0301876 28.05.2005 01:42:07 (muokattu 28.05.2005 01:44:21) | |
---|
Mietin, mitkä biisit pitäisi muusikon osata (lähinnä standardit). Mitä biisejä Suomessa soitetaan usein jameissa? Päädyin näihin. Olen kuitenkin varma että tästä puutuu monta olennaista standardia. Voisiko ihmiset lisäillä omia ehdotuksia, jotta voin kesän aikana paikkailla biisituntemustani. all the things you are , equinox, autumn leaves , old folks, stella by starlight , old country, mr. pc , some day my prince will come, rytmikierto Bb & F, milestones, blues for alice , indiana, so what & imressions , green dolphin street, invitation , beautiful love, blues in C, F, Bb, Eb, Ab, Db , night in tunisia, i hear a rapsody , groovin high, footprints , night and day, watermelon man , i could write a book, cantaloupe island , take the a train, giant steps , come rain or come shine, have you heard miss jones, i thought about you, my funny valentine , tune up, summertime , solar, nature boy , alice in wonderland, yesterdays , mercy mercy mercy, days of wine and roses, in a sentimental mood, bye bye blackbird, you don't know what love is, body and soul, satin doll, misty pesin isäni jorman |
funkylord 28.05.2005 01:45:16 (muokattu 28.05.2005 01:47:09) | |
---|
Näyttääpä rumalta, kun ei jostain syystä näy tab näppäimen toiminta niin kuin pitäisi näkyä. Pyllystä. Anteeksi. Palaan asiaan, kunhan oikeasti keksin jotain sanottavaa. Edit. Nonih. Spain, Chicken, Chameleon. Tollaset keksin. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
0301876 28.05.2005 01:52:58 (muokattu 28.05.2005 01:55:14) | |
---|
Näyttääpä rumalta, kun ei jostain syystä näy tab näppäimen toiminta niin kuin pitäisi näkyä. Pyllystä. Anteeksi. Palaan asiaan, kunhan oikeasti keksin jotain sanottavaa. Edit. Nonih. Spain, Chicken, Chameleon. Tollaset keksin. Noita ei jengi nykyään suostu vetään, joskus vuonna 97 vielä meni. on noi cantaloupe ja watermelonkin kiellettyjä... pesin isäni jorman |
M.i.k.key 28.05.2005 05:16:21 | |
---|
Noita ei jengi nykyään suostu vetään, joskus vuonna 97 vielä meni. on noi cantaloupe ja watermelonkin kiellettyjä... Itseasiassa mikään ei ole kiellettyä jos oma näkemys ja versio ovat vaan tarpeeksi hyviä. Vailla mielikuvitusta noita biisejä ei parane soittaa... Toi sun lista oli aika laaja, monta kappaletta mitä en ole ikinä soittanut, vielä useampi mihin en ole ikinä jameissa törmännyt... Mä lopetan nää hommat! |
0301876 28.05.2005 05:28:30 | |
---|
Itseasiassa mikään ei ole kiellettyä jos oma näkemys ja versio ovat vaan tarpeeksi hyviä. Vailla mielikuvitusta noita biisejä ei parane soittaa... olet aivan oikeassa, olen vaan törmännyt noissa biiseissä tällaisiin kommenteihin; ei vedetä tota se on liian kusinen.. etsä keksi mitään muuta... ei saatana chikeniä, se on paska pesin isäni jorman |
Fuzzy Boner 28.05.2005 07:41:26 (muokattu 28.05.2005 07:53:23) | |
---|
olet aivan oikeassa, olen vaan törmännyt noissa biiseissä tällaisiin kommenteihin; ei vedetä tota se on liian kusinen.. etsä keksi mitään muuta... ei saatana chikeniä, se on paska Mä vedän jameissa aina jonku tollasen ns "kusenpolttaman" biisin. Ja sit ehdottelen just O:lla alkavia biisejä. Outum Liivs, Ool thö things, Ool Blyys etc.. Jos joku napisee biisivalinnoista nii hoho. Paras neuvo minkä oon saanu joskus: "Jameissa aina lyhyt soolo; kaikki tiskiin parissa choruksessa ja lavalta pois. Rakentelu jätetään keikoille" Tolla ohjeella homma toimii. Olet kirjoittanut keskusteluun 8500 kirjoitusta |
VPkone 28.05.2005 09:19:17 | |
---|
Three words: The Real Book What do you have when you got nothing left?
