisestä etelänmatkasta. Että sellainen salaliittoteoria tällä kertaa. |
kivi 30.05.2005 16:22:44 (muokattu 30.05.2005 16:28:40) | |
---|
Kaveri väitti että erään Jari Sillanpään manageri olisi tehnyt kalliin sopimuksen juoru/iltapäivälehtien kanssa ettei Jartsan seksuaalisesta suuntautumisesta kertovia juttuja julkaista. Sopimus oli määräaikainen (5 vuotta tms.) ja pian sen loputtua julkaistiin Seiskassa juttu Jarin ja Marcon yhteisestä etelänmatkasta. Että sellainen salaliittoteoria tällä kertaa. Kenelle se oli yllätys? Mä muistan katsoneeni Sillanpään showta naurusta kaksinkerroin, niin riemastuttavaa se oli, kun mummot tapitti Jarin gay-eleitä silmät lautasina. Sen sijaan toi Joonas Hytösen adoptio oli järkytys, kun sen nyt tästä ketjusta luin. Eikö se oo verrattavissa siihen, että Mattiesko olis ostanut eläinkaupasta pikkueläimen kidutettavaksi, jos nyt oikein olen Hytösen kasvatusmetodit ymmärtänyt? Onkohan Jouko Turkankin poika adoptoitu? Justhan oli kans Ilta-sanomissa ja/tai Iltalehdessä juttu Litmasen virolaisesta mallivaimosta, mikäli muistan oikein. Lienee itse tarjoutunut lehtiin saadakseen uralle boostia. Huono juttu Litmasen kannalta, media kun on varsin kaksipiippuinen miekka. Vaikeinta on päästä pois lehtien sivuilta siksi aikaa, kun ei ole mitään myytävää. Julkisuus kun voi helposti kääntyä itseään vastaan, varsinkin jos kotiyleisönä on jokin marginaali tai vähemmistö. Yksi juttu naistenlehdessä voi karkoittaa koko tiedostavan yleisön, eikä silti tuo yhtään uutta ostajaa. |
JuSu 30.05.2005 16:42:08 | |
---|
Toi menee näin; Sen verran kun annat ns. hömppäjuttuja (esitteles kotisi, tms) niin sen verran lehdet sitten suoltaa shittiä. Eli jos raotat liikaa yksityiselämää keltaselle lehdistölle, kokee ne oikeudekseen kirjoittaa sitten juorujenkin muodossa enemmän.' Tietysti on poikkeuksia, mutta tuolla systeemillä pysyy ainakin jonkin verran juorupalstoilta erossa. Näin olen kuullut. Tää on kaksiteräinen miekka; mikäli toisaalta kieltäydyt esittelemästä keittiötäsi, voivat roskatoimittajat sitten v*itutuspäissään suoltaa shittiä, kun ei juttua muuten tullut. Ja jos paskapuheita sitten lähtee julkisesti oikaisemaan, on kierre valmis. Tiedän myös julkkistuttavan kumppanin saaneen oikein korvauksia, kun oli hänestä lehteen kirjoiteltu, saattoipa olla oikein kuvan kanssa. Kumppani kun ei ole millään tavalla julkisuushakuinen. Itsekin tuon jutun perusteella naureskelin, että nytpä laitetaan rahoiksi, kun on tuo emäntä jonkin sortin julkimo. Mutta pieleen menisi; mä soitan bänd(e)issä ja esiinnyn julkisesti, eli olen julkisuushakuinen henkilö eikä mulla ole edes sitä kirjoittamatonta yksityisyyden suojaa. Olis kyllä hauska tietää, mitä laki oikein kirjaimellisesti tästä asiasta sanoo. Lienee aikamoista tasapainoilua tuo juoruista pois pysyttely. JuSu Minä olen myyrä. |