Aihe: Paskin rock-konsertti
1 2 3 4 5 6 7 813 14 15 16 17
sirdickyj
27.05.2005 22:21:42
Ja huonohan se Kirvatsin keikka oli myös.

My kind of man! Turha kumartelu pois! Ei ehkä paljon lohduta, mutta+, ole hyvä
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Tupuna
28.05.2005 09:42:01
En mä kyl tiedä muuta kun mitä ns. "tarina kertoo". Mutta totta; aivan sama.

No mä olen kuullut itse Pori Jazzin toiminnanjohtajan puhuvan asiasta, joten voitin? ;)
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
sirdickyj
28.05.2005 10:20:48 (muokattu 28.05.2005 10:23:00)
No mä olen kuullut itse Pori Jazzin toiminnanjohtajan puhuvan asiasta, joten voitin? ;)

Jos kuulit ja näit hänen suunsa muodostavan nämä lauseet, niin totta sen on sitten oltava. Mä näin vaan ton mun version kirjotettuna.

Mutta epäilyksen häivä herää silti; miksi herra Berry olisi halunnut Kingsize-vuoteen backstagelle? Noh, toisaalta nimim. Tupunalla näyttää olevan aika alapäävoittoinen mielikuvitus (tai siis mulkkuhan se tyttöjen mielessä aina on, jotkut vaan sanovat sen ääneen), että kyllähän sille käyttöä tietty löytyis.
Marlowe
28.05.2005 10:55:16
En tiedä onko äijä täysin yksinkertainen, katkeroitunut vai pelkästään välinpitämätön, mutta tämän käsittämättömän krediittinsä hän aikoo pilata loppuelämässään pahimmalla mahdollisella tavalla.

Uran alkuvaiheessa Chuck Berrya kusetettiin "koneiston" taholta melko ilkeästi: rahaa katosi muihin taskuihin ja niin edespäin. Nykyään pahasti katkeroitunut kitaristi maksaa sitten potut pottuina takaisin.

Muistaakseni tuohon Pori-episodiin (vai olisiko ollut keikka Helsingin Hjallishallissa) liittyy vielä sellainenkin "hauska" anekdootti, jonka mukaan S-sarjan Mercedeksen piti olla ehdottomasti musta, mutta ainoa siihen hätään löydetty olisi ollut tummansininen. Ilmeisesti hämärä ilta oli kuitenkin pelastanut keikan järjestäjät, eikä energiaa oltu hukattu turhaan kiukutteluun.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
sirdickyj
28.05.2005 11:40:07
Uran alkuvaiheessa Chuck Berrya kusetettiin "koneiston" taholta melko ilkeästi: rahaa katosi muihin taskuihin ja niin edespäin. Nykyään pahasti katkeroitunut kitaristi maksaa sitten potut pottuina takaisin.

Hieman erikoinen logiikka tuossa takaisinmaksussa; Amerikan pelle kusettaa, maksava yleisö kärsii.

Mäkin taidan maksaa OP:stä ottamani asuntilainan Leoniaan. Tai vielä parempi; jätän maksamatta ja kirjautan toisen pankin luottotappioks.
Columbo
28.05.2005 20:48:52
Muistaakseni tuohon Pori-episodiin (vai olisiko ollut keikka Helsingin Hjallishallissa) liittyy vielä sellainenkin "hauska" anekdootti, jonka mukaan S-sarjan Mercedeksen piti olla ehdottomasti musta, mutta ainoa siihen hätään löydetty olisi ollut tummansininen. Ilmeisesti hämärä ilta oli kuitenkin pelastanut keikan järjestäjät, eikä energiaa oltu hukattu turhaan kiukutteluun.

Kyllä Porissa ainakin kerrottiin sellaista juttua, että 500S:ää ei silloin saatu mistään lainaksi mutta joko 420 tai 380 kyllä löytyi ja valittiin se missä ei lukenut takana mitään. Taisi se värikin olla tarkka homma.
sirdickyj
29.05.2005 10:05:21
Täytynee muuten vielä sen varran palata tuohon Van Halen-keskusteluun, että noita livepätkiähän on aika rajoitetusti saatavilla tuolta Roth-aikakaudelta, mutta ne mitä olen nähnyt/kuullut, viittaavat siihen että tuo Råsundan keikka ei ollut mikään poikkeus, vaan Castle Doningtonissa olisi ollut suurinpiirtein samanlainen meininki. Myös U.S.Festival on kauheaa kuraa lukuunottamatta niitä kolmea biisiä, jotka on jälkikäteen fiksailtu kuntoon.