Show me what you got... |
Secret love ja beautiful love. ja sitten four brothers ja honeysuckle rose. Röllissä on sitä jotain alkukantaista.. -Skebaristi
www.strangefruitband.net www.must.fi |
Simplex 28.05.2005 14:17:14 (muokattu 28.05.2005 14:18:07) | |
---|
Joo, munkin mielestä aika kattava jamilista. Tietysti riippuu paljon jamiporukastakin, jotkut vanhemmat swingivaarit ei ehkä näitä Giant Stepsejä tai modaalista jaskaa vedä. Sitten taas joku nuorempi porukka voi jättää nämä iisimmmät balladit soittamatta. Nää olis mun mielestä aika oleellisia tossa listassa jos nyt ajatellaan että nää tunnetuimmat pitäis osata, varmaan on paljon muitakin lisää mutta nää tuli mun mieleen. Fly me to the moon, take 5, April in paris, Round about midnight, I don't mean a thing, tea for two, I got rythm, Honey suckle rose, All of me, Caravan, Lullaby of birdland, how high the moon, my favorite things, Blue bossa, pennies from heaven, Mack the knife, Bluesette, Cherokee, St. Thomas, Summertime, Shadow of your smile Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
VPkone 28.05.2005 19:41:53 | |
---|
jotkut vanhemmat swingivaarit ei ehkä näitä Giant Stepsejä tai modaalista jaskaa vedä. Niin, saa muuten olla suhteellisen kovatasoset jamit jos giant steps ja muut ei niin helpot rallit pystyy vetään vielä hymy huulessa.;) What do you have when you got nothing left?
Show me what you got... |
U.Honey 29.05.2005 00:18:07 (muokattu 29.05.2005 00:19:42) | |
---|
Miles Daviskin sano että stankut on pappoja varten! EDIT: Onhan tossa listassa hienoja biisejä kyll mut emmää osaa niitä soittaa! My name is Baron, U.Honey Baron. |
baron 29.05.2005 03:24:24 (muokattu 29.05.2005 03:27:39) | |
---|
Nyt mun mielestä oleellinen kysymys: Kuka päättää mikä piisi jameissa seuraavaksi soitetaan? Mä osaan sen verran jazz-piisejä, että jos mä ratkaisen, niitä riittää mulla muutamaksi illaksi. Ihan kaikki ei varmaan niitä osaa, mutta se on niiden ongelma. Jos joku muu päättää, niin muodostuu mun ongelmaksi. (Ja nyt ruma sana niinkuin se on: Jos mun piano paikalla, minä päätän, jos jonkun muun, se päättää. Eli kiipparistit on tässä suhteessa kingejä) |
Simplex 29.05.2005 13:16:58 | |
---|
Nyt mun mielestä oleellinen kysymys: Kuka päättää mikä piisi jameissa seuraavaksi soitetaan? Tota mäkin mietin, mulla ei ole hirveesti jami kokemusta jazz puolelta mutta se mitä on niin kyllä siinä porukalla on päätetty mitä vedetään. Toisaalta kun tää mun jaskatouhu on vielä alkutaipaleella niin jamieissa on tullut vedetyksi paljon biisejä joita en osaa tai edes tunne vieläkään mutta realbook on ollut aika kova sana. Onko tää realbook jotenkin kielletty joissain jamitilanteissa vai onko se jollain tavalla kunniakysymys osata ulkoa kaksisataa standardia? Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
M.i.k.key 29.05.2005 13:33:46 | |
---|