Sensijaan vanhemmissa livepätkissä koko ryhmä, kitarasankari ja Roth mukaanluettuna, ovat kovassa vedossa, ja sitten taas heti Rothin poistuttua etuoikealle (koska tämä mies, my hero, ei ikinä poistu takavasemmalle, silloinkaan kun se olisi vähintä mitä voisi odottaa) ja Hagarin tultua kehiin, oli Live without net taas kovaa kamaa, bändi rokkasi ja laulu (tietenkin) toimi.

Roth jatkoi ehkä maailmanhistoria tiukimman rockbändin kanssa (EEAS) ja kas, herran laulukaan ei ollut enää sellaista mölinää, ainakaan niiden parin livevideon perusteella, joita on silmiin osunut.

Talkin`bout bad chemistry here...
sirdickyj
29.05.2005 10:06:06
Kyllä Porissa ainakin kerrottiin sellaista juttua, että 500S:ää ei silloin saatu mistään lainaksi mutta joko 420 tai 380 kyllä löytyi ja valittiin se missä ei lukenut takana mitään. Taisi se värikin olla tarkka homma.

Mikäs on sun kuulema versio tuosta sänkyepisodista?
PL
30.05.2005 11:52:17
Mikäs on sun kuulema versio tuosta sänkyepisodista?

Oikea paikka on hotellihuone, johon sänky kuskattiin muutaman tunnin jahkailun jälkeen keskellä yötä. Herra ei kylläkään siinä nukkunut vaan halusi hyvissä ajoin aamutuimaan luodolle.

Factoryllä sai olla ainoastaan myrkynvihreää valoa takaapäin, edestä ei saanut tulla mitään valoa ja kaikki "linssilliset" lamput (seurikset, fresnellit, jne) piti kääntää pois lavalta ettei "pahasilmä" katso. Esiintymislavakin vaihtui päälavasta sivulavaksi koska sankari tuli halliin sisään väärästä ovesta ja päätti että tämä on hyvä.
sirdickyj
30.05.2005 12:05:17
Oikea paikka on hotellihuone, johon sänky kuskattiin muutaman tunnin jahkailun jälkeen keskellä yötä. Herra ei kylläkään siinä nukkunut vaan halusi hyvissä ajoin aamutuimaan luodolle.

Siitäs sait, Tupuna! Tämä kun on ehdottomasti maailman tärkein asia...
U.Honey
31.05.2005 05:20:11
Luettuani tätä threadia ymmärsin vihdoinkin että rock-konserttien kävijöitä on kahdenlaisia: Kuuroja, sekä niitä jotka eivät vielä ole nähneet Motörheadia livenä!
My name is Baron, U.Honey Baron.
J.Hollström
31.05.2005 09:13:38 (muokattu 31.05.2005 09:14:45)
Roth jatkoi ehkä maailmanhistoria tiukimman rockbändin kanssa (EEAS) ja kas, herran laulukaan ei ollut enää sellaista mölinää, ainakaan niiden parin livevideon perusteella, joita on silmiin osunut.

Olitko muuten Helsingin jäähallissa joskus vuonna 1 tai 2, silloin kun Roth kumppaneineen ainoan(?) kerran vieraili Skyscraper levyn jälkeen? Sheehan ei tainnut enää olla kehissä, vaan rumpalin veli Matt Bissonette oli bassossa, mutta Vai kolmikaulaisine kitaroineen oli mukana. Itse olin paikalla ja voin kertoa että homma toimi ja vokalisointi oli hyvää, laulumelodiota myöten. Joskushan Rothilla oli Halenin aikaan tapana hieman tulkita niitä biisejä. Myös ne Van Halenin biisit, joita bändi veti toimi ihan kynpillä, ja show oli komia. Taisi olla joku erillinen nyrkkeilykehä salin takaosassa jonne Dave livahti Panama tms. biisin aikana. Oli yksi parhaimmista keikoista mitä olen itse paikanpäällä todistanut.
Angus
31.05.2005 09:42:24

Luettuani tätä threadia ymmärsin vihdoinkin että rock-konserttien kävijöitä on kahdenlaisia: Kuuroja, sekä niitä jotka eivät vielä ole nähneet Motörheadia livenä!

Näinhän se on. Itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
sirdickyj
31.05.2005 10:13:29 (muokattu 31.05.2005 10:13:46)
Olitko muuten Helsingin jäähallissa joskus vuonna 1 tai 2, silloin kun Roth kumppaneineen ainoan(?) kerran vieraili Skyscraper levyn jälkeen? Sheehan ei tainnut enää olla kehissä, vaan rumpalin veli Matt Bissonette oli bassossa, mutta Vai kolmikaulaisine kitaroineen oli mukana.

Todellakin olin! Ja oli siellä Sheehankin, ei tosin bassonvarressa (jossa oli kuin olikin Matt Pissaletti) vaan taustalaulajan ominaisuudessa. Ei ollut viitsinyt itse vaivautua paikalle, joten äänensä tuli nauhalta. Herra Sheehan oli itsekin k.o. kiertueella keikkaa seuratessaan havainnut saman, että "meitsin stemmathan ne sieltä pölähtää" vaikka kaljamuki kädessä yleisössä seisoskeli.

Itse olin paikalla ja voin kertoa että homma toimi ja vokalisointi oli hyvää, laulumelodiota myöten. Joskushan Rothilla oli Halenin aikaan tapana hieman tulkita niitä biisejä. Myös ne Van Halenin biisit, joita bändi veti toimi ihan kynpillä, ja show oli komia. Taisi olla joku erillinen nyrkkeilykehä salin takaosassa jonne Dave livahti Panama tms. biisin aikana. Oli yksi parhaimmista keikoista mitä olen itse paikanpäällä todistanut.

Keikka on myös mun TOP3:ssa, ja tulee siellä ikuisesti pysymään, nykyään on jo niin lihava ja kyyninen, ettei jaksa samnlaisella lapsenomaisella innostuksella mihinkään suhtautua. Brett Tuggle muuten paikkaili aika paljon Daven lauluja, mutta mikän siinä. Bonuksena k.o. keikalla muuten se hulvaton steel drum-osuus, kun koko bändi soitti niitä. Muistanet?

Tuon superbändin loppumisen jälkeen Davella sitten laski taas taso, "A little ain`t enough" kiertueella ei taas sitten herra jaksanutkaan laulaa biisejä läheskään kokonaan ja Tugglella oli hommia liksansa eteen tehtävänä. Silti, Dave pesee kaiken maailman Darknessit ja Zakk Wyldet oikean käden pikkusormella. ja kirjoittaa saman aikaan vasemmalla kirjaa tai elokuvakäsikirjoitusta.

Kandee rekisteröityä rotharmy.com:iin, siellä pajon vanhaa Halenia ja Rothin soolokamaa ilmaseks kuunneltavissa.
J.Hollström
31.05.2005 10:45:49
Kandee rekisteröityä rotharmy.com:iin, siellä pajon vanhaa Halenia ja Rothin soolokamaa ilmaseks kuunneltavissa.

Plussaa hyvästä vinkistä.
sirdickyj
31.05.2005 12:50:38
Plussaa hyvästä vinkistä.

Rekisteröidyitkö jo? Siel ollaan mä ja Silviokin omilla niceillä.
J.Hollström
31.05.2005 14:08:44 (muokattu 31.05.2005 14:09:59)
Rekisteröidyitkö jo? Siel ollaan mä ja Silviokin omilla niceillä.

Kyllä juki68 löytyy. Biisejäkin jo tulilla aika nippu...
http://www.rotharmy.com/forums/memb … amp;action=getinfo&userid=14031
Chunga
03.06.2005 13:30:45

Ja Crazy Days -konsertissa viime syksynä tuli oikein sääli Leningrad Cowboysin rumpalia, kun Remu oli pistetty kakkosrumpaliks kannujen taakse. Kenenkään en oo ennen kuullu kiihdyttävän tahtia samassa mittakaavassa ku Remu silloin.

Joo tää oli todella hirveätä kuultavaa. Ilman Remua (ja ilman kirkaa ja niitä muita laulajia paitsi cowboyssien laulajaa) olis lehmipojat saaneet yksinään aikaan aika mahtavan keikan jota olis voinu kuunnella jopa levyltä jälkeenpäin.

Se senaatintorinkeikka oli paikan päältä aivan loistava. Levy taas sit jotain ihan muuta. Biisivalinnat ja sovitukset mahtavia mut sen levyn soundit oli aika hirveet..
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man
Artu Pupunuss
10.06.2005 09:57:52
Paskin rock-keikka on edelleen se Valtava Kääpiö siellä Porin Moo`sissa. Se oli niin huono että voi kristus...

Hahaa, itsekin näin tuon ikimuistoisen bändin Provinssissa -98. Eniten ihmetytti se, että basso kuului ihan selvästi vaikka lavalla ei kukaan sitä soittanut.

Vielä PALJON surkeampia keikkoja olivat kuitenkin Mokoma ja Kumikameli Jyväskylän Lutakossa joskus 2002-2003. Aivan uskomattoman paskaa musiikkia, en olisi koskaan uskonut että Mokomakin pääsee tyyliä vaihtamalla menestyksensyrjään kiinni, tosin täysin perseestä se on mielestäni edelleen.

Zen Cafen keikoilta olen luojan kiitos välttynyt, mutta TV:stä tulleita vetoja on tullut katsottua epäuskoisen tunnekuohun vallassa itkuraivarin kupliessa pinnan alla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)