Onko tää realbook jotenkin kielletty joissain jamitilanteissa vai onko se jollain tavalla kunniakysymys osata ulkoa kaksisataa standardia? Parasta treeniä on soittaa kaikki stankut korvan kanssa eri sävellajeista, luonnollisesti siis ulkoa. Sen jälkeen sitten niihin jameihin... P.S. Pussy tulee kohta ja kuittaa mun yhden tietyn biisin eri sävellajissa soitosta.Älkää maindatko... Mä lopetan nää hommat! |
Simplex 29.05.2005 15:21:29 (muokattu 29.05.2005 15:22:17) | |
---|
Parasta treeniä on soittaa kaikki stankut korvan kanssa eri sävellajeista, luonnollisesti siis ulkoa. Sen jälkeen sitten niihin jameihin... P.S. Pussy tulee kohta ja kuittaa mun yhden tietyn biisin eri sävellajissa soitosta.Älkää maindatko... Onhan se tietysti hyvää treeniä oppia kaikki ulkoa ja vieläpä kaikissa sävellajeissa mutta onko se itsetarkoitus jos sen tähden joutuu jameista ulos ettei muista jokaista stankkua ulkoa... Kyllä mä oon sitä mieltä että porukalla soitto kehittää myös todella paljon ja ennenkaikkea innostaa. Mulle ainakin musiikissa yksi tärkein osa on nimenomaan vuorovaikutus toisten muusikoiden kanssa ja eipä kaikkien standardejen ulkoa osaamattomuus ainakaan mun jameja saa häiritä. Siinähän niitä oppii samalla kun viisaammat ja kokeneemmat opettaa, jameissa. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
baron 29.05.2005 21:40:03 | |
---|
Onhan se tietysti hyvää treeniä oppia kaikki ulkoa ja vieläpä kaikissa sävellajeissa mutta onko se itsetarkoitus jos sen tähden joutuu jameista ulos ettei muista jokaista stankkua ulkoa... Kyllä mä oon sitä mieltä että porukalla soitto kehittää myös todella paljon ja ennenkaikkea innostaa. Mulle ainakin musiikissa yksi tärkein osa on nimenomaan vuorovaikutus toisten muusikoiden kanssa ja eipä kaikkien standardejen ulkoa osaamattomuus ainakaan mun jameja saa häiritä. Siinähän niitä oppii samalla kun viisaammat ja kokeneemmat opettaa, jameissa. Kyllähän mä oon jameissa nähnyt lappuja käytettävän eikä se idistä pilaa. |
Notefix 30.05.2005 11:57:37 (muokattu 30.05.2005 12:12:48) | |
---|
Parasta treeniä on soittaa kaikki stankut korvan kanssa eri sävellajeista, luonnollisesti siis ulkoa. Sen jälkeen sitten niihin jameihin... Tosta syystä mä en yleensä käy jameissa. Ei oo tarpeeks repertuaaria ulkomuistissa...itseasiassa ei laisinkaan...ja jazzia en muutenkaan osaa soittaa oikeesti yhtään. Ja oon vielä aika huono transponoimaan. Saakeli, pitäkää tunkkinne :) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
McNulty 30.05.2005 13:28:34 | |
---|
she's funny that way "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
MrShaft 02.06.2005 10:47:52 | |
---|
Kuten Fred Hersch asian toteaa...jazzissa mikään ei ole "PITÄÄ/ON PAKKO" eli MUST. "ON PAKKO" on vain eurooppalaista hapatusta... MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
Simplex 02.06.2005 11:03:30 | |
---|
Kuten Fred Hersch asian toteaa...jazzissa mikään ei ole "PITÄÄ/ON PAKKO" eli MUST. "ON PAKKO" on vain eurooppalaista hapatusta... MrS Minunkin mielestä toi "pitää/pakko" -asetelma istuu paremminkin klassiselle puolelle, tai siltä ainakin tuntuu sivusta seuranneena ja teorian isoa ykköstä heikäläisten kanssa opiskelleena. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